Szukaj

Informacje o FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 122 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~Starlight
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
No cóż to tylko Polonez.Pojazd z innej epoki.Toczywóz.Ale dojdzie wszędzie to fakt.Mój egzemplarz jeździ na benzynie.Trochę to kosztuje ale wiele nie jeżdżę więc montaż gazu (pomijając że miałem już auto z tym wynalazkiem i już raczej nie chcę) jest zupełnie nieopłacalna.Silnik GSI to już niestety nie dawny prosty GLI.Napakowano elektronicznych udziwnień co może dało ciut lepszą elastyczność silnika oraz minimalnie lepszą ekonomikę ale byle drobiazg nie gra i od razu pali się check engine.Ogółem jednak naprawy nie są drogie.Części jest jeszcze dużo
4,2
~Grzegorz Malbork
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
\"Polonez\" Brzmi dumnie dla Polaka .Marzenie naszych rodziców i dziadków ,lecz dziś dużo ludzi myśli jeździ polonezem bo go nie stac na nic innego ... bzdura. Zaczeło się gdy miałem 13 lat ojciec kupił pierwszego poloneza 1.6 GLE (gaźnik) po kupnie dla długiej i bezproblemowej eksploatacji został wyremontowany silnik od podstaw po 1 szlif oraz blacharka po sam koniec jeździł i nigdy nie zawiódł (a jeździł puki nie zardzewiały podłożnice drugi to 1.6 GLI abimex który jeździ do dziś i jest w rękach mojego taty.Kolejny Polonez tym razem Atu plus na pełnym wtrysku(poprawiło się przyśpieszenie i elastyka silnika duży +) Wracajac do ceny zakupu za auto dałem 2tys miałem w rezerwie 4 tys. a mogłem wybrać golfa lub co innego za resztę wymieniłem co uznałem za potrzebne ,możecie mi nie wierzyć ale nie mam z nim problemów wsiadam i jadę odpala w największe mrozy bez problemu Ogólnie oceniam auto na 5- minus za blacharkę która nie jest zbytnio dopracowana i szybko koroduje. Na koniec chciałem napisać ze powinniśmy być dumni ze Polonez to jednak polski samochód nie jakaś chińska tandeta
3,5
~Jychu
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
Ludzie szanujmy ten samochód. Niegdyś marzenie - dzis powód do kpin i żartów. Jednak zastanówmy się głębiej nad tym autem. W miare młode auto, najczęściej serwisowane, z pewnym przebiegiem kosztuje niewiele, a przecież kupując auto za ok 3 tyś z gazem i np z 1999 roku nie możemy oczekiwac cudów. Jest to typowy arbaitswagen. Samochód, który pozwoli ci bezpiecznie dotrzeć do celu, musisz tylko być pokorny i wiedzeć że to tylko Polonez, ale auto to powinno być traktowane z szacunkeim ze względu na wiek konstrukcji i na to że kiedyś było naszą chlubą. Nie plujmy na niego. Nie jest to formuła jeden, nie jest to mercedes, ani Audi, czy passat, to tylko polonez, ale jest w miare duży, bezpieczne, nie kradną już go i zawsze może być naszym autem, które polubimy. Nie można przecież za ok 3 tyś kupić nic innego, lepszego! Jeśli nadwozie nie jest zardzewiałe, silnik chodzi to naprawdę warto!
Średnie spalanie dla FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002
9,1
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
10,2
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
Spalanie LPG jak na Poldka jest na prawdę nie wielkie. Spalanie minimalne i maksymalne liczone w terenie mieszanym (trasa ~50km dziennie, gdzie ~35km to teren zabudowany). Na długiej trasie prowadzone tylko raz. 5 osób w samochodzie, pełen bagażnik (3 duże plecaki podróżne) oraz śmieci w środku (śpiwór, karimaty, 1,5 kraty piwa i inne) obciążyły auto konkretnie (resor był niemal równy). Dodatkowo na 300km ok 20 było stromymi podjazdami, gdzie Polonez dawał radę dopiero na 3-cim biegu. 25km przejechane po mieście. Więc jak na takie obciążenia spalanie zadowalające.
7,8
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
polecam verve 98 mniej jej spala nie wiem jak ale o 1 litr mniej od 95 na 100km. Kilka razy zalalem dynamic 98 i musze powiedzec ze lepsza kultura pracy silnika byla. mozliwe ze to przez pogode bo na vervie tez czasami dobrze mu cisnie zalezy chyba od powietrza bo czasami go strasznie muli a czasami idzie jak rajdowa ;P nawet passaty wymiekaja xD a lubie mu tak do 4-5 tysiecy pocisnac, jak na swoje lata autko sprawuje sie swietnie bezawaryjne nie musze na niego chuchac dmuchac ost zalalem castrola szybko sciemnial ale podobno castrole tak maja bo wyciagaja zanieczyszczenia. tlumik wymieniony konserwacja zrobiona akumulator 2 latka mysle ze posmigam nim jeszcze z 3 latka. mialem francuskie gowno na liter R... do testowania, nigdy wiecej ;-) wole glosniejszego slabszego poldusia lub cos japan ale dopiero wtedy jak poldus juz padnie watpie zebym na innym aucie tak oszczedzil, przynajmniej next kupie cos lepszego ;P tez z salonu tak jak poldka. hmm aktualnie na ten cel mam 60 tysiecy ale jak 3 lata poldek da rade to bedzie wiecej xD. sporo ludzi mnie zaczepia i sie pyta ktory to rocznik jak mowie 98 to sa zdziwieni w jakim stanie go mam porzadny garaz w domu ogrzewany robi swoje . pojawiaja sie tez tacy co sie nasmiewaja ze tym gratem jeszcze sie poruszam i patrze wieswagen ojej przynajmniej nie musze jezdzic w wypierdzianym przez niemca samochodem na pokaz a w srodku brod smrod i ubustwo Pozdrawiam

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Atu Plus