Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Kia Picanto

Lata produkcji: 2004 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A, najmniejszy samochód w ofercie koreańskiej marki, produkowany od 2004 roku. Następca Kii Visto, uważany również za sukcesora modelu Pride. Picanto został zbudowany na bazie Hyundaia Getza. Nazwa auta pochodzi od francuskiego słowa „picquant”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „obdarzony własnym charakterem”. W 2007 roku model został poddany modernizacji. W 2011 roku debiutowała druga generacja modelu. Na innych rynkach Picanto znany jest również jako Morning lub New Morning (Ameryka i Azja). W Malezji auto sprzedawane jest jako Naza Suria.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.
Luzacjusz: To auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.

Picanto II

Chcąc dogonić europejską i japońską konkurencję w stylizowaniu aut, Kia rozpędziła się na tyle, że… sporo swoich rywali zostawiła daleko w tyle. Przykład? Najmniejsze w gamie modelowej Picanto zostało na tyle dopracowane pod względem stylistycznym, że na tle swoich konkurentów prezentuje się wręcz zjawiskowo! Zgrabna bryła nadwozia, interesujące przetłoczenia umieszczone tu i ówdzie oraz nietypowo zaprojektowane szczegóły (takie jak lampy czy wloty powietrza) sprawiają, że auto przyciąga wzrok mimo swoich drobnych rozmiarów. Aż dziw bierze, że poprzednie Picanto uznawane było za jednego z najmniej estetycznych przedstawicieli segmentu A.

Zachwyt małą Kią nie mija po zaglądnięciu do jej wnętrza. Deska rozdzielcza ma ładną formę i nie brak w niej nietuzinkowych akcentów designerskich (z dwuramienną kierownicą na czele). Choć tworzywa wykańczające deskę są twarde w dotyku, na tle najbliższej konkurencji wypadają lepiej niż zadowalająco. Dobre wrażenie robi też spasowanie poszczególnych elementów, co wróży długą eksploatację bez niemiłych skrzypień i trzasków. Kolejne pochwały zwracamy ku czytelności zegarów oraz przejrzystości obsługi. Obie te cechy skutecznie umilają czas spędzony za „kółkiem”.

Wiele jest aut, w których urodziwa karoseria pozostawia wyraźny ślad na obszerności i funkcjonalności wnętrza. Picanto zdecydowanie nie należy do takich modeli. Co więcej, okazuje się jednym z najpraktyczniejszych samochodów klasy A. Przestronnością drugiego rzędu i pojemnością bagażnika mile zaskakuje, a wygodą na przednich fotelach wręcz zachwyca. To zasługa zarówno imponująco dużej (jak na ten segment) ilości miejsca, jak i obszernych siedzeń. Do wykorzystania auta w roli pojazdu rodzinnego skłania ponadto niemała ilość zmyślnych schowków i skrytek.

Podczas jazdy na jaw wychodzą kolejne atuty koreańskiego modelu. Zakręty nie robią na podwoziu większego wrażenia, nadwozie pozostaje stabilne, a w pewnym prowadzeniu pomaga bezpośredni układ kierowniczy. W sam raz jest komfort resorowania – zawieszenie nie należy może do najwygodniejszych, ale płynnie wybiera większość nierównością gwarantując przy tym należycie cichą pracę.

Atrakcyjny wygląd, przestronne, dobrze wykonane wnętrze i dopracowane podwozie czynią z Picanto jednego z najmocniejszych graczy w klasie mini. Przy wyborze samochodu tego pokroju dużo zależy jednak od ceny. Ale i w tej kategorii Kia wychodzi obronną ręką. Koszty należy uznać za rozsądnie skalkulowane tym bardziej, że nabywcy otrzymują bogate wyposażenie seryjne oraz absolutnie bezkonkurencyjną gwarancję. Dodać trzeba do tego ekskluzywne elementy wyposażenia dodatkowego – trudno uwierzyć, że i światła diodowe, i podgrzewane fotele, i automatyczna klimatyzacja zostały udostępnione w samochodzie tej wielkości. Za całokształt Koreańczykom należą się gromkie brawa!

Picanto I

Podczas, gdy stylistykę następcy oceniamy w samych superlatywach, wygląd pierwszej generacji Picanto okazuje się dość dyskusyjny. Pod nadwoziem z pięciorgiem drzwi kryje się natomiast zaskakująca przestronna kabina pasażerska oraz - co już mniej cieszy - bagażnik o gabarytach większego schowka. Czytelna i łatwa w obsłudze deska rozdzielcza została niestety wykonana z tanich, łatwych do zarysowania materiałów. Na domiar złego, montaż kokpitu jest niespecjalnie staranny, a wyposażenie zwykle bardzo skromne.

Pod maskę koreańskiego "mieszczucha" trafiały trzy silniki - benzynowe 1.0 i 1.1 oraz wysokoprężny 1.1 CRDi. Wszystkie pozwalają na sprawne poruszanie się w mieście, ale już wyprzedzanie w trasie nie jest ich domeną. "Benzyniaki" mogłyby spalać mniejsze ilości paliwa, ale lepszy pod tym względem diesel jest mało popularny, przez co kłopotliwy w naprawach. Auto zachęca do jazdy zwrotnością oraz stabilnością podczas pokonywania ostrych łuków, ale potrafi nieprzyjemnie trząść na nierównościach.

Kia Picanto I. generacji to jeden z tych modeli, które pokazały, że Koreańczycy potrafią robić naprawdę solidne pojazdy - jednostki napędowe bez przeszkód pokonują spore przebiegi, karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, a w zawieszeniu zużywają się głównie drobiazgi. Jedyną poważniejszą awarią są uszkodzenia przekładni kierowniczej, ale nie są one normą. Niestety, niektóre części zamienne są drogie.

Dane techniczne Kia Picanto

Silniki

Moc silników 62-85 KM

Poj. silników 998-1 248 cm3

Prędkość maks. 145-175 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,4-17,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Kia Picanto

Średnia ocena modelu

na podstawie 173 opinii

4.29

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

+ Drobne usterki

Wady

- Silnik

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Kia Picanto

Ekonomia, nowoczesny wygląd, wyposażenie i dobre prowadzenie to główne atuty Picanta. W sam raz do miasta. Niemrawy silnik to największy ... więcejminus - trzeba dobrze mieszać biegami i deptać pedał gazu żeby osiągnąć jako-taką dynamikę. ukryj
dodano 29.09.2011 przez
Swietny wygląd,silnik ma wystarczającą moc zarówno na jazdę po mieście jak i poza nim (wyprzedzanie ciężarówek nie jest problemem), bez ... więcejproblemu można nim manewrować i zawracać. Świetną sprawą są światła do jazdy dziennej i możliwość ustawienia świateł w pozycji "Auto" co powoduje, że światła do jazdy dziennej są automatycznie włączane gdy jest wystarczająco jasno a światła mijania wyłanczane. Kierownica nie chodzi za lekko (jak to zarzucano w niektórych artykułach motoryzacyjnych) ani za ciężko (porównywalnie nissan micra). W samochodzie mniej odczuwa się nierówności drogi niż w nissanie micra (lepsze wyciszenie). ukryj
dodano 25.04.2012 przez
Bardzo zadowolony i polecam ten model.Porównywałem przed zakupem inne marki.
dodano 11.11.2011 przez
Zobacz oceny Kia Picanto Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Kia Picanto

Pb
4,00 - 11,13
Na podstawie 176 raportów spalania
ON
4,20 - 7,47
Na podstawie 18 raportów spalania
LPG
4,03 - 8,67
Na podstawie 12 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Kia Picanto

Witam, samochód spala dosyć sporo w porównaniu z danymi katalogowymi. Samochód ma dopiero przejechane niecałe 4tys km i mam nadzieję, ... więcejże po przekroczeniu 10tys spalanie spadnie. Jeżdżę głównie w mieście na dosyć krótkich odcinkach do pracy, ok 5km w jedną stronę. Droga dosyć kręta więc czwarty bieg wrzucany raczej na krótko. Przy jeździe z Łodzi do Piotrkowa w 4 osoby zanotowałem spalanie na poziomie 5 litrów. Na tej drodze starałem się nie przekraczać 90km/h. W mieście w marcu 2012 średnie spalanie z komputera pokazywało 7,2 litra. Ale po zatankowaniu i przeliczeniu ilości wlanych litrów paliwa do przejechanych km, wyszło 7,8 litra. Uważam to za coraz lepszy wynik, bo w lutym (duże mrozy) spalanie przy jeździe w mieście wyszło mi z przeliczenia 11,2 litra. (Fakt było wówczas sporo grzania nawet na postoju, aby odmrozić szyby z lodu). Podsumowując jeżeli chcesz aby spalanie było małe musisz jak najszybciej wchodzić na 4 lub 5 bieg oraz zmieniać przełożenia przy ok 2,4 tys obrotów/min. Teraz w czerwcu czeka mnie przegląd na serwisie. Czy ktoś wie co w czasie pierwszego przeglądu jest wymieniane? ukryj
dodano 28.03.2012 przez
Miałem przyjemność użytkować samochód przez około miesiąc. Krótko, ale dosyć intensywnie, obserwacje co do spalania na podstawie prawie 5 tysięcy ... więcejkilometrów. Przy spokojnej jeździe po mieście w godzinach szczytu (20 minut w korku, 10 minut jazdy) spokojnie można wyciągnąć 5.5 litra, jak na zakorkowane miasto to bardzo dobry wynik, wystarczy natomiast nieco ostrzej depnąć gaz i nie da się zmieścić w 8 litrach. W cyklu mieszanym (Poł na pół miasto i trasa) średnio 6.5-7 litrów. W trasie natomiast rewelacja. Jadąc przepisowo - 90km/h po drogach krajowych 4.5 litra (2 osoby, troche bagażu). Przy włączonej klimie niestety momentalnie skacze do 5 litrów. Co ciekawe, przejechana w pośpiechu trasa około 450km przy prędkości praktycznie całą drogę 160, autko spalało 7.2 litra. Jadąc bardzo spokojnie przy prędkości 75-80 można zejść do czwóki. ukryj
dodano 11.08.2013 przez
Spodziewałem się mniejszego spalania na LPG, ale to pewnie dlatego, że chociaż Sequent24 BRC był regulowany dość dokładnie, to jednak ... więcejnigdy nie regulowałem w jakikolwiek sposób spalania na benzynie. Przeglądy, wymiany filtrów, olejów, zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez ASO. Opony odpowiednie do sezonu, ostatnio nowe klocki hamulcowe - przód i tył. Jeśli ktoś ma jakieś rady to chętnie wysłucham :) Aha, paliwo głównie z rozlewni Orlen, brandowane przez Tesco. Najmniejsze spalanie miałem 7,06 po zatankowaniu na jakiejś prywatnej stacji na trasie - ale to przez palce taka informacja bo wiadomo, może dystrybutor kulawy. Po mieście niemal zawsze w granicy 9,0-9,3 w zimie i w okolicach 8,5 latem. ukryj
dodano 20.01.2012 przez
Samochód jest rewelacyjny. Nie jest prawdą, jak piszą inni o dużym spalaniu. W mieście spala około 6 litrów/100 km. Wystarczy ... więcejjeździć normalnie i nie szaleć. Przy 3000 obrotach ten samochód ma już dostępne 60 KM więc wcale nie trzeba go wysoko kręcić, a wtedy odwdzięczy się oszczędną jazdą. Poza tym silnik 1.2 jest oszczędniejszy od 1.0, który aby jeździć dynamicznie po mieście, musi być wkręcany na wysokie obroty, co owocuje dużym spalaniem. W silniku 1.2 wystarczy zakres od 2 do 2,5 obrotów, a samochód porusza się naprawdę żwawo. Polecam wszystkim, którzy chcą go kupić. ukryj
dodano 18.06.2012 przez
zurzycie paliwa jest warunkiem dobrego jakościowo paliwa, autko pali mało do 100 km/h powyżej jak kazdy mały silnik na trasie ... więcejzaczyna jeść więcej ale przy prędkościach maksymalnych zurzywa 7-7.5, przy spokojnej jeździe 80-100 km/h mieści się w 5, miasto to okolice 8. Rekord to na trasie wakacyjnej 700 km, pojazd załadowany i wystarczyło mu te 35 litrów w baku! Przeglądy nie są drogie 400-450 zł ja robie w ASO w Zakopanem ewentualne części eksploatacyjne też nie sa tam przesadzone rozrząd kompletny wyszedł około 450 zł. Napraw nie miałem ukryj
dodano 28.11.2011 przez
Zobacz raporty spalania Kia Picanto Dodaj raport spalania

Publikacje o Kia Picanto

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Kia Picanto

Newsy o Kia Picanto

Przeczytaj pozostałe 15 newsów o Kia Picanto

Generacje Kia Picanto

2011 - teraz
2004 - 2010

Nowe Kia Picanto

nowe Kia Picanto
Kia Picanto
ceny od 33 200 zł do 47 000

Kia Picanto II Hatchback 3d Facelifting 1.0 MPI 69KM od 2015

w pakiecie M

w cenie katalogowej brutto

33 200 zł

Wyposażenie standardowe
Lakierowane zderzaki w kolorze nadwozia
lampki doświetlające wnętrze oraz przedział bagażnika, pokrywa przestrzeni bagażowej
stalowe obręcze kół z oponami 165/60 R14, kołpaki, osłony przeciwbłotne kół
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Bezpieczeństwa (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Bezpieczeństwa (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Kia Picanto

Dealerzy Kia

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o.

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o. Kia Gdynia

pomorskie, Gdynia, Morska 491

Więcej

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Kia Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Kia Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO AG

SOLIX SP. Z O.O. Kia Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Kia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Kia Picanto

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 238

Przejechany dystans

155 354 zł

Zatankowanego paliwa

30 541 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

70

Wydanych pieniędzy

18 894 zł

Średnie wydatki na auto

630 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

284

Wydanych pieniędzy

71 289 zł

Średnie wydatki na auto

2 376 zł

ZOBACZ 30 dzienników kosztów Kia Picanto Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Kia Picanto

Liczba wpisów: 13
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Kia Picanto dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Kia Picanto

Ciekawostki
dodano 11.08.2011 przez
Jego nazwa pochodzi od francuskiego słowa picquant co w wolnym tłumaczeniu oznacza mający własny charakter.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą