Szukaj

Informacje o Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.
czytaj więcej
Powagosław
Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 91 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~bobibmw
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Auto bardzo dobrze radzące sobie w terenie , za ok 18tys-25tys zależnie od rocznika kupisz auto zdrowe , dobrze się prowadzące na drodze i dobrze w terenie , porównuje do Granda WJ , prowadzenie w Kia lepsze , wnętrze świeższe , w terenie równie dobrze i nie trzeba modzić żeby nie bujało jak na frachtowcu-jak w przypadku Granda. Moim zdaniem godne polecenia. Są szybsze auta , ale nie w tych celach służy sorenciak. Tu optymalnie jeżdzi się do 120 , jedzie fajnie wygodnie dużą budą i zabawa w terenie wskazana.
3,9
~danielR
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Sprzedałem Grand Cherokee i na pewien czas kupiłem to SORENTO 2004 CRD EX. Pominę kulturę silnika bo do V8ki nic nie może się równać a od czterocylindrowego diesla nie oczekuje się zbyt wiele, nie jest za cicho ale też nie przeszkadza jakoś bardzo. Spalanie w jeździe poza miejskiej nie jest niskie bo 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. W mojej wersji mam a'la skóry, automat, climatronic, webasto, które pomaga przy niższych temperaturach zagrzać silnik, tempomat, zamiast radia ktoś wstawił kombajn multimedialny z kamerą cofania i nawigacją. Powiem tak - jest poprawnie, przyzwoicie, jazda cieszy, pojazd ma 13 lat bez śladów rdzy. Dobre tłumienie nierówności, zawieszenie raczej twardsze niż miękkie. Całkiem niezły wykrzyż. Załączone faktury sugerują, że była robiona regeneracja turbosprężarki co jest bardzo ważne w tym modelu - to słaby punkt. Czeka mnie jeszcze rewizja baku czy nie występuje u mnie problem z łuszczeniem się farby. Zamierzam pojeździć tą kijanką ze dwa lata i wtedy wypowiem się więcej.
4,9
~Jedruus
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Auto naprawde swietne dla osob lubiacych spedzac aktywnie czas. Dojedziesz 100-200 km po asfalcie, wjedziesz w teren i bez problemu wyjedziesz. Pod tym wzgledem naprawde uniwersalne. Malo pali, dynamika calkiem niezla, malo usterkowy. Idealne na polskie mega dziurawe drogi gdyz jest to \'klasyk\' czyli auto na ramie! Wiekszosc dzisiejszych SUV-ow to niestety tylko wysoko zawieszone osobowki (zawieszenie samonosne). P.S. jedna uwaga dla kupujacych uzywane z komisu: 90% aut na rynku jest po wypadkach i maja liczniki przekrecone po 200 a nawet 300 tys kilometrow. Kupujcie od zaufanych ludzi lub sprowadzajcie sami a bedzie sie spisywac
Średnie spalanie dla Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Autko jak narazie mnie nie zawiodło.Skrzynia pracuje znakomicie.Jest to mój pierwszy automat i jak narazie jestem zadowolony.Co do spalania to powiem że jak na taką ciężką bude to i tak nieźle.Trasa wychodzi 8 litrów przy spokojnej jeździe do 110km\h ale jak się depnie to i 10l zje.Co do miasta to od 10 litrów do 12 litrów trzeba liczyć. To nie manual że możemy coś zaoszczędzić.Zamontowałem chipa i ma teraz około 170KM,zbiera się dość dynamicznie ale mogło by być lepiej. Może to kwestia poprawy momentu obrotowego. Ogólnie autko w swojej klasie cenowej bije na głowe wszystkie auta.Polecam z czystym sumieniem.Pozdrawiam.
12,8
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Autko duże, wygodne, silne (po przelaczeniu 4x4 jak ciągnik) bardzo wysokie, zrobilem nim 40tys nigdy nie przydarlem ani podwoziem ani felgą (opony też b.duże) ogólnie auto dla amerykanów bo jest ogromne i spala jak 5,7Hemi :/ średnio leje mu 14 ON zniósłbym to gdyby (przyspieszał szybciej, hamował szybciej, i nie trzepał tak na dziurach!!!) auto ma zawieszenie bardzo sztywne myślalem ze kupujac jeepa zapomne o dziurach tymczasem auto od dziur co prawda sie nie psuje bo jest do nich stworzone ale odczuwasz wyrwy w fotelu kierowcy :/ podsumowujac- nie stawaj z nikim na swiatlach bo nawet rowerzysta cie wysmieje, i szukaj stacji z duzym zapasem ropy zeby nie braklo :/ żal trzeba sprzedać bo nie wyrabiam na wciaz drozejącą rope
10,6
Kia Sorento I
Terenowy 2.5 CRDi 140KM 103kW
Jest ponoć różnica w spaleniu w autach w zależności od rodzaju skrzyni biegów. Pojazdy z automatem palą do 2 litrów więcej - jeśli wierzyć w statystyki. Zużycie zależy również od rodzaju przeniesienia napędu. W sorento jest kilka wariantów to jest stały napęd na 2 osie oraz możliwość włączenia napędu tylko na tylną oś. Bez wątpienia ma to wpływ na opory toczenia. W delikatnej jeździe w miejskich warunkach nie udało mi się zejść poniżej 11,5 litra. Zwykle samochód pali ok. 12,5. Trasa to zużycie ok. 10 litrów przy jeździe 120-130km/h natomiast przy prędkości ok. 100km/h zużycie spada do 8,5 litra. Masa pojazdu, napęd na 4 koła oraz automatyczna skrzynia biegów niestety kosztują.

Usterki Kia Sorento I

Liczba wpisów: 15
nie działa napęd 4x4 - co może być problemem???
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009
  • układ napędowy
  • 234 tys. km
Witam 2,5 crdi 140 KM rok 2003 diesel krótko o awarii: jeszcze dzień wcześniej jeździłem na 4x4 hi i działał, później zrzuciłem tylko na tylny napęd - na drugi dzień jak zwykle przejechałem ok 15km tylko na tylnym napędzie - pozostawiłem auto na ok 4-5 godz następnie wsiadłem do auta przekręciłem rozruch i po odpaleniu auta zapaliły się kontrolki 4x4 hi i 4x4 low a napęd przestał działać. - nie było żadnych zgrzytów przy uruchamianiu i przy wcześniejszej jeździe = dodam jeszcze że prąd dochodzi do silniczka zmiany napędu co może być problemem??? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Gaśnie samochód w gorące dni
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 170KM 125kW 2002-2009
  • układ wtryskowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam od jakiegoś czasu moja Sorento 2.5 CRDI gasnie podczas jady latem jeśli jest temperatura na dworze powyżej 20 to gasnie za każdym razem odczekam chwilę i odpali ale problem pojawi się za jakieś 10 km zima jest okej. Jeździłem po mechanikach ale żaden nic nie stwierdził
3 komentarze
paliwowy
  • Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009
  • układ wtryskowy
nie moge odpalic przy odpowietrzamiu filtra zerwałem gwint pruby uszczelnienia gwintowania sie nie powioły zaciągłem auto do garazu zebym miał jak hamowac włanczałem 5 bieg po kupnie drugiej podstawiy filtra(UZYWANA) nie moge go odpalic NAWET NA ZACIĄG robiłem wszystko i nic niemam jurz pomysłów niewiem jak to zdiagnozowac
Problem rozwiązany
3 komentarze
Kia Sorento I