Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda HR-V

Lata produkcji: 1998 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1998-2005 (w Europie model debiutował w 1999 roku) oraz ponownie od 2015 roku. Pierwsza generacja HR-V przeszła do historii jako jedna z pierwszych prób w popularnej dziś klasie miejskich crossoverów. W ofercie Hondy, HR-V zajął miejsce obok większego modelu CR-V. Mimo reaktywacji auta pod tą samą nazwą, HR-V II znacząco różni się od swojego poprzednika - swoim nadwoziem nawiązuje do hybryd SUV-ów i coupe. Nazwa HR-V to skrót od Hybrid Recreation Vehicle (Wielozadaniowy Samochód Turystyczny).

Komentarze redakcji

Powagosław: HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut.
Luzacjusz: Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu.

Dane techniczne Honda HR-V

Silniki

Moc silników 105-130 KM

Poj. silników 1 498-1 597 cm3

Prędkość maks. 165-192 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,5-12,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Honda HR-V

Średnia ocena modelu

na podstawie 130 opinii

4.16

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Drobne usterki

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Honda HR-V

Bardzo udany model hondy o nietuzinkowej lini nadwozia i wzorowej trwałości, ciekawa stylistyka,prostota bez zbędnych bajerów.Silnik jest trochę za słaby ... więcejdo tego autka, elastyczność niezła ale słabo się zbiera przy ruszaniu na suchym asalcie, za to zimą rewelacja dobre oponki zimowe i zostawiamy wszystkie przednionapędówki w tyle oczywiście na śniegu. Jednostka pracuje cicho dopiero powyżej 120km/h daje znać o sobie opływające karoserię powietrze, robi się głośno, nie jest to wyścigówka ale autko do spokojnej jazdy. Moja honda posiada instalację LPG założoną w Belgi przy przebiegu 900km jak łatwo policzyć auto przejechało na gazie ponad 269 100. Ja sam zrobiłem nim 120 000 bez żadnej awarji, przez cztery lata. Tylko regularne czynności serwisowe.Z bardziej istotnych to trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 20/30 tys, szczegulnie ważne przy jezdzie na gazie. Jak na razie silnik sprawuje się dobrze zarówno na bęzynie jak i na gazie.Skrzynia pracuje bardzo dobrze jedyny mankament to wchodzący z lekkim oporem wsteczny, poza tym wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i miękko.Układ jezdny i w tej kategorji honda nie zawodzi. Auto prowadzi sie pewnie i trzyma zadany kierunek jazdy, wprawdzie wychyla się na ostrych zakrętach ale to raczj wina znacznej wysokości nadwozia. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności tył dość mocno podbija np. na garbach. Trwałość układu jezdnego oceniam wysoko po 270 000 na corocznym przeglądzie diagnosta nie znalazł żadnej usterki. Na polnych drogach samochód sprawnie wybiera nierówności przydaje się napęd 4x4 szczególnie kiedy ciągniemy po takiej drodze przyczepę. Trzeba pamiętać że nie jest to auto terenowe, topienie w błocie i inne ekstremalne wyczyny szybko się zemszczą, do takiej zabawy lepiej kupić Patrola, Samuraja lub inną prawdziwą terenówkę, a nie wypisywać bzdury jaki to beznadziejny samochód terenowy.Silnik jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8 l/100km, taka jazda powoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4 co 40 000km). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł).Ceny zadbanych egzemplaży są wysokie ale jakość auta też jest na wysokim poziomie w klasie lekkich suwów 4x4 ten model przypadł mi do gustu najbardziej.POLECAM!!! ukryj
dodano 26.03.2013 przez
Samochod przyjemny o dosc oryginalnym wygladzie,ktory moze sie podobac. Wnetrze typowo japonskie.Duzo plastiku,poprawna prostota, bez szalenstw designerskich,czy imitacji luksusu.Materialy we ... więcejwnetrzu najwyzej sredniej jakosci za to bardzo dobrze spasowane.Jakosc wykonczenia dobra.Niestety dosyc szybko z niektorych elementow schodzi farba i spod spodu przebija czarny plastik (przyciski otwierania szyb panel srodkowy). Atutem jest dolaczany naped na tylne kola i zwiekszony przeswit. Samochod ma tez pare mankamentow uzytkowych chociazby takich jak brak podswietlenia schowkow.Sa za to dwa schowki z przodu co jest niepodwazalnym plusem. Zuzycie paliwa zbyt wysokie jak na osiagi,ktore spokojnie moglyby byc lepsze. ukryj
dodano 24.09.2008 przez
Nietuzinkowe, nieczęsto spotykane, zgrabne wozidło. Chociaż niepraktyczne to cieszy właściciela. Polecam szczególnie na polskie drogi, ale zdecydowanie nie w trasy. ... więcejDla rodziny tylko wersja 5D lub model CR-V. Jeśli kusi Cię wersja 4-ro napędowa - odpuść sobie. Tył dołącza się w momencie uślizgu kół przednich i odłącza jeśli tylko prędkość obrotowa osi przedniej z tylną się zrównoważy. To żadne 4WD, a pseudo, udające terenówkę. Tył dołączany jest hydraulicznie za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego, które też ma swoje ograniczenia (nie jak to jest w przypadku reduktora). Sprawdziłem go w błocie - powiedzmy, że się przydaje, sprawdziłem w śniegu - przydaje się, sprawdziłem w piachu i na bardziej stałym podłożu - nie nadaje się. Nie łudźcie się, że auto wytarga Was z trudnego terenu. Ja zaryzykowałem i przez 2 godziny odkopywałem go z piachu na poligonie wojskowym (ciiii ;-) znalezioną nieopodal deską. Na śniegu za to można nieźle się zabawić, jednak żeby utrzymać poślizg trzeba cały czas dodawać i odejmować gazu, tak aby nie dopuszczać do zrównoważenia się prędkości obrotowej obu osi. Pomijając fakt napędu, auto świetnie nadaje się do przemieszczania. Zapewnia frajdę z jazdy i poczucie przynależności charakternego samochodu, rzucającego się w oczy na drodze. Po fiacie bravo, którym trzeba przyznać jeździło się przyjemnie, aczkolwiek wymagało ciągłych pieszczot i nakładów finansowych, HR-V jest zmianą na lepsze. Zapominacie o usterkowości i to najbardziej rekompensuje wspomniane przeze mnie niżej mankamenty jak niewielki bagażnik, ciut za słaby i paliwożerny silnik, mało miejsca na tylnej kanapie czy hałas przy dużych prędkościach. Jedyna wada, to dające o sobie znać plastiki w tylnej części auta. Nie było ich słychać po zakupie auta (sprowadzony z italii), a pojawiły się z czasem pochłaniania kilometrów na polskich drogach. Niestety nienawidzę wszelkich dźwięków plastiku więc niewątpliwie trzeba będzie coś z tym zrobić. Jak więc można zauważyć, plastiki na naszych drogach zaczynają popiskiwać, a zawieszenie mimo tego nadal trzyma się dziarsko. Jestem akurat po przeglądzie gdzie ten nie wykazał żadnych luzów w podwoziu. Auto nadal sunie prosto po puszczeniu kierownicy tak jak zaraz po jego zakupie. Zdecydowanie wybrałbym to auto ponownie i ochoczo polecam go innym, którzy jeszcze się wahają. ukryj
dodano 28.12.2008 przez
To kolejna moja opinia na autocentrum.pl o tym aucie, tym razem po niecałych 2 latach jego eksploatacji. W sumie jeżdżę ... więcejnim 2 lata i 3 miesiące. Nabyłem go z myślą o bezawaryjnym użytkowaniu i w tej kwestii zdaje egzamin celująco z plusem - jest lepiej niż mogłem to sobie wymarzyć, szczególnie po fiacie bravo, którego posiadaczem byłem prawie 6 lat. HR-V zrobiłem ponad 60 tyś km (w tej chwili jest 166 tyś km) i auto odnoszę wrażenie nie zużyło się ani troszeczkę. Zawieszenie, silnik, skrzynia, karoseria, wszelkie elementy ruchome i te działają, wyglądają i są ciche tak jak tuż po zakupie. W trakcie eksploatacji inwestuję jedynie w oleje oraz filtry. Poza tym leję paliwo i zapominam co to usterkowość pojazdu co mnie zadowala. Cenię sobie niskie koszty związane z posiadaniem samochodu, który do dobrych inwestycji nie należy, jeśli służy tylko komfortowemu dojazdowi do pracy ;-) Na punkcie auta mam "bzika" i musi w nim pracować wszystko perfekcyjnie i w czasie mojego okresu użytkowania ani przez chwilę nie miałem żadnych zastrzeżeń co do solidności jej wykonania. Honda hr-v naprawdę godnie reprezentuje markę, spod której się wywodzi. Jakbym miał polecić to auto, zrobię to zdecydowanie i z czystym sumieniem! Uwaga małżeństwa z dziećmi HRV; w wersji 3-drzwiowej nie zaznacie przestrzeni na tylnej kanapie. Pomyślcie o wersji 5D. Przy zmianie tego samochodu trudno będzie mi znaleźć równie solidnego następce. Na razie nawet o tym nie myślę, a taka decyzja podjęta zostanie z konieczności posiadania większego auta. Tak czy siak zapamiętam to auto w pozytywnych barwach. ukryj
dodano 07.02.2010 przez
Zobacz oceny Honda HR-V Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda HR-V

Pb
6,50 - 16,00
Na podstawie 98 raportów spalania
LPG
7,53 - 14,07
Na podstawie 34 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda HR-V

Autko pali nieco więcej, niż można by się spodziewać po silniku 1,6L. Wysoka ´buda´, szerokie ´kapciochy´ = nie da się ... więcejukryć: ten litr/dwa litry więcej na setkę są uzasadnione. Szczególnie, gdy chce się lekko nacisnąć na światłach, albo gładko wyprzedzać + klima. Jeżdżę pół-spokojnie, bez szaleństw, ale też i wcale specjalnie nie oszczędzam. Codzienne dojazdy ok. 25km do pracy obejmują i kawałek trasy i kawałek standardowych korków. Jeśli mam się wdawać w rozliczenie wad i zalet, to myślę, że jestem zdecydowanie w stanie zapłacić trochę więcej na stacji (niż z podobnymi autami tej klasy), niż w warsztatach, bo auto, jak dotąd - bezawaryjne. Auto bez zbędnych pierdółek i elektroniki, dla kogoś, kto chce wygodnie jeździć, a nie bawić się guzikami - a i dodatkowo nieco wyróżniać się na drodze. Haneczka nie zawodzi i prowadzi się przykładnie - po prostu dama z klasą, która lubi wypić drinka ;) Co do ´mułowatości´ silnika - to nie rakieta, ale gdy Hanka się zdenerwuje, to daje radę 3/4 starych bmw ze świateł :> ukryj
dodano 27.12.2009 przez
HRV jeśli chodzi o spalanie jest tak jak producent podaje Miasto (10) Trasa (8) nic mniej ni więcej , auto ... więcejsłuży mi do jazdy do pracy czasem jakiś wypad . W przypadku gdybym przemierzał więcej kilometrów pokusił bym się o Lpg przy 4tys. rocznie nie ma to sensu. Do zalet które najbardziej brałem pod uwagę jest jego bezawaryjnośc , tam nic się nie psuje , dobra widocznośc z za kierownicy no i te super lusterka w których wszystko widac dodam że sie elekt. regulują i składaja . Z wad wymieniłbym korozje która juz sie pojawiła przy tylnych progach/nadkola ale nie jest jej dużo i można łatwo temu zaradzic , nie najlepszy jest tez komfort podróżowania , przy dłuższych wyprawach siedzisko daje o sobie znac brak tempomatu jeszcze bardziej zniechęca do wypadów . Auto posiadam juz 4 lata myślę o sprzedaży gdyż chciałbym spróbowac cos innego z drugiej strony ciężko bedzię znaleźc tak dobry samochód . Prawdziwy Japończyk ... juz takich nie robią ... ukryj
dodano 06.02.2014 przez
witam posiadam dwie hondy hrv obie w identycznym wyposażeniu i to co tu ludzie piszą to bzdura mówię o ogólnie ... więcejspalaniu różnych aut nie tylko hond, ale zaczynając od początku to już na starcie strona wprowadza w błąd bo powinno być spalanie trasa, miasto, autostrada, a nie wyciągane jakieś lipne średnie otóż honda hrv z silnikiem 105KM napędem na 4-koła i klimą, spala gazu w trasie 10-11L, miasto 13-15L, autostrada 10,5-12L i taka jest prawda są to średnie z dwóch hond które posiadam już od 9lat auta są eksploatowane jak należy eksploatować każdą hondę, czyli bez mylenia nawet mulona honda w trasie nie zejdzie poniżej 10L więc po co ją mulić, zrobiłem nimi już ponad 400tys km bez większych awarii czyli nie licząc tych który każdy posiadacz hrv zna! auto ma kształt budki telefonicznej więc bajki o spalaniu 9L gazu można włożyć między bajki! ukryj
dodano 21.08.2014 przez
Niestety waga 1,5 t i mały kiosk na kołach więc ogromny opór powietrza jak na 105 km. Więc spalanie zbyt ... więcejwysokie jak na 1.6. Myślę że 2 l byłoby lepsze ponieważ większy ciąg i moc zredukowałoby opór i zmniejszyło spalanie gdyż nie trzeba by jej tak kręcić. Niestety bierze olej jak na tak małą moc. Więc to ogromne minusy. Ale plusy to niezawodność i nawet przestronne wnętrze, pełna elektryka i jak się doda pełne orurowanie i lotkę na dachu jest git. Auto wieczne ale wysiadanie z tyłu koszmar. Za to rekompensuje to podłokietnik tylny i możliwość rozkładania tylnych foteli. Ale nie polecam komuś kto chce oszczędzić na paliwie kolega ma audi s8 d2 i pali mu na mieście 15 gazu więc koszty podobnie ale to 2 tonowa limuzyna. ukryj
dodano 15.01.2015 przez
Jak na 1.6 pali sporo o dziwo najwyższe spalanie zanotowałm na autobanie przy jeździe z maksymalną prędkośćią 13.8l/100km, taka jazda ... więcejpowoduje też zużycie oleju około 1l na 5000km. Przy spokojnej jeździe na trasie można osiąnąć 9l/100km w mieście 11-12l/100km to norma. Wszystkie wyniki podaję dla LPG. Jeśli chodzi o przeglądy nie jest tanio ale niektóre rzeczy lepiej robić w ASO np: (wymiana oleju w napędzie 4x4). Inne czynności serwisowe można zlecić zaufanemu mechanikowi będzie sporo taniej niż w ASO. Ogólnie auto jest bezawaryjne tak więc utrzymanie ogranicza sie do bierzącej eksploatacji a ceny części mechanicznych umiarkowane np: rozrząd (rolka 68zł, pasek 72zł, pompa wody 120zł). ukryj
dodano 12.07.2009 przez
Zobacz raporty spalania Honda HR-V Dodaj raport spalania

Publikacje o Honda HR-V

Generacje Honda HR-V

2015 - teraz
1998 - 2005

Nowe Honda HR-V

nowe Honda HR-V
Honda HR-V
ceny od 77 000 zł do 105 500

Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM od 2015

w pakiecie Comfort

w cenie katalogowej brutto

77 000 zł

Wyposażenie standardowe
HSA - System wspomagania ruszania na wzniesieniu
Przednie reflektory halogenowe
Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Honda HR-V

Dealerzy Honda

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Honda HR-V

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

26

Przejechany dystans

3 304 zł

Zatankowanego paliwa

861 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

16

Wydanych pieniędzy

11 007 zł

Średnie wydatki na auto

1 835 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

17

Wydanych pieniędzy

7 166 zł

Średnie wydatki na auto

1 194 zł

ZOBACZ 6 dzienników kosztów Honda HR-V Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda HR-V

Liczba wpisów: 2
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda HR-V dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Honda HR-V

Liczba wpisów: 3
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Honda HR-V Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Honda HR-V

Liczba wpisów: 6
Ponieważ Honda w swoich silnikach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych konieczna jest kontrola i ewentualna regulacja luzu zaworowego. Ta odbywa ... więcejsię śrubowo, dlatego nie wymaga materiałów eksploatacyjnych (kosztów). Przy gazie wykonuje się ją częściej - ja robię co 30 tyś km samodzielnie. W serwisie nie powinno to kosztować więcej niż 100pln + koszt uszczelki. Poza tym rewelacja! Zakładać śmiało! ukryj
dodano 03.04.2014 przez
Pamiętać należy o przeglądach instalacji ponieważ honda nie ma hydraulicznych popychaczy i prawidłowa dawka gazowo-powietrzna jest wymagana. Z tego też ... więcejwzględu trzeba robić kontrolę luzu zaworowego co 30 tyś km, ewentualnie regulację. ukryj
dodano 16.06.2011 przez
Mój suwik sprawuje się świetnie , spalanie w granicach 8-9 litrów gazu , nie mam żadnych zastrzeżeń do instalacji lovato ... więcej, jakoś rękompensuje Jazda , żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną . ukryj
dodano 27.11.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda HR-V

Skarbnica wiedzy o Honda HR-V

Ciekawostki
dodano 17.04.2014 przez
Protoplastą designu modelu HR-V był concept car Hondy nazwany J-WJ, który zadebiutował na salonie w Genewie w 1998 roku. W tym samym roku Honda przedstawiła…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą