Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Model należący do segmentu A, najmniejszy samochód w ofercie koreańskiej marki, produkowany od 2004 roku. Następca Kii Visto, uważany również za sukcesora modelu Pride. Picanto został zbudowany na bazie Hyundaia Getza. Nazwa auta pochodzi od francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „obdarzony własnym charakterem”. W 2007 roku model został poddany modernizacji. W 2011 roku debiutowała druga generacja modelu. Na innych rynkach Picanto znany jest również jako Morning lub New Morning (Ameryka i Azja). W Malezji auto sprzedawane jest jako Naza Suria.

Kia Picanto 1.1 EX - lewy tylny reflektor - włączony
Kia Picanto 1.1 EX - widok z tyłu
Kia Picanto 1.1 EX - widok z przodu
Kia Picanto 1.1 EX - lewy przedni reflektor - wyłączony
Kia Picanto 1.1 EX - deska rozdzielcza
Kia Picanto 1.1 EX - widok ogólny wnętrza z przodu
Kia Picanto 1.1 EX - tylna kanapa złożona, widok z bagażnika

Generacje Kia Picanto

Picanto II

Chcąc dogonić europejską i japońską konkurencję w stylizowaniu aut, Kia rozpędziła się na tyle, że… sporo swoich rywali zostawiła daleko w tyle. Przykład? Najmniejsze w gamie modelowej Picanto zostało na tyle dopracowane pod względem stylistycznym, że na tle swoich konkurentów prezentuje się wręcz zjawiskowo! Zgrabna bryła nadwozia, interesujące przetłoczenia umieszczone tu i ówdzie oraz nietypowo zaprojektowane szczegóły (takie jak lampy czy wloty powietrza) sprawiają, że auto przyciąga wzrok mimo swoich drobnych rozmiarów. Aż dziw bierze, że poprzednie Picanto uznawane było za jednego z najmniej estetycznych przedstawicieli segmentu A.

Zachwyt małą Kią nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Deska rozdzielcza ma ładną formę i nie brak w niej nietuzinkowych akcentów designerskich (z dwuramienną kierownicą na czele). Choć tworzywa wykańczające deskę są twarde w dotyku, na tle najbliższej konkurencji wypadają lepiej niż zadowalająco. Dobre wrażenie robi też spasowanie poszczególnych elementów, co wróży długą eksploatację bez niemiłych skrzypień i trzasków. Kolejne pochwały zwracamy ku czytelności zegarów oraz przejrzystości obsługi. Obie te cechy skutecznie umilają czas spędzony za „kółkiem”.

Wiele jest aut, w których urodziwa karoseria pozostawia wyraźny ślad na obszerności i funkcjonalności wnętrza. Picanto zdecydowanie nie należy do takich modeli. Co więcej, okazuje się jednym z najpraktyczniejszych samochodów klasy A. Przestronnością drugiego rzędu i pojemnością bagażnika mile zaskakuje, a wygodą na przednich fotelach wręcz zachwyca. To zasługa zarówno imponująco dużej (jak na ten segment) ilości miejsca, jak i obszernych siedzeń. Do wykorzystania auta w roli pojazdu rodzinnego skłania ponadto niemała ilość zmyślnych schowków i skrytek.

Podczas jazdy na jaw wychodzą kolejne atuty koreańskiego modelu. Zakręty nie robią na podwoziu większego wrażenia, nadwozie pozostaje stabilne, a w pewnym prowadzeniu pomaga bezpośredni układ kierowniczy. W sam raz jest komfort resorowania – zawieszenie nie należy może do najwygodniejszych, ale płynnie wybiera większość nierównością gwarantując przy tym należycie cichą pracę.

Atrakcyjny wygląd, przestronne, dobrze wykonane wnętrze i dopracowane podwozie czynią z Picanto jednego z najmocniejszych graczy w klasie mini. Przy wyborze samochodu tego pokroju dużo zależy jednak od ceny. Ale i w tej kategorii Kia wychodzi obronną ręką. Koszty należy uznać za rozsądnie skalkulowane tym bardziej, że nabywcy otrzymują bogate wyposażenie seryjne oraz absolutnie bezkonkurencyjną gwarancję. Dodać trzeba do tego ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego – trudno uwierzyć, że i światła diodowe, i podgrzewane fotele, i automatyczna klimatyzacja zostały udostępnione w samochodzie tej wielkości. Za całokształt Koreańczykom należą się gromkie brawa!

Picanto I

Podczas, gdy stylistykę następcy oceniamy w samych superlatywach, wygląd pierwszej generacji Picanto okazuje się dość dyskusyjny. Pod nadwoziem z pięciorgiem drzwi kryje się natomiast zaskakująca przestronna kabina pasażerska oraz - co już mniej cieszy - bagażnik o gabarytach większego schowka. Czytelna i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza została niestety wykonana z tanich, łatwych do zarysowania materiałów. Na domiar złego, montaż kokpitu jest niespecjalnie staranny, a wyposażenie zwykle bardzo skromne.

Pod maskę koreańskiego "mieszczucha" trafiały trzy silniki - benzynowe 1.0 i 1.1 oraz wysokoprężny 1.1 CRDi. Wszystkie pozwalają na sprawne poruszanie się w mieście, ale już wyprzedzanie w trasie nie jest ich domeną. "Benzyniaki" mogłyby spalać mniejsze ilości paliwa, ale lepszy pod tym względem diesel jest mało popularny, przez co kłopotliwy w naprawach. Auto zachęca do jazdy zwrotnością oraz stabilnością podczas pokonywania ostrych łuków, ale potrafi nieprzyjemnie trząść na nierównościach.

Kia Picanto I. generacji to jeden z tych modeli, które pokazały, że Koreańczycy potrafią robić naprawdę solidne pojazdy - jednostki napędowe bez przeszkód pokonują spore przebiegi, karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, a w zawieszeniu zużywają się głównie drobiazgi. Jedyną poważniejszą awarią są uszkodzenia przekładni kierowniczej, ale nie są one normą. Niestety, niektóre części zamienne są drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.
Luzacjusz: To auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.

Silniki Kia Picanto

Kia Picanto II - jaki silnik wybrać?

Diesli w ofercie nie ma, ale za to podstawowy motor benzynowy 1.0l 69KM potrafi być oszczędny przy lekkim traktowaniu. Uwielbia wysokie obroty i jego dynamika jest w sam raz, jeśli chodzi o miasto. Gorzej, gdy wyjedzie się w trasę. Wtedy warto sięgnąć po 1.2 85KM, choć również w jego przypadku ciężko będzie uniknąć wysokich obrotów.

Kia Picanto I - jaki silnik wybrać?

Do wyboru są zarówno motory benzynowe, jak i wysokoprężne. Właściwie to jeden wysokoprężny – malutki 1.1CRDI o mocy 75KM. Na wolnych obrotach bardziej dba o to, żeby utrzymać siebie przy życiu niż napędzać auto, ale gdy już turbosprężarka się załączy, to dzielnie idzie przed siebie – jednak wszystko bez szaleństw. Najlepiej sprawdzi się w mieście. Motory benzynowe są dwa – 1.0l i 1.1l mają 4 cylindry, ponad 60KM i nie czuć żadnych różnic w osiągach pomiędzy nimi. Pracują cicho na niższych obrotach, ale skrzynia biegów trochę je usypia – przełożenia są dość długie, co ogranicza możliwości autka na trasie, choć pozwala zaoszczędzić paliwo.

Publikacje o Kia Picanto

Kia Lotos Race. Zacięta rywalizacja na holenderskich wydmach

Druga runda Kia Lotos Race 2014 odbyła się na torze Zandvoort. Obiekt położony nad brzegiem Morza Północnego wystawił umiejętności zawodników na ciężką próbę. Za sprawą specyficznej konfiguracji - licznych podjazdów i zjazdów - Zandvoort zyskał nieoficjalny przydomek "rollercoastera wśród wydm".

Kia Lotos Race - szansa dla młodych

Profesjonalne ściganie nie musi kosztować fortuny. Szansą na rozpoczęcie kariery wyścigowej przy niezbyt obfitym budżecie jest markowy puchar Kia Lotos Race. Trzeci sezon zmagań rozpoczęły wyścigi na torze Slovakiaring.

Czy podstawowa wersja ma sens: segment A

Kiedy zapada decyzja o zakupie nowego samochodu, rozpoczyna się wertowanie prospektów i cenników. Tylko niektórzy dysponują nieograniczonym budżetem. Większość zastanawia się, czy za rozsądne pieniądze może otrzymać nieźle wyposażone auto.

Druga runda Kia Lotos Race za nami

Austriacki tor Red Bull Ring przywitał deszczem, a pożegnał słońcem uczestników drugiej rundy Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto. Zmienne warunki atmosferyczne oraz trudny, zarówno dla zawodników jak i sprzętu tor, zamieniły wyścigi w prawdziwe widowisko. Pierwsze miejsce zdobył gościnnie występujący...

Najtańszy sposób na profesjonalne ściganie, czyli Kia Lotos Race

Kia Lotos Race jest jednym z najtańszych sposobów na rozpoczęcie przygody ze sportem motorowym. Długą listę startową tegorocznego sezonu trudno uznać za zaskoczenie, podobnie jak ostrą walkę na torze.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Kia Picanto

Kia Picanto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia PicantoautoWcentrum - społeczność Kia Picanto

najwyższe oktanyAuta - Kia Picanto

Kia Picanto kijanka 31,02

Kia Picanto 31,62

Kia Picanto 29,77

Kia Picanto Czerwona strzała INT 33,78

Kia Picanto 61,53

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Picanto

oscyp 30,16

Wolfgrau 30,02

Monica_Paul 30,10

janek02 30,18

gemwoj 87,61

zajac21 30,10

przem111 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Picanto

Nowe hamulce
Nowe hamulce Przed zimą postanowiłem poprawić bezpieczeństwo "Kijanki". Tarcze i klocki w prz...
Przegląd rejestracyjny.
Przegląd rejestracyjny. Dzisiaj autko bez problemów przeszło przegląd rejestracyjny. Może to nic takiego...
wymiana świec
wymiana świec Od jakiegoś czasu niepokoiło mnie zwiększone zużycie paliwa w moim aucie, około ...
Rocznica
Rocznica Po 6 latach stukneło 75000 km, w poniedziałek (13.08) spotkanie w ASO, wymiana w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Picanto

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Kia Picanto
 

Najpopularniejsza wersja Kia Picanto

Kia Picanto

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Kia Picanto
 

Kia Picanto najczęściej porównywane z:

Fiat 500
1.2 (69 KM)
Volkswagen up!
1.0 MPI (60 KM)
Smart Fortwo
1.0 mhd (71 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i10 COMFORT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 48 400 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 170 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 890 zł 37 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Picanto

Kia Picanto
1.0 benzyna 69 KM
2013
32 990 PLN
Kia Picanto
1.1 benzyna 65 KM
74 000 km, 2008
15 900 PLN
Kia Picanto
1.0 benzyna 61 KM
153 000 km, 2005
9 840 PLN
Kia Picanto
1.1 diesel 75 KM
96 000 km, 2007
13 900 PLN

Ocena auta Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi (75 KM)

Dobry kompromis - dobrze wyposażone i zwinne auto za dobrą cenę.

dodał: tomasz1980

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Picanto

Kia Picanto II Hatchback 5d - galeria redakcyjna Kia Picanto 2007 Kia Picanto Kia Picanto 2011 - wersja 5-drzwiowa Kia Picanto 2011 - wersja 3-drzwiowa Kia Picanto 1.1 EX - galeria redakcyjna Kia Picanto II LPG (2014)
Zobacz inne galerie Kia

Kia Picanto

84 komentarze

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Andrzej~Andrzej

U mnie nie ma takich odgłosów. Byleś w serwisie?

~gość~gość

Witam
Mam problem z dziwnymi odgłosami spod kokpitu ,w momencie delikatnego dodawania gazu, czy ktoś miał tekie coś w Kia Pikanto

~gość~gość

Dziś, po bardzo długich poszukiwaniach, testach, porównaniach i oględzinach, zarezerwowaliśmy z żoną w salonie Picanto 1,2 KLR...
Przeglądając oferty z segmentu A muszę stwierdzić, że na rynku jest masa bagna, w które można się tak władować, że to poezja. 3-cylindrowce wolnossące to istne dzieło szatana, szczególnie w wydaniu VAG. Dlaczego? Wałki dowyważające, jak się kończą wiedzą właściciele VW z 2,0 TDi... Zainteresujcie się tematem silników VAG 1,0 60km a 75km - na czym polega różnica. Jaka jest charakterystyka w/w silników i co dzieje się w zbiorniku powyżej 4tyś rpm a jak silnik pracuje poniżej 3tyś... Trojaczki z kolna to konstrukcja przestarzała a "brat bliźniak" picanto - mowa o i10 - jest "za wysoki". Chevrolet spark - za wysoki, mało kulturalne silniki. Fiat Panda... silniki trwałe, ale... po wizycie w salonie fiata, gdzie gościu proponował mi wersję bez tylnej wycieraczki... błagam, mamy 21 wiek! Normalność i konkretna jakość okupiona nie najniższą ceną, tak podsumuję ten wybór. Nie ma nic rozsądniejszego na rynku, taka jest prawda.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 501
Przejechany dystans
4 407 679 km
Zatankowanego paliwa
286 937 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
593
Wydanych pieniędzy
247 641 zł
Średnie wydatki na auto
878 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 278
Wydanych pieniędzy
801 835 zł
Średnie wydatki na auto
2 843 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (282)

Testy zderzeniowe Kia Picanto

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Picanto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Picanto 1.0 LX, LHD
2011

Kia Picanto
Kia Picanto

Kia Picanto
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Na podstawie 17 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Janoush, dodano: 17.10.2005 14:47

Auto z automatem. Jazda głównie w Warszawskich korkach. Spalanie naprawdę wysokie. Nawet na testach w serwisie - na dość krótkiej trasie W-wa - Konstancin - bez korków wyszło im 8,3 l/100. Niestety nic się nie da zrobić :(

pełny raport Kia Hatchback 1.1 DOHC

autor: Adam, dodano: 13.08.2012 08:51

No z tym jest akurat średnio, w mieście pali mi około 7 litrów, na trasie 5,5 benzyny. Komputer pokładowy sugeruje odpowiednie przełożenia, ale gdyby się do nich stosować to jazda byłaby zbyt powolna. Moje spalanie jest przy jeździe dynamicznej.

pełny raport Kia Hatchback 3d 1.0

autor: Darek, dodano: 18.04.2009 09:26

Na wstępie muszę napisać że mój Pikaczu jest VAN-em. Ale nie znaczy że jeździ we flocie! (kiedyś tak). Zrobiłem nim około 15 tysięcy. Spalanie jest naprawdę niskie! Pamiętajmy że ma na niego wpływ wiele czynników! Styl jazdy, ciśnienie w oponach itp. Więc książkowe wartości zawsze można uzyskać, jeżeli tylko się chce! :)

pełny raport Kia Hatchback 1.0 SOHC
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Picanto Hatchback 1.1 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Picanto I Hatchback 1.1 CRDi 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Picanto, oglądali także