Szukaj

Informacje o Ford Kuga I

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Forda Kuga produkowana była w latach 2008-2012 , a jej pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2006 o nazwie Iosis. Ford Kuga był jedynym typowym crossoverem w ofercie marki na rynek europejski (3 lata wcześniej wycofano z oferty mało popularny model Maverick), obok Forda Fusion, który jednak przypominał bardziej rodzinnego vana. Auto zostało zaprojektowane zgodnie z „Kinetic Design” – obowiązującej w Fordzie koncepcji, zapoczątkowanej w modelu S-Max. Samochód powstał na płycie podłogowej Ford C1 Platform, tak jak m.in. Focus II oraz C-Max. Model poddano faceliftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Kuga I

Liczba ocen: 93
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Domi
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Przyjemny samochód, który jednak posiada swoje wady. Używam go od 4 lat, przejechałem do tej pory 100 000 km. Żadnych poważnych awarii poza jednym przerwanym kablem od czujnika DPF. Fajne auto dla singla, pary lub rodziny z mniejszymi dziećmi, którzy nie potrzebują auta z większa ilością miejsca- bagażnik jest dosyć mały. Fotele na dłuższą mete nie do końca wygodne (trasy powyżej 500 km). Tylne siedzenia oferują skromną ilość miejsca. Słaba widoczność do tyłu. 140 konny silnik jest wystarczający na trasie, spalanie kształtuje się na poziomie 5-6 litrów na 100 km. Przyspieszenie dosyć słabe. Układ kierowniczy bardzo przyjemny, rekacja na ruch kierownicą jest błyskawiczna i mimo wysokiego prześwitu nie ma się wrażenia bujania na jak na kanapie. Zawieszenie sztywno zestrojone, prowadzi się bardzo dobrze i pewnie jednak na gorszej jakości drogach daje o sobie znać. Wnętrze lubi trzeszczeć, przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów nadwozie dośc mocno się wygina i niejednokrotnie mozna poczuć podmuch chłodnego powietrza z zewnątrz. Powyżej 130 km/h szumy powietrza są mocno słyszalne. W ogólnej ocenie nie kupiłbym drugi raz tego auta - tylko i wyłącznie ze względu na to, że szukałbym czegos oferującego większy komfort (twardość zawieszenia oraz wyciszenie wnętrza).
4,4
~esc17
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Swoją Kugą przejechałem już kilkanaście tysięcy kilometrów i uważam, że samochód jest wart zrecenzowania. Zacznijmy od tego, że Kuga nie jest pozbawiona wad - a właściwie, to posiada ich nawet sporo. Przede wszystkim ogólne spasowanie pozostawia wiele do życzenia, plastiki trzeszczą, zdarzy się, że coś zepsujemy ale z drugiej strony nie jest to przesadnie irytujące i zawsze możemy nad tym trochę popracować. Jest za to jedna rzecz, której już sami nie poprawimy, a mianowicie.. mały bagażnik jak na ten segment. Poza tym jest jeszcze kilka innych drażliwych mankamentów jak np. pękająca uszczelka przy podnoszeniu tylnej szyby (ale nie całej klapy), która czasem spada i blokuje możliwość zamknięcia bagażnika - pierdoła, ale drażni. Jednak nie taki zły diabeł jak go malują, bo Kuga odwdzięcza się bajecznym wręcz prowadzeniem jak na SUVa w tej cenie (aktualnie 30-40 tysięcy złoty) - jeżdżenie po krętych drogach (a po takich poruszam się praktycznie codziennie) sprawia niesamowitą przyjemność z jazdy, bo zupełnie nie czuć gabarytu ani masy tego samochodu. Kolejnym plusem jest bezawaryjna jednostka, która jest dynamiczna i oszczędna, a ewentualne naprawy są wręcz śmieszne w kosztach. Poza tym w tej cenie porównując do konkurencji są bardzo dobrze doposażone, tzn. podgrzewana przednia szyba, radio z Bluetooth, bardzo dobre nagłośnienie, automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu czy tempomat. Ogólnie samochód warty polecenia.
4,4
~DER
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Miał być SUV. Przed zakupem jeździłem wieloma. Najfajniejszy był Forester, ale Kuga wygrała ze wszystkimi ceną i możliwością testowania przez weekend. Subaru za test chciał pieniędzy, a możliwości negocjacji nie było. Test wypadł korzystnie. Samochód już jeździ u kogoś innego, ale nadal wspominam go bardzo dobrze. Nigdy nie było problemu z DPF czy czymś podobnym. Jechał wprawdzie raz na gwarancji lawetą, ale okazało się, że komunikat "awaria awd" okazał się niegroźny, a serwis po skasowaniu błędu wydał mi ( na piśmie ) oświadczenie, że jest całkowicie sprawny. Wyposażenie samochodu nie było jakoś specjalnie bogate. Brakowało mi kamery cofania i możliwości sparowania telefonu. Miał tempomat, ksenony, grzaną szybę przednią, itp. W cenie (109 tys.) dostałem za to wszystkie dywaniki, zabezpieczenia kół, bagażnik dachowy, matę bagażnika, hak odpinany i nawet bagażnik na dwa rowery do tego haka. Do tego komplet kół (alu + Pirelli). To była dobra cena, ale brałem samochód z placu. Moc z fabrycznych 140 KM magik zmienił na równie fabryczne 163 KM za kwotę nieco większą niż koszt paliwa do pełna. Naprawdę dopiero wtedy pokochałem w pełni Kugę, bo gdy była słabsza to za dużo trzeba było "machać" lewarkiem żeby dynamicznie jeździć. Lekką wadą jest dość mały bagażnik i trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu. To poprawiono w Mk.2. Ale też zlikwidowano dzieloną klapę bagażnika co mnie akurat bardzo się przydawało. Ale możliwe, że z powodu skrzypienia, które pochodził z klapy, a objawiało się gdy było zimniej i na nierównościach poprzecznych. Ogólnie świetne auto, którym można fajnie jechać autostrada, ale też można zjechać na drogę gruntową czy w wysoki śnieg. AWD daje też naprawdę duży komfort i bezpieczeństwo w zimie.

Raporty spalania Ford Kuga I

Liczba raportów: 119
Średnie spalanie dla Ford Kuga I
11,6
l/100 km
7,4 – 7,9
l/100 km
12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Jak na ciężar i kształt nie jest źle ze spalaniem. Średnia z ostatniego półrocza to 7,6 l/100km - wg pokładowego komputera. Jazda miejsko/pozamiejska 50/50. Przy prędkości 150-160 km/h na autostradzie spala /wg chwilowego odczytu/ ok. 10 l. Także wakacyjne wyprawy kończą się średnim spalaniem rzędu 8,5-9 l/100km. Przeglądy nie są wyraźnie droższe niż innych fordów. Oczywiście trzeba pamiętać, suv zawsze będzie nieco droższy niż "płaski" samochód. Wpływają na to choćby ceny serwisowania Haldexa, czy koszt większych opon.
9,0
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Mam ten samochõd od 2009 ,wtedy kupiłem go w salonie.Jeśli chodzi o komfort i moc silnika daje 5 z 5, prowadzi się super,zero zmęczenia na długich trasach,siedzi się jak w fotelu przed tv,komfortowo, jeśli chodzi o spalanie to już nie ciekawe,spalanie drstycznie spada tylko na autostradach do 130 km/h spala nawet bardzo mało,bo ok 7.2 ale w mieście to poprostu smok,potrafi spalić nawet 10,5 l.Więc jak ktoś pisze że w mieście pali 7,5l to lepiej niech nie błaźni się,samochód godny polecenia w swojej klasie,jest super.
7,4
Ford Kuga I
SUV 2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW
Producent mocno poszalał z określeniem zużycia paliwa. Autko po mieście wciągnie około 10l/100km - co byś nie robił. Na trasie najmniej co widziałem, to 6,4l ale to była prędkość 115km/h i tylko na czas przejazdu Poznań- Łódź. Ogólnie nie ma dramatu- zwłaszcza, ze auto trochę wazy.

Usterki Ford Kuga I

Liczba wpisów: 28
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 3
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
11 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
13 komentarzy
Uszkodzone klocki hamulcowe
  • Ford Kuga I 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2008-2012
  • układ hamulcowy
Tarcie hamulców osi przedniej. Uszkodzony komplet klocków i tarcz hamulcowych osi przedniej.Miesięczny Ford Kuga z Salonu Forda.Przejazd 1500km autostradą. Uszkodzenia; znaczne porysowania i wyszczerbienia na klockach hamulcowych oraz głębokie rysy na tarczach hamulcowych obu stron najprawdopodobniej spowodował to piasek i kamyki drogowe. Czy jest to możliwe? Piasek i kamyki drogowe zrobiły głebokie rysy na tarczach hamulcowych i w klockach hamulcowych osi przedniej lewej i prawej strony. Nie udało się. Nie uznano reklamacji jako wada materiału.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga I