Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 75,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,6
~Grubinho
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Moja największa motoryzacyjna pomyłka. Chociaż nigdy nie bałem się takich marek jak Renault czy Alfa Romeo, KIA pokazała swoją nijakość. Bo to właśnie ma być samochód nijaki. Powiedzmy sobie szczerze, Ceeda nie kupuje się z chęci, a raczej z przymusu. Szukamy kompromisu pomiędzy ceną, a jakością, odrobiny wygody w połączeniu z ekonomią. I faktycznie, w cenie Dacii Snadero można kupić Kię Ceed. Ni to mały i sprytny samochód miejski, ni to samochód rodzinny. Jeżeli ktoś szuka emocji to ich tu nie znajdzie. No może za wyjątkiem rozczarowania i takiej... obojętności. Zatrzymujesz się pod sklepem, wychodzisz z samochodu, zamykasz go i nie odwracasz głowy, nie podziwiasz go. Podobnie jest podczas jazdy. Serce nie zabije szybciej. Ciężko mówić o komforcie podróży bo plastiki trzeszczą, zawieszenie hałasuje, uszczelki świszczą, a środek jest smutny i przykry. Liczysz na tanią eksploatację? Bo tanie części i możesz lać najtańszy olej silnikowy? Zapomnij! Szybko pojawiają się usterki drobne, które co prawda nie wyeliminują samochodu z ruchu, ale jednak wymagają interwencji i nakładu finansowego. Serio, w tym segmencie cenowym można kupić coś fajniejszego, może nieco starszego, ale JAKIEGOŚ. Ceed I w benzynie to takie Sandero. Nie żyje się za karę :)
3,3
~gregg
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Auto jest dość pojemne, dość wygodne, dość mało pali, bagażnik jest dość duży... całe auto jest "dość". Nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale w każdym aspekcie ma coś do zaoferowania. I choć naprawdę trudno znaleźć w nim coś wyjątkowego na plus, to jednocześnie niełatwo wskazać szczególne jego wady. Z wyraźniejszych zalet lub wad wymienię dwie: silnik oferuje mizerną dynamikę, rozczarowującą jak na rzekomo generowaną moc, za to awaryjność jest na zaskakująco niskim poziomie. Ceny części zamiennych nieprzyjemnie wysokie.
4,9
~RA
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Jako 1 właściciel autko użytkowałem przez 12 lat; zrobiłem nim 104 tys km, w tym 2 eskapady do Chorwacji i kilka do Niemiec. Jestem generalnie zadowolony z jakości samochodu. Silnik bez problemów, układ jezdny z jednym problemem-hamulce po 100tys km musiały być ,,odnowione". Poza tym autko bardzo ekonomiczne (6,4L/100km) przy mojej raczej spokojnej jeździe. Na gwarancji wysiadło radi/CD-wymienili bez problemów. Poza tym lałem paliwo i naciskałem pedały. ewentualnym poszukiwaczom okazji polecam modele krajowe i od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją, niekoniecznie serwisową, bo to zjawisko bardzo drenujące kieszeń....
Średnie spalanie dla Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
7,0
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Jest tu na prawdę bardzo dobrze rozwiązany kompromis - spalanie i dynamika. Chcesz jechać ostro, to możesz (jest pewien zapas mocy), ale na niższych biegach, jednak wtedy spalanie jest spore. Chcesz (albo często na naszych drogach - musisz) jechać spokojnie - to wrzucasz wysoki bieg i bardzo ekonomicznie pokonujesz przestrzeń. Mnie nawet udaje się schodzić poniżej 5 l/100 km, przy spokojnej jeździe nat trasie. Ostatnio w Chorwcji przejechałem prawie 3 000 km (połowa na autostradach) i z klimą, przy średnim spalaniu 5,5 l/100 km. To chyba całkiem dobry wynik.
6,7
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Moje minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe latem na trasie to około 5,5 l/100km, natomiast zimą po mieście to nawet około 9 l/100km. Jednak średnie zużycie benzyny w skali roku jest bardzo zadowalające (około 7,5 l/100km).Muszę przy tym zaznaczyć,że jestem zwolennikiem jazdy umiarkowanej (nie:gaz,hamulec,gaz,hamulec) i dziwię się, że większość kierowców ciągle się gdzieś spieszy.Po co oni tak gnają na złamanie karku? No, ale może niektórzy z nich mają do tego swoje powody.Staram się nie tamować im ruchu.
7,2
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średnie spalanie w trasie: 6,2-6,5; średnie w mieście latem: 8,2-8,5; średnie w mieście zimą: 8,7-9; nie jest źle, dla mnie odnotowane przeze mnie spalanie jest akceptowalne w sensie ogólnym, natomiast silnik oferuje zbyt mało - ma moc i spalanie jak 1,6, ale osiągi jak 1,4.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 37
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z olejem silnikowym
  • Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
  • 138 tys. km
Jestem miesiąc po zakupie auta, w tym czasie wiadomo zostały wymienione podstawy filtry, olej, zbieżność. Po przejechaniu niespełna 1500 km sprawdzając olej bagnet był niemalże suchy.. dolałem litr i po 5 dniach znowu powtórka dodam że żadna kontrolka nie wyskoczyła że jest mało oleju tylko raz na zakręcie się zaświeciła. Pod autem nie ma żadnej plamy, może ktoś miał podobną sytuację ? Czy te samochody tyle podbierają oleju ?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback