Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Kuga I

Lata produkcji: 2008 - 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Iosis X z 2006 roku. W europejskiej ofercie Forda Kuga był jedynym typowym crossoverem (3 lata wcześniej z rynku europejskiego wycofano niezbyt popularny model Maverick), obok modelu Fusion, bardziej przypominającego rodzinnego vana. Samochód został zaprojektowany w duchu obowiązującej w Fordzie filozofii Kinetic Design, zapoczątkowanej w modelu S-Max. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 Platform, którą dzielił m.in. z Fordami C-Max i Focusem II. W 2010 roku Kuga został poddany face-liftingowi.

Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Kuga I

Ogólna ocena
4,22
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(83%) NIE(17%)
ZALETY + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik
WADY - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki - Karoseria

Autorentgen Ford Kuga I

Liczba wpisów: 18

Silnik - problem z turbiną.

dodał: ~dyzio, 6 lat temu
Po 6 000km konieczna była wymiana TURBINY która trwała cały miesiąc i spowodowała kilkakrotne powroty do serwisu na LAWECIE!

Buczenie pod tablicą zegarów.

dodał: ~Bodzian, 7 lat temu
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.

Problem z pompą paliwa.

dodał: ~MIKI, 8 lat temu
W modelu 2008 siadają pompy paliwa, które są bardzo słabe i niepotrzebnie modyfikowane. W poprzednich modelach było wszystko ok, w Kudze to się psuje.

Silnik.

dodał: ~ford 2008, 8 lat temu
Po pół roku problem z silnikiem - według diagnosty zapchany filtr cząstek stałych co wymaga interwencji serwisu. Sam silnik sobie nie radzi, komputer ograniczył moc i nie ma jazdy. Tydzień z głowy, już nie lubię tego auta.

Przednie światła.

dodał: ~Jan, 8 lat temu
Światła zapalają się automatycznie podczas rozruchu silnika, niestety jeśli nie przekręcimy włącznika i tak, nie będziemy mieć możliwości włączenia na stałe świateł długich na stałe, powinni powiadamiać o tym w salonie podczas odbioru samochodu, instrukcja niestety tego nie zawiera!

Dane techniczne Ford Kuga I

Moc silników 140–200 KM
Pojemność silników 2,0–2,5 l
Prędkość maksymalna 182–210 km/h
Przyspieszenie 0-100 8,2–10,7 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Kuga I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 194
Koszt ogólny 35,60 PLN
ON34.72 PLN
Wydatki serwisowe 15,37 PLN Pozostałe wydatki 33,09 PLN

Publikacje o Ford Kuga

Newsy o Ford Kuga

Ford Kuga I