Szukaj

Informacje o Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4360 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Wysokość 1469 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Prześwit 140 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1176 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 363 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~Sergiusz
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ogólnie auto OK. Użytkuję je nieco ponad 6 lat (kupiłem jako 2-letnie, w programie używane Forda). W tym czasie nie miałem problemów z tymi najważniejszymi układami, ale pojawiło się kilka wkurzających usterek. Przede wszystkim z przednią żarówką od świateł adaptacyjnych. Zepsuła się miesiąc po ustaniu gwarancji (świeciła, ale ustawiała się w pozycji w bok i w dół). W ASO zaproponowali jedynie wymianę reflektora (w 2018 było to ponad 5 tysięcy PLN). W warsztacie naprawili to (choć dopiero za 2 razem). Żarówka zepsuła się ponownie po roku. I po kolejnych dwóch. Za ostatnim razem usterka była bardziej złożona. W warsztacie jej nie naprawiono, znalazłem dopiero dobrego elektryka. Na razie działa. Ale świateł adaptacyjnych w Fordzie już nie kupię. Poza tym mam dość kiepskie uszczelki we wszystkich drzwiach (wszystkie zdążyły się co najmniej raz odkleić). A SYNC (czyli system, którym steruje się radiem, rozmowami itp.) raz na jakiś czas się skutecznie rozłącza. Pomaga dopiero wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika.
4,9
~speedy13
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
St Line - Świetny samochód :) po prostu i w prowadzeniu i wizualnie coś fantastycznego! Miałem kilka samochodów i wieloma jeździłem ale ten jest prawie pod każdym zględem idealny :) nie ma 3cylindry jak w nowych focusach lecz 4, pewnie trzyma się drogi, 150 koni to optimium aby i szybciej i łatwiej wyprzedzic i mieć w miarę oszczędne auto, mam 188cm wzrostu i spokojnie wszystko mam pod ręką (jedynie przestrzeń dla pasażerów z tyłu 2osoby mają dużo miejsca lecz 3 już tak średnio) zakulalem nim już prawie 10000 bez problemowo. Kupiłem go w tym roku za 82000 zł od 1wł (z polskiego salonu bo z zagranicy bym nie kupował nawet jakbym miał 15tys zaoszczędzić) i nie żałuję bo to była dobra inwestycja na dłuższe lata :)
3,8
~juhasman
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Jak to Ford prowadzi się bardzo dobrze, dobrze wyciszony, elastyczny silnik. Niestety ale po gwarancji (42000 km) padły 2 x sonda lambda każda za 1200 zł i 2 miesiące później (44000 km) katalizator za 4000 zł. Niestety ale Ford nie podjął wystarczających działań przy usunięciu usterek. Auto ok natomiast zaoferowana pomoc od Ford Polska jest śmieszna. W VW poważniej traktują klienta. Z chęcią zakupiłbym nowego Forda (ten był już drugim) bo to fajne auto ale niestety zarządzający skutecznie mnie zniechęcili do marki Ford.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Hatchback 5d facelifting
6,6 – 7,5
l/100 km
4,8 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.5 TDCi ECOnetic 105KM 77kW
Nie wiem skąd ludzie biorą wyniki w mieście na poziomie 6 l czy niższych...Jestem co prawda użytkownikiem Focusa 1.5 TDCi 105 km od 550 km, ale średnia spalania po mieście Rzeszowie na dystansie 370 km to 6,8 (oszczędna jazda bez gazowań), plus reszta to trasa RzeszowKrakow więc wychodzi średnia 6,2... Oczywiście podczas jazdy w trasie Kraków Rzeszów przy 130-140 km spalił jakieś 5,2-5,3 l co uważam za dobry wynik. Prędkości rzędu 80-90 km to faktycznie 3-3,5 l. Tak czy inaczej osobiście jestem mega zadowolony że spalania tego auta tylko nie wiem jakim cudem osoby oceniające wypisują takie wyniki..Dla mnie punktem odniesienia jest zawsze fabryka plus mniej więcej 3 l w mieście. Jeśli to się zgadza tzn. że wszystko jest ok.
7,0
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Samochód jest super, posiadam go od 6miesiecy zrobiłem nim 8tys kupiłem z przebiegiem 76 tys jak się nim jeździ oszczędnie spala średnio w granicach 6,5l w mieście 9.2 potrafi połknac, autostrada średnia 140km/h też komputer pokazał mi 9.2 ale jak się nie przekracza 100km przy spokojnej jeździe 5.3-5.8L. Samochód bardzo komfortowy przyjemnie się prowadzi ma fajnie przyspiesza ale demonem prędkości to on nie jest. Tak czy inaczej innego nie chce jak dla mnie jest idealny a do tego ma przyjemny dla oka design.
6,4
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
To moja druga opinia na temat spalania, wcześniej pisałem że żonie spala ok.10litrów po Wrocławiu na krótkich dojazdach do pracy (7km). Obecnie jestem po trasie wakacyjnej po europie zrobiliśmy załadowanym autem ok 4000 km (2 os. dorosłe + dziecko + max bagażu). Jazda 90% po autostradach głównie przepisowo, tam gdzie autobahny bez ograniczeń to troche szybciej niż 140kmh, ale głównie 120-130kmh. Jestem pozytywnie zaskoczony naszym spalaniem, robiłem obliczenia po każdym tankowaniu do pełna i porównywałem ze wskazaniami komputera nr 1 który kasowałem przy każdym tankowaniu. Drugi komputer liczył całą wycieczkę. I tak od początku generalnie spalanie na całej trasie to średnio 6,3 litra/100km. Wskazania komputera 5,9-6,1 ale na stacji należy doliczyć ok. 0,3litra do wyników. Wskazanie komputera nr 2 dla całej trasy 5,8. Na paliwie z Orlenu trochę więcej palił, jak tankowałem w DE, Szwajcarii lub Włoszech to lepiej chodził silnik i minimalnie mniejsze spalanie. Najekonomiczniej przy 80-90kmh a na autostradzie do 130kmh, potem od 140khm to obroty silnika przekraczają 3,5tys (5bieg) i robi się głośniej a spalanie rośnie o ok 1,5litra. Natomiast generalnie to jadąc z prędkościami 160-170kmh będziemy się mieścić w 9litrach średnio. Silnik jest dla kierowcy nastawionego na równą przepisową jazdę, natomiast można nim jechać i jak dla mnie jest wystarczający do tego auta. W alpejskich podjazdach pod wysokie góry brakowało dynamiki, trzeba było kręcić i redukować a i tak prędkość opadała (duże obciążenie wagą przy podróży utrudniało) ale od tego jest skrzynia biegów aby redukować. Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony bo na długiej trasie dawał dzielnie radę lepiej niż się spodziewałem po niektórych opiniach z tego forum.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting