Szukaj

Informacje o Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 104 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ford Kuga - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Ford Kuga

Liczba ocen: 146
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Robsonik67
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Kuga II
mam mieszane uczucia po przesiadce z Mondeo-siedzi się wygodnie i siedzenia są nawet lepsze niż w mondku ale dziwnie wysoko. Wrażenia podczas jazdy ,jakby jechało się znacznie szybciej niż w rzeczywistości. Ale ma wiele rzeczy ,które cieszą na co dzień ,praktycznych rozwiązań ułatwiających życie: elektryczna klapa, kamera cofania i czujniki wokół ,niezła nawigacja ,audio Sony z 9 głośnikami ,sprawny bluetooth ,podgrzewane siedzenia ,ładna tapicerka z czerwonymi przeszyciami ,duży podłokietnik(przesuwany) ,wygodnie zestrojona skrzynia biegów-ciągnie już od 1500 obr/min. dzięki czemu nie trzeba wachlować. Zużycie paliwa małe jak na taką wysoką budę-6,6l/100km -liczę na jeszcze mniejsze po dotarciu. Podgrzewana przednia szyba i wycieraczki pracujace na boki czyli w kierunku słupków to jest to ,czego chciałem-zimą naprawdę się sprawdza. Światła dynamic led i system key free są super i w tej cenie samochodu są jak lukier na pączku. Generalnie porównując suvy w tej klasie wielkości schodzący model Kugi to dobra oferta-rabat prawie 37tys.zł. to chyba coś? Widać ,że jest dopracowany i dobrze wyposażony-mam porównanie ,bo mój sąsiad zamienił 2 lata temu Mondeo na Kugę Titanium więc miałem okazję się przyjrzeć i posłuchać opinii.
3,7
~Łukasz
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Kuga II
Generalnie mając na uwadze konkurencję w tym naprawdę rozbudowanym segmencie SUV/Crosoverów auto raczej dla fanów marki, lub osób nabywających je w bardzo konkurencyjnej cenie (teraz na dużych wyprzedażach). Jeśli natomiast porównywać je do innych modeli z tego segmentu (KIA Sportage, Hyundai Tucson, Opel Grandland X, Peugeot 3008 itp., nie mówiąc już o Toyocie rav4), to auto przegrywa praktycznie w każdej kategorii z każdym. Mogę sobie pozwolić na tak krytyczną ocenę, gdyż auto i tak już nie będzie dostępne w salonie (jedynie ostatki), a nowa odsłona - nie wiadomo, może zaskoczy pozytywnie. Pewnie większość się zastanawia - jak tak krytykuje, to dlaczego kupił. Śpieszę z odpowiedzią: mam sentyment do marki- raz, w określonych pieniądzach nie byłem w stanie kupić (wówczas) SUV-a innej marki z takim wyposażeniem dodatkowym - dwa, część z wyposażenia, na którym mi zależało, w samochodach innych marek była albo niedostępna, albo powodowała konieczność wyboru innego silnika niż chciałem lub innego wariantu wyposażenia, który mi nie odpowiadał cenowo - trzy, z wyglądu wciąż to auto mi się podoba, choć nie jest to nowoczesny design - cztery, miałem najbliżej i będę miał najbliżej do dealera tej marki, a zatem z lenistwa ;) - pięć, mimo licznych wad - nie ma tragedii, a do niektórych z nich mam nadzieję przywyknąć - sześć, Następnym razem wybrałbym kogoś z jakże oryginalnej dwójki: Hyundai i KIA. Zarówno SPORTAGE, jak i TUCSON są nowocześniejsze technologicznie i o wiele przestronniejsze w środku. Acz pierwszy nie tak bardzo mi się podoba, a drugi był w swoim czasie ciut za drogi. W rezultacie padło na wówczas by się wydawało - tzw. złoty środek, choć jak mówię - teraz najpewniej zdecydowałbym inaczej.
4,5
~ZenW57
SUV Facelifting 1.5 EcoBoost 176KM 129kW
Ford Kuga II
W sumie to udana konstrukcja ale gorzej wyposażona w standardzie niż Escape (takie mam wrażenie oglądając YouTube). Samochód b. dobrze trzyma się drogi a w zakrętach może zawstydzić niejednego kompakta. Automat spisuje się b. dobrze, biegi zmienia spokojnie, nie szarpie. Samochód (wersja Titanium) nie ustępuje w rozwiązaniach techn. konkurentom a ma przewagę i to znaczną w cenie. którą zostawia się w salonie. W stosunku do podobnie wyposażanej Skody Karoq zapłaciłem 16000 zł mniej!. Dlatego jeżdżę Kugą a nie Karoq-iem i nie żałuję!

Raporty spalania Ford Kuga

Liczba raportów: 194
Średnie spalanie dla Ford Kuga
6,8 – 12,1
l/100 km
7,0 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Kuga II
Przejechane ok 30 tys.km. Przyjemność z jazdy od kilku miesięcy psuje hałas z podwozia. Plastikowy panel osłony podwozia za prawym przednim kołem notorycznie się luzuje a mocujący do podwozia zaczep/nipel telepie się pod wpływem pędu powietrza powyżej 80km/h. Po kilkukrotnych "gwarancyjnych wizytach w ASO i braku jakiekolwiek poprawy będę musiał auto zostawić na cały dzień w celu prawdopodobnie wymiany całego panelu gdyż to obecne mocowanie się wyrobiło i dokręcenie obecnego mocowania nic nie daje. Komentarz pana z serwisu "żebym uważał gdzie jadę bo auto ma niskie zawieszenie" mnie rozbawił - w żaden teren nigdy nie wjeżdżałem i o nic nie zahaczałem. Oprócz tego feleru z osłoną autem jeździ się wygodnie i komfortowo. Oby tak dalej...
7,5
SUV Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Kuga II
Kugą przez pół roku przejechałem 20 tys.km. Codzienny dojazd (tam i z powrotem) do pracy ok. 150 km po A1. Na trasie Śląsk - Praga Kuga spaliła średnio 6 l/100 - przejazd przez A1, A4, jazda przez góry, czeskie ekspresówki i autostrady. Na razie jedyne co mnie spotkało to kapeć po wjechaniu w jakąś dziurę. Z rzeczy na plus po półrocznym użytkowaniu: prowadzenie, wygoda, wyposażenie ( wer. titanium) szybkość odtajania (ogrzewana przednia szyba - idealne w mroźne dni) Z rzeczy na minus: jakieś dziwne odgłosy z podwozia przy wyższych prędkościach (pow.100km/h) - może jakieś osłony plastykowe wibrują (sprawdzałem zbieżność pod złapaniu kapcia - dość luźno przymocowane plastyki podwozia/nadkoli) Będę to zgłaszał przy przeglądzie okresowym. Po za tym co mnie denerwuje: często włączają się czujki zbliżeniowe gdy np. na światłach obok stoi TIR i spaliny lecą w ich stronę, jest nieco mały bagażnik, na plastikach wnętrza od np. dotyku gołą ręką lub po przetarciu szmatką do pielęgnacji pozostają ślady, wlew do spryskiwaczy jest zbyt głęboko schowany - bez porządnego lejka okolica wlotu zawsze zostaje zalana płynem, bardzo szybko ubywa też tego płynu (częste automatyczne spryskiwanie reflektorów) - 2 baniaki 5 l na tydzień w zimie to norma. Ogólnie jestem zadowolony - zobaczę jak dalej będzie się sprawował. Za diesla 150KM, AWD, z w miarę dobrym wyposażeniu (el.klapa bagażnika, ogrz. przednia szyba, aut.klima, nawigacja, automatyczne parkowanie, grzane półskórzane fotele, czujniki przód/tył, kamera cofania itp.) dałem ok 125 tys.PLN. Konkurencja z podobną specyfikacją była o 10-30 tys. droższa (Karoq, Ateca, Sportage, RAV4, Tiguan, Tucson, Qashkqai, CX5, Jeep Compass)
6,7
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Ford Kuga II
Samochód bardzo oszczędny na trasie przy prędkościach do 90km/h. Można spokojnie zejść poniżej 6l. Przy prędkościach autostradowych spalanie wzrasta do 7-7,5l/100km. Wmieście z racji napędu 4x4, który uruchamia się przy ruszaniu też swoje pali. Jazda tylko po mieście to ok. 8,5l.

Usterki Ford Kuga

Liczba wpisów: 29
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
9 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
8 komentarzy
Uszkodzone klocki hamulcowe
  • Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012
  • układ hamulcowy
Tarcie hamulców osi przedniej. Uszkodzony komplet klocków i tarcz hamulcowych osi przedniej.Miesięczny Ford Kuga z Salonu Forda.Przejazd 1500km autostradą. Uszkodzenia; znaczne porysowania i wyszczerbienia na klockach hamulcowych oraz głębokie rysy na tarczach hamulcowych obu stron najprawdopodobniej spowodował to piasek i kamyki drogowe. Czy jest to możliwe? Piasek i kamyki drogowe zrobiły głebokie rysy na tarczach hamulcowych i w klockach hamulcowych osi przedniej lewej i prawej strony. Nie udało się. Nie uznano reklamacji jako wada materiału.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga