Szukaj

Informacje o Kia Ceed I SW 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Bronisław Kruszyca
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
Ja kupiłem swoje używane autko tak jak większość ludzi w Polsce sprowadzone z zagranicy i nie żałuję zakupu absolutnie...Mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jestem bardzo zadowolony z ceeda mam kombi i bagażnik jest ogromny ,są różne przydatne schowki i siatka zabezpieczająca , dużo rzeczy się zmieści do niego a na dach rowery albo narty , mam relingi dachowe są bardzo przydatne. Bardzo dobre spalanie w trasie 5 ,5 litrów a po mieście około 7,5 litrów diesla. Zawieszenie mam jest bardzo wygodne i wytrzymałe, nie sprawia żadnych problemów, , tylko łączniki od stabilizatora są słabe. Silnik bardzo bardzo dynamiczny , przyśpieszenie bardzo fajne , jak na razie też bez zarzutów pracuje silnik, pasek rozrządu wymieniłem i rolki z pompą wody , nie są jakieś drogie koszta, sprzęgło elastyczne i ładnie chodzi . Bardzo dobre wyciszenie auta, nie jest głośno nawet przy większych prędkościach, hamulce żyleta , klocki hamulcowe są bardzo tanie przód i tył. Dobra widoczność , fajne regulowane i wygodne fotele , duzo miejsca z tyłu, klima i ogrzewanie super, wnętrze auta bardzo przyjemne i ładne.Uważam że to jest wygodne oszczędne autko rodzinne ,duże pojemne i bezawaryjne. 6 biegowa skrzynia jest w sam raz , w trasie super się sprawuję, można oszczędnie podróżować. Blacharka również w bardzo dobrym stanie, żadnej korozji nawet na tłumikach nie mam. Jezdi i przyśpiesza super. Okazało się dobre oszczędne i nie zawodne autko... Polecam każdemu, jestem bardzo zadowolony. Na pewno kupię kiedyś nowego Ceeda , są bardzo bardzo ładne...
4,7
~Przemysław Luzarowski
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
Kupiłem używane autko oczywiście sprowadzone z zagranicy już trochę przejechało tyś km ale przy najmniej sprawdzone :0 Jestem bardzo zadowolony z ceeda mam kombi i kufer jest ogromny , dużo rzeczy zabieramy z rodzinką na wakacje i jeszcze jest miejsce. Bardzo mile zaskoczyło spalanie u mnie nie przekracza w trasie 5 litrów a po mieście około 7 litrów diesla. Zawieszenie mam jak nowe , tylko łączniki od stabilizatora wymieniłem za 70 zł każdy. Silnik rakieta , przyśpieszenie super, jak na razie też bez zarzutów pasek rozrządu wymieniłem przy 160 tyś, sprzęgło bardzo dobre nic się nie tłuczy, cicho w środku jak na dieselka . Bardzo wygodne oszczędne autko rodzinne ,dużo części zamiennych do kia za nie wielkie pięniądze można kupić, na szczęście na razie nie były potrzebne. Polecam, jestem bardzo zadowolony.
2,5
~iPrzemo
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
Bardzo kiepska konstrukcja, przy jeszcze gorszym serwisie na pewno się nie obroni w Polskich realiach.W cenie 80 tyś zł jak napisał jeden z kolegów nie można kupić lepszego auta. Hmmmm .... no to chyba kolega się mało rozglądał. Za 78 tyś zł można kupić Avensisa w kombi 125KM D4D + systemy bezpieczeństwa. Bez lakieru metali i bez czujników cofania. GENARALNIE NIE POLECAM TEGO AUTA. TO BARDZO KIEPSKA KONSTRUKCJA I AWARYJNA. JUŻ KILKA RAZY BYŁEM W SERWISIE NA POWAŻNYCH NAPRAWACH. Co do serwisu to faktycznie takiego to jeszcze jak jeżdżę blisko 10 lat nie widziałem. Ludzie z łapanki, oni nie mają bladego pojęcia co się dzieje z autem. No najlepiej i to sami mówią że jak się coś urwie to oni zrobią. Ale jak wcześniej stuka i wyje to nie będą robić. To prawda z czasem napraw gwarancyjnych. Moje auto było w ASO 15 dni (udokumentowane mam tylko 12 bo nie założono tzw. ZLECENIA).
Średnie spalanie dla Kia Ceed I SW 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2009
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
Latem jeżdze na 18calowych felgach i niskoprofilowych oponach i z klimą, zimą na 17tkach i bez klimy. Klima i większy rozmiar felg potrafią zwiększyć spalanie średnie minimalne w trasie przy 110km/h nawet o 1l/100km. Komputer pokładowy zaniża wartości spalania od 0.2l do 0.4l na 100km. Podaję więc wartości rzeczywiste, nie z komputera dla felg 17cali, czyli maksymalnych jakie zaleca producent. Auto pali skrajnie w zależności od sposobu jazdy i okoliczności. Testowałem różne opcje. Na dystansie 190km (30miasto i 160trasa) wczesną wiosną w ładną pogodę, prędkość 88km/h jazda 5m za tirem, czyli tak jak się bije rekordy spalania, udało mi się zejść na 3,9l/100km. Piłując ile fabryka daje czyli prędkości 180-200km/h non stop wyprzedzanie i hamowanie na dystansie około 180km (oczywiście niemiecka autostrada) nigdy średnie spalanie nie weszło powyżej 10 litrów, więc szok! Najgorszy wynik spalania jaki można mieć, to na dworze +36 stopni w ceniu czyli afryka oraz jazda po mieście w korkach z włączoną klimą. Wtedy na 100km wyjdzie około 11l. Podobnie jest zimą przy np -30, nawet jak się silnik ogrzeje, to w mieście spalanie będzie około 9 litrów. To są przypadki skrajne. Generalnie przy prędkości 110km/h na trasie Wro-Waw auto najczęsciej pali 5.3-5.5l/100km (cały czas wartości rzeczywiste, nie z komputera). a w mieście bez klimy między 7-8l/100km
8,6
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
Auto kupiłem jako używane z przebiegiem 70 kkm. Wcześniej testowałem cee´da z silnikiem 1,6 CRDi 115 KM, który palił w mieście ok. 6,8 - 7,5 l/100km. Po zakupie okazało się, że starsza konstrukcja spala znacznie więcej. W warszawskich korkach spalanie w mieście dochodzi nawet do 12 l/100km. Najniższe spalanie w mieście (bez korków) to ok. 9 l/100 km. W trasie przy prędkości ok. 100-120 km/h na odcinku 100 km auto spaliło 6,7 l/100 km. Średnio spalanie na poziomie ok. 8,5 l. Samochód był sprawdzany na serwisie i wszystko jest OK, więc chyba muszę zaakceptować takie wartości. Z drugiej strony większa moc daje większą przyjemność z jazdy. Różnice widać też w V max: 1,6 CRDi 115 KM 180 km/h, natomiast 2,0 CRDi 140 KM ok. 210 km/h. Ważna cecha: krótka "jedynka" i "dwójka" powodują, że sprint spod świateł często kończy się porażką nawet w konfrontacji ze słabszymi rywalami:/ Auto rwie do przodu dopiero od 3-go biegu.
6,8
Kia Ceed I
SW 2.0 CRDi 140KM 103kW
2.0 Crdi spala napewno więcej jak 1.6 ale był to świadomy wybór. Części eksploatacyjne tanie, auto niezawodne więc jest dobrze. Wymiana rozrządu z pompą w renomowanym warsztacie poza ASO koszt ok. 1300zł z gwarancja roczną.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 37
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z olejem silnikowym
  • Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
  • 138 tys. km
Jestem miesiąc po zakupie auta, w tym czasie wiadomo zostały wymienione podstawy filtry, olej, zbieżność. Po przejechaniu niespełna 1500 km sprawdzając olej bagnet był niemalże suchy.. dolałem litr i po 5 dniach znowu powtórka dodam że żadna kontrolka nie wyskoczyła że jest mało oleju tylko raz na zakręcie się zaświeciła. Pod autem nie ma żadnej plamy, może ktoś miał podobną sytuację ? Czy te samochody tyle podbierają oleju ?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I SW