Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Kuga

Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2008 roku. Drugi model Forda w tej klasie na europejskim rynku i następca modelu Maverick, będącego europejską wersją Forda Escape. W przeciwieństwie do niego, Kuga, zaprojektowany zgodnie z zasadami Kinetic Design, konstrukcyjnie powiązany z Focusem i C-Maxem, okazał się sukcesem rynkowym w Europie. W 2012 roku Ford ogłosił debiut drugiej generacji modelu. Kuga II i Escape III stały się modelami bliźniaczymi oferowanymi po obu stronach Atlantyku. Koncepcyjnym pierwowzorem obu samochód stał się prototyp Ford Vertrek z 2011 roku.

Generacje Ford Kuga

Kuga II

Już na pierwszy rzut oka widać, że Kuga wydoroślała. W porównaniu do poprzednika, drugie wcielenie stało się dużo większe i bardziej stonowane pod względem stylistycznym. Co prawda, nadwozie straciło tym samym na zgrabności i agresywnym charakterze, ale mimo to wciąż pozostaje jednym z najładniejszych w klasie - nowoczesne światła, pokaźne wloty powietrza, wznosząca się ku tyłowi linia okien bocznych czy duże nadkola nadają całości miły dla oka wygląd.

Proces dojrzewania przyniósł SUV-owi Forda wiele dobrego, co najlepiej widać po przestronności wnętrza. Dużo więcej miejsca pojawiło się nie tylko w kabinie pasażerskiej, ale i pod klapą bagażnika, dzięki czemu Kuga wreszcie nie musi wstydzić się ilości przestrzeni przed konkurentami. Funkcjonalność wnętrza podnoszą różnego rodzaju skrytki i uchwyty, kanapa z regulowanym oparciem i łatwym systemem składania oraz regularny bagażnik. Pewnym niedociągnięciem jest za to próg powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Wraz z pokaźniejszą ilością miejsca, Ford Kuga II. generacji zyskał w środku zupełnie nowy, znacznie nowocześniejszy kokpit. Niestety, podczas, gdy jego "gadżeciarski" wygląd może się podobać, raczej nikomu nie przypadnie do gustu przeładowana malutkimi przyciskami, a przez to trudna w obsłudze konsola środkowa. Czytelność zegarów jest na szczęście bez zarzutu, podobnie zresztą jak jakość materiałów i montażu. Za "kółkiem" łatwo znaleźć wygodną pozycję, a fotel nie męczy nawet podczas długiej podróży.

Mocnym punktem SUV-a spod znaku błękitnego owalu jest świetnie zaprojektowane zawieszenie. Podczas, gdy poprzednikowi brakowało trochę w dziedzinie komfortu, model drugiej generacji nie tylko chętnie rozprawia się z zakrętami, ale przy okazji także skutecznie amortyzuje nierówności drogi. Ponadto, układ kierowniczy daje kierowcy odpowiednie czucie jezdni, a z opcjonalnym napędem na cztery koła, Kugą można wybrać się w lekki teren.

O tym, że Ford Kuga II został przygotowany tak, aby nie powielać błędów poprzednika, świadczy nie tylko jego konstrukcja, ale także oferta cenowa. Samochód jest znacznie tańszy od pierwszego wcielenia i - co najważniejsze - plasuje się tym samym na dole cennika kompaktowych SUV-ów. W połączeniu z dobrym wyposażeniem standardowym, długą listą nowoczesnych opcji oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, otrzymujemy od Forda bardzo atrakcyjną propozycję.

Kuga I

Kto szukając kompaktowego SUV-a, wypatruje auta o dynamicznie wystylizowanym nadwoziu, ten powinien zainteresować się Kugą. Agresywnie zaprojektowany pas przedni, profil z ostrymi przetłoczeniami i wznoszącą się ku tyłowi linią szyb oraz tył ozdobiony pseudo-dyfuzorem nadają modelowi Forda wyjątkowo atrakcyjny wizerunek. Plastikowe nakładki umieszczone wokół całego nadwozia, “nadmuchane” nadkola i podwyższony prześwit to z kolei elementy nawiązujące do rasowych terenówek.

Wnętrze pierwszego wcielenia Kugi wita kierowcę wygodnym fotelem o nieco zbyt krótkim siedzisku, deską rozdzielczą wykonaną z tworzyw dobrej jakości oraz stylowymi zegarami o nie najlepszej czytelności. Na pochwały zasługują intuicyjna obsługa wszelkich elementów kokpitu oraz niezła widoczność, zwłaszcza do przodu. Estetów ucieszy z pewnością fakt, że ciemną kolorystykę kabiny projektanci urozmaicili dużą ilością ozdobnych wstawek o jaśniejszej tonacji.

Wymienione zalety kabiny pasażerskiej przyćmiewa niestety jej niedostateczna przestronność. Zarówno z przodu, jak i na kanapie tylnej konkurenci oferują odczuwalnie więcej przestrzeni. Podobnie jest w przypadku pojemności bagażnika. Kufer okazuje się jednak ustawny, łatwo dostępny (tylna klapa podzielona jest na dwie części, co ułatwia wkładanie mniejszych przedmiotów na ciasnym parkingu) i funkcjonalny (pod podłogą ukryto dodatkowe przegródki na drobne przedmioty, a po złożeniu tylnych siedzeń do dyspozycji jest płaska przestrzeń ładunkowa).

Niedogodności, jakie dostrzegamy we wnętrzu, Ford Kuga nadrabia, zabierając nas na przejażdżkę. Zawieszenie perfekcyjnie sprawdza się na ostrych zakrętach, zapewniając przy tym odpowiedni komfort resorowania. Układ kierowniczy, o zmiennej sile wspomagania, jest zaskakująco precyzyjny, zaś układ hamulcowy doskonale radzi sobie z zatrzymywaniem auta. To wszystko sprawia, że prowadząc SUV-a spod znaku owalu, czujemy się jak w typowej “osobówce” - z tym że patrzymy na innych użytkowników ruchu z góry. Na bezpieczeństwo podróży pozytywnie wpływa napęd na obie osie, który znajdziemy w większości egzemplarzy.

Popularnością Ford Kuga I. generacji ustępuje swoim największym rywalom, przez co jego podaż jest ograniczona. Chętnych na ten model mogą zniechęcić również ceny widniejące w ogłoszeniach odsprzedaży. Z bardziej pozytywnych informacji trzeba wymienić tanie i coraz łatwiej dostępne części zamienne, niezbyt skomplikowaną budowę auta, a przede wszystkim więcej niż zadowalającą niezawodność - poza problemami z filtrem cząstek stałych oraz przypadkami przedwczesnego zużycia turbiny trudno znaleźć głosy o poważniejszych usterkach (użytkownicy narzekają na trzeszczące plastiki we wnętrzu czy drobne defekty elektryki).

Komentarze redakcji

Powagosław: Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.
Luzacjusz: Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

Silniki Ford Kuga

Ford Kuga II - jaki silnik wybrać?

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

Ford Kuga I - jaki silnik wybrać?

Motorów póki co nie ma za wiele – są dwa, jeden diesel i jeden benzynowy. To, który weźmiecie zależy od tego, jaki charakter chcielibyście tchnąć w to auto. Silnik wysokoprężny ma 2.0l i 136KM. Moc nie jest duża, ale o dziwo nawet wystarcza. Na początkowych biegach motor jest mułowaty, za to od „trójki” dzielnie idzie przed siebie. Do tego nie pali dużo jak na auto o zacięciu terenowym i pracuje cicho. Jednostka benzynowa ma z kolei 2.5l i 20 zaworów, a to oznacza, że nie jest widlasta – ma 5 cylindrów umieszczonych w rzędzie. Ford wycisnął z niej aż 200KM, ale po takiej mocy można by się spodziewać lepszych osiągów. Tak czy owak wolna nie jest, ale i niespecjalnie oszczędna.

Publikacje o Ford Kuga

Ford Kuga - wielobranżowy
 
Nasz test Ford Kuga - wielobranżowy

W zamierzchłych czasach schemat rodziny był jeden - mąż zarabia pieniądze, a żona zajmuje się dziećmi i domem. Jednak świat się zmienia i dziś liczy się wielobranżowość - teraz trzeba umieć pracować i zajmować się dziećmi, a przy tym znaleźć nieco czasu na imprezy oraz spotkania ze znajomymi, żeby nie...

Ford Kuga II - SUV gruntownie udoskonalony
 
Nasz test Ford Kuga 1.6 EcoBoost

Kuga drugiej generacji jest bardziej przestronna i komfortowa od poprzednika. Mocną stroną pojazdu jest świetnie zestrojone zawieszenie. Jego nastawy pozwalają na dynamiczną jazdę po zakrętach, a także zdają egzamin na zniszczonych odcinkach polski dróg.

Ford Kuga - nowy, lepszy i... tańszy!
 
Nasz test Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium

Do polskich salonów Forda dotarły już pierwsze egzemplarze nowej Kugi. Samochód jest większy, bardziej komfortowy i lepiej wyposażony od poprzednika. Mimo że lepsza, Kuga nie będzie droższa. Wręcz przeciwnie. Ceny udało się obniżyć.

Ford Escape - Kuga druga

Ten samochód nazywa się co prawda Escape, ale kiedy w przyszłym roku pojawi się w Europie będzie miał na klapie napis Kuga. Stworzone na podstawie prototypu Vertrek auto będzie nową generacją kompaktowego SUV Forda.

Ford Kuga 2,0 TDCI - Siła komfortu
 
Nasz test

Klasyczna, przypominająca terenowe samochody linia tego kompaktowego SUV tym razem została mocno zmiękczona wysokim poziomem wyposażenia podnoszącego komfort samochodu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Kuga

Ford Kuga na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford KugaautoWcentrum - społeczność Ford Kuga

najwyższe oktanyAuta - Ford Kuga

Ford Kuga Kuga 38,50

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Kuga

Katalog nowych aut

Ford Kuga

od 101 800 zł do 152 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 182 KM): 1.5 EcoBoost

 

Diesel (150 - 180 KM): 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Kuga
 

Najpopularniejsza wersja Ford Kuga

Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet KeeFree - 2 800
Pakiet Driver Assistance - 3 700
Pakiet Power - 500
Pakiet przygotowujący do montażu haka holowniczego - 200
Pakiet dla palących - 40

Cena katalogowa

121 300

Zobacz ofertę Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Ford Kuga najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
2.0 CRDi (136 KM)
Volvo XC70
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
Mazda CX-5
2.2 SKYACTIV-D (175 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Kuga TITANIUM Ford Kuga TITANIUM
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 111KM .
Cena: 129 900 zł
Zyskujesz: 12 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Kuga TITANIUM Ford Kuga TITANIUM
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.5 111KM .
Cena: 115 900 zł
Zyskujesz: 26 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Kuga

Ford Kuga
2.0 diesel 138 KM
132 000 km, 2010
60 700 PLN
Ford Kuga
2.0 diesel 140 KM
110 000 km, 2009
53 000 PLN
Ford Kuga
2.0 diesel 136 KM
97 000 km, 2010
59 900 PLN
Ford Kuga
1.6 benzyna 150 KM
2013
112 550 PLN

Ocena auta Ford Kuga

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Wybrane opinie

Ford Kuga SUV 2.0 Duratorq TDCi (140 KM)

naprawde fajne auto, za taka kase oplaca sie je kupic, nowiutki samochod, ktorym naprawde milo i fajnie sie pokazac na ulicy, przyszywaja go spojrzenia ze hej, naprawde niezle, noi ma niezle wyposazenie i caly desing, fajne dziecko forda

dodał: hugo
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Kuga

Ford Kuga I 2.0 TDCi AWD - galeria redakcyjna Ford Kuga II - galeria redakcyjna Ford Kuga II Ford Kuga
Zobacz inne galerie Ford

Ford Kuga

16 komentarzy

16 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~fifko~fifko

Bardzo mocna konkurencja dla plastikowych pojemnikow kuchennych curver. Chociaz tamte sa wytrzymalsze. Co mi sie rzucilo w oczy jezdzac kuga na codzien w pracy, to slabiutki lakier, plastik wszedzie, ze pozal sie borze, idiotyczny design w saczu i hit roku - czyli przycisk start na panelu przednim a w stacyjce chamska zaslepka w miejscu na stacyjke. Poza tym problemy z alternatorem, elektronika (konkretnie zaplon). Jesli ktos chce plastik - nie ma problemu. Dla mnie samochod wart 2/3 wysjciowej ceny salonowej.

~erk~erk

Autko śmiga aż miło,tylko mam kłopot z serwisem,ten w Pile to lipa do kwadratu.Szukam innego,może ktos cos doradzi,północno-zachodnia Polska ?

~Bulunia~Bulunia

Jeżdżę tym autem od 4,5 lat i nic złego nie mogę powiedzieć. Przyspieszenie super, spalanie relatywnie ok, koszty serwisu w normie. Jedna kaszania to plastikowy mieszek na drążku zmiany biegów ,popękany po roku. Ale to pikuś. Super autko !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
66 768
Przejechany dystans
42 437 776 km
Zatankowanego paliwa
2 277 099 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 207
Wydanych pieniędzy
3 516 608 zł
Średnie wydatki na auto
1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 612
Wydanych pieniędzy
4 719 896 zł
Średnie wydatki na auto
1 842 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 563)

Testy zderzeniowe Ford Kuga

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Kuga przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Kuga 2.0 diesel 'Trend', LHD
2012

Ford Kuga
Ford Kuga

Ford Kuga
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Kuga

Na podstawie 115 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Krzych, dodano: 03.04.2011 09:49

W/g mnie spalanie powyżej 8,5 l w silniku 136KM wskazuje na bardzo agresywny styl jazdy lub usterkę techniczną.Samochód eksploatowany jest w różnych warunkach drogowych , głównie na małych dystansach.Różnica w zużyciu między zimą a latem to 0,4l/100km. Maksymalne zużycie wystąpiło na 450km odcinku autostradowym ,przy stosowanej prędkości do 150km/h-7,6l/100km.

pełny raport Ford SUV 2.0 Duratorq TDCi

autor: euromar.mariusz, dodano: 11.03.2009 00:14

Średnie zużucie paliwa przy długiej jeżdzie z prędkością od 120km/h do 170km/h wyniosło 7.5L/100km, a więc jest dobrze, normalnie spala mi 8.7L, minimalnego spalania jeszcze nie testowałem. Przeglądu jeszcze nie było, napraw również..

pełny raport Ford SUV 2.0 Duratorq TDCi

autor: sato, dodano: 02.12.2008 13:32

Dla mnie doskonale. Jak na tę wielkość i wqagę spalanie w mieście, przy jeździe dynamicznej, 8.5l to bardzo dobry wynik. Na razie mam przejechane 2000, więc nie było przeglądów.

pełny raport Ford SUV 2.0 Duratorq TDCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Kuga

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Kuga

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Kuga
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Kuga, oglądali także