Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Tourneo Custom

Średniej wielkości samochód dostawczo-użytkowy produkowany od 2012 roku. W ofercie Forda w tym segmencie model zajął miejsce pomiędzy dużym Transitem oraz małym Tourneo Connect. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Tourneo Custom Concept z 2011 roku. Model został wystylizowany zgodnie z fordowską filozofią „kinetic design”; jego projektantem był Paul Campbell. Bliźniaczym modelem Tourneo Custom jest Transit Custom. W przeciwieństwie do typowo dostawczego bliźniaka, Tourneo Custom może być skonfigurowany jako osobowy van, będący w stanie pomieścić 9 osób.

Ford Tourneo Custom (2013) - widok z przodu
Ford Tourneo Custom (2013) - widok z przodu
Ford Tourneo Custom (2013) - widok z przodu
Ford Tourneo Custom (2013) - widok z przodu
Ford Tourneo Custom (2013) - prędkościomierz
Ford Tourneo Custom (2013) - konsola środkowa
Ford Tourneo Custom (2013) - konsola środkowa

Kiedy na bazie dużego auta dostawczego tworzy się ponadgabarytową “osobówkę”, zwykle wychodzi z tego coś na kształt mocno przeszklonej szafy, którą ktoś postawił na kółkach. Ale projektując Tourneo Custom, styliści Forda postanowili się wykazać, poruszyć wyobraźnią i stworzyć mały autobus z dużym rozmachem. Udało się - głębokie przetłoczenia, ostre wcięcia, zwężająca się linia szyb i fantazyjne klosze lamp szalenie poprawiają wygląd tego kolosa.

Starania designerów przyniosły korzyści także w środku. Tablica rozdzielcza ma oryginalne i nowoczesne kształty, które w towarzystwie odpowiedniego wykończenia dbają o dobre samopoczucie kierującego. Sprzyjają temu również czytelne zegary oraz obsługa panelu klimatyzacji, której można dokonać z zamkniętymi oczami. Dużo trudniejsze, wręcz uciążliwe jest z kolei sterowanie pokładowym systemem multimedialny - czyha on na nas z głęboko ukrytymi funkcjami oraz malutkimi klawiszami obsługi.

Za “sterami” Forda Tourneo Custom siedzi się wygodnie, a wysoka pozycja, duża szyba czołowa i potężne, na dodatek dzielone lusterka ułatwiają parkowanie. Negatywny wpływ na widoczność ma z kolei przeszklenie karoserii - wąska linia okien może i dodaje nadwoziu uroku, ale zasłania widok na zewnątrz, zwłaszcza pasażerom tylnych siedzeń. W dyscyplinie przestronności wnętrze prezentuje za to poziom arcymistrzowski - nawet w porównaniu do równie masywnych rywali ilość miejsca dla podróżnych i na bagaże jest doprawdy imponująca.

Gdybyście spytali właścicieli typowo osobowych Fordów, za co w szczególności cenią swoje auta, spora część z pewnością wskazałaby na wyśmienite właściwości jezdne. A co odpowiedziałby użytkownik opisywanego modelu? To samo, bowiem zawieszenie łączy w sobie perfekcyjne tłumienie nierówności z nadzwyczaj dobrym zachowaniem podczas pokonywania zakrętów. Owszem, w czasie prowadzenia trzeba pamiętać o gabarytach auta i wysoko zlokalizowanym środku ciężkości, jednak faktem jest, że na krętej drodze konkurencja zostaje w tyle.

Ford Tourneo Custom wygląda ciekawie, ma wygodne wnętrze i gwarantuje komfort jak w zwykłej “osobówce”, a dodatkowo może poszczycić się możliwością przewiezienia aż dziewięciu podróżnych oraz bogatym wyposażeniem. To wszystko po prostu musi kosztować. I kosztuje, choć rywale potrafią być jeszcze drożsi. Kto ma w portfelu więcej pieniędzy, może pokusić się o zamówienie kilku luksusowych gadżetów umilających podróżowanie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo wyrazisty i stylowy jak na auto takich rozmiarów i o takim przeznaczeniu. Cieszy, że w nowym manifeście użytkowości samochodów Forda znalazło się miejsce na wartości wizualne.
Luzacjusz: Ta furgonetka ma twarz Fiesty - można było się trochę bardziej postarać, ale lepsze to niż posępne, nudne oblicze (oj, zdarza się w tym segmencie). Gdybym tylko potrzebował furgonetki…

Silniki Ford Tourneo Custom

Lista silników:
2.2 TDCi (125KM), 2.2 TDCi (155KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Ford Tourneo Custom na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Ford Tourneo Custom

od 144 894 zł do 163 836

Dostępne silniki

Diesel (125 - 155 KM): 2.2 TDCi

 

Skrzynie biegów

manualna:

 

Katalog nowych aut Ford Tourneo Custom
 

Najpopularniejsza wersja Ford Tourneo Custom

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi 155KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

hak

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 49
Pakiet poprawiający widoczność Premium - 3 014
Pakiet poprawiający widoczność 2 - 0

Cena katalogowa

163 836

Zobacz ofertę Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi 155KM - 5 drzwiowy minivan
 

Ford Tourneo Custom najczęściej porównywane z:

Ford S-Max
2.0 Duratorq TDCi (140 KM)
Nissan Evalia
1.5 dCi (110 KM)
Mercedes Viano
3.0 CDI (204 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 224 937 zł 191 000 zł
Zyskujesz: 33 937 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 000 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 113 090 zł 85 900 zł
Zyskujesz: 27 190 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Ford Tourneo Custom

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14
  • Zalety
  • + jakość/cena
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Ford Tourneo Custom

Ostatnie komentarze:

~Darek~Darek

witam, mam przejechane 7000 km auto pali około 8,5 litra na 100 km
w trasie. Wady: skrzypią fotele tylne, zacina się zamek klapy,fatalna obsługa w salonie samochodowym, nawigacja z beznadziejna pokazuje początek ulicy i jesteś u celu , uszczelki w drzwiach skrzypią w jak zdezelowanym rupiciu . Drugi raz nie kupiłbym auta za 150 tys. z tak beznadziejną jakością wykonania. Jedyny plus to wygląd zewnętrzny, ale to za mało aby wydać tyle kasy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 941
Przejechany dystans
39 233 642 km
Zatankowanego paliwa
2 045 780 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 472
Wydanych pieniędzy
3 223 715 zł
Średnie wydatki na auto
1 386 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 780
Wydanych pieniędzy
4 223 291 zł
Średnie wydatki na auto
1 816 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 326)

Zużycie paliwa Ford Tourneo Custom

Na podstawie 6 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: elmont_sochacze, dodano: 10.08.2013 22:28

MAM PRZEJECHANE 2500 KM SPALANIE JAK NA TAKI SAMOCHÓD SUPER

pełny raport Ford L1 2.2 TDCi

autor: Kierowca, dodano: 27.03.2014 06:38

toche moglby mniej palic

pełny raport Ford L2 2.2 TDCi

autor: skandal, dodano: 08.08.2013 16:17

Podane przez Forda wartosci spalaniania duzo odbiegaja od tego co jest w rzeczywistosci chyba, ze ktos bedzie jezdzil 70km/h.

pełny raport Ford L1 2.2 TDCi

Skarbnica wiedzy o Ford Tourneo Custom

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Tourneo Custom

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Ford Tourneo Custom