Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Land Rover Discovery

Lata produkcji: 1989 - teraz
Segment: Duże SUVy
Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.
Luzacjusz: Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

Discovery IV

„Szafa na kołach” – to określenie idealnie pasuje do Discovery. Jego nadwozie jest bowiem do bólu kwadratowe, zarówno jeśli chodzi o ogólną bryłę, jak i kształty poszczególnych elementów. Kwadratowa forma niekorzystnie wpływa na właściwości aerodynamiczne, ale sprawia, że auto prezentuje się solidnie i wygląda na (jeszcze) większe niż jest w rzeczywistości. Wrażenie to potęgują mocno zaznaczone nadkola i wysoki prześwit.

Potężne rozmiary zewnętrzne nie ułatwiają parkowania, ale gwarantują przeogromną wręcz przestrzeń dla podróżnych. Dzięki podwyższonemu dachowi nawet trzeci rząd siedzeń zapewnia odpowiednie warunki podróżowania. Również przestrzeń na walizki jest więcej niż zadowalająca, zwłaszcza, że ma foremne kształty, a po złożeniu tylnych siedzeń uzyskujemy równą podłogę. Szkoda tylko, że dostęp do głębokiego bagażnika utrudnia opuszczana na dół tylna klapa (sama szyba „wędruje” do góry).

Oprócz ponadprzeciętnej ilości miejsca, kabina pasażerska Discovery ma do zaoferowania materiały wykończeniowe oraz montaż, których jakości nie powstydziłby się sam Range Rover. Szlachetne wykonanie połączono z eleganckim wyglądem i wzorową czytelnością, a całość udanie rozplanowano. Reasumując, we wnętrzu trudno znaleźć coś, do czego można byłoby się „przyczepić”.

Pozbawione większych wad jest również podwozie. Zważając na ogromne gabaryty, wysoko położony środek ciężkości i niemałą masę, Land Rover prowadzi się zaskakująco dobrze, i to pomimo królewskiego wręcz komfortu resorowania. Co ważne, auto nie ma też problemów z pokonywaniem bezdroży – solidne mechanizmy i multum elektronicznych systemów gwarantują rewelacyjne właściwości terenowe pozostawiające „szosowe” SUV-y daleko w tyle (dosłownie!).

Zaawansowaniem technicznym i jakością wykonania „Disco” powala na kolana. Niestety, robi to również ceną. Po części można ją wytłumaczyć bogatym wyposażeniem seryjnym, w którego skład wchodzi m.in. automatyczna klimatyzacja, 6-głośnikowy system audio (sterowany przyciskami kierownicy obszytej skórą) oraz zawieszenie pneumatyczne zintegrowane z systemem Terrain Response (który umożliwia regulację mechanizmów pojazdu w zależności od aktualnych warunków drogowych).

Discovery III

Design trzeciej odsłony Discovery udał się Land Roverowi znakomicie - nie dość, że nadwozie wygląda masywnie i budzi respekt, to jeszcze emanuje prestiżem i nie brak mu oryginalnych kształtów. Wiele dobrego można powiedzieć także o stylizacji kokpitu - zwłaszcza, że jego szlachetny wizerunek podkreślają materiały wykończeniowe najwyższych lotów oraz bardzo bogate wyposażenie. Powodów do narzekań nie daje z pewnością obszerność wnętrza - przestrzeń w kabinie pasażerskiej jest gigantyczna, a w przepastnym bagażniku opcjonalnie montowano trzeci rząd siedzeń.

Dzięki zastosowaniu ultra-zaawansowanej techniki, konstruktorzy "Disco" zdołali stworzyć samochód, który komfortowo przewiezie nas po zwykłych drogach, a jednocześnie sprawdzi się nawet w trudnym terenie. Do luksusowego charakteru brytyjskiego auta świetnie pasują jego silniki - dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Te pierwsze fantastycznie brzmią, nieźle przyspieszają i są niezawodne, ale "palą" hektolitry benzyny. Bardzo oszczędny okazuje się za to diesel 2.7 TDV6, który przy okazji jest żwawy, trwały i zdecydowanie popularniejszy od "benzyniaków".

To, że silniki dzielnie bronią się przed awariami wcale nie oznacza, że Land Roverem Discovery III przejedziemy bezproblemowo setki tysięcy kilometrów. Użytkownikom sen z powiek spędza przede wszystkim nietrwałe zawieszenie, zwłaszcza to pneumatyczne. Poza tym, dochodzi do usterek elektryki czy np. pęknięcia szyberdachu. Ogólna usterkowość jest do zaakceptowania, gorzej jest z kosztami serwisowania - skomplikowana budowa wymaga wyspecjalizowanej obsługi, a części są drogie.

Dane techniczne Land Rover Discovery

Silniki

Moc silników 111-375 KM

Poj. silników 1 994-5 000 cm3

Prędkość maks. 148-195 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,9-18,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Land Rover Discovery

Średnia ocena modelu

na podstawie 167 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Widoczność

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Land Rover Discovery

Auto terenowe z wnętrzem aspirującym do klasy wyższej niestety gdzie nie dotknąć wionie plastikiem średniej jakości w zderzeniu z luksusową ... więcejskórą to zgrzyt. Kiepski montaż np. szyberdach. Słaby promień skrętu. Nie podzielam zachwytów fanatyków tego modelu, choć sam skusiłem się na ten samochód. Mam wrażenie, że przygotowując lift konstruktorzy nie wyciągali wniosków z opinii serwisów i klientów. W ramach legendy i brytyjskości wady to zalety. Np. nieocynkowane elementy ze stali /przy tej cenie nowego? Zaleta - po kilku latach można odświeżyć je /wymienić/ i mamy pewność, że podłoga jest 100% ok. Duże zużycie paliwa mały zasięg zaleta częste odwiedziny na stacji benzyn gdzie można napić się herbaty i pogwarzyć z miejscowymi „podróże kształcą”. ukryj
dodano 27.10.2009 przez
auto bardzo mi potrzebne do pracy ;) rewelacyjnie się sprawuje - bez usterek (trzeba trafić egzemplarz z wiadomego źródła - ... więcejja to bylem nawet poinformowany które elementy były malowane i pokazano mi zdjęcia sprzed drobnej kolizji ;)) dodatkowo wziąłem samochód na diagnostykę i geometrie nadwozia - wszystko się zgadzało a przebieg samochodu sprwadzilem w salonie w niemczech po nr nadwozia zgadzal sie ;) także tylko leje paliwo i jezdze - ukryj
dodano 26.02.2010 przez
miałem wiele wątpliwości. Szukałem auta uniwersalnego do aktywnego rodzinnego wypoczynku. Miałem doświadczenie z dużymi terenówkami i byłem pełen obaw. To ... więcejco mnie zaskoczyło to komfort i wrażenie osobówki, nie jak w rodzimym Żuku ;) Wiele wskazuje na to, że LR wybrał właściwą drogę i już teraz widać podobne systemy kontroli napędu u konkurencji tj nissan czy toyota. Należy pamiętać, ze takie auto nigdy nie będzie jeździć jak BMW5 czy A6 i nie wierzcie nikomu kto tak mówi. Nawet X5 to wóz drabiniasty w porównaniu do BMW 5. Fizyki nie da się oszukać, to tylko kwestia kompromisów czy ma być duży i wjedzie wszędzie czy ma jeździć.... Drugie auto to chyba będzie impreza .... dla żony ... czasami dla żony ;)) ukryj
dodano 07.04.2010 przez
Auto, które można tylko kochać, lub nim nie jeździć. Obszerny, dość komfortowy wóz, sprawdza się jako weekendowa odskocznie, lub wakacyjny ... więcejpojazd, którym można opuścić utwardzone nawierzchnie. Przyjmie każdy bagaż, pociągnie każdą przyczepę. Gdy o niego dbać - odwdzięczy się niemal bezproblemową eksploatacją, przeplataną niegroźnymi, brytolskimi humorami. Jeśli zaś zechcemy użyć go jako pojadu stricte offroadowego - to, po odpowiednim przygotowaniu, lepszego nie znajdziemy. Wjedzie wszędzie - od umiejętności kierowcy zależy tylko czy zewsząd wyjedzie :-) Banan na twarzy kierowcy gości bardzo często. Ja oceniam go jednak głównie jako pojazd wakacyjny - jako idealny. Nieprzesadnie drogi w eksploatacji, bezproblemowo radzący sobie na czarnym i dający ogromną frajdę p opuszczeniu szlaków pokrytych asfaltem. Polska i Świat stają się, obserwowane przez jego okna - piękniejszymi i bliższymi. Ponadto - cieszy moje oko - wrażenie subiektywne, ale nie bez znaczenia. Polecam - jeden z naprawde godnych polecenia produktów brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. ukryj
dodano 16.11.2013 przez
Zobacz oceny Land Rover Discovery Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Land Rover Discovery

Pb
13,67 - 21,30
Na podstawie 13 raportów spalania
ON
7,37 - 14,73
Na podstawie 155 raportów spalania
LPG
13,47 - 20,17
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Land Rover Discovery

3946 ccm, 8 cylindrów, jednopunktowy wtrysk, komputerek EFI. Katalogowo 10.6 l/100 przy 90kmh :) W realu 25 litrów etyliny lub ... więcejLPG w mieście (raczej nie szaleję). W trasie 19-20 litrów LPG też przy oszczędnej jeźdze w granicach 80-110kmh. Co moze i nie jest źle zważywszy na masę auta i stałe 4x4. Podejrzewam że w ostrym terenie wciągnie 40 litrów LPG. Przerobienie na gaz było koniecznością ale silnik znosi to bez problemów. Instalacja z emulatorami wtrysków czy coś takiego, kolektor jest aluminiowy więc no problem. Z opisów powinien być slabszy na gazie ale szczerze - chodzi plynniej i tak jeśli chcę - mogę przy starcie ze świateł wziąść większość plaskaczy w moim mieście. Disco samochód rewelacja, V8 gwarantuje ciekawe doznania, jednak moim kolejnym samochodem będzie Disco 96-97 silnik 300TDi. Wolę slabszy silnik ale duuużo bardziej ekonomiczny. Disco benzyna czy diesel ma zbiornik paliwa 97 litrów. Na Dieslu zrobisz 1100km bez tankowania a na V8 400km. Dlatego do dalszych wypraw wybór jest jeden - tym bardziej ze starsze diesle LR są w zasadzie bez elektroniki więc odpadają potencjalne elementy do psucia. ukryj
dodano 29.09.2007 przez
Mam discovery II,2004 rok,silnik 4,6.Spalanie duze,nie oszukujmy sie,nie jest to fiat panda 4x4,ale ogromna,ciezka terenowka.Nie jest to tez suv,rav4,czy crv.Discovery ... więcejto cos,czym mozna jezdzic i w miescie,na narty,ale bez problemu zapakuje do niego 4 osobowa rodzinke,wsadze mnostwo sprzetu kampingowego i pojade na mazury lub w bieszczady na tydzien,na dwa,zaszyje sie w ciszy i spokoju w miejscu,gdzie ani panda ,ani rav4 by nie dojechala.Oczywiscie,ze wzgledow ekonomicznych silnik diesla jest oszczedniejszy,ale cena zakupu tego samego rocznika i wyposarzenia to okolo 15 tysiecy wiecej.Przy zakladaniu,ze samochodem jezdze 15 000 km rocznie,wydaje na paliwo 7 000 zl rocznie.A na diesla wydalbym 5200zl.Roznica nie powala na nogi,a cena zakupu tak.A przyspieszenie,dynamika jazdy taka V8 nie do opisania.Polecam,auto dla nieprzecietnych ludzi,limuzyna i terenowka w jednym. ukryj
dodano 06.01.2009 przez
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to nie można narzekać. Ok. 10 litrów w cyklu mieszanym to dobry wynik. Problemy pojawiają ... więcejsię przy naprawach. Ceny części są co prawda dość dobre ale nie rekompensują tego, że trzeba je dość często wymieniać. Koszty robocizny zależą oczywiście od zakładu ale należy wspomnieć że wymiana tarczy hamulcowej wiąże się ze zdjęciem piasty, a to zwiększa koszty robocizny. Co więcej pasek rozrządu wymaga częstszej kontroli/wymiany. Do tego dochodzą wieczne problemy ze stalowymi elementami nadwozia, które nieustannie rdzewieją. Ogólnie po zakupie auta należy się liczyć z pakietem startowym w wysokości 4 tysięcy zł, choćby z tego względu, że trudno trafić na zadbany egzemplarz. ukryj
dodano 02.05.2011 przez
Auto posiada automatyczną skrzynie biegów (nie mogłem zaznaczyć takiej opcji) i jak na jego masę, stały napęd na cztery koła ... więcejoraz ogólne zużycie uważam, że 10 l/100km to naprawdę dobre spalanie. Przy czym można je osiągnąć jadąc normalnie ale tak jak ciężarówką, a więc spokojnie i bez zbędnych szarpnięć. Na trasie utrzymuję prędkość 100km/h i mimo to pali ok. 9 l. Spalanie mało wrażliwe na obciążenie auta, tzn często jeżdżę z przyczepą DMC 1,5t i spalanie nie przekracza nigdy 12l/100km. Tylko w terenie występują wyższe wartości ale tam należy podawać spalanie w litrach na godzinę. Obecnie próbuje znaleźć sposób aby wyliczyć takie zużycie. Jeśli ktoś może pomóc proszę o kontakt. ukryj
dodano 03.12.2013 przez
Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 8 km autostradą i 7 km w mieście i w tym mieszanym trybie spalam średnio ... więcejmiędzy 10 a 11 l. ON/100 km. Poniżej 10 l. można zejść tylko w trasie, a do 15 litrów można zbliżyć się przy 140-150 km/h autostradą bez tempomatu. Ceny napraw?... Najwięcej zabuliłem dotąd za wymianę sprzegła: ok. 2 tys. PLN, ale tu się nie wypowiadam, bo płacę w innej walucie. Zacytuję natomiast opinię przewodnika wycieczek po Saharze, który używa tam tylko terenówek, wiadomo (a terenówki trzeba porównywać z terenówkami, jak autobusy z autobusami, a nie np. VANami): "chciałbym mieć Land Rovera, bo części tańsze i łatwiej dostać, niż do mojej Toyoty". ukryj
dodano 25.08.2012 przez
Zobacz raporty spalania Land Rover Discovery Dodaj raport spalania

Newsy o Land Rover Discovery

Przeczytaj pozostałe 10 newsów o Land Rover Discovery

Generacje Land Rover Discovery

Nowe Land Rover Discovery

nowe Land Rover Discovery
Land Rover Discovery
ceny od 241 000 zł do 326 800

Land Rover Discovery IV Terenowy 3.0 D 210KM od 2010

w pakiecie S

w cenie katalogowej brutto

255 900 zł

Wyposażenie standardowe
System nagłaśniający Land Rover: 8 głosników (80W), radio, jednopłytowyodtwarzacz CD, dodatkowe wejście 3.5 mm, kolorowy wyświetlacz TFT 4.2”
8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z rotacyjnym przełącznikiem zmianybiegów oraz manetkami do zmiany biegów przy kole kierownicy
Filtr cząstek stałych (DPF)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Holowniczy (830 zł)
Pakiet - 7 Seat (1 930 zł)
Pakiet - 7 Seat/Comfort (2 750 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Holowniczy (830 zł)
Pakiet - 7 Seat (1 930 zł)
Pakiet - 7 Seat/Comfort (2 750 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Land Rover Discovery

Dealerzy Land Rover

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Witosa 31

Więcej

JLR CENTRUM

JLR CENTRUM Land Rover Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Waszyngtona 50

Więcej

TEAM MAREK PASIERBSKI SP. Z O.O.

TEAM - MAREK PASIERBSKI Land Rover Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Wrocławska 33d

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 154

Więcej

MOTO GABRA

NIEZALEŻNY SALON I SERWIS MARKI LAND ROVER/RANGE ROVER Kraków

małopolskie, Kraków, Wielicka 87a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Land Rover Discovery

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

219

Przejechany dystans

61 460 zł

Zatankowanego paliwa

12 398 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

53

Wydanych pieniędzy

37 763 zł

Średnie wydatki na auto

2 518 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

47

Wydanych pieniędzy

12 338 zł

Średnie wydatki na auto

823 zł

ZOBACZ 15 dzienników kosztów Land Rover Discovery Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Land Rover Discovery

Liczba wpisów: 8
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Land Rover Discovery dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Land Rover Discovery

Liczba wpisów: 2
Bardzo sprawna instalacja , bezobsługowa, nie miałem żadnych problemów od 2 lat wszystko działa tak jak powinno ,spalanie w granicach ... więcej17 litrów , wymiany eksploatacyjne raz w roku . Bardzo dobrze sprawuje się w terenie, nie mam żadnych zastrzeżeń . ukryj
dodano 17.01.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Land Rover Discovery