Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Model należący do segmentu A, najmniejszy samochód w ofercie koreańskiej marki, produkowany od 2004 roku. Następca Kii Visto, uważany również za sukcesora modelu Pride. Picanto został zbudowany na bazie Hyundaia Getza. Nazwa auta pochodzi od francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „obdarzony własnym charakterem”. W 2007 roku model został poddany modernizacji. W 2011 roku debiutowała druga generacja modelu. Na innych rynkach Picanto znany jest również jako Morning lub New Morning (Ameryka i Azja). W Malezji auto sprzedawane jest jako Naza Suria.

Kia Picanto 1.1 EX - lewy tylny reflektor - włączony
Kia Picanto 1.1 EX - widok z tyłu
Kia Picanto 1.1 EX - widok z przodu
Kia Picanto 1.1 EX - lewy przedni reflektor - wyłączony
Kia Picanto 1.1 EX - deska rozdzielcza
Kia Picanto 1.1 EX - widok ogólny wnętrza z przodu
Kia Picanto 1.1 EX - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

Generacje Kia Picanto

Picanto II

Chcąc dogonić europejską i japońską konkurencję w stylizowaniu aut, Kia rozpędziła się na tyle, że… sporo swoich rywali zostawiła daleko w tyle. Przykład? Najmniejsze w gamie modelowej Picanto zostało na tyle dopracowane pod względem stylistycznym, że na tle swoich konkurentów prezentuje się wręcz zjawiskowo! Zgrabna bryła nadwozia, interesujące przetłoczenia umieszczone tu i ówdzie oraz nietypowo zaprojektowane szczegóły (takie jak lampy czy wloty powietrza) sprawiają, że auto przyciąga wzrok mimo swoich drobnych rozmiarów. Aż dziw bierze, że poprzednie Picanto uznawane było za jednego z najmniej estetycznych przedstawicieli segmentu A.

Zachwyt małą Kią nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Deska rozdzielcza ma ładną formę i nie brak w niej nietuzinkowych akcentów designerskich (z dwuramienną kierownicą na czele). Choć tworzywa wykańczające deskę są twarde w dotyku, na tle najbliższej konkurencji wypadają lepiej niż zadowalająco. Dobre wrażenie robi też spasowanie poszczególnych elementów, co wróży długą eksploatację bez niemiłych skrzypień i trzasków. Kolejne pochwały zwracamy ku czytelności zegarów oraz przejrzystości obsługi. Obie te cechy skutecznie umilają czas spędzony za „kółkiem”.

Wiele jest aut, w których urodziwa karoseria pozostawia wyraźny ślad na obszerności i funkcjonalności wnętrza. Picanto zdecydowanie nie należy do takich modeli. Co więcej, okazuje się jednym z najpraktyczniejszych samochodów klasy A. Przestronnością drugiego rzędu i pojemnością bagażnika mile zaskakuje, a wygodą na przednich fotelach wręcz zachwyca. To zasługa zarówno imponująco dużej (jak na ten segment) ilości miejsca, jak i obszernych siedzeń. Do wykorzystania auta w roli pojazdu rodzinnego skłania ponadto niemała ilość zmyślnych schowków i skrytek.

Podczas jazdy na jaw wychodzą kolejne atuty koreańskiego modelu. Zakręty nie robią na podwoziu większego wrażenia, nadwozie pozostaje stabilne, a w pewnym prowadzeniu pomaga bezpośredni układ kierowniczy. W sam raz jest komfort resorowania – zawieszenie nie należy może do najwygodniejszych, ale płynnie wybiera większość nierównością gwarantując przy tym należycie cichą pracę.

Atrakcyjny wygląd, przestronne, dobrze wykonane wnętrze i dopracowane podwozie czynią z Picanto jednego z najmocniejszych graczy w klasie mini. Przy wyborze samochodu tego pokroju dużo zależy jednak od ceny. Ale i w tej kategorii Kia wychodzi obronną ręką. Koszty należy uznać za rozsądnie skalkulowane tym bardziej, że nabywcy otrzymują bogate wyposażenie seryjne oraz absolutnie bezkonkurencyjną gwarancję. Dodać trzeba do tego ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego – trudno uwierzyć, że i światła diodowe, i podgrzewane fotele, i automatyczna klimatyzacja zostały udostępnione w samochodzie tej wielkości. Za całokształt Koreańczykom należą się gromkie brawa!

Picanto I

Podczas, gdy stylistykę następcy oceniamy w samych superlatywach, wygląd pierwszej generacji Picanto okazuje się dość dyskusyjny. Pod nadwoziem z pięciorgiem drzwi kryje się natomiast zaskakująca przestronna kabina pasażerska oraz - co już mniej cieszy - bagażnik o gabarytach większego schowka. Czytelna i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza została niestety wykonana z tanich, łatwych do zarysowania materiałów. Na domiar złego, montaż kokpitu jest niespecjalnie staranny, a wyposażenie zwykle bardzo skromne.

Pod maskę koreańskiego "mieszczucha" trafiały trzy silniki - benzynowe 1.0 i 1.1 oraz wysokoprężny 1.1 CRDi. Wszystkie pozwalają na sprawne poruszanie się w mieście, ale już wyprzedzanie w trasie nie jest ich domeną. "Benzyniaki" mogłyby spalać mniejsze ilości paliwa, ale lepszy pod tym względem diesel jest mało popularny, przez co kłopotliwy w naprawach. Auto zachęca do jazdy zwrotnością oraz stabilnością podczas pokonywania ostrych łuków, ale potrafi nieprzyjemnie trząść na nierównościach.

Kia Picanto I. generacji to jeden z tych modeli, które pokazały, że Koreańczycy potrafią robić naprawdę solidne pojazdy - jednostki napędowe bez przeszkód pokonują spore przebiegi, karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, a w zawieszeniu zużywają się głównie drobiazgi. Jedyną poważniejszą awarią są uszkodzenia przekładni kierowniczej, ale nie są one normą. Niestety, niektóre części zamienne są drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.
Luzacjusz: To auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.

Silniki Kia Picanto

Kia Picanto II - jaki silnik wybrać?

Diesli w ofercie nie ma, ale za to podstawowy motor benzynowy 1.0l 69KM potrafi być oszczędny przy lekkim traktowaniu. Uwielbia wysokie obroty i jego dynamika jest w sam raz, jeśli chodzi o miasto. Gorzej, gdy wyjedzie się w trasę. Wtedy warto sięgnąć po 1.2 85KM, choć również w jego przypadku ciężko będzie uniknąć wysokich obrotów.

Kia Picanto I - jaki silnik wybrać?

Do wyboru są zarówno motory benzynowe, jak i wysokoprężne. Właściwie to jeden wysokoprężny – malutki 1.1CRDI o mocy 75KM. Na wolnych obrotach bardziej dba o to, żeby utrzymać siebie przy życiu niż napędzać auto, ale gdy już turbosprężarka się załączy, to dzielnie idzie przed siebie – jednak wszystko bez szaleństw. Najlepiej sprawdzi się w mieście. Motory benzynowe są dwa – 1.0l i 1.1l mają 4 cylindry, ponad 60KM i nie czuć żadnych różnic w osiągach pomiędzy nimi. Pracują cicho na niższych obrotach, ale skrzynia biegów trochę je usypia – przełożenia są dość długie, co ogranicza możliwości autka na trasie, choć pozwala zaoszczędzić paliwo.

Publikacje o Kia Picanto

Czy warto kupić: używana Kia Picanto II (od 2011)

Nieźle wykończony, przyzwoicie wyposażony, oszczędny i trwały. Najmniejszy model Kia ma wiele asów w rękawie, a na egzemplarz z początku produkcji wystarczy 20-25 tys. zł. Czy warto kupić używaną Kia Picanto II?

Kia Lotos Race. Zacięta rywalizacja na holenderskich wydmach

Druga runda Kia Lotos Race 2014 odbyła się na torze Zandvoort. Obiekt położony nad brzegiem Morza Północnego wystawił umiejętności zawodników na ciężką próbę. Za sprawą specyficznej konfiguracji - licznych podjazdów i zjazdów - Zandvoort zyskał nieoficjalny przydomek "rollercoastera wśród wydm".

Kia Lotos Race - szansa dla młodych

Profesjonalne ściganie nie musi kosztować fortuny. Szansą na rozpoczęcie kariery wyścigowej przy niezbyt obfitym budżecie jest markowy puchar Kia Lotos Race. Trzeci sezon zmagań rozpoczęły wyścigi na torze Slovakiaring.

Czy podstawowa wersja ma sens: segment A

Kiedy zapada decyzja o zakupie nowego samochodu, rozpoczyna się wertowanie prospektów i cenników. Tylko niektórzy dysponują nieograniczonym budżetem. Większość zastanawia się, czy za rozsądne pieniądze może otrzymać nieźle wyposażone auto.

Druga runda Kia Lotos Race za nami

Austriacki tor Red Bull Ring przywitał deszczem, a pożegnał słońcem uczestników drugiej rundy Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto. Zmienne warunki atmosferyczne oraz trudny, zarówno dla zawodników jak i sprzętu tor, zamieniły wyścigi w prawdziwe widowisko. Pierwsze miejsce zdobył gościnnie występujący...

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Kia Picanto

Kia Picanto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia PicantoautoWcentrum - społeczność Kia Picanto

najwyższe oktanyAuta - Kia Picanto

Kia Picanto 67,64

Kia Picanto 33,82

Kia Picanto 48,85

Kia Picanto 61,53

Kia Picanto 36,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Picanto

Monica_Paul 30,10

majsterklepka 30,04

oscyp 30,15

mciuch 90,32

przem111 30,07

piter0104 30,06

agacitronuk 30,09

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Picanto

wymiana świec
wymiana świec Od jakiegoś czasu niepokoiło mnie zwiększone zużycie paliwa w moim aucie, około ...
Rocznica
Rocznica Po 6 latach stukneło 75000 km, w poniedziałek (13.08) spotkanie w ASO, wymiana w...
Kłopot z hamulcami.
Kłopot z hamulcami. Przydarzyła mi się awaria jakiej się nie spodziewałem. Mianowicie po około 44000...
Przegląd rejestracyjny.
Przegląd rejestracyjny. Dzisiaj autko bez problemów przeszło przegląd rejestracyjny. Może to nic takiego...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Picanto

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Picanto
 

Najpopularniejsza wersja Kia Picanto

Kia Picanto

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Picanto
 

Kia Picanto najczęściej porównywane z:

Seat Mii
1.0 (60 KM)
Skoda Citigo
1.0 (60 KM)
Citroen C1
1.0 VTi (68 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 35 900 zł
Zyskujesz: 14 800 zł Zobacz szczegóły »
Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 36 490 zł
Zyskujesz: 14 510 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Picanto

Kia Picanto
1.0 benzyna 69 KM
2013
32 990 PLN
Kia Picanto
1.1 benzyna 65 KM
74 000 km, 2008
15 900 PLN
Kia Picanto
1.0 benzyna 61 KM
153 000 km, 2005
9 840 PLN
Kia Picanto
1.1 diesel 75 KM
96 000 km, 2007
13 900 PLN

Ocena auta Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi (75 KM)

Dobry kompromis - dobrze wyposażone i zwinne auto za dobrą cenę.

dodał: tomasz1980

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Picanto

Kia Picanto II LPG (2014) Kia Picanto 2007 Kia Picanto II Hatchback 5d - galeria redakcyjna Kia Picanto Kia Picanto 2011 - wersja 3-drzwiowa Kia Picanto 2011 - wersja 5-drzwiowa Kia Picanto II Facelifting (2015) Kia Picanto 1.1 EX - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Kia

Kia Picanto

84 komentarze

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Andrzej~Andrzej

U mnie nie ma takich odgłosów. Byleś w serwisie?

~gość~gość

Witam
Mam problem z dziwnymi odgłosami spod kokpitu ,w momencie delikatnego dodawania gazu, czy ktoś miał tekie coś w Kia Pikanto

~gość~gość

Dziś, po bardzo długich poszukiwaniach, testach, porównaniach i oględzinach, zarezerwowaliśmy z żoną w salonie Picanto 1,2 KLR...
Przeglądając oferty z segmentu A muszę stwierdzić, że na rynku jest masa bagna, w które można się tak władować, że to poezja. 3-cylindrowce wolnossące to istne dzieło szatana, szczególnie w wydaniu VAG. Dlaczego? Wałki dowyważające, jak się kończą wiedzą właściciele VW z 2,0 TDi... Zainteresujcie się tematem silników VAG 1,0 60km a 75km - na czym polega różnica. Jaka jest charakterystyka w/w silników i co dzieje się w zbiorniku powyżej 4tyś rpm a jak silnik pracuje poniżej 3tyś... Trojaczki z kolna to konstrukcja przestarzała a "brat bliźniak" picanto - mowa o i10 - jest "za wysoki". Chevrolet spark - za wysoki, mało kulturalne silniki. Fiat Panda... silniki trwałe, ale... po wizycie w salonie fiata, gdzie gościu proponował mi wersję bez tylnej wycieraczki... błagam, mamy 21 wiek! Normalność i konkretna jakość okupiona nie najniższą ceną, tak podsumuję ten wybór. Nie ma nic rozsądniejszego na rynku, taka jest prawda.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
10 303
Przejechany dystans
5 362 259 km
Zatankowanego paliwa
356 282 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
718
Wydanych pieniędzy
296 003 zł
Średnie wydatki na auto
900 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 850
Wydanych pieniędzy
912 496 zł
Średnie wydatki na auto
2 774 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (329)

Testy zderzeniowe Kia Picanto

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Picanto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Picanto 1.0 LX, LHD
2011

Kia Picanto
Kia Picanto

Kia Picanto
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marek, dodano: 04.07.2008 10:06

Maksymalne spalanie - autostrada średnia szybkość powyżej 130km/h Minimalne spalanie - droga krajowa jazda przepisowa maksymalna prędkość nie przekracząjąca 90km/h Średnie spalanie - za przebieg 22000km

pełny raport Kia Hatchback 1.0 SOHC

autor: Otalan, dodano: 13.05.2010 10:44

Kupiłam KIA kierując sie między innymi raportem na tej stronie czyli 5,7/5,1/5 niestety jeżdżąc 100km dziennie spalanie jest dośc wysokie 6,1/6,8 minimalne przy jeżdzie 80 i bez wyprzedzania (że usnąć można) 5,5 - liczyłam na niższe. Poza drobnym rozczarowaniem spalaniem autko jest swietne, bez trudu mieści się na parkingu i jest bardzo zwrotne.

pełny raport Kia Hatchback 1.0 SOHC

autor: Zdegustowany, dodano: 28.03.2012 01:47

Jak sie nauczyc nim troche jezdzic to daje sie prowadzic dosc szybko, ale spalanie jest wtedy nieakceptowalne. Po przejechaniu 96 km z predkoscia 150+ na autostradzie komputer pokazal 10,6. Maly silnik i trzy cylindry to tylko gubymi nicmi szyte klamstwo ekologow. Byc moze na homowni auto spala malo, ale w "zyciu" pali tyle co rozsadnie uzywana dwolitrowka, a jednak jakosc jazdy zdecydowanie inna.

pełny raport Kia Hatchback 5d 1.0
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Picanto I Hatchback 1.1 CRDi 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Picanto, oglądali także