Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon II 1.1 54KM 40kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Auta małe
Druga generacja modelu Y pojawiła się na rynku w 1996 roku. Pod względem konstrukcyjnym samochód był oparty na Fiacie Punto I. Charakterystyczną cechą Lancii Y była jednak oryginalna stylizacja nadwozia opracowana przez projektantów z Centro Stile Lancia. Nadwozie wyróżniało się harmonią wielu linii i łuków. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting. Trzy lata później auto zostało wycofane z produkcji. Lancię Y oferowano jedynie w wersji trzydrzwiowy hatchback.
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1108 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~KZR88
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Auto bardzo dobre jako pierwsze dla świeżo upieczonego kierowcy. Auto mało awaryjne, a nawet jeśli jakaś bzdura się zdarzy do naprawy to części są bardzo tanie. Karoseria jest super, od roku 1998 ta sama \"buda\" i zero rdzy, lakier dalej wygląda tak jakby dopiero auto wyjechało z fabryki. Silnik może troche więcej pali niż inne auta tego segmentu ale za to jest w miarę dynamiczny. Zawieszenie I układ jezdny w tym aucie to najlepsza część, niesamowita przyczepność I mała awaryjność ze strony tego układu. Polecam wszystkim!
3,0
~Fenek (szwolezer@wp.pl)
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Według mnie rewelacyjny samochód. Po dwóch latach eksploatacji nadal mi się nie znudził i bardzo go polubiłem. Jak to Lancia, zadziwia wygodą (zwłaszcza fotele - jedne z najwygodniejszych w jakich siedziałem), nawet po trasie Warszawa - Wrocław - Warszawa nie czułem się zmęczony jazdą, pomimo dosyć słabego silnika. Pomimo że jest to niewielki samochód, wyposażenie jest zazwyczaj kompletne - wspomaganie, elektryka (w każdym), komputer, skóra i co tylko dusza zapragnie. Samochód wyróżnia się wyglądem zarówno w na zewnątrz jak i w środku. Polecam silnik 1.2 16v 86km jako najlepszy z tego co tam montowano; 1.1 może być za słaby, a 1.4 jest rzadki i awaryjny. Cała karoseria jest ocynkowana, więc rdzy na niej nie zobaczymy. Części mechaniczne kosztują grosze, większość pasuje od Fiata Punto, droga za to jest blacha. Silnik i cała reszta jest prosta w konstrukcji i jak ktoś choć trochę potrafi to większość rzeczy sam przy nim zrobi, a jeżeli nie potrafi to byle pan Staszek da radę. ASO omijać bo ceny mają wzięte z kosmosu, a umiejętności dyskusyjne. Mało pali i jak na tą klasę niewiele kosztuje. Raczej nie do targania gratów ze względu na śladowy bagażnik. Wbrew opiniom szerzonym zazwyczaj przez taryfiarzy i ludzi, którzy w życiu nawet koło Lancii nie stali jest to auto bezawaryjne, a jedynym mankamentem jest zawieszenie, które bardzo szybko się zużywa (ale jest tanie). Ogólnie godny polecenia samochód raczej dla dwóch osób.
3,2
~drofsik@gazeta.pl
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
kupiłem to autko w 2001r jak miało przejechane 60tys km. teraz ma przejechane 275tys km. tylnie wachacze są do bani, średnio co 40tys trzeba je robić (poruszam się w dużej większości po mieście). ogólnie tylnie zawieszenie nadaje się do bani (amorki, sprężyny). po przebiegu 200tys km na gazie zaczynają się problemy z silnikiem (bierze olej, prawdopodobnie poszły uszczelniacze zaworów) znika płyn w chłodnicy (patrz gaz). manewrowanie po mieście idzie czasami b.ciężko (brak wspomagania). mechanizm elektryczny prawej szyby działa b.słabo, tylko czekać aż stanie szyba i się nie ruszy. autko z silnikiem 1,1 nadaje się tylko na miasto. dalsze wypady i to z 4 osobami na pokładzie oznaczją męczarnie (brakuje silniczkowki wtedy trochę koników). PRZY DUŻYCH PRZEBIEGACH NALEŻY SIĘ PRZYGOTOWAĆ NA WIĘKSZE WYDATKI, JAK BY NIE BYŁO TO TYLKO FIAT
Średnie spalanie dla Lancia Ypsilon II 1.1 54KM 40kW 1997-1999
6,1
l/100 km
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Największa bolączka tego silnika 1.1. Niestety ale spalanie jest bardzo wysokie jak na tak mały samochód przy tak małej jednostce. W zimę potrafił "zjeść" nawet 8,5 litra w mieście + sporadyczne wyjazdy na trasę. W lato spalanie oscyluje w granicach 6 l także jest powiedzmy OK. Części śmiesznie tanie także nie ma o czym mówić, Lancia Y opiera się na Punto MK1 a do tego zamienników jest mnóstwo na rynku.
7,1
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Jednostka napędowa jest dosyć starą konstrukcją więc nie ma co liczyć na cuda. Trasa około 5 litrów/100km. Miasto około 8 litrów na 100km. wszystko zalezy od tego kto i jak jeździ. Ceny części/napraw/przeglądów smiesznie niskie. biorac pod uwagę podejscie serwisowe czyli przeliczając koszty napraw /części/paliwa myslę, że auto znalazłoby się w zdecydowanej czołówce w swojej klasie:)
5,5
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Przy 103000km wymieniłem : tarcze hamulcowe......i nagrzewnice wnętrza. Oczywiście rzeczy typu olej itp wg kalendarza. Zużycie paliwa: 5,0 długa trasa; 6,0 miasto lato; 6,5-7,0 miasto zima. Ceny części są rewelacyjne np tarcze ham 2szt orginalne z FAP to
Lancia Ypsilon II