Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Land Rover Discovery

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

Generacje Land Rover Discovery

Discovery IV

„Szafa na kołach” – to określenie idealnie pasuje do Discovery. Jego nadwozie jest bowiem do bólu kwadratowe, zarówno jeśli chodzi o ogólną bryłę, jak i kształty poszczególnych elementów. Kwadratowa forma niekorzystnie wpływa na właściwości aerodynamiczne, ale sprawia, że auto prezentuje się solidnie i wygląda na (jeszcze) większe niż jest w rzeczywistości. Wrażenie to potęgują mocno zaznaczone nadkola i wysoki prześwit.

Potężne rozmiary zewnętrzne nie ułatwiają parkowania, ale gwarantują przeogromną wręcz przestrzeń dla podróżnych. Dzięki podwyższonemu dachowi nawet trzeci rząd siedzeń zapewnia odpowiednie warunki podróżowania. Również przestrzeń na walizki jest więcej niż zadowalająca, zwłaszcza, że ma foremne kształty, a po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy równą podłogę. Szkoda tylko, że dostęp do głębokiego bagażnika utrudnia opuszczana na dół tylna klapa (sama szyba „wędruje” do góry).

Oprócz ponadprzeciętnej ilości miejsca, kabina pasażerska Discovery ma do zaoferowania materiały wykończeniowe oraz montaż, których jakości nie powstydziłby się sam Range Rover. Szlachetne wykonanie połączono z eleganckim wyglądem i wzorową czytelnością, a całość udanie rozplanowano. Reasumując, we wnętrzu trudno znaleźć coś, do czego można byłoby się „przyczepić”.

Pozbawione większych wad jest również podwozie. Zważając na ogromne gabaryty, wysoko położony środek ciężkości i niemałą masę, Land Rover prowadzi się zaskakująco dobrze, i to pomimo królewskiego wręcz komfortu resorowania. Co ważne, auto nie ma też problemów z pokonywaniem bezdroży – solidne mechanizmy i multum elektronicznych systemów gwarantują rewelacyjne właściwości terenowe pozostawiające „szosowe” SUV-y daleko w tyle (dosłownie!).

Zaawansowaniem technicznym i jakością wykonania „Disco” powala na kolana. Niestety, robi to również ceną. Po części można ją wytłumaczyć bogatym wyposażeniem seryjnym, w którego skład wchodzi m.in. automatyczna klimatyzacja, 6-głośnikowy system audio (sterowany przyciskami kierownicy obszytej skórą) oraz zawieszenie pneumatyczne zintegrowane z systemem Terrain Response (który umożliwia regulację mechanizmów pojazdu w zależności od aktualnych warunków drogowych).

Discovery III

Design trzeciej odsłony Discovery udał się Land Roverowi znakomicie - nie dość, że nadwozie wygląda masywnie i budzi respekt, to jeszcze emanuje prestiżem i nie brak mu oryginalnych kształtów. Wiele dobrego można powiedzieć także o stylizacji kokpitu - zwłaszcza, że jego szlachetny wizerunek podkreślają materiały wykończeniowe najwyższych lotów oraz bardzo bogate wyposażenie. Powodów do narzekań nie daje z pewnością obszerność wnętrza - przestrzeń w kabinie pasażerskiej jest gigantyczna, a w przepastnym bagażniku opcjonalnie montowano trzeci rząd siedzeń.

Dzięki zastosowaniu ultra-zaawansowanej techniki, konstruktorzy "Disco" zdołali stworzyć samochód, który komfortowo przewiezie nas po zwykłych drogach, a jednocześnie sprawdzi się nawet w trudnym terenie. Do luksusowego charakteru brytyjskiego auta świetnie pasują jego silniki - dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Te pierwsze fantastycznie brzmią, nieźle przyspieszają i są niezawodne, ale "palą" hektolitry benzyny. Bardzo oszczędny okazuje się za to diesel 2.7 TDV6, który przy okazji jest żwawy, trwały i zdecydowanie popularniejszy od "benzyniaków".

To, że silniki dzielnie bronią się przed awariami wcale nie oznacza, że Land Roverem Discovery III przejedziemy bezproblemowo setki tysięcy kilometrów. Użytkownikom sen z powiek spędza przede wszystkim nietrwałe zawieszenie, zwłaszcza to pneumatyczne. Poza tym, dochodzi do usterek elektryki czy np. pęknięcia szyberdachu. Ogólna usterkowość jest do zaakceptowania, gorzej jest z kosztami serwisowania - skomplikowana budowa wymaga wyspecjalizowanej obsługi, a części są drogie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.
Luzacjusz: Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

Silniki Land Rover Discovery

Land Rover Discovery IV - jaki silnik wybrać?

W aucie tego typu chyba jedną z najlepszych propozycji jest diesel. 3.0 245KM jest świetnie dobrany do masy auta - duży moment obrotowy i zapał do pracy sprawiają, że Discovery jeździ się po prostu łatwo - zarówno na szosie jak i w terenie. Słabsze wersje przegrywają już z masą auta. Abstrakcją jest benzynowe monstrum 5.0 375KM, ale za to jak brzmi! Warto je polecić tylko koneserom, bo autem terenowym i tak nie da sie szybko jeździć w zakrętach.

Land Rover Discovery III - jaki silnik wybrać?

To nie jest auto sportowe, ale i tak można tchnąć w nie trochę werwy. Wystarczy wpakować pod maskę jedyny, dostępny motor benzynowy – spory, 4.4-litrowy V8 o mocy 295KM. Brzmi świetnie, jest całkiem elastyczny i może zaskoczyć przy pierwszym kontakcie. Na gaz reaguje z minimalnym opóźnieniem – spora masa robi swoje, ale i tak niewiele jest aut, które dadzą mu radę, przynajmniej takich, które w większości okupują nasze drogi. Dwa pozostałe silniki to z kolei diesle. 2.7l ma 190KM - rozgrzany pracuje cicho i okaże się wystarczający, ale tylko, jeśli nie szukacie mocnych doznań. Jest po prostu nudny. Większy 3.0l ma już prawie 250KM i łączy niezłe osiągi z rozsądnym spalaniem. Jak nie benzynowe V8, to właśnie ten będzie dobrym wyborem.

Publikacje o Land Rover Discovery

Land Rover Discovery - poprawianie dobrego
 
Nasz test Land Rover Discovery 3.0 V6 S/C

W przypadku niektórych modeli poważne faceliftingi nie są potrzebne. Land Rover uznał, że niewielkie korekty wystarczą, by Discovery wciąż był w stanie skutecznie zabiegać o klientów.

Terenowa legenda - Land Rover Discovery II (1998-2004)

Udział w Camel Trophy oraz innych wyprawach zapewniły Land Roverowi Discovery renomę samochodu, który trudno zatrzymać. Pierwsza generacja kultowej terenówki zadebiutowała w 1989 roku. Po blisko dekadzie przyszedł czas na "dwójkę".

Kolejne wyzwanie

Trzecia generacja Land Rovera Discovery łączy w sobie komfort Range Rovera z możliwościami terenowymi Defendera.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Land Rover Discovery

Land Rover Discovery na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Land Rover DiscoveryautoWcentrum - społeczność Land Rover Discovery

najwyższe oktanyAuta - Land Rover Discovery

Land Rover Discovery Landi 53,04

Land Rover Discovery 300TDi 40,82

Land Rover Discovery Błotołamacz :D 43,19

Land Rover Discovery 47,80

Land Rover Discovery 46,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Land Rover Discovery

nukajezz 30,07

stefpat 30,09

GaPowy 31,72

jezow-jg 30,09

Dima1 29,48

thomas63 30,12

kubaru 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Land Rover Discovery

Dodałem zdjęcia.
Dodałem zdjęcia. Tak jak pisałem wcześniej, dorzuciłem kilka nowych fotek. Kłopot głównie polega ...
Teren wymusił zmianę...
Teren wymusił zmianę... Kilka dni temu dla osób biorących udział w organizacji Baja Polska Szczecin 2009...
Adam Słodowy czyli jak zrobić zderzak
Adam Słodowy czyli jak zrobić zderzak Jak w temacie mobile. W życiu każdego tym razem tylko mężczyzny, że sadzi drzewo...
Paczka nadana...
Paczka nadana... Paczka z Anglii zamówiona i jest w drodze, wartość przesyłki łącznie z częściami...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Land Rover Discovery

od 241 000 zł do 326 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (340 KM): 3.0 V6 S/C

 

Diesel (210 - 255 KM): 3.0 D

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Land Rover Discovery
 

Najpopularniejsza wersja Land Rover Discovery

Land Rover Discovery 3.0 D 210KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet - 7 Seat/Comfort - 11 939 EUR
Pakiet Bright - 6 643 EUR
Pakiet Convenience - 2 735 EUR
Pakiet - 7 Seat - 8 379 EUR
Pakiet - 7 Seat/Convenience - 10 073 EUR

Cena katalogowa

255 900

Zobacz ofertę Land Rover Discovery 3.0 D 210KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Land Rover Discovery najczęściej porównywane z:

Audi Q7
3.0 TDI DPF (245 KM)
Lexus NX
300h (197 KM)
Porsche Cayenne
4.8 (520 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Murano Premium Nissan Murano Premium
Rocznik: 2015. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 196 596 zł
Zyskujesz: 32 004 zł Zobacz szczegóły »
Infiniti FX S Premium Infiniti FX S Premium
Rocznik: 2010. Przebieg: 116 000 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 131 900 zł

