Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Kia Soul

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy crososver klasyfikowany w klasie minivanów (segment K) produkowany od 2008 roku. Kia wypełniła nim lukę w swojej ofercie między terenowym Sportage, minivanem Carens i typowymi modelami miejskimi. Model produkcyjny został świetnie przyjęty na rynku, między innymi dzięki niemal nieograniczonych możliwościom skonfigurowania auta. Soul zebrał szereg nagród, m.in. ‘red dot’ Design Award oraz znalazł się na liście Najbardziej Ekscytujących Aut 2010 roku wg. magazynu Time. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja modelu zaprojektowana przez Petera Schreyera, byłego designera m.in. Audi.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardziej lifting niż druga generacja, ale po co naprawiać coś, co nie jest zepsute? Soul zyskał na tej ewolucji przede wszystkim dlatego, że nie zatracił swojego indywidualnego charakteru. To wciąż bardzo rozpoznawalny samochód, w pozytywnym sensie.
Luzacjusz: Cały „hype” wokół Soul jest równie fajny i sympatyczny, co nieco przesadzony, by nie powiedzieć – przesłodzony. Ale wykreowanie tego pudełka w segmencie, który nie tylko trudno nazwać, ale i jeszcze do niedawna ciężko byłoby znaleźć konkurencję, było świetnym zagraniem. Jeśli samochód może być hipsterski, to ten trochę jest.

Soul I

Szkicując pierwszą generację Soula, projektanci Kii zdobyli się na odwagę - opakowali auto w taką karoserię, jakiej próżno było szukać u konkurencji. Eksperyment z charakterystyczną, mocno kwadratową bryłą nadwozia się udał, więc w podobnej konwencji utrzymano także drugą odsłonę modelu - samochód jedynie delikatnie powiększono, a całość opatrzono w bardziej dopieszczone detale i garść modnych ozdobników. Rezultat może budzić kontrowersje, za to w dyscyplinie własnego stylu nie ma sobie równych.

Na wizerunek stylistycznego oryginału pracuje również otoczenie kierującego. Co ważne, narysowany z polotem kokpit dopracowano też w aspekcie ergonomii - wszelkie przełączniki są tam, gdzie być powinny, a zegary okazują się być wzorem czytelności. Zastrzeżeń nie mamy także do wykończenia wnętrza, bo zarówno materiały, jak i montaż stoją na odpowiednio wysokim poziomie. Lista zalet na tym jednak się nie kończy, bowiem trzeba do niej dorzucić wygodną pozycję za kierownicą oraz dobrą widoczność.

Na tę ostatnią spory wpływ ma kanciasta forma nadwozia, która jednocześnie szalenie pozytywnie działa na obszerność wnętrza. To właśnie dzięki prostym kształtom mała Kia Soul oferuje naprawdę przestronną kabinę pasażerską. W obu rzędach możemy zresztą liczyć nie tylko na multum wolnego miejsca, ale i wygodne siedzenia. Większych uwag nie mamy do bagażnika, który wprawdzie ma wysoko położony próg załadunku, lecz jest wystarczająco pojemny i funkcjonalny.

Wysoki prześwit koreańskiego modelu może sugerować, że auto będzie z gracją pochłaniać wszelkie nierówności. Niestety, nic z tego - za sprawą twardego zawieszenia i stosunkowo dużych felg nie ma mowy o wysokim komforcie jazdy. Sztywne nastawy podwozia punktują za to podczas pokonywania łuków, bo choć samochód jest wysoki, gwarantuje doskonałą trakcję. Dynamicznej jeździe sprzyja ponadto układ kierowniczy, zapewniający świetną komunikację pomiędzy kołami a kierownicą.

Sięgając po Kię Soul II. generacji, możemy liczyć na rozsądny kompromis pomiędzy kwotą zakupu a standardem wyposażenia. Topowe odmiany kosztują co prawda dużo, jednak nadrabiają długą listą udogodnień. Na najbardziej wymagających klientów czeka bogaty program personalizacji, dzięki któremu wygląd wybranych elementów możemy dopasować do swoich indywidualnych upodobań. Na koniec warto wspomnieć o gwarancji, która - tradycyjnie już dla produktów azjatyckiej firmy - okazuje się nie do pobicia.

Soul I

Soul to prawdziwy kamień milowy w designerskiej historii Kii. Po raz pierwszy bowiem koreańska marka postanowiła zaatakować niszowy segment rynku, dała swoim stylistom dużo swobody, a ci stanęli na wysokości zadania. Reprezentant dopiero wykluwającej się klasy małych crossoverów przyciągnął do siebie bryłą nadwozia na kształt delikatnie zaokrąglonego pudełka, dużymi połaciami blach połączonymi ze skromnymi szybami, masywnymi zderzakami, “pękatymi” nadkolami oraz detalami nadającymi karoserii spójnego wyglądu.

Prężące muskuły nadwozie sprawia wrażenie, jakby w środku kryło mnóstwo wolnego miejsca. Po części to prawda, po części jednak nie, bo podczas gdy podróżując na przednich fotelach, możemy cieszyć się z dużej swobody ruchów, a z tyłu nie będziemy czuli się, jak upchani za karę, zaglądając pod pokrywę kufra, znajdziemy tam tyle przestrzeni, ile w Pandzie - czyli bardzo mało. Również po złożeniu tylnej kanapy ładunków nie zmieścimy zbyt wiele.

Jednak pomijając przestrzeń ładunkową, wnętrze Kii Soul należy opisywać w samych superlatywach. Cieszy choćby jego stylistyka, która może nie dorównuje atrakcyjnością karoserii, ale jest przyjazna dla oka. Znacznie ważniejsza jest jednak wzorowa czytelność wskaźników oraz perfekcyjna ergonomia obsługi - przełączniki pokładowe znajdują się tam, gdzie być powinny, a użytkowanie ułatwia odpowiednia ich wielkość. Materiały użyte do wykończenia kabiny nie są doskonałe, ale w tej klasie trudno oczekiwać czegoś więcej.

“Zadziorny” charakter nadwozia Soul łączy z agresywną charakterystyką prowadzenia. Sztywno zestrojone zawieszenie z łatwością pokonuje wszelkie zakręty, utrzymując auto w ryzach, pomimo sporej wysokości. Dynamiczniej jeździe sprzyja też bezpośredni układ kierowniczy. Na znakomitej trakcji ucierpiał nieco komfort resorowania, co jest szczególnie odczuwalne w egzemplarzach zaopatrzonych w duże felgi i niskie ogumienie. Narzekać nie można za to na hamulce, które swoją skutecznością stanowią czołówkę w klasie.

Podobnie jak inne produkty koreańskiej marki, Kia Soul I. generacji została objęta aż 7-letnią gwarancją. To pozwala przypuszczać, że jakość jej wykonania stoi na najwyższym poziomie. Nie jest to jednak do końca prawdą, bo o ile poważne awarie są raczej rzadkością, a ogólna trwałość modelu stoi na dobrym poziomie, o tyle lakier i jego zabezpieczenie antykorozyjne pozostawiają trochę do życzenia, ze skrzyń biegów potrafi cieknąć olej, a z zawieszenia często dochodzą stuki. Ceny części do małej Kii są w autoryzowanych stacjach obsługi wysokie, na szczęście powoli rozrasta się rynek elementów używanych i zamienników.

Dane techniczne Kia Soul

Silniki

Moc silników 124-140 KM

Poj. silników 1 582-1 591 cm3

Prędkość maks. 177-185 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,9-12,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Kia Soul

Średnia ocena modelu

na podstawie 80 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Kia Soul

Całkiem niezłe auto, jestem zadowolony z użytkowania. Trzeba tylko być świadomym, że spalać lubi (przy ostrej dynamice do której korci ... więceji na co silnik pozwala, niektórzy dochodzą do 10l) i że to specyficzna półka cenowa tj. bardzo dużo dają , jest to bardzo silna 4, ale raczej 5 się nie wystawi ukryj
dodano 28.11.2010 przez
Bardzo przyjemne auto miejskie. Dużo miejsca w kabinie kosztem bagażnika, który w tej klasie jest zdecydowanie za mały. Mam go ... więcejod nowości i jak na razie nic się z nim nie dzieje. Na dalsze wypady trochę brakuje 6 biegu przez co przy prędkościach autostradowych dość znacznie wzrasta apetyt na paliwo. ukryj
dodano 11.05.2014 przez
Wersja L z pakietem UVO i felgami 17 (CW7). Wstepna ocena po 1000 km. Samochod funkcjonalny, wygodny we wsiadaniu/wysiadaniu i ... więcejpodczas jazdy. Zadne dziury i krawezniki nie sa mu straszne - typ miejski. Zawieszenie zestrojone raczej w kierunku komfortu, zbyt mocne wspomaganie kierownicy. Znakomite wyciszenie i wg. mnie swietny fabryczny system audio. Materialy we wnetrzu duzo ponad standard (por. suzuki s-cross, nissan qashqai). Widocznosc do tylu OK (z kamera przy parkowaniu), do przodu swietna, do boku slaba - bardzo trudno ocenic odleglosc przez wysokie blachy drzwi. Lusterka panoramiczne, nie trzeba praktycznie ogladac sie aby sprawdzic martwa strefe. Silnik malo dynamiczny i sporo pali (ok.9L/100 w jezdzie miejskiej). Duzo miejsca w srodku i na tylnej kanapie (brak tunelu srodkowego), ale przecietny bagaznik. Typ typowo miejski, dobra tansza alternatywa na Nissana Qashquai (-15k) i Suzuki SX4 S-Cross (cena porownywalna). Jesli szukasz wyroznajacego sie designem, niestandardowego, dobrze wyposazonego (aut. klima etc.), komfortowego samochodu do raczej spokojnego poruszania sie po miescie w przytulnej i kojacej atmosferze, a jednoczesnie nie liczysz sie z kazda zlotowka na stacji benzynowej, to warto wziac ten samochod pod uwage. ukryj
dodano 31.03.2015 przez
Zobacz oceny Kia Soul Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Kia Soul

