Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Soul

Kompaktowy crososver klasyfikowany w klasie minivanów (segment K) produkowany od 2008 roku. Kia wypełniła nim lukę w swojej ofercie między terenowym Sportage, minivanem Carens i typowymi modelami miejskimi. Model produkcyjny został świetnie przyjęty na rynku, między innymi dzięki niemal nieograniczonych możliwościom skonfigurowania auta. Soul zebrał szereg nagród, m.in. ‘red dot’ Design Award oraz znalazł się na liście Najbardziej Ekscytujących Aut 2010 roku wg. magazynu Time. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja modelu zaprojektowana przez Petera Schreyera, byłego designera m.in. Audi.

Generacje Kia Soul

  • Wybierz generację: Kia Soul II (2014 - teraz)
    Kia Soul II
    Kia Soul II - galeria redakcyjna - widok z przodu Kia Soul II - galeria redakcyjna - widok z przodu Kia Soul II - galeria redakcyjna - widok z przodu Kia Soul II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Kia Soul II - galeria redakcyjna - kokpit Kia Soul II - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy

    Kia Soul II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem i zapowiedzią Soul II był prototyp o nazwie Track’ster zaprezentowany w roku 2012. Za projekt wersji produkcyjnej odpowiadał Peter...

    więcej o Kia Soul II

  • Wybierz generację: Kia Soul I (2009 - 2014)
    Kia Soul I

    Kia Soul I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2009-2013, z zastrzeżeniem, że debiut w 2009 roku dotyczył wyłącznie krajów azjatyckich, zaś na resztę rynków Soul został wprowadzony w roku 2010. Prace nad modelem toczyły się jeszcze przed rokiem 2004,...

    więcej o Kia Soul I

Soul I

Szkicując pierwszą generację Soula, projektanci Kii zdobyli się na odwagę - opakowali auto w taką karoserię, jakiej próżno było szukać u konkurencji. Eksperyment z charakterystyczną, mocno kwadratową bryłą nadwozia się udał, więc w podobnej konwencji utrzymano także drugą odsłonę modelu - samochód jedynie delikatnie powiększono, a całość opatrzono w bardziej dopieszczone detale i garść modnych ozdobników. Rezultat może budzić kontrowersje, za to w dyscyplinie własnego stylu nie ma sobie równych.

Na wizerunek stylistycznego oryginału pracuje również otoczenie kierującego. Co ważne, narysowany z polotem kokpit dopracowano też w aspekcie ergonomii - wszelkie przełączniki są tam, gdzie być powinny, a zegary okazują się być wzorem czytelności. Zastrzeżeń nie mamy także do wykończenia wnętrza, bo zarówno materiały, jak i montaż stoją na odpowiednio wysokim poziomie. Lista zalet na tym jednak się nie kończy, bowiem trzeba do niej dorzucić wygodną pozycję za kierownicą oraz dobrą widoczność.

Na tę ostatnią spory wpływ ma kanciasta forma nadwozia, która jednocześnie szalenie pozytywnie działa na obszerność wnętrza. To właśnie dzięki prostym kształtom mała Kia Soul oferuje naprawdę przestronną kabinę pasażerską. W obu rzędach możemy zresztą liczyć nie tylko na multum wolnego miejsca, ale i wygodne siedzenia. Większych uwag nie mamy do bagażnika, który wprawdzie ma wysoko położony próg załadunku, lecz jest wystarczająco pojemny i funkcjonalny.

Wysoki prześwit koreańskiego modelu może sugerować, że auto będzie z gracją pochłaniać wszelkie nierówności. Niestety, nic z tego - za sprawą twardego zawieszenia i stosunkowo dużych felg nie ma mowy o wysokim komforcie jazdy. Sztywne nastawy podwozia punktują za to podczas pokonywania łuków, bo choć samochód jest wysoki, gwarantuje doskonałą trakcję. Dynamicznej jeździe sprzyja ponadto układ kierowniczy, zapewniający świetną komunikację pomiędzy kołami a kierownicą.

Sięgając po Kię Soul II. generacji, możemy liczyć na rozsądny kompromis pomiędzy kwotą zakupu a standardem wyposażenia. Topowe odmiany kosztują co prawda dużo, jednak nadrabiają długą listą udogodnień. Na najbardziej wymagających klientów czeka bogaty program personalizacji, dzięki któremu wygląd wybranych elementów możemy dopasować do swoich indywidualnych upodobań. Na koniec warto wspomnieć o gwarancji, która - tradycyjnie już dla produktów azjatyckiej firmy - okazuje się nie do pobicia.

Soul I

Soul to prawdziwy kamień milowy w designerskiej historii Kii. Po raz pierwszy bowiem koreańska marka postanowiła zaatakować niszowy segment rynku, dała swoim stylistom dużo swobody, a ci stanęli na wysokości zadania. Reprezentant dopiero wykluwającej się klasy małych crossoverów przyciągnął do siebie bryłą nadwozia na kształt delikatnie zaokrąglonego pudełka, dużymi połaciami blach połączonymi ze skromnymi szybami, masywnymi zderzakami, “pękatymi” nadkolami oraz detalami nadającymi karoserii spójnego wyglądu.

Prężące muskuły nadwozie sprawia wrażenie, jakby w środku kryło mnóstwo wolnego miejsca. Po części to prawda, po części jednak nie, bo podczas gdy podróżując na przednich fotelach, możemy cieszyć się z dużej swobody ruchów, a z tyłu nie będziemy czuli się, jak upchani za karę, zaglądając pod pokrywę kufra, znajdziemy tam tyle przestrzeni, ile w Pandzie - czyli bardzo mało. Również po złożeniu tylnej kanapy ładunków nie zmieścimy zbyt wiele.

Jednak pomijając przestrzeń ładunkową, wnętrze Kii Soul należy opisywać w samych superlatywach. Cieszy choćby jego stylistyka, która może nie dorównuje atrakcyjnością karoserii, ale jest przyjazna dla oka. Znacznie ważniejsza jest jednak wzorowa czytelność wskaźników oraz perfekcyjna ergonomia obsługi - przełączniki pokładowe znajdują się tam, gdzie być powinny, a użytkowanie ułatwia odpowiednia ich wielkość. Materiały użyte do wykończenia kabiny nie są doskonałe, ale w tej klasie trudno oczekiwać czegoś więcej.

“Zadziorny” charakter nadwozia Soul łączy z agresywną charakterystyką prowadzenia. Sztywno zestrojone zawieszenie z łatwością pokonuje wszelkie zakręty, utrzymując auto w ryzach, pomimo sporej wysokości. Dynamiczniej jeździe sprzyja też bezpośredni układ kierowniczy. Na znakomitej trakcji ucierpiał nieco komfort resorowania, co jest szczególnie odczuwalne w egzemplarzach zaopatrzonych w duże felgi i niskie ogumienie. Narzekać nie można za to na hamulce, które swoją skutecznością stanowią czołówkę w klasie.

Podobnie jak inne produkty koreańskiej marki, Kia Soul I. generacji została objęta aż 7-letnią gwarancją. To pozwala przypuszczać, że jakość jej wykonania stoi na najwyższym poziomie. Nie jest to jednak do końca prawdą, bo o ile poważne awarie są raczej rzadkością, a ogólna trwałość modelu stoi na dobrym poziomie, o tyle lakier i jego zabezpieczenie antykorozyjne pozostawiają trochę do życzenia, ze skrzyń biegów potrafi cieknąć olej, a z zawieszenia często dochodzą stuki. Ceny części do małej Kii są w autoryzowanych stacjach obsługi wysokie, na szczęście powoli rozrasta się rynek elementów używanych i zamienników.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardziej lifting niż druga generacja, ale po co naprawiać coś, co nie jest zepsute? Soul zyskał na tej ewolucji przede wszystkim dlatego, że nie zatracił swojego indywidualnego charakteru. To wciąż bardzo rozpoznawalny samochód, w pozytywnym sensie.
Luzacjusz: Cały „hype” wokół Soul jest równie fajny i sympatyczny, co nieco przesadzony, by nie powiedzieć – przesłodzony. Ale wykreowanie tego pudełka w segmencie, który nie tylko trudno nazwać, ale i jeszcze do niedawna ciężko byłoby znaleźć konkurencję, było świetnym zagraniem. Jeśli samochód może być hipsterski, to ten trochę jest.

Publikacje o Kia Soul

Kia Soul 1.6 GDI - Miejski indywidualista
 
Nasz test Kia Soul 1.6 GDI

Pierwsza generacja Kii Soul powstała z myślą o amerykańskim rynku i dedykowana była tamtejszej młodzieży. Produkowany od 2009 roku miejski crossover umożliwiał konfigurację wedle własnych upodobań, a pudełkowy design trafiał w panujący wtedy kanon. Trzy lata po premierze Soul doczekał się faceliftingu,...

Czy warto kupić: używana Kia Soul (od 2008 do 2013)

Koreańska krzyżówka mikrovana z SUV-em stanowi ciekawą propozycję dla osób poszukujących bardzo oryginalnego samochodu. Znalezienie dobrze wyposażonego egzemplarza nie nastręcza trudności. Atutem modelu jest też solidna mechanika. Czy warto kupić używaną Kię Soul?

Kia Soul - dyskretna rewolucja

Pierwszy kontakt z nową Kią Soul mieliśmy podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w zeszłym roku. Nieco później, na niemieckim salonie we Frankfurcie koreański producent pokazał europejską wersję auta, zapowiadając jednocześnie, że na Soula będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Konkretnie do teraz....

Miejskie huncwoty
 
Nasz test

Juke i Soul to miejskie crossovery dedykowane dla młodych duchem ludzi z otwartymi umysłami. Samochody te łączy indywidualizm i przykuwający uwagę, zadziorny styl nadwozi. Dzielą je... wszystkie inne elementy.

DJ Soul
 
Nasz test

Miasto kojarzy mi się z korkami, torami tramwajowymi, krawężnikami i brakiem miejsca do parkowania. Gdyby poproszono mnie o zaprojektowanie miejskiego autka, to skupiłbym się na konstrukcji gotowej stawić czoło tym właśnie problemom. Projektant Kia Soul miał jednak inne zdanie, upatrując największych...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Soul

Kia Soul na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia SoulautoWcentrum - społeczność Kia Soul

najwyższe oktanyAuta - Kia Soul

Kia Soul Silver Dragon 75,60

Kia Soul 1.6 CRDI 128KM 62,18

Kia Soul Kijanka 73,82

Kia Soul XL Titanium Silver 56,76

Kia Soul 71,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Soul

wiadp1 30,01

cymaria 30,15

peetie 30,03

dardo65 40,23

416Si 96,59

tomdot 30,04

mad296 30,08

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Soul

Gwarancja
Gwarancja Dzisiaj na spokojnie przejrzałem gwarancję Soula: - 60 miesięcy bez limitu kilo...
Koreańczych na włoszkach !!!
Koreańczych na włoszkach !!! Przeglądając wpisy na AWC zauważyłem niesłabnącą tendencję do zmiany opon na zim...
30.03.2012 >> Warszawa - Cloppenburg
30.03.2012 >> Warszawa - Cloppenburg DYSTANS: 1002km GODZINA WYJAZDU: 7.00 CZAS JAZDY: 10.5h RUCH: duży ŚREDNIE S...
Koreański Smok
Koreański Smok Zostawiłem autko żonie na trzy tygodnie, a ona jeździ tylko na trasie: dom - pra...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Soul

od 59 900 zł do 86 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (132 KM): 1.6 GDI

 

Diesel (128 KM): 1.6 VGT CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Kia Soul
 

Najpopularniejsza wersja Kia Soul

Kia Soul 1.6 GDI 132KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

ESP

Dostępne kolory

Cena katalogowa

59 900

Zobacz ofertę Kia Soul 1.6 GDI 132KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Kia Soul najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
1.6 EcoBoost (182 KM)
Ford C-MAX
2.0 TDCi (140 KM)
Volkswagen Touran
1.4 TSI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 14 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Soul

Kia Soul
1.6 benzyna 91 KM
93 000 km, 2009
0 PLN
Kia Soul
1.6 diesel 128 KM
2013
59 900 PLN
Kia Soul
1.6 benzyna 140 KM
2013
58 490 PLN
Kia Soul
1.6 diesel 128 KM
2010
17 400 PLN

Ocena auta Kia Soul

  • Średnia ocena
    na podstawie 72 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Soul

Kia Soul II 1.6 GDI 132KM - galeria redakcyjna Kia Soul II EV (2015) Kia Soul 2012 Kia Soul - galeria redakcyjna Kia Soul II (2014) CDRi 16V Kia Soul Facelifting Kia Soul Kia Soul Facelifting (2012) Kia Soul II (2014) Kia Soul II EV (2014) - wersja europejska
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Soul

  • 1.
  • 5,00 Kia Soul (KM) 2009r.
    dodał: posjonat, 17.03.2010

    instalacja zabudowana przy zakupie samochodu. po rocznej eksploatacji mogę tylko polecić montaż instalacji. Przez roku zaoszczędziłem na wakacje dla rodziny na Krecie

  • 2.
  • 5,00 Kia Soul (KM) 2010r.
    dodał: HENRY, 27.03.2010

    Autko śmiga jak szalone. Spalanie ok. SOUL miał instalację od początku istnienie. Pa5nowie z Sulechowa założyli ją jak autko miało 150 km przejechane.

  • 3.
  • 5,00 Kia Soul I 1.6 DOHC CVVT (124KM) 2011r.
    dodał: Agnieszka, 27.06.2014

    SUPER. Jazda za grosze. Instalacja rewelacyjna. Szybko i sprawnie założona. Panowie mili i profesjonalni. POLECAM !!!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Soul

Kia Soul

15 komentarzy

13 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mm~mm

Do ~Darek:

Jezdzilem astra 3 kombi z 07r. w skorach. 150 koni disel. Zmeczyla mnie. Generowala b.duze koszta.
Nawet na kubek z kawa nie miala schowka a plastki jak w kazdym aucie...

~Darek~Darek

jeździłem tym autem przez kilka dni, porażka szkoda kasy na to coś. Kiepska jakość wykończenia tandeta na każdym kroku, miałem wrażenie z jazdy jak bym jechał autem dostawczym - nie polecam

~j.j~j.j

soul drugiej generacji http://www.netcarshow.com/kia/2014-soul/

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 899
Przejechany dystans
4 658 057 km
Zatankowanego paliwa
305 774 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
619
Wydanych pieniędzy
262 838 zł
Średnie wydatki na auto
900 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 353
Wydanych pieniędzy
847 219 zł
Średnie wydatki na auto
2 901 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (292)

Testy zderzeniowe Kia Soul

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Soul przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Soul 1.6 EX, LHD
2009

Kia Soul
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Soul

Na podstawie 90 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jkasus, dodano: 22.09.2011 10:45

auto bardzo nieekonomiczne. Przy jeździe po trasie nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7l/100km mimo, że próbowałem ;) w mieście spalanie rośnie do prawie 10 litrów. przy użytkowaniu zimą, na krótkich dystansach może wzrosnąć nawet do 13 litrów. Koszt przeglądów znośny, ale konieczność robienia ich co 15, a nie co 30 tys kilometrów sprawia, że również pochłaniają dużo pieniędzy

pełny raport Kia Crossover 1.6 DOHC CVVT

autor: Sas 1,6crdi L, dodano: 07.09.2010 12:06

Zrobiłem ostatnio dłuższa i różnorodna trasę (z małopolski we włoskie Alpy) więc po raz pierwszy policzyłem spalanie. W aucie jechały 3 dorosłe osoby + sporo bagaży. Na autostradzie przy jeździe w granicach 130km/h spalanie wyszło 6,5 l. Przy jeździe w okolicach 150km/h skoczyło do 7,6. Na drogach zwykłych przy prędkości 70-90km/h i okresowych przejazdach przez miasta spalanie było w okolicach 5,8.

pełny raport Kia Crossover 1.6 CRDI VGT

autor: Tomasz, dodano: 26.04.2013 13:40

W zależności od kultury jazdy - jak przycisnę to pali ale można i ekonomicznie (ma tryb eco coby ładnie dostosować przerzucanie biegów)

pełny raport Kia Crossover Facelifting 1.6 GDI

Skarbnica wiedzy o Kia Soul

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Soul

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Soul
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Soul, oglądali także