Szukaj

Informacje o Kia Ceed II Hatchback 5d

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od roku 2012 druga generacja Kii Cee'd dość mocni zmieniła się pod względem stylistycznym. Wizualnie przybliżyła się do innych nowych modeli koreańskiego producenta. Tak, jak w ich przypadku, wyróżniającym elementem Cee'da II jest jego przód, który zaprojektowano według koncepcji „tiger nose”. Samochód został zaprojektowany przez Petera Schreyera, szefa stylistów koreańskiej marki. Modelem bliźniaczym Cee’da jest Hyundai i30, który jest m.in. zbudowany na tej samej platformie podłogowej.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed II Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4310 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Zwis przedni 900 mm
Zwis tylny 760 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1380 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~kspr
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Kupiłem Kię Cee'd jako drugi samochód w czteroosobowej rodzinie, nie spodziewając się żadnych rewelacyjnych wrażeń i oczekując przede wszystkim niezawodności i trwałości za rozsądne pieniądze. Po przejechaniu 20 tys. km stwierdzam, że nie tylko był to świetny wybór, ale jakością wykonania i komfortem jazdy nie odstaje chociażby od Golfa, którym jeździliśmy poprzednie 4 lata. Szybko okazało się, że samochodem jeździ się na tyle przyjemnie, że Kia, choć planowana jako drugi samochód, stała się najczęściej używanym pojazdem w rodzinie.
2,9
~Karol Częstochowa
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Auto nadaje się dla rodziny dwa plus jeden plus pies. Bagażnik w stanie pomieścić dwie duże walizki i dwie torby średnich rozmiarów. Posiada mocowania na bagażnik dachowy w tym momencie staje się dużo praktyczniejszy ale też o wiele głośniejszy. Miejsca z tyłu na nogi nie brakuje nad głową też nie ma tragedii jeżeli nie przekraczamy 190cm. fotele na tylnej kanapie o wiele wygodniejsze niż fotele kierowcy i pasażera. Jak już wspomniałem z fotele kierowcy i pasażera nie należą do najwygodniejszych średnio po dwóch godzinach z trasy zaczyna nam doskwierać ból odcinka lędźwiowego którego regulacji w wersji wyposażenia L nie uświadczymy. Widoczność za kierownicą dobra a parkowanie ułatwiają czujniki parkowania bądź opcjonalnie montowana kamera cofania. standardowa ilość schowków oraz dobrych rozmiarów kieszenie w drzwiach ułatwiają podróż tym samochodem. Na minus można zaliczyć brak nawiewu na tylną część przestrzeni pasażerskiej. Kia chwali się 7 letnią gwarancją i przez ten okres możemy spodziewać się kilku usterek. Zacinający się mechanizmu wycieraczek bo mrugające reflektory LED zapychające się sitka w bakach. Ale spokojnie możemy to przyjąć na barki dlatego że Kia wszystkie usterki usuwa w ramach gwarancji. Na tylnej kanapie możemy znaleźć podłokietnik światełko w części sufitowej oraz pojemne kieszenie w drzwiach. Na plus zasługuje także możliwość rozłożenie tylnych oparć foteli w taki sposób że uzyskujemy płaską powierzchnię załadunkową i w tym momencie nasza Kia robi się o wiele bardziej pojemna. używałem tego samochodu w trakcie przeprowadzki i do Tak właśnie rozłożonego bagażnika jestem w stanie zmieścić oczywiście obrazujące to państwu 14 kartonów po bananach :) jak ktoś nie wie jak wygląda karton po bananach zapraszam do sieci sklepów z owadem w logo. A teraz mniej przyjemna część. Wady, niestety w moim mniemaniu jest ich sporo. Za 82 tys zł otrzymujemy samochód którego tak naprawdę jedyną taką zaletą był wygląd. Spalanie według mojej oceny silnik Diesla o takiej pojemności nie powinienem oscylować w granicach około 10 litrów w mieście a w trasie i powinno być problemu zejść poniżej 6l/100km. Niestety tak się nie dzieje Kia ma duży apetyt na paliwo. A mocą nie grzeszy, co prawda mój syn otrzymał nową mapę silnika i uzyskał moc w granicach 165 koni i 440nm w tym momencie auto zrobiło się bardziej elastyczne i wyprzedzanie nie było już tak kłopotliwe. Nieduże i stosunkowo mało kłopotliwe usterki zaważyły na decyzji że auto zostanie zmienione gdyż to dopiero początek życia tego samochodu to aż strach pomyśleć co będzie za kilka lat. ogólnie zawieszenie samochodu jest w miarę wytrzymałe lecz zdecydowanie za twarde. Auto posiada trzy tryby wspomagania kierownicy które odpowiednio sprawiają wrażenie bardziej sportowego lub niskiego wkładu kierowniczego. ogółem w samochodu nie polecam chyba że dla kogoś wygląd jest ważniejszy niż awaryjności i wygoda ale w tym wypadku wolałbym już wziąć pod uwagę wersję pro ceed.
4,5
~Banasz
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW
Przed zakupem auta korzystałem z opinii tego serwisu. Były bardzo pomocne, więc postanowiłem sam dodać komentarz po 4 latach użytkowania samochodu. Jestem bardzo zadowolony. Auto do tej pory nie sprawiło absolutnie żadnych problemów. Przed zakupem, w porównaniu do wielu, wtedy bardziej popularnych marek, wypadał lepiej. Do tej pory nie zmieniłem zdania na ten temat. Jedyna usterka jaka się przydarzyła, to uszkodzenie reflektorów LED. Usterka dość powszechna, z tego, co zdążyłem wyczytać na forach. Co ważne, po prawie 4 latach użytkowania samochodu, cały reflektor został wymieniony na gwarancji. Wymienili mi nawet żarówkę, od doświetlania zakrętów, która była spalona.
Średnie spalanie dla Kia Ceed II Hatchback 5d
7,2 – 7,3
l/100 km
5,4 – 6,1
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Jak dla mnie rewelacja - zatankowałem do pełna na Lukoilu, przejechałem 200 km i wskazówka ledwo zeszła poniżej full :) Poza tym, przy mojej jeździe, gdzie staram się poruszać raczej oszczędnie, ze względu na ilość km robionych w ciągu miesiąca, to naprawdę idealna opcja. Jeździłem wcześniej starszym autem w LPG, palił ok. 11 litrów, po zmianie widzę oszczędność, więc musi spalać poniżej 5l/100km. Chciałbym też zauważyć, że poruszam się sporo w Warszawie i spalanie na komputerze pokazuje mi średnio max 5,5l/100km, natomiast na trasie spokojnie schodzę bliżej 4,5-4,8l/100km. Po wyliczeniach ręcznych - kalkulatorowych wychodzi mi, że spalanie jest na poziomie średnio 4,6l/100km.
5,5
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.6 CRDi 128KM 94kW
Pierwsze auto jakie mam, które nie kłamie w zużyciu "z komputera". Mam ciężką nogę więc garść szczegółów: Średnie spalanie waha się u mnie między 5,4 a 5,8 (tankowanie pod korek i następne po minimum 700km) - moja jazda to 85% trasa ale z prędkościami 120-140 przelotowo, ekspresówki/autostrada 140-160 i nieunikanie wyprzedzania. Raz na trasie Płock - Toruń - Płock (łącznie 214km, przy czym niemal cały Toruń w dwie strony) zdobyłem się na jazdę do 110 na trasie i oszczędnie po mieście to wyszło mi spalanie 4,46 (wartość z kalkulacji pod tym samym dystrybutorem). Maksymalne zużycie jakie wpisałem (6,4) dotyczy bardzo szybko pokonywanego odcinka Toruń - Warszawa (75% autostrada 160km/h i reszta miasto).
7,5
Kia Ceed II
Hatchback 5d 1.4 DOHC 100KM 74kW
Zrobiłem kilka testów odnośnie spalania, wynik odczytywałem z komputera samochodu, za każdym razem resetowałem komputer, w samochodzie zawsze miałem 1 pasażera, paliwo tankuje na bp, orlen, shell. Testy w mieście: 1. Wrocław, prawie cały czas stoje w korku i przejeżdżam 10km przez 1 godzinie, spalanie jest na poziomie 9.3-10 litrów wg wskazań komputera. 2. Wrocław, małe korki, wolna jazda, spalanie na poziomie 7.5-8.3 litrów, 10km przejeżdżam w 25min. Testy poza miastem: 1. Droga krajowa, prędkość od 90-110km/h, wyprzedzanie dynamiczne, spalanie 7.2l. 3. Droga krajowa, eko-jazda, udało mi się uzyskać wynik na poziomie 5.8l. Praktycznie nie przekraczałem 90km/h, robiłem test kilka razy i zazwyczaj spalanie wychodziło mi 5.8l i 5.9l. 4. Inny test przeprowadziłem na autostradzie, za każdym razem przejeżdżałem 50km z włączynym tempomatem i zrobiłem testy na takich prędkościach: - 120km/h - 8.0l - 140km/h - 9.5l - 160km/h - 10.3l - (opory powietrza dają o sobie znać) Jak widać spalanie jest na średnim poziomie, ja jestem bardzo zadowolony ze spalania jak i samochodu. Dla mnie najwieksza wada jest pojemność zbiornika paliwa która wynosi 53l, gdyby była o 10 wieksza to było by idealnie. Dla osób niezdecydowanych jakią wersje silnikowa kupić czy benzyna czy olej napędowy, to zdecydowanie polecam benzynę, dlaczego tak uważam? - przede wszystkim różnica w cenie pomiędzy najtańsza benzyna a dieslem to 8tyś zł., a ta suma pozwoli ci na przejechanie około 20tyś km, natomiast jak ktoś liczy sobie ze diesel spali mniej to inwestycja zwróci mu sie dopiero po około 3latach przy jeżdzie 15tyś km na rok i dopiero po tym okresie będzie to odczuwalne, co więcej nowe samochody z silikami diesla mają wiele rzeczy które się psują i nie są tanie, są to: turbospręzarka, kołodwumasowe, filtr cząstek stałych, wtryskiwacze. Każdy z tych elementów kosztuje sporo. Dlatego uważam że ogólnie nie opłaca sie kupować dizlów, gdyby cena paliwa w stosunku do benzyny była niższa ta jak najbardziej ale tak to nie widzę sensu. Co do samego samochodu, to jest rewelacyjny, bardzo komfortowy, cichutki w środku, spokojnie przy 160km/h można rozmawiać (Jest to najcichszy samochód w swojej klasie), wg mnie każde niemieckie auto nie ma z nim szans, cenowo na pewno, co do jakości to stoi na najwyższym poziomie, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Zdecydowanie nie żałuję zakupu i gdybym miał znowu kupić samochód to brał bym kia lub auto z tego samego koncernu czyli hyundaia, bo to bardzo zbliżone samochody.

Usterki Kia Ceed II

Liczba wpisów: 10
Głuche stuki z tyłu
  • Kia Ceed II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 99kW 2012-2015
  • zawieszenie
  • 145 tys. km
Występuje u mnie dziwny problem który ciężko zidentyfikować. Od około miesiąca z tyłu po prawej stronie słyszę głuche stuki, jakby odbijała naprężona sprężyna. Ale ciekawe jest to, że ten głuchy dźwięk pojawia się tyko po zatrzymaniu. Czasami sekundę po zatrzymaniu a czasami auto stoi z 5 sekund lub dłużej i dopiero wtedy jest ten głuchy dźwięki. Jakby coś było naprężone i odbiło. Diagnosta nic nie stwierdził, wymieniłem amortyzator ale dźwięk nadal występuje. Nie wpływa to w żaden sposób na jazdę, ale wkurza. W internecie wszelkie stuki i tego typu podobne dźwięki występują u innych, ale zawsze podczas jazdy nigdy na postoju przez co nie mam pomysłu co to może być.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drgania silnika na biegu jałowym
  • Kia Ceed II Kombi Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 2
Silnik po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna wpadać w wibracje na biegu jałowym. Drgania są odczuwalne w kabinie zarówno przez kierowcę jak i pasażerów. Obroty osiągają poziom około 620 obrotów. Podniesienie obrotów (gaz, odbiorniki elektryczne, wciśniecie sprzęgła) powoduje ograniczenie drgań. Podczas jazdy nieodczuwalne. W poruszaniu się po mieście duży dyskomfort. Według serwisu oficjalnie wszystko jest sprawne, tak ma być, nieoficjalnie temat znany ale nieruszany (problem był w wersji I, II a także w III w silniku 1.4 t-gdi - sprawdzałem). Zasada jest taka - niepodobna się zmień samochód.
7 komentarzy
Kamera cofania
  • Kia Ceed II Kombi
  • inne
  • 193 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 2
Kamera już przy 173 000 km nie domagała, po awarii wymontowałem ją i okazało się, że fabrycznie jest nieszczelna. Jedna część z plastiku, druga z aluminium. Uszczelka między nimi traci szczelność (wiek, korozja aluminium) i woda leje się do środka kamery. Szczególnie, że jest umieszczona w tylnej blendzie, pod którą leci woda z tylnej szyby i wewnątrz jest mnóstwo syfu. Niewystarczające zabezpieczenie blendy przed dostaniem się wody pod nią, brak odpływu innego niż otwór kamery, powodują że gromadzi się tam kurz, woda, błoto i mnóstwo syfu, który źle wpływa na okablowanie oświetlenia tablicy (które nota bene bardzo ciężko się wymienia bo trzeba rozbierać pół klapy bagażnika) i właśnie na nieszczęsną kamerę, która nie jest szczelna i prędzej czy później zepsuje się każdemu. Po gwarancji ASO umywa ręce, wymiana ok. 2500zł lub kombinowanie z zamiennikami, które w moim przypadku nie współpracowały dobrze z systemem multi Kii.
1 komentarz
Kia Ceed II Hatchback 5d