Pb
6,33 - 9,63
Na podstawie 55 raportów spalania
ON
4,63 - 7,23
Na podstawie 36 raportów spalania
LPG
7,60 - 9,33
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Kia Soul

Mam super autko Kia Soul XL z 2009 i jestem nią zachwycona - w środku jest ogromna, dzięki temu, że ... więcejsiedzi się wysoko widoczność jest o wiele lepsza niż przy jeździe zwykłym hatchbackiem (miałam wcześniej toyote i skode), a spalanie jak na taki duży samochód uważam, ze jest naprawdę niewielkie;) robię regularne przeglądy w ASO, zatem może dlatego, ze mam wszystko sprawne spalanie nie jest tak wysokie, jak niektórzy tutaj piszą? oczywiście zimą spalanie jest o ok. 1litr wyzsze, ale raczej nie przekracza mi 7,5l / 100km, a zaznacze, ze jeżdżę do pracy ok 35 km (10km autostrada, reszta - korki w mieście) ukryj
dodano 25.10.2012 przez
Nie ma się co oszukiwać-samochód jest duży, opory powietrza całkiem porządne,zaś ze wzgledu na rozbudowane systemy bezpieczeństwa (dostał *****) do ... więcejlekkich nie należy wiec spala. Moja średnia z całości użytkowania to 7,22l/100 km co uważam za niezły wynik gdyż praktycznie pokrywa się z danymi katalogowymi. Ceny przegladów w benzynie tańsze niż CRDI, koszty-jako na ASO, nie jakośc bardzo drogo ale odczuwalne (pierwszy to około 600 zł). Na razie odpukać nic się nie psuje więc nie wiem jak naprawy. ukryj
dodano 28.11.2010 przez
Zrobiłem ostatnio dłuższa i różnorodna trasę (z małopolski we włoskie Alpy) więc po raz pierwszy policzyłem spalanie. W aucie jechały ... więcej3 dorosłe osoby + sporo bagaży. Na autostradzie przy jeździe w granicach 130km/h spalanie wyszło 6,5 l. Przy jeździe w okolicach 150km/h skoczyło do 7,6. Na drogach zwykłych przy prędkości 70-90km/h i okresowych przejazdach przez miasta spalanie było w okolicach 5,8. ukryj
dodano 07.09.2010 przez
Początkowo spalał troszkę więcej po przejechaniu około 10 tyś km spalanie zmalało. Średnie spalanie na dojazdach do pracy około 5km ... więcejw jedną stronę w lecie spala mi ok.6 lit/100km zaś w zimie około 7,5 lit/100km, najniższe spalanie na trasie to niecałe 5 litrów-ale to niemalże przemieszczanie się nie jazda. Na trasie około 300km 2 +2 oraz bagażnik dachowy i oczywiście klima cały czas 6,4 lit. ukryj
dodano 31.01.2013 przez
auto bardzo nieekonomiczne. Przy jeździe po trasie nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7l/100km mimo, że próbowałem ;) w mieście ... więcejspalanie rośnie do prawie 10 litrów. przy użytkowaniu zimą, na krótkich dystansach może wzrosnąć nawet do 13 litrów. Koszt przeglądów znośny, ale konieczność robienia ich co 15, a nie co 30 tys kilometrów sprawia, że również pochłaniają dużo pieniędzy ukryj
dodano 22.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Kia Soul Dodaj raport spalania

Publikacje o Kia Soul

Newsy o Kia Soul

Przeczytaj pozostałe 12 newsów o Kia Soul

Generacje Kia Soul

2014 - teraz
2009 - 2014

Nowe Kia Soul

nowe Kia Soul
Kia Soul
ceny od 59 900 zł do 86 900

Kia Soul II Crossover 1.6 GDI 132KM od 2014

w pakiecie M

w cenie katalogowej brutto

59 900 zł

Wyposażenie standardowe
Klamki oraz lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia, lusterka wewnętrzne w kolorze srebrnym
Elektrycznie regulowane lusterka
ESC - system stabilizacji toru jazdy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Kia Soul

Dealerzy Kia

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o.

P.M. Auto-Gdynia Sp. z o.o. Kia Gdynia

pomorskie, Gdynia, Morska 491

Więcej

AGROMAX Sp. z o.o.

Autoryzowany Dealer Kia Elbląg

warmińsko-mazurskie, Elbląg, Władysławowo 67/11

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Kia Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

AUTO AG

SOLIX SP. Z O.O. Kia Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

CAR-DROOM

CAR-DROOM Kia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Wysockiego 67

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Kia Soul

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

288

Przejechany dystans

48 185 zł

Zatankowanego paliwa

9 873 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

10

Wydanych pieniędzy

5 311 zł

Średnie wydatki na auto

664 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

85

Wydanych pieniędzy

25 198 zł

Średnie wydatki na auto

3 150 zł

ZOBACZ 8 dzienników kosztów Kia Soul Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Kia Soul

Liczba wpisów: 1
SUPER. Jazda za grosze. Instalacja rewelacyjna. Szybko i sprawnie założona. Panowie mili i profesjonalni. POLECAM !!!!!
dodano 27.06.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Soul

Modele z tego samego segmentu