Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2008 roku. Drugi model Forda w tej klasie na europejskim rynku i następca modelu Maverick, będącego europejską wersją Forda Escape. W przeciwieństwie do niego, Kuga, zaprojektowany zgodnie z zasadami Kinetic Design, konstrukcyjnie powiązany z Focusem i C-Maxem, okazał się sukcesem rynkowym w Europie. W 2012 roku Ford ogłosił debiut drugiej generacji modelu. Kuga II i Escape III stały się modelami bliźniaczymi oferowanymi po obu stronach Atlantyku. Koncepcyjnym pierwowzorem obu samochód stał się prototyp Ford Vertrek z 2011 roku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.
Luzacjusz: Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

Kuga II

Już na pierwszy rzut oka widać, że Kuga wydoroślała. W porównaniu do poprzednika, drugie wcielenie stało się dużo większe i bardziej stonowane pod względem stylistycznym. Co prawda, nadwozie straciło tym samym na zgrabności i agresywnym charakterze, ale mimo to wciąż pozostaje jednym z najładniejszych w klasie - nowoczesne światła, pokaźne wloty powietrza, wznosząca się ku tyłowi linia okien bocznych czy duże nadkola nadają całości miły dla oka wygląd.

Proces dojrzewania przyniósł SUV-owi Forda wiele dobrego, co najlepiej widać po przestronności wnętrza. Dużo więcej miejsca pojawiło się nie tylko w kabinie pasażerskiej, ale i pod klapą bagażnika, dzięki czemu Kuga wreszcie nie musi wstydzić się ilości przestrzeni przed konkurentami. Funkcjonalność wnętrza podnoszą różnego rodzaju skrytki i uchwyty, kanapa z regulowanym oparciem i łatwym systemem składania oraz regularny bagażnik. Pewnym niedociągnięciem jest za to próg powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Wraz z pokaźniejszą ilością miejsca, Ford Kuga II. generacji zyskał w środku zupełnie nowy, znacznie nowocześniejszy kokpit. Niestety, podczas, gdy jego "gadżeciarski" wygląd może się podobać, raczej nikomu nie przypadnie do gustu przeładowana malutkimi przyciskami, a przez to trudna w obsłudze konsola środkowa. Czytelność zegarów jest na szczęście bez zarzutu, podobnie zresztą jak jakość materiałów i montażu. Za "kółkiem" łatwo znaleźć wygodną pozycję, a fotel nie męczy nawet podczas długiej podróży.

Mocnym punktem SUV-a spod znaku błękitnego owalu jest świetnie zaprojektowane zawieszenie. Podczas, gdy poprzednikowi brakowało trochę w dziedzinie komfortu, model drugiej generacji nie tylko chętnie rozprawia się z zakrętami, ale przy okazji także skutecznie amortyzuje nierówności drogi. Ponadto, układ kierowniczy daje kierowcy odpowiednie czucie jezdni, a z opcjonalnym napędem na cztery koła, Kugą można wybrać się w lekki teren.

O tym, że Ford Kuga II został przygotowany tak, aby nie powielać błędów poprzednika, świadczy nie tylko jego konstrukcja, ale także oferta cenowa. Samochód jest znacznie tańszy od pierwszego wcielenia i - co najważniejsze - plasuje się tym samym na dole cennika kompaktowych SUV-ów. W połączeniu z dobrym wyposażeniem standardowym, długą listą nowoczesnych opcji oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, otrzymujemy od Forda bardzo atrakcyjną propozycję.

Kuga I

Kto szukając kompaktowego SUV-a, wypatruje auta o dynamicznie wystylizowanym nadwoziu, ten powinien zainteresować się Kugą. Agresywnie zaprojektowany pas przedni, profil z ostrymi przetłoczeniami i wznoszącą się ku tyłowi linią szyb oraz tył ozdobiony pseudo-dyfuzorem nadają modelowi Forda wyjątkowo atrakcyjny wizerunek. Plastikowe nakładki umieszczone wokół całego nadwozia, “nadmuchane” nadkola i podwyższony prześwit to z kolei elementy nawiązujące do rasowych terenówek.

Wnętrze pierwszego wcielenia Kugi wita kierowcę wygodnym fotelem o nieco zbyt krótkim siedzisku, deską rozdzielczą wykonaną z tworzyw dobrej jakości oraz stylowymi zegarami o nie najlepszej czytelności. Na pochwały zasługują intuicyjna obsługa wszelkich elementów kokpitu oraz niezła widoczność, zwłaszcza do przodu. Estetów ucieszy z pewnością fakt, że ciemną kolorystykę kabiny projektanci urozmaicili dużą ilością ozdobnych wstawek o jaśniejszej tonacji.

Wymienione zalety kabiny pasażerskiej przyćmiewa niestety jej niedostateczna przestronność. Zarówno z przodu, jak i na kanapie tylnej konkurenci oferują odczuwalnie więcej przestrzeni. Podobnie jest w przypadku pojemności bagażnika. Kufer okazuje się jednak ustawny, łatwo dostępny (tylna klapa podzielona jest na dwie części, co ułatwia wkładanie mniejszych przedmiotów na ciasnym parkingu) i funkcjonalny (pod podłogą ukryto dodatkowe przegródki na drobne przedmioty, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji jest płaska przestrzeń ładunkowa).

