Szukaj

Informacje o Kia Sportage II 2.7 i V6 175KM 129kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Idealny przykład na to, że pozory mylą – silniki Sportage mają mało wspólnego ze sportem, jak już, to z rekreacją. Wśród motorów benzynowych można przebierać pomiędzy dwoma silnikami. 2.0l ma 142KM i w praktyce jest za słaby do tego auta, kiepsko przyspiesza szczególnie na I i II biegu, a na dodatek dużo pali. Włączona klimatyzacja i załadowana pasażerami kabina jeszcze go dobijają. Mocniejsza jednostka ma już 2.7l, pali jeszcze więcej, ale za to zapewnia autu odrobinę wigoru i ma ładny dźwięk, bo jest widlasta. Diesel jest jeden, ale ma parę wariantów mocy. Darujcie sobie 112-konną, bo znienawidzicie to auto. O niebo lepsza jest ta 140-150-konna. Oczywiście również nie jest wyjątkiem i ma niewiele wspólnego ze słowem „sport”, ale przy pracującej turbosprężarce dość sprawnie reaguje na polecenia wydawane pedałem „gazu” i odnajdzie się również na trasie.
czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2656 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 246 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Dodatkowe informacje Kod silnika G6BA Materiał głowicy - stop aluminium Blok cylindrowy - stop żeliwa Pojemność układu olejowego( liter) - 4.5 Pojemność układu chłodzenia ( liter ) - 3.3
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Kia Sportage II 2.7 i V6 175KM 129kW 2004-2010
13,5
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Kia Sportage II
SUV 2.7 i V6 175KM 129kW
Samochód sprawuje się swietnie, jednostka napędowa jest idealna 2.7 175koni spala troszeczke więcej niż 2.0 benzynka ale nie ma porównania w jezdzie (2.0 tez jejzdilem). Choć w miescie 2.0 moze nawet spalic wiecej - potrzebuje wyzszych obrotów. Idealne autko na nierowną nawierzchnie jak i na polskie drogi. Zawieszenie bardzo dobre swietnie działa ESP. Uwaga! Kupiłem autko w zime... Na oponach letnich sprawuje się swietnie, praktycznie wogole nie ma poslizgu a jesli ejst to system ESP zaraz pomaga skutecznie. Autko bardzo rodzinne baardzo duzo miejsca dla tylnych pasazerow oraz duzy bagaznik.
14,3
Kia Sportage II
SUV 2.7 i V6 175KM 129kW
Instalację LPG założyłem miesiąc temu, pierwsze spalanie wyszło około 18 l w mieście ale po zrobieniu 1000km i korekcie wszystko się unormowało jazda płynna nie ma problemu z dynamiką czysta przyjemność . I oczywiście uśmiech od ucha do ucha przy kasie po zatankowaniu ;-)
14,2
Kia Sportage II
SUV 2.7 i V6 175KM 129kW
Przejechałem 15000km w salonie powiedzieli że po dotarciu spalanie spadnie do 13.2 nic takiego nie zauważyłem ,minimalne spalanie w mieście w okolicy 15.5l/100km przy tej mocy silnika to stanowczo za dużo w poruwnaniu z innymi markami, jedyne pocieszenie tego spalania to to że auto bardzo dobrze i wygodnie się prowadzi.

Usterki Kia Sportage II

Liczba wpisów: 14
Nierówne przyspieszanie, problem z silnikiem, sprzęgłem i fotelem.
  • Kia Sportage II 2.0 CRDi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 9
Dastin 28.10.2010 Witam, Postaram się obrazowo opisać przyczyny, z powodu których ciśnienie mi rośnie z miesiąca na miesiąc. Jeżdżę KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 140kM i od nowości mam z nim kłopoty. Opiszę szereg objawów pojawiających w miarę wzrostu przebiegu. Serwis techniczny niczego nie widzi. Może jest to spowodowane brakiem doświadczenia mechaników. 1. Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km. 2.Po przejechaniu nieco ponad 10000km pewnego letniego dnia zauważyłem, że silnik dudni przy spadających obrotach. Po puszczeniu pedału gazu (przy zmianie biegów, przy hamowaniu silnikiem) przechodząc przez zakres 1800-1500obr/min dudni wypełniając dźwiękiem kabinę. Pojawia się to kilka minut po "depnięciu" np przy wyprzedzaniu. Trwa to przez ok 5-10min, a spalanie dochodzi do 30l/100km. Na I przeglądzie nic nie stwierdzili. 3. Przy ok. 20000km pojawił się kolejny objaw - uderzenia wyczuwalne na pedale sprzęgła po przyłożeniu nogi, po wciśnięciu pedału słyszalne dudnienie o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. W miarę eksploatacji dudnienie się nasiliło. Przy rozgrzanym silniku słychać też szum-chrobot. 4. Jeszcze przed 30000km zauważyłem, że ciężko wchodzą biegi. Nie potrafię dokładnie określić kedy problem się zaczął ponieważ zwróciłem na to uwagę kiedy przejechałem się dwoma innymi egzemplarzami, w których biegi zmieniały się jak w mojej 16 letniej Primerce - malina - to dolało goryczy do przyjemności użytkowania mojego Sportaga. Objaw jest taki, że przy "wciąganiu" dźwigni czuje się opór po czym wskakuje bieg z wyczuwalnym i czasem słyszalnym udeżeniem zembów. 5. Myślę, że już po 30000km. Przy zwalnianiu na biegu, po wysprzęgleniu pod koniec zwalniania czasem wyczuwalne jest hamowanie, czasem gdy po wysprzęgleniu wyłącze bieg po paru sekundach wyczuwalne jest uderzenie dużej masy w komorze silnika, jakby coś spadło, albo przewróciło się. Pozostałe objawy jakie towarzyszą eksploatacji samochodu (teraz jest 50tys. przebiegu). 6. Kiedy puszczam sprzęgło przy włączonym biegu, tuż prze rozpoczęciem przenoszenia napędu na skrzynię, wyczuwam udeżenie w silniku. Podobne do tego opisanego w p. 5. 7. Przy cyklicznym, często powtarzanym wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła karzdemu ruchowi nogą słyszalne jest popiskiwanie w okolicach silnika. Podobne w brzmieniu do pisku paska jednak nieporównanie cichsze, o znacznie bardziej metalicznej barwie i cykliczne wg sinusoidy w krótkiej chwili. Objawy można zaobserwować na ciepłym silniku. 8. Bywają dni, że silnik chodzi jak sieczkarnia - w zakresie 1200-1500 obr/min pojawiają się wibracje i drżenie - jakby jakież koło pasowe rzęziło. Często ma to miejsce po objawach opisanych w p.2 kiedy silnik dudni i dużo pali. 9.Porónując mój egzempaż z innymi, znajomych, zauważam że silnik pracuje mniej kulturalnie, trochę ciężko. Delikatne, chwilowe popuszczenie sprzęgła na 1 biegu bardziej przekłada się na barwę pracy silnika niż na zachowanie samochodu - to również zauważam przez porównanie z innymi egzemplarzami. Na II przeglądzie niczego niewłaściwego w pracy silnika nie stwierdzono. Czy robią ze mnie głupka? 10. I na koniec muszę dodać jakieś chrobotanie siedziska przy wsiadaniu do samochodu.
1 komentarz
Brak mocy w dilniku
  • Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010
  • układ chłodzenia
  • 220 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie podróży na wczasy pękł przewód chłodnicy. Po dolaniu wody po 5 km samochód stracił moc. Mezhanik wymienił czujnik temperatury i mimo wszystko z trzech winnych rzeczy, nie Ma silnik mocy. Co może być przyczyną.
awaria systemu elektrycznego
  • Kia Sportage II 2.0 i 16V 142KM 104kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 345 tys. km
cykliczny zanik napięcia w zasilaniu świateł mijania i drogowych, nie działają wycieraczki, nie świeci pulpit sterowniczy nawiewu sterowania . brak możliwości uruchomienia silnika / nie działa rozrusznik/ problem zanika po krótkotrwałym postoju .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kia Sportage II