Szukaj

Informacje o Kia Sportage

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1994 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Była też pierwszym samochodem na świecie, który wyposażono w poduszki powietrzne chroniące kolana. Sportage III (lata 2004-2010) i IV (lata 2010-2016) stały się typowymi modelami rekreacyjnymi z mniejszymi możliwościami terenowymi. Podobną charakterystykę ma też nowa generacja modelu dostępna od 2016 roku. Projektantem dwóch ostatnich generacji auta jest Peter Schreyer.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Sportage

Cena od: 79 990 PLN

Oceny Kia Sportage

Liczba ocen: 449
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~piotr_olej
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Cóż, od czego zacząć, może najpierw stylistycznie. Jeśli chodzi o wygląd bardzo pozytywnie oceniam piękne przednie profile , super. Jeśli chodzi o wnętrze, cóż miejsca wystarczająco, ale nie ma nic ponad powiedziałbym że minimum zapewnione. Deska rozplanowana bardzo dobrze, przejrzysta łatwa w dostępie elegancka, duży plus. Media (wyświetlacz, nawigacja, ustawienie itp. ) również oceniam bardzo dobrze choć po systemie audio premium jbl spodziewałem się o wiele wiele więcej, taki przyzwoite zwykłe nagłośnienie nic więcej, sporo słabiej niż harman/kardon z volvo xc 60 czy Rockford z Outka które robiło o wiele większe wrażenie :) . Bagażnik, tu buu cienizna bez box dachowego dla czwórki na wypad nie ma co szukać. Silnik i skrzynia. No przechodzimy do setna, początek super cichutko naprawdę super ale pierwsze 2 tys km jeździłem jak emeryt i niespodzianka nagle auto zaczyna przy zimnym silniku wydawać dziwne dźwięki metaliczne nieprzyjemne, serwis ASO mówi taka cecha silnika szkoda że ukryta bo jakbym wiedział to bym mocno to przemyślał ... anegdota ... po serwisie dochodzę do wniosku że KIA mocno oszczędza i zatrudnia w serwisie rencistów ?! ... nic nie widzą nic nie słyszą ... wszystko jest DOBRZE :) :) Podsumowując auto jest całkiem fajne, ciche jak nic nie brzęczy , nieźle się zbiera, całkiem komfortowe bez większych bagaży oczywiście .. Czy kupiłbym ponownie ? Nie.
4,9
~Mariusz
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Ogólnie jestem bardzo zadowolony można powiedzieć że KIA zrobiła naprawdę niezłe auto testowałem VWTiguana ,Seata Ateca.Kajdar, Tushon .Ford Kuga,stwierdziłem, że za te pieniądze i z takim wyposażeniem nic lepszego nie ma . Nawet nie mam za bardzo do czego się doczepić silnik fajnie przyspiesza może troszkę jakby mniej palił ale jak się jedzie oszczędnie to zejdzie do 7,2 a jak ostro w palnik to 10 spokojnie ale to każdy SUV tak ma .Nic się nie dzieje po dwóch latach tylko paliwo lać i do przodu
4,8
~Protek666
SUV 1.6 GDI 135KM 99kW
Kia Sportage III
Auto kupiłem w salonie w 2013 roku w styczniu. Wyprzedaż rocznika 2012. Jestem bardzo zadowolony z tego auta przejechałem nim 80000 km. Wszystko działa. Gwarancja na 7 lat. W piątym roku zaczęły się łuszczyć lampy tylne, te w zderzaku- bez problemu wymienione w ASO na gwarancji. Teraz zaczął mi skrzypieć ogranicznik drzwi, wymieniony na gwarancji w ASO. Więcej usterek nie było. Duży przegląd co 2 lata lub 30 000 km, wymiana oleju co 15 000 km lub co rok, koszt ok 330 zł z filtrami Obsługa serwisowa na najwyższym poziomie.

Usterki Kia Sportage

Liczba wpisów: 23
Listwy ozdobne, okno pasażera tył prawy i lewy
  • Kia Sportage IV SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2016-2018
  • nadwozie
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Po zakupie i odbiorze samochodu w maju 2017 po 4 miesiącach użytkowania (normalna jazda miejska, bez mycia na automatach) zauważyłem usterkę w postaci odstającej spod uszczelki gumowej listwę srebrną ozdobną okalającą okna pasażera tył lewa strona. Zgłosiłem się do serwisu (październik 2017) Panowie w serwisie KIA w Gdańsku podjeli sie wymiany całej listwy. Listwa okalajaca została wymieniona na nową i .........usterka występuje dalej! Mało tego to samo dzieje się już teraz w drugim oknie pasażera z tyłu! Dramat. Zgłaszałem temat na serwisie po 1 roku użytkowania. Mam się umówić na kolejną wymianę tych nieszczęsnych listew!
3 komentarze
stukot przedniego zawieszenia
  • Kia Sportage III SUV 1.6 GDI 135KM 99kW 2010-2013
  • zawieszenie
Przednie zawieszenie przy 18tys. km zaczęło stuka mam teraz 30tys żępoli strasznie, przy 26tys. miałem serwis stwierdzili że wszystko ok serwis marvel w Łodzi po 4 miesiącach zrobiły się drobne pęcheżyki na chromowanych klamkach, uznali wadę po 2 tyg. mieli dać znać żeby podjechać na wymianę minęlo 2miesiące i nic. Zdarza się czasami przy zapalaniu na zimno załapie i zgaśnie. Poza tymi wadami wszystko ok mało pali 8,5l średnia, świetnie się prowadzi. To zawieszenie najbardziej mnie martwi nie zdiagnozowane. muszę jeszcze raz udać się do serwisu
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.
  • Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km. 2.Po przejechaniu nieco ponad 10000km pewnego letniego dnia zauważyłem, że silnik dudni przy spadających obrotach. Po puszczeniu pedału gazu (przy zmianie biegów, przy hamowaniu silnikiem) przechodząc przez zakres 1800-1500obr/min dudni wypełniając dźwiękiem kabinę. Pojawia się to kilka minut po "depnięciu" np przy wyprzedzaniu. Trwa to przez ok 5-10min, a spalanie dochodzi do 30l/100km. Na I przeglądzie nic nie stwierdzili. 3. Przy ok. 20000km pojawił się kolejny objaw - uderzenia wyczuwalne na pedale sprzęgła po przyłożeniu nogi, po wciśnięciu pedału słyszalne dudnienie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. W miarę eksploatacji dudnienie się nasiliło. Przy rozgrzanym silniku słychać też szum-chrobot. 4. Jeszcze przed 30000km zauważyłem, że ciężko wchodzą biegi. Nie potrafię dokładnie określić kedy problem się zaczął ponieważ zwróciłem na to uwagę kiedy przejechałem się dwoma innymi egzemplarzami, w których biegi zmieniały się jak w mojej 16 letniej Primerce - malina - to dolało goryczy do przyjemności użytkowania mojego Sportaga. Objaw jest taki, że przy "wciąganiu" dźwigni czuje się opór po czym wskakuje bieg z wyczuwalnym i czasem słyszalnym udeżeniem zembów. 5. Myślę, że już po 30000km. Przy zwalnianiu na biegu, po wysprzęgleniu pod koniec zwalniania czasem wyczuwalne jest hamowanie, czasem gdy po wysprzęgleniu wyłącze bieg po paru sekundach wyczuwalne jest uderzenie dużej masy w komorze silnika, jakby coś spadło, albo przewróciło się. Pozostałe objawy jakie towarzyszą eksploatacji samochodu (teraz jest 50tys. przebiegu). 6. Kiedy puszczam sprzęgło przy włączonym biegu, tuż prze rozpoczęciem przenoszenia napędu na skrzynię, wyczuwam udeżenie w silniku. Podobne do tego opisanego w p. 5. 7. Przy cyklicznym, często powtarzanym wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła karzdemu ruchowi nogą słyszalne jest popiskiwanie w okolicach silnika. Podobne w brzmieniu do pisku paska jednak nieporównanie cichsze, o znacznie bardziej metalicznej barwie i cykliczne wg sinusoidy w krótkiej chwili. Objawy można zaobserwować na ciepłym silniku. 8. Bywają dni, że silnik chodzi jak sieczkarnia - w zakresie 1200-1500 obr/min pojawiają się wibracje i drżenie - jakby jakież koło pasowe rzęziło. Często ma to miejsce po objawach opisanych w p.2 kiedy silnik dudni i dużo pali. 9.Porónując mój egzempaż z innymi, znajomych, zauważam że silnik pracuje mniej kulturalnie, trochę ciężko. Delikatne, chwilowe popuszczenie sprzęgła na 1 biegu bardziej przekłada się na barwę pracy silnika niż na zachowanie samochodu - to również zauważam przez porównanie z innymi egzemplarzami. Na II przeglądzie niczego niewłaściwego w pracy silnika nie stwierdzono. Czy robią ze mnie głupka? 10. I na koniec muszę dodać jakieś chrobotanie siedziska przy wsiadaniu do samochodu.
1 komentarz
Kia Sportage