Niedogodności, jakie dostrzegamy we wnętrzu, Ford Kuga nadrabia, zabierając nas na przejażdżkę. Zawieszenie perfekcyjnie sprawdza się na ostrych zakrętach, zapewniając przy tym odpowiedni komfort resorowania. Układ kierowniczy, o zmiennej sile wspomagania, jest zaskakująco precyzyjny, zaś układ hamulcowy doskonale radzi sobie z zatrzymywaniem auta. To wszystko sprawia, że prowadząc SUV-a spod znaku owalu, czujemy się jak w typowej “osobówce” - z tym że patrzymy na innych użytkowników ruchu z góry. Na bezpieczeństwo podróży pozytywnie wpływa napęd na obie osie, który znajdziemy w większości egzemplarzy.

Popularnością Ford Kuga I. generacji ustępuje swoim największym rywalom, przez co jego podaż jest ograniczona. Chętnych na ten model mogą zniechęcić również ceny widniejące w ogłoszeniach odsprzedaży. Z bardziej pozytywnych informacji trzeba wymienić tanie i coraz łatwiej dostępne części zamienne, niezbyt skomplikowaną budowę auta, a przede wszystkim więcej niż zadowalającą niezawodność - poza problemami z filtrem cząstek stałych oraz przypadkami przedwczesnego zużycia turbiny trudno znaleźć głosy o poważniejszych usterkach (użytkownicy narzekają na trzeszczące plastiki we wnętrzu czy drobne defekty elektryki).

Dane techniczne Ford Kuga

Silniki

Moc silników 140-200 KM

Poj. silników 1 496-2 521 cm3

Prędkość maks. 184-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,8-11,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Kuga

Średnia ocena modelu

na podstawie 97 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Ford Kuga

Ford KUGA to udany debiut tego koncernu w segmencie małych SUV-ów. Do jego największych zalet można zaliczyć wyjątkowo zgrabną sylwetkę ... więcejktóra przyciąga wzrok i pozwala sądzić że szybko się nie zestarzeje. Dobrze że nie zaoszczędzono na dodatkach wizualnych - trochę chromu i przyciemniane szyby bardzo temu pomagają. Zaletą jest także sprawdzony, mało awaryjny silnik 2,0 Tdci który pozwala na w miarę dynamiczne napędzanie auta i to przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Układ jezdny pozwala pewnie czuć drogę przy prędkościach przelotowych a jednocześnie zapewnia swobodę manewrowania na zatłoczonych parkingach - pomagają tu kompaktowe wymiary i wysoka pozycja za kierownicą. Ogólnie KUGA prezentuje się ciekawie, dobrze jeździ, niezbyt wiele pali i mało się psuje. Czyżby ideał ? Niekoniecznie ale o tym poniżej. ukryj
dodano 28.10.2014 przez
Ogólnie moge powiedzieć, że na 10 aut którymi jeżzdziłem to jest najmniej awaryjne i najbardziej komfortowe. Nie ma problemu z ... więcejkrzywieniem felg, komfort jest perfekcyjny. Nie czuje zmeczenia po 500km. Układ jezdny z regulowanym wspomaganiem, zuzycie paliwa nie najgorzej przy masie 1600kg. Przyspieszenie całkiem dobre. Nie musze myslec czy dam rade wyprzedzic czy wjechac z zaladunkiem pod duza górke. Nie ma mocnych na to auto. Radio sony rewelka. Wentylacja rewelka. Z korozja nie ma problemu bo polowe auta plastik. Wlascieie po 3 latach uzytkownia nie mozna narzekac. Osobowki przy tym aucie to po prostu szorowanie tyłkiem po asfalcie. Tutaj jest komfort i przyjemnosc z jazdy zarowno miejskiej jak i dynamicznej. Wymiary sa tak dobrane ze nie ma problemu z parkowaniem gdzie kolwiek. Zaporowa jest cena dlatego malo ludzi kupuje ten samochod. ukryj
dodano 07.04.2013 przez
Testowałem takie auta jak Tiguan, Qashqai, IX35, RAV4 i Kuga najbardziej przypadła mi do gustu. O jej wyborze zdecydowały: prowadzenie ... więcejauta, wygląd oraz cena i może to, że to już mój czwarty Ford. Co prawda wnętrze auta i jakość wykonania powłoki lakierniczej wypadają tak sobie, ale dla mnie najważniejsza jest frajda z jazdy, a w tym Kuga konkurentów bije na głowę. ukryj
dodano 20.06.2010 przez
Jestem zawiedziony zakupem 2 raz nie popelnie tego bledu, serwis nie ma czesci trzeba czekac po 3 tyg a i ... więcejo kazdy element prosza Ford Polska o zgode.Nie wiem moze ja tylko trafilem na taki egzemplarz , ogolnie bylo fajne autko ale do czasu czyli 3000 tys km i sie zaczelo ciekawe co bedzie dalej, co padnie nastepnym razem auto ma 5 mc moze ktos chce kupic. ukryj
dodano 20.04.2011 przez
Zobacz oceny Ford Kuga Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Kuga

Pb
7,27 - 12,67
Na podstawie 16 raportów spalania
ON
5,03 - 12,77
Na podstawie 99 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Kuga

Jak na ciężar i kształt nie jest źle ze spalaniem. Średnia z ostatniego półrocza to 7,6 l/100km - wg pokładowego ... więcejkomputera. Jazda miejsko/pozamiejska 50/50. Przy prędkości 150-160 km/h na autostradzie spala /wg chwilowego odczytu/ ok. 10 l. Także wakacyjne wyprawy kończą się średnim spalaniem rzędu 8,5-9 l/100km. Przeglądy nie są wyraźnie droższe niż innych fordów. Oczywiście trzeba pamiętać, suv zawsze będzie nieco droższy niż "płaski" samochód. Wpływają na to choćby ceny serwisowania Haldexa, czy koszt większych opon. ukryj
dodano 02.11.2014 przez
Mam ten samochõd od 2009 ,wtedy kupiłem go w salonie.Jeśli chodzi o komfort i moc silnika daje 5 z 5, ... więcejprowadzi się super,zero zmęczenia na długich trasach,siedzi się jak w fotelu przed tv,komfortowo, jeśli chodzi o spalanie to już nie ciekawe,spalanie drstycznie spada tylko na autostradach do 130 km/h spala nawet bardzo mało,bo ok 7.2 ale w mieście to poprostu smok,potrafi spalić nawet 10,5 l.Więc jak ktoś pisze że w mieście pali 7,5l to lepiej niech nie błaźni się,samochód godny polecenia w swojej klasie,jest super. ukryj
dodano 27.12.2013 przez
Biorąc pod uwagę rozmiar auta i moc silnika spalanie jest jak najbardziej zadowalające. Auto w spokojnej trasie pali ok. 6,5l, ... więcejdojazdy do pracy 50/50 miasto/trasa 8-9l. Przy tym silnik jest przyjemnie elastyczny i bardzo cichy. Podczas jazdy słychać głównie szum wiatru i opony. Spalanie bez porównania niższe niż w podobnych mocowo silnikach 2.0 bez turbo. Przy tym jazda z turbo jest o wiele przyjemniejsza. Poza tym raporty awaryjności pozwalają myśleć, że automdługo posłuży. Moje wnioski po przebiegu 15.000km. ukryj
dodano 31.03.2014 przez
Spalanie ponad jakiekolwiek normy. Samochód który mam w domu z silnikiem 320 KM i 3,5 l V6 pali tylko o ... więcej2 l/100 więcej. A ponadto proste czynności obsługowe kosztują krocie. Umieszczenie żarówek pozycyjnych i kierunkowskazów w dole zderzaka powoduje, że ich wymiana odbywa się w warsztacie i kosztuje ca. 400 zł. Akumulator schowany w taki sposób aby trzeba było rozmontować pól samochodu. Nie chcę myśleć o naprawach bo mi słabo się robi. ukryj
dodano 06.12.2013 przez
Jest bardzo miło i przyjemnie. Średnia - w większości miasto i krótkie dystanse to na chwile obecną 7.2 l/100 km. ... więcejW trasie nie ma problemu zejść do poziomu 5.5 l/100 km (oczywiście bez szaleństw), a przy normalnej jeździe autostrada + normalne polskie drogi wyszło mi 6,4 l/100 km. W większości na autostradzie utrzymywałem prędkość 140-150 km/h. Jak dla mnie rewelacja jak na silnik 2 litry i masę tego samochodu. ukryj
dodano 06.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Ford Kuga Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Kuga

Przeczytaj pozostałe 15 publikacje o Ford Kuga

Newsy o Ford Kuga

Przeczytaj pozostały 1 news o Ford Kuga

Generacje Ford Kuga

2012 - teraz
2008 - 2012

Nowe Ford Kuga

nowe Ford Kuga
Ford Kuga
ceny od 101 800 zł do 152 300

Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM od 2014

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

101 800 zł

Wyposażenie standardowe
Przycisk rozrusznika Ford Power
Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
Klimatyzacja manualna
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Park (1 150 zł)
Pakiet Style Plus (3 500 zł)
Pakiet Park Plus (1 650 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Park (1 150 zł)
Pakiet Style Plus (3 500 zł)
Pakiet Park Plus (1 650 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 20 oferty Ford Kuga

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Kuga

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

275

Przejechany dystans

65 829 zł

Zatankowanego paliwa

12 347 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

11

Wydanych pieniędzy

3 881 zł

Średnie wydatki na auto

485 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

32

Wydanych pieniędzy

12 088 zł

Średnie wydatki na auto

1 511 zł

ZOBACZ 8 dzienników kosztów Ford Kuga Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Kuga

Liczba wpisów: 18
komentarzy(11)
komentarzy(2)
komentarzy(12)
komentarzy(9)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Kuga dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Kuga

Liczba wpisów: 4
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Kuga Dodaj wpis do autodiagnozy