Używane Land Rover Discovery

Land Rover Discovery
2.7 diesel 190 KM
135 000 km, 2007
97 000 PLN
Land Rover Discovery
2.7 diesel 190 KM
109 000 km, 2009
66 997 PLN
Land Rover Discovery
2.5 diesel 140 KM
222 000 km, 2000
24 900 PLN
Land Rover Discovery
4.4 benzyna 295 KM
142 000 km, 2009
89 000 PLN

Ocena auta Land Rover Discovery

Wybrane opinie

Land Rover Discovery Terenowy 2.5 TD (113 KM)

To samochód marzeń dla małych chłopców (wiek 30-90) nic nie jest w stanie zniechęcić do tego auta. Największą jego wadą jest kooorrrozzjaa!!!!! W tych samochodach nie ma fabrycznej konserwacji (tak jak w dawnych czasach w 125p) Jeżeli ktoś zaniedba to po kilku latach się zaczyna: brak podłogi, progów, wszystkie elementy łączenia aluminium i stali nie istnieją!! sama rdza i biały proszek karoseria trzyma się chyba z miłości do kierowcy bo te samochody są żywe, stworzone dla przyjemności z jazdy. To mój kolejny terenowy samochód do tej pory miałem Japonię lub USA. Zawieszenie ma tylko lepsze GR, choć bardziej toporne, Po zainwestowaniu około 15000 w land rovera mamy samochód, którym przejechać można całą Afrykę Australię każdy bezludny teren (i wrócić żywym). Gadanie głupot, że lepszy jest mercedes to nie porozumienie. Jeździłem w wojsku tym traktorem dwa lata fabryczne blokady włączane ręcznie ulegają wiecznym usterką w momencie, gdzie nie ma serwisu tylko błoto lub śnieg i mróz. To Austryjacka...

dodał: P.D.
Land Rover Discovery Terenowy 2.7 TD (190 KM)

(!) jesli nie lubicie stać w korkach na rozkopanych drogach, to LR III spokojnie ominie je po polach, rowach i strumykach ... - z częstej autopsji :))))) - wsciekłe i zadrosne spojżenia klienteli z klejki limuzyn za 0,5mln! - za resztę mozecie zapłacić VISA :)))) (!!) od 60 lat LR wygląda jak samochód a nie niewiadomo co, a klasyka nigdy się niestarzeje więc jesli ktoś chce mieć ´goodlooking car´ na następne 30lat.... (!!!) Land Rover to samochód arystokracji a nie nowobogackich i karków jak bema czy oooo (!!!!) posiadająć LR III - oszczędzacie na skipassie (!!!!!) możecie rówież dorabiac jako pomoc drogowa dla ciężarówek - sprawdzone

dodał: pol
Land Rover Discovery Terenowy 2.5 TD (113 KM)

Land Rover Discovery to prawdziwy przyjaciel w terenie i na trasie. Lubi popracować w ciężkich warunkach, nie męczy się nawet zakopany do połowy drzwi w błocie. On wyszedł z tego o własnych siłach, ja dla oceny sytuacji wysiadałem przez okno. Pakowny nawet na cztery osobyna cztery tygodnie, chyba,że żona chce na wyprawę zabrać całą szafę i wszystkie garnki. Ale wtedy zmienia się żonę, a nie Land Rovera. Przy średniej dbałości i rozsądku będzie współpracował długie lata. I nie wolno nadużywać Jego cierpliwości. Co ma być zrobione, trzeba zrobić jak najszybciej. Potrafi się za to odwdzięczyć.

dodał: Fandango@autograf.pl
Land Rover Discovery Terenowy 2.5 TD (113 KM)

Jak na terenówkę, mógłby jeździć szybciej niż 140, a potem to z górki do 150, ale tak na prawdę nie ma się do czego przyczepić, widoczność jest doskonałą, a na koleinach z nowymi amortyzatorami, szerszymi gumami (265/75/16") i liftem o 2" prowadzi się doskonale. Polecem. Buda może nie jest najnowsza, ale aluminiowa i nie rdzewieje.

dodał: MK
Land Rover Discovery Terenowy 2.5 TD (113 KM)

Świetne auto, widoczność jeszcze lepsza (poza tylną szyba) i dość ważny element, o którym już tutaj pisano bezpieczeństwo. Czuje się szacunek innych. Nikt nie wymusza. To dziwne ale od momentu kupna i patrzenia z góry na innych nieznane mi jest pojęcie wymuszenia, zajechania, trąbienia. Coś pięknego. W osobówkach notoryczne.

dodał: Dimi

Galerie Land Rover Discovery

Land Rover Discovery 2010 Land Rover Discovery 4 (2013) Land Rover Discovery HSE Luxury Limited Edition Land Rover Discovery 4 Facelifting (2014) Land Rover Discovery 2003 Land Rover Discovery IV - galeria redakcyjna Land Rover Discovery Vision Concept (2014) Land Rover Discovery XXV Special Edition (2014) Land Rover Discovery IV (2015)
Zobacz inne galerie Land Rover

Opinie o instalacji LPG

Land Rover Discovery

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

32 komentarze

31 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

siemkasiemka

Kupię zdecydowanie Discovery 3
doctorre2012@gmail.com

~wookiee~wookiee

Witam, użytkownik LandMan, zostawił w opisie spalania taką wskazówkę aby odpiąć przedni most i wtedy zaoszczędzimy troszkę paliwa. Mam takie pytanko jak to zrobić? Może ktoś pomóc i podać jakąś instrukcję do tego?

~W~W

Witam - poszukuję instrukcję do disco II , ktoś może posiada?
Wiadomość proszę na : w.leskiewicz@wp.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Land Rover

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
947
Przejechany dystans
495 648 km
Zatankowanego paliwa
40 756 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
184
Wydanych pieniędzy
127 875 zł
Średnie wydatki na auto
2 974 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
163
Wydanych pieniędzy
58 138 zł
Średnie wydatki na auto
1 352 zł
Zobacz dzienniki kosztów Land Rover (43)

Testy zderzeniowe Land Rover Discovery

Najnowsze testy zderzeniowe Land Rover Discovery przeprowadzone przez Euro NCAP.

Land Rover Discovery

Land Rover Discovery
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Land Rover

Zużycie paliwa Land Rover Discovery

Na podstawie 173 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marokańczyk, dodano: 25.08.2012 00:35

Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 8 km autostradą i 7 km w mieście i w tym mieszanym trybie spalam średnio między 10 a 11 l. ON/100 km. Poniżej 10 l. można zejść tylko w trasie, a do 15 litrów można zbliżyć się przy 140-150 km/h autostradą bez tempomatu. Ceny napraw?... Najwięcej zabuliłem dotąd za wymianę sprzegła: ok. 2 tys. PLN, ale tu się nie wypowiadam, bo płacę w innej walucie. Zacytuję natomiast opinię przewodnika wycieczek po Saharze, który używa tam tylko terenówek, wiadomo (a terenówki trzeba porównywać z terenówkami, jak autobusy z autobusami, a nie np. VANami): "chciałbym mieć Land Rovera, bo części tańsze i łatwiej dostać, niż do mojej Toyoty".

pełny raport Land Rover Terenowy 2.5 TD

autor: Tomcio z Katowi, dodano: 07.03.2006 21:32

Zużycie paliwa średnie 10l/100km Udało mi sie zejść do 9 ale bardzo ekonomiczna jazda (masa robi swoje 2.2t) naprawy na poziomie innych samochodów osobowych przykład orginalne amory LR 220 za sztuke brutto

pełny raport Land Rover Terenowy 2.5 TD

autor: aeternus_22@o2., dodano: 29.09.2007 10:13

3946 ccm, 8 cylindrów, jednopunktowy wtrysk, komputerek EFI. Katalogowo 10.6 l/100 przy 90kmh :) W realu 25 litrów etyliny lub LPG w mieście (raczej nie szaleję). W trasie 19-20 litrów LPG też przy oszczędnej jeźdze w granicach 80-110kmh. Co moze i nie jest źle zważywszy na masę auta i stałe 4x4. Podejrzewam że w ostrym terenie wciągnie 40 litrów LPG. Przerobienie na gaz było koniecznością ale silnik znosi to bez problemów. Instalacja z emulatorami wtrysków czy coś takiego, kolektor jest aluminiowy więc no problem. Z opisów powinien być slabszy na gazie ale szczerze - chodzi plynniej i tak jeśli chcę - mogę przy starcie ze świateł wziąść większość plaskaczy w moim mieście. Disco samochód rewelacja, V8 gwarantuje ciekawe doznania, jednak moim kolejnym samochodem będzie Disco 96-97 silnik 300TDi. Wolę slabszy silnik ale duuużo bardziej ekonomiczny. Disco benzyna czy diesel ma zbiornik paliwa 97 litrów. Na Dieslu zrobisz 1100km bez tankowania a na V8 400km. Dlatego do dalszych wypraw wybór jest jeden - tym bardziej ze starsze diesle LR są w zasadzie bez elektroniki więc odpadają potencjalne elementy do psucia.

pełny raport Land Rover Terenowy 3.9 i V8

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Land Rover Discovery

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Land Rover Discovery

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Land Rover Discovery
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Land Rover Discovery, oglądali także