Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda HR-V

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1998-2005 (w Europie model debiutował w 1999 roku) oraz ponownie od 2015 roku. Pierwsza generacja HR-V przeszła do historii jako jedna z pierwszych prób w popularnej dziś klasie miejskich crossoverów. W ofercie Hondy, HR-V zajął miejsce obok większego modelu CR-V. Mimo reaktywacji auta pod tą samą nazwą, HR-V II znacząco różni się od swojego poprzednika - swoim nadwoziem nawiązuje do hybryd SUV-ów i coupe. Nazwa HR-V to skrót od Hybrid Recreation Vehicle (Wielozadaniowy Samochód Turystyczny).

Komentarze redakcji

Powagosław: HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut.
Luzacjusz: Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu.

Dane techniczne Honda HR-V

Silniki

Moc silników 105-130 KM

Poj. silników 1 498-1 597 cm3

Prędkość maks. 160-192 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,5-12,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Honda HR-V

Średnia ocena modelu

na podstawie 141 opinii

4.17

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.17

Zalety

+ Drobne usterki

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Honda HR-V

Mam to auto od niecałego miesiąca. Z premedytacją przesiadłem się z nieco mocniejszego samochodu (Honda Civic 1.8 Executive VIII gen.). ... więcejPotrzebowałem auta wyższego i bardziej komfortowego od civika a CRV był dla mnie zwyczajnie za duży. Auto bardzo mi się spodobało, zaraz po tym jak dostarczono je do salonu. Jazdę testową odbyłem budżetową wersją z manualną skrzynią i słabszym wyposażeniem. No cóż, moim zdaniem o ile silnik daje radę, skrzynia manualna nie jest zestrojona idealnie z silnikiem 1.5. Co innego ze skrzynią CVT, którą to straszono mnie, że to skuter itp. Naczytałem się gdzie tylko możliwe, że auto to muł a co dopiero w automacie. Jakież było moje zdziwienie po przejechaniu się HRV -ałem włąśnie w automacie. Samochód jeździ z tą skrzynią dużo lepiej. W prawdzie jest głośny przy gwałtownym przyśpieszaniu, ale trwa to tylko do momentu osiągnięcia przez nas zadanej prędkości i nie jest to jakiś straszny dźwięk, po prostu słychać, ze jedziemy Hondą :). Co się okazało po przejechaniu przeze mnie prawie 2k. kilometrów. Mam wrażenie, ze skrzynia CVT uczy się mojego stylu jazdy, bądź to ja zacząłem prawidłowo ją eksploatować. Samochód jest jakby cichszy. Auto wcale nie jest dużo wolniejsze od mojego poprzedniego civika. Jest dużo lepiej wygłuszone i wygodniejsze. Każdą następną hondę kupię w automacie. Z rzeczy które mnie pozytywnie zaskoczyły prócz skrzyni to: rewelacyjne światła ledowe. Poprzednio miałem w civiku xenony i te są o niebo lepsze. Strumień jest tak szeroki, że widać co dzieje się na jednym i drugim poboczu a długie tak silne, że można rozpoznać płeć komara w locie. Automat świateł w pełni się sprawdza. Jak tylko czujnik wykryje, że przed nami nie ma latarni, lub silnych źródeł światła włącza długie, by zaraz po pojawieniu się pojazdu z przeciwka je wyłączyć. To samo jak jakiś pojazd nas wyprzedza. Praktycznie ustawiamy przełącznik świateł w położenie auto i światła nas już nie interesują. Bardzo dobrze działająca nawigacja i przyzwoite spalanie. Jest to duża zaleta, jednak osobiście na to specjalnie nigdy nie patrzyłem. Wczorajsza trasa Bielsko-Biała - Kraśnik i z powrotem średnia 6,5l/100 i to nie 90-tką bo odcinek autobany z Krakowa do Rzeszowa 140-160 cały czas. Przy prędkości 160km/h auto jest znacznie cichsze od civika VIIIgen., to dla zainteresowanych hałasem :). Silnik 1.5 130KM ze skrzynią CVT, jest doskonałym wyborem dla tego samochodu po prostu trzeba się przejechać. Samochód całym swoim wnętrzem raczej uspokaja i nie zmusza do gwałtownej jazdy a jak trzeba to na kierownicy są manetki i można bardziej agresywnie i to nie tylko w trybie sport bo działają również w trybie D. Owszem zgodzę się z niektórymi opiniami, że przydały by się dla własnego choćby komfortu psychicznego ze 30KM i mam nadzieję, że w liftingu tego auta taki silnik sie pojawi, bo już są takowe 1.5 na turbinie zapowiedziane do civika X gen. i pewnie sobie jak dożyję taki sprawię. Mam jeszcze jedno, myślę, ze ważne spostrzeżenie. Pozytywne wrażenia wzrokowe, budzi we mnie tylko i wyłącznie najbogatsza wersja Executive (którą posiadam). Tylko ta wersja ma ledowe światła z przodu i z tyłu, które nadają autu zupełnie inne rysy(tylne światła sprawiają wrażenie 3D), relingi dachowe, większe i moim zdaniem łądniejsze koła i szklany a zarazem otwierany dach. Niezwykle ważny jest też kolor, gdyż paleta jest bardzo uboga i wygląda na żywo zupełnie inaczej jak w sieci, czy katalogu. Niebieski w podstawowej wersji testowej którą jechałem wyglądał jak Dacia Logan, nikogo off kors nie obrażając i w życiu bym się za tym samochodem nie obejrzał na ulicy. W/g mnie tylko czarna perła oraz biała perła(taką właśnie posiadam) wtedy wymienione przeze mnie detale grają z całością. Ktoś w przeczytanych przeze mnie opiniach pisał, że brak napędu 4X4 to auto dyskwalifikuje. Absolutnie się z tym nie zgadzam. To nie jest terenówka, względnie auto WRC. Kto tego potrzebuje powinien zainteresować sie innym samochodem. Czy samochód jest za drogi? To też nagminne komentarze. Otóż moim zdaniem nie. Honda nigdy nie była tanią marką, proszę jednak pamiętać, że w tej cenie zawiera się nie tylko samochód, ale i niezawodność i piszę to z całą odpowiedzialnością. Miałem w swoim życiu kilka Hond, wszystkie od nowości i żadna mnie nigdy nie zawiodła. Zawsze jednak samochody były odpowiednio serwisowane(tylko ASO) i o każdy dbałem należycie. Proszę tego nie brać do siebie, ale czasem czytając tyle negatywnych i wyssanych z palca komentarzy odnoszę wrażenie, że piszą to ludzie, którzy nigdy nie będą mieć tych 104 tyś. na to auto, nigdy nie mieli nowego samochodu i poruszają się przysłowiowymi tryprami. ukryj
dodano 30.10.2015 przez
Mizerny wybór kolorów nadwozia i wnętrza. Honda w wielu gazetach w ramach artykułów promocyjnych pokazywała amerykański odpowiednik HRV ,Vezela w ... więcejfajnych kolorach i jasnym skórzanym wnętrzem. Amerykanie mają też wersję 4x4 i hybrydę .Na Europę ta wersje są niedostępne. System rozpoznawania znaków drogowych pomocny , ale nie zamierzam polegać na nim w 100% . Pokazuje ostatni znak np. 70 km/h wjeżdżam w teren zabudowany i nadal pokazuje 70. Nie " widzi " tablicy obszar zabudowany. ukryj
dodano 19.10.2015 przez
Bardzo udany model hondy o nietuzinkowej lini nadwozia i wzorowej trwałości, ciekawa stylistyka,prostota bez zbędnych bajerów.Silnik jest trochę za słaby ... więcejdo tego autka, elastyczność niezła ale słabo się zbiera przy ruszaniu na suchym asalcie, za to zimą rewelacja dobre oponki zimowe i zostawiamy wszystkie przednionapędówki w tyle oczywiście na śniegu. Jednostka pracuje cicho dopiero powyżej 120km/h daje znać o sobie opływające karoserię powietrze, robi się głośno, nie jest to wyścigówka ale autko do spokojnej jazdy. Moja honda posiada instalację LPG założoną w Belgi przy przebiegu 900km jak łatwo policzyć auto przejechało na gazie ponad 269 100. Ja sam zrobiłem nim 120 000 bez żadnej awarji, przez cztery lata. Tylko regularne czynności serwisowe.Z bardziej istotnych to trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20/30 tys, szczegulnie ważne przy jezdzie na gazie. Jak na razie silnik sprawuje się dobrze zarówno na bęzynie jak i na gazie.Skrzynia pracuje bardzo dobrze jedyny mankament to wchodzący z lekkim oporem wsteczny, poza tym wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i miękko.Układ jezdny i w tej kategorji honda nie zawodzi. Auto prowadzi sie pewnie i trzyma zadany kierunek jazdy, wprawdzie wychyla się na ostrych zakrętach ale to raczj wina znacznej wysokości nadwozia. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności tył dość mocno podbija np. na garbach. Trwałość układu jezdnego oceniam wysoko po 270 000 na corocznym przeglądzie diagnosta nie znalazł żadnej usterki. Na polnych drogach samochód sprawnie wybiera nierówności przydaje się napęd 4x4 szczególnie kiedy ciągniemy po takiej drodze przyczepę. Trzeba pamiętać że nie jest to auto terenowe, topienie w błocie i inne ekstremalne wyczyny szybko się zemszczą, do takiej zabawy lepiej kupić Patrola, Samuraja lub inną prawdziwą terenówkę, a nie wypisywać bzdury jaki to beznadziejny samochód terenowy.Silnik jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8 l/100km, taka jazda powoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4 co 40 000km). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł).Ceny zadbanych egzemplaży są wysokie ale jakość auta też jest na wysokim poziomie w klasie lekkich suwów 4x4 ten model przypadł mi do gustu najbardziej.POLECAM!!! ukryj
dodano 26.03.2013 przez
Samochod przyjemny o dosc oryginalnym wygladzie,ktory moze sie podobac. Wnetrze typowo japonskie.Duzo plastiku,poprawna prostota, bez szalenstw designerskich,czy imitacji luksusu.Materialy we ... więcejwnetrzu najwyzej sredniej jakosci za to bardzo dobrze spasowane.Jakosc wykonczenia dobra.Niestety dosyc szybko z niektorych elementow schodzi farba i spod spodu przebija czarny plastik (przyciski otwierania szyb panel srodkowy). Atutem jest dolaczany naped na tylne kola i zwiekszony przeswit. Samochod ma tez pare mankamentow uzytkowych chociazby takich jak brak podswietlenia schowkow.Sa za to dwa schowki z przodu co jest niepodwazalnym plusem. Zuzycie paliwa zbyt wysokie jak na osiagi,ktore spokojnie moglyby byc lepsze. ukryj
dodano 24.09.2008 przez
Zobacz oceny Honda HR-V Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda HR-V

Pb
5,30 - 16,00
Na podstawie 111 raportów spalania
LPG
7,53 - 14,07
Na podstawie 34 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda HR-V

Autko pali nieco więcej, niż można by się spodziewać po silniku 1,6L. Wysoka ´buda´, szerokie ´kapciochy´ = nie da się ... więcejukryć: ten litr/dwa litry więcej na setkę są uzasadnione. Szczególnie, gdy chce się lekko nacisnąć na światłach, albo gładko wyprzedzać + klima. Jeżdżę pół-spokojnie, bez szaleństw, ale też i wcale specjalnie nie oszczędzam. Codzienne dojazdy ok. 25km do pracy obejmują i kawałek trasy i kawałek standardowych korków. Jeśli mam się wdawać w rozliczenie wad i zalet, to myślę, że jestem zdecydowanie w stanie zapłacić trochę więcej na stacji (niż z podobnymi autami tej klasy), niż w warsztatach, bo auto, jak dotąd - bezawaryjne. Auto bez zbędnych pierdółek i elektroniki, dla kogoś, kto chce wygodnie jeździć, a nie bawić się guzikami - a i dodatkowo nieco wyróżniać się na drodze. Haneczka nie zawodzi i prowadzi się przykładnie - po prostu dama z klasą, która lubi wypić drinka ;) Co do ´mułowatości´ silnika - to nie rakieta, ale gdy Hanka się zdenerwuje, to daje radę 3/4 starych bmw ze świateł :> ukryj
dodano 27.12.2009 przez
HRV jeśli chodzi o spalanie jest tak jak producent podaje Miasto (10) Trasa (8) nic mniej ni więcej , auto ... więcejsłuży mi do jazdy do pracy czasem jakiś wypad . W przypadku gdybym przemierzał więcej kilometrów pokusił bym się o Lpg przy 4tys. rocznie nie ma to sensu. Do zalet które najbardziej brałem pod uwagę jest jego bezawaryjnośc , tam nic się nie psuje , dobra widocznośc z za kierownicy no i te super lusterka w których wszystko widac dodam że sie elekt. regulują i składaja . Z wad wymieniłbym korozje która juz sie pojawiła przy tylnych progach/nadkola ale nie jest jej dużo i można łatwo temu zaradzic , nie najlepszy jest tez komfort podróżowania , przy dłuższych wyprawach siedzisko daje o sobie znac brak tempomatu jeszcze bardziej zniechęca do wypadów . Auto posiadam juz 4 lata myślę o sprzedaży gdyż chciałbym spróbowac cos innego z drugiej strony ciężko bedzię znaleźc tak dobry samochód . Prawdziwy Japończyk ... juz takich nie robią ... ukryj
dodano 06.02.2014 przez
witam posiadam dwie hondy hrv obie w identycznym wyposażeniu i to co tu ludzie piszą to bzdura mówię o ogólnie ... więcejspalaniu różnych aut nie tylko hond, ale zaczynając od początku to już na starcie strona wprowadza w błąd bo powinno być spalanie trasa, miasto, autostrada, a nie wyciągane jakieś lipne średnie otóż honda hrv z silnikiem 105KM napędem na 4-koła i klimą, spala gazu w trasie 10-11L, miasto 13-15L, autostrada 10,5-12L i taka jest prawda są to średnie z dwóch hond które posiadam już od 9lat auta są eksploatowane jak należy eksploatować każdą hondę, czyli bez mylenia nawet mulona honda w trasie nie zejdzie poniżej 10L więc po co ją mulić, zrobiłem nimi już ponad 400tys km bez większych awarii czyli nie licząc tych który każdy posiadacz hrv zna! auto ma kształt budki telefonicznej więc bajki o spalaniu 9L gazu można włożyć między bajki! ukryj
dodano 21.08.2014 przez
Niestety waga 1,5 t i mały kiosk na kołach więc ogromny opór powietrza jak na 105 km. Więc spalanie zbyt ... więcejwysokie jak na 1.6. Myślę że 2 l byłoby lepsze ponieważ większy ciąg i moc zredukowałoby opór i zmniejszyło spalanie gdyż nie trzeba by jej tak kręcić. Niestety bierze olej jak na tak małą moc. Więc to ogromne minusy. Ale plusy to niezawodność i nawet przestronne wnętrze, pełna elektryka i jak się doda pełne orurowanie i lotkę na dachu jest git. Auto wieczne ale wysiadanie z tyłu koszmar. Za to rekompensuje to podłokietnik tylny i możliwość rozkładania tylnych foteli. Ale nie polecam komuś kto chce oszczędzić na paliwie kolega ma audi s8 d2 i pali mu na mieście 15 gazu więc koszty podobnie ale to 2 tonowa limuzyna. ukryj
dodano 15.01.2015 przez
Jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8l/100km, taka jazda ... więcejpowoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł). ukryj
dodano 12.07.2009 przez
Zobacz raporty spalania Honda HR-V Dodaj raport spalania

Publikacje o Honda HR-V

Przeczytaj pozostałe 8 publikacje o Honda HR-V

Generacje Honda HR-V

2015 - teraz
1998 - 2005

Auta Nowe: Honda HR-V

nowe Honda HR-V
Honda HR-V
ceny od 77 000 zł do 107 100

Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM od 2015

w pakiecie Comfort

w cenie katalogowej brutto

77 000 zł

Wyposażenie standardowe
Schowek pod podłogą bagażnika
Radio z RDS wraz z odtwarzaczem płyt CD,kompatybilne z MP3
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Honda HR-V

Dealerzy Honda

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Honda HR-V

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

27

Przejechany dystans

3 569 zł

Zatankowanego paliwa

913 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

16

Wydanych pieniędzy

11 007 zł

Średnie wydatki na auto

1 835 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

17

Wydanych pieniędzy

7 166 zł

Średnie wydatki na auto

1 194 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów Honda HR-V Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda HR-V

Liczba wpisów: 2
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda HR-V dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Honda HR-V

Liczba wpisów: 3
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Honda HR-V Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Honda HR-V

Liczba wpisów: 6
Ponieważ Honda w swoich silnikach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych konieczna jest kontrola i ewentualna regulacja luzu zaworowego. Ta odbywa ... więcejsię śrubowo, dlatego nie wymaga materiałów eksploatacyjnych (kosztów). Przy gazie wykonuje się ją częściej - ja robię co 30 tyś km samodzielnie. W serwisie nie powinno to kosztować więcej niż 100pln + koszt uszczelki. Poza tym rewelacja! Zakładać śmiało! ukryj
dodano 03.04.2014 przez
Pamiętać należy o przeglądach instalacji ponieważ honda nie ma hydraulicznych popychaczy i prawidłowa dawka gazowo-powietrzna jest wymagana. Z tego też ... więcejwzględu trzeba robić kontrolę luzu zaworowego co 30 tyś km, ewentualnie regulację. ukryj
dodano 16.06.2011 przez
Mój suwik sprawuje się świetnie , spalanie w granicach 8-9 litrów gazu , nie mam żadnych zastrzeżeń do instalacji lovato ... więcej, jakoś rękompensuje Jazda , żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną . ukryj
dodano 27.11.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda HR-V

Skarbnica wiedzy o Honda HR-V

Ciekawostki
dodano 17.04.2014 przez
Protoplastą designu modelu HR-V był concept car Hondy nazwany J-WJ, który zadebiutował na salonie w Genewie w 1998 roku. W tym samym roku Honda przedstawiła…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą