Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery

Lata produkcji: 1989 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

To chyba najbardziej radykalna przemiana stylistyczna w historii Discovery. Prawie całkiem zniknęły kanty, są za to opływowe kształty i wspólny język z obecnymi Range Roverami. Efekt? Dobry? Nawet bardzo.

~Powagosław
Luzacjusz

Discovery nie jest już samochodem, którego można ułożyć z klocków w Minecrafcie. Teraz jest Disco very, very okrągłe. Kupuję tę prezencję, ale żal po kubiczności i kwadratowości jego wszystkich poprzedników trudno ukoić.

~Luzacjusz

Land Rover Discovery – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Cypis.pl
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Porzekadło że land rovera kochasz albo nienawidzisz jest jak najbardziej prawdziwe. Td5 jest znacznie nowocześniejszy niż stare 300 TDI. Mój samochodzik ma automatyczną skrzynię biegów. Potrafi naprawdę dużo jest to ciężki wół roboczy. Ale niestety zaskakuje również negatywnie swoimi usterkami. W mniej ja należę do tych którzy swoje land rovery kochają, A jak kochasz to wybaczasz. Ja użytkuje swoje disco 2 już ponad 10 lat, wcześniej z powodzeniem użytkowałem disco 1 300 TDI. Pomimo wielu podobieństw są to całkiem odmienne samochody. Ale gdybym dzisiaj miał wybierać wybrałbym chyba disco 2 ponownie. Samochód niezły jest na drodze natomiast naprawdę zachwyca w ciężkim terenie.
3,6
~Piotr
Terenowy 3.0 D 245KM 180kW
Land Rover Discovery IV
Rok po ostatniej ocenie tutaj - około 28k km więcej niestety musze dopisać pare krytycznych uwag. Rok temu zakończyłem wpis na konserwacji ramy i jakiś naprawach w zawieszenie (Wpis od Piotra) . Chwile potem: Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się: Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!. Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!! Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!! Final - przy 288k km. - Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami - regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie. - wymiana pompy oleju i pompy wody, - wymiana kompletnego rozrządu - - koszt 20k PLN Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu. Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm ) Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
4,6
~dagobert_piastowic
Terenowy 3.0 D 255KM 188kW
Land Rover Discovery IV
Od zawsze jestem fanem marki, bywałem w Souhill, od wielu lat marzyłem o Discovery, a IV to według mnie najlepszy LR w historii, znacznie poprawiony (w odniesieniu do nie najlepszego III), nowa jakość w marce - co zresztą widać na ulicach! Wbrew obawom wielu, przejęcie przez hinduską Tata przyniosło potężnego kopa marce i od 2011 LR robi coraz lepsze wozy. Dodatkowo awaryjność znacznie spadła i już nie "trzeba kochać, aby kupić" ;-) Wóz daje niesamowitą frajdę z jazdy, pozwala mi na wypady całą 5-osobową rodziną, często poza drogi, w góry. Dodatkowo (może nie będę popularny, ale to moje doświadczenie z 22 lat jazdy) używam dobrych opon całorocznych (Wrangler Duratrac) i Disco sprawuje się na nich świetnie, zarówno na drogach, jak i w terenie (nie mówię o wyrypach). Jedyne czego nie mogę zrozumieć to jakość kluczyka, który potrafi się zwyczajnie rozkleić (trochę żenujące jak na taką markę i przedział cenowy). Ale to szczegół...
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery
11,5 – 16,3
l/100 km
9,0 – 11,6
l/100 km
11,5 – 21,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Terenowy 2.7 TD 190KM 140kW
Land Rover Discovery III
Realne spalanie mierzone przy tankowaniu (komputer u mnie zaniża ok. 0,6 l) z kierowcą i pasażerem oraz średnim bagażem zimą na zimowych oponach. Przy 90 km/h max 8 litrów. Przy 140 km/h ok. 11. Przy 120 -130 km/h ok 10. Przy 100 km/h ok 9. W mieście od 14 w górę zależnie od warunków drogowych. Na trasie 2600 km do Szwajcarii i z powrotem z przewagą autostrad ok 10,5 litra przy prędkości 90-140, głownie 120 -130 km/h plus jazda w górach i trochę miasta. Podsumowując, jazda w mieście totalnie nieekonomiczna, ale w podroży bardzo przyzwoicie i można przy normalnej przepisowej jeździe zejść spokojnie do 10 l pod warunkiem, że nie ma się "ciężkiej" nogi.
9,6
Terenowy 2.7 TD 190KM 140kW
Land Rover Discovery III
Cudów nie ma - na pewno te auto nie będzie kosztować w utrzymaniu tyle co Golf czy Astra. Ale porównując do X5, Toyoty LC czy MLa, Q7 na pewno nie jest drożej. Oczywiście niektóre części (szczególnie oryginalne) tanie nie są, ale inne naprawdę w przyzwoitych cenach. Przykładowo wymiana kompletu hamulców tarcze, klocki przód, tył 1500 zł. Natomiast trzeba się nastawić, że jeżeli chce się jeździć nawet do nieautoryzowanego serwisu LR to stawki mniejszej niż 500-1000 za cokolwiek raczej tam nie ma. Co do spalania to jak na czołg na kołach dość dobrze. Jadąc 80 kmh na 6 biegu osiągnąłem 6,5 l - przez chwilę długo tak się nie dało jechać. Można pewnie i z 14 w mieście w korkach jadąc gaz/hamulec. Przeciętnie ok 10-11 l. Generalnie kupując auto używane lepiej kupić takie, a w którym jak najwięcej kosztów które i tak się zdarzą już się zdarzyła - wg mnie 3 największe to kompresor, EGRy, rozrząd
12,7
Terenowy 5.0 V8 375KM 276kW
Land Rover Discovery IV
Tani nie będzie, ale części eksploatacyjne nie są przesadnie drogie. Serwis już gorzej. Blachy są szeroko dostępne na rynku używek w cenach przyzwoitych Na pewno nie jest drożej niż w Toyocie, BMW, Audi czy Mercedesie Spalanie nie może być małe, ale i tak uważam, że 3l/100km więcej niż diesel przy nieporównywalnie lepszych parametrach i kulturze + niezawodności to cena wręcz atrakcyjna. No i przy benzynie dużo oszczędzasz na serwisie bo nie masz wszystkich badziewi nowoczesnych diesli...
Tarcze hamulcowe
  • Land Rover Discovery V 3.0 SDV6 306KM 225kW od 2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Land Rover Discovery 5 rocznik 2018 przebieg 22000 km tragedia Witam. Pojazd został przyjęty do serwisu w dniu 15-07-2020 na uwagę „PRZY HAMOWANIU BIJĘ KIEROWNICA” Po wykonaniu jazdy testowej zakwalifikowaliśmy układ hamulcowy przedni do wymiany, tarcze i klocki posiadały ponad minimalne grubości ale ze względu na znajdujący się na nich odcień fioletowy wskazujący na ślady przegrzania nie mogliśmy zaoferować wymiany gwarancyjnej tego układu, w tym momencie temperatura która generowana jest przez klocki hamulcowe nie są odpowiