Szukaj

Informacje o Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 99 320 PLN

Oceny Ford Kuga

Liczba ocen: 132
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~DER
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Ford Kuga I
Miał być SUV. Przed zakupem jeździłem wieloma. Najfajniejszy był Forester, ale Kuga wygrała ze wszystkimi ceną i możliwością testowania przez weekend. Subaru za test chciał pieniędzy, a możliwości negocjacji nie było. Test wypadł korzystnie. Samochód już jeździ u kogoś innego, ale nadal wspominam go bardzo dobrze. Nigdy nie było problemu z DPF czy czymś podobnym. Jechał wprawdzie raz na gwarancji lawetą, ale okazało się, że komunikat "awaria awd" okazał się niegroźny, a serwis po skasowaniu błędu wydał mi ( na piśmie ) oświadczenie, że jest całkowicie sprawny. Wyposażenie samochodu nie było jakoś specjalnie bogate. Brakowało mi kamery cofania i możliwości sparowania telefonu. Miał tempomat, ksenony, grzaną szybę przednią, itp. W cenie (109 tys.) dostałem za to wszystkie dywaniki, zabezpieczenia kół, bagażnik dachowy, matę bagażnika, hak odpinany i nawet bagażnik na dwa rowery do tego haka. Do tego komplet kół (alu + Pirelli). To była dobra cena, ale brałem samochód z placu. Moc z fabrycznych 140 KM magik zmienił na równie fabryczne 163 KM za kwotę nieco większą niż koszt paliwa do pełna. Naprawdę dopiero wtedy pokochałem w pełni Kugę, bo gdy była słabsza to za dużo trzeba było "machać" lewarkiem żeby dynamicznie jeździć. Lekką wadą jest dość mały bagażnik i trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu. To poprawiono w Mk.2. Ale też zlikwidowano dzieloną klapę bagażnika co mnie akurat bardzo się przydawało. Ale możliwe, że z powodu skrzypienia, które pochodził z klapy, a objawiało się gdy było zimniej i na nierównościach poprzecznych. Ogólnie świetne auto, którym można fajnie jechać autostrada, ale też można zjechać na drogę gruntową czy w wysoki śnieg. AWD daje też naprawdę duży komfort i bezpieczeństwo w zimie.
4,3
~DER
SUV Facelifting 2.0 Ecoboost 242KM 178kW
Ford Kuga II
Nowa Kuga zastąpiła starszą w zasadzie z powodów finansowych, a nie ze szczególnej potrzeby. Nie robię dużo kilometrów więc zaryzykowałem najmocniejszy silnik licząc się ze sporym spalaniem paliwa. Z poprzednim dieslem nie miałem problemów jednak benzyna wydaje się być bezpieczniejsza w użytkowaniu. Spalanie rzeczywiście jest dość wysokie, bo ciężko zejść w trasie poniżej 12 litrów. Ale za to dynamika powoduje uśmiech na twarzy i jest warta tych złotówek zostawianych na stacjach benzynowych. Niestety na maksymalne wykorzystanie tej dynamiki musi pójść jeszcze więcej złotówek, euro, itp. Naprawdę szybka jazda kończy się spalaniem rzędu 20 i więcej litrów. Główna różnica do starej to Sync3 stwarzający większy komfort podczas jazdy, chociaż spodziewałem się większych możliwości po tym systemie. Brak mi możliwości wykorzystania go w sposób równy smartfonowi. W zasadzie go jeszcze nie rozgryzłem więc może wrażenie się poprawi. Skórzane - nie: skóro-podobne fotele są dość marnej jakości jeśli chodzi o materiał, ale jakby dłuższe niż w poprzedniej wersji. Ogólnie Kuga nie ma większych wad i z suwów, którymi jeździłem przed decyzją ciekawsze było tylko Stelvio. Noo, ale to Alfa i nie wiadomo jak z nią będzie. Do tego cena o ok. 35 tys. wyższa. Samochodów marek "premium" nie brałem pod uwagę, bo wg mnie ich wyższość nie jest warta 100 % wyższej ceny. A teraz odczuwam lekkie zadowolenie gdy Q5 czy inne cudo nie jest w stanie utrzymać się za mną ;) Niestety nieco zmniejszono w nowym modelu prześwit, ale na razie jakoś daje radę na polnej drodze. Zdziwił mnie też rozmiar felg, które w standardzie Titanium mają tylko 17 cali. Tu będzie trzeba coś dokupić na lato, bo w zimie mogą takie być. Jakoś mało "rasowo" wygląda Kuga na tych 17-kach.
4,4
~Markowić
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Ford Kuga II
Postanowiłem podzielić się wrażeniami użytkowania Kugi 2014 2,0diesel 140KM. Auto mam od pół roku przejechałem nim od nowości 32 000km. Chwilę trwało zanim przyzwyczaiłem się do delikatnego nurkowania i bujania się nadwozia w porównaniu do aut o niższym środku ciężkości. Z autem nie ma jakichkolwiek problemów, 4x4 przydatne przy dynamicznym ruszaniu i w lekkim terenie. Spalanie śr. min 6,0 śr. max 10 (160km na tempomacie na autostradzie). Naprawdę auto warte uwagi. zawieszenie pięknie wybiera nierówności, silnik cicho pracuje na wolnych obrotach w czasie jazdy jego dźwięk jest troszkę zbyt natarczywy. Podzielę się opiniią za kilkadziesiąt tys km Poprzednia opinia była moja po przejechaniu, 32 000. Jak obiecałem dzielę się opinią po 3 latach intensywnego użytkowania w firmie. 225 000 przez 3 lata to sporo. Auto serwisowane w ASO co 20tys, nie zawiódł ani razu. Przy przebiegu ok 50tys zmieniono na gwarancji przednią półoś (zgłaszałem lekkie wibracje na kierownicy w momencie gwałtownego przyśpieszania) Przy przebiegu ok 180-190 tys zgłaszałem w ASO stuki w tylnym zawieszeniu jednak pomimo że stało 2 dni w ASO to do końca nie udało im sie usunąć delikatnych stuków tylnego zawieszenia. Generalnie polecam auto, daje radę, praktycznie bezawaryjne. Jednak wersje 2x4 które były uzytkowane przez kolegów w firmie nie były już tak bezawaryjne pomimo mniejszych przebiegów.

Raporty spalania Ford Kuga

Liczba raportów: 171
Średnie spalanie dla Ford Kuga
8,2 – 13,7
l/100 km
6,8 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Kuga II
Przejechane ok 30 tys.km. Przyjemność z jazdy od kilku miesięcy psuje hałas z podwozia. Plastikowy panel osłony podwozia za prawym przednim kołem notorycznie się luzuje a mocujący do podwozia zaczep/nipel telepie się pod wpływem pędu powietrza powyżej 80km/h. Po kilkukrotnych "gwarancyjnych wizytach w ASO i braku jakiekolwiek poprawy będę musiał auto zostawić na cały dzień w celu prawdopodobnie wymiany całego panelu gdyż to obecne mocowanie się wyrobiło i dokręcenie obecnego mocowania nic nie daje. Komentarz pana z serwisu "żebym uważał gdzie jadę bo auto ma niskie zawieszenie" mnie rozbawił - w żaden teren nigdy nie wjeżdżałem i o nic nie zahaczałem. Oprócz tego feleru z osłoną autem jeździ się wygodnie i komfortowo. Oby tak dalej...
7,5
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Kuga II
Kugą przez pół roku przejechałem 20 tys.km. Codzienny dojazd (tam i z powrotem) do pracy ok. 150 km po A1. Na trasie Śląsk - Praga Kuga spaliła średnio 6 l/100 - przejazd przez A1, A4, jazda przez góry, czeskie ekspresówki i autostrady. Na razie jedyne co mnie spotkało to kapeć po wjechaniu w jakąś dziurę. Z rzeczy na plus po półrocznym użytkowaniu: prowadzenie, wygoda, wyposażenie ( wer. titanium) szybkość odtajania (ogrzewana przednia szyba - idealne w mroźne dni) Z rzeczy na minus: jakieś dziwne odgłosy z podwozia przy wyższych prędkościach (pow.100km/h) - może jakieś osłony plastykowe wibrują (sprawdzałem zbieżność pod złapaniu kapcia - dość luźno przymocowane plastyki podwozia/nadkoli) Będę to zgłaszał przy przeglądzie okresowym. Po za tym co mnie denerwuje: często włączają się czujki zbliżeniowe gdy np. na światłach obok stoi TIR i spaliny lecą w ich stronę, jest nieco mały bagażnik, na plastikach wnętrza od np. dotyku gołą ręką lub po przetarciu szmatką do pielęgnacji pozostają ślady, wlew do spryskiwaczy jest zbyt głęboko schowany - bez porządnego lejka okolica wlotu zawsze zostaje zalana płynem, bardzo szybko ubywa też tego płynu (częste automatyczne spryskiwanie reflektorów) - 2 baniaki 5 l na tydzień w zimie to norma. Ogólnie jestem zadowolony - zobaczę jak dalej będzie się sprawował. Za diesla 150KM, AWD, z w miarę dobrym wyposażeniu (el.klapa bagażnika, ogrz. przednia szyba, aut.klima, nawigacja, automatyczne parkowanie, grzane półskórzane fotele, czujniki przód/tył, kamera cofania itp.) dałem ok 125 tys.PLN. Konkurencja z podobną specyfikacją była o 10-30 tys. droższa (Karoq, Ateca, Sportage, RAV4, Tiguan, Tucson, Qashkqai, CX5, Jeep Compass)
8,0
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Kuga II
80km/h -5,2l/100km, 100km/h -8l/100km, 120km/h- 9l/100km, 140-160km/h -10-11l/100km. W mieście - chyba 10-11 l/100 km. Brak różnicy hałasu we wnętrzu 100km/h a 180km/h - jest cicho i słychać wiatr. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z kupna Kugi. Wysoki poziom siedzenia daje 2x większą wdoczność na drodze ( w nocy - lotnisko, w czasie deszczu kierowca jest powyżej rozbryzgującej deszczówki), Trzeba się przyzwyczaić do bardzo czułego i dokładnego układu kierowniczego, ale później - pełna kontrola. Aktywny tempomat i wszystkie dodatki działają bez zarzutu. Automatyczne parkowanie - jeszcze nie ufam. Utrzymywanie linii jazdy - działa, samochód sam koryguje tor jazdy.

Usterki Ford Kuga

Liczba wpisów: 24
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
7 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
8 komentarzy
Uszkodzone klocki hamulcowe
  • Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012
  • układ hamulcowy
Tarcie hamulców osi przedniej. Uszkodzony komplet klocków i tarcz hamulcowych osi przedniej.Miesięczny Ford Kuga z Salonu Forda.Przejazd 1500km autostradą. Uszkodzenia; znaczne porysowania i wyszczerbienia na klockach hamulcowych oraz głębokie rysy na tarczach hamulcowych obu stron najprawdopodobniej spowodował to piasek i kamyki drogowe. Czy jest to możliwe? Piasek i kamyki drogowe zrobiły głebokie rysy na tarczach hamulcowych i w klockach hamulcowych osi przedniej lewej i prawej strony. Nie udało się. Nie uznano reklamacji jako wada materiału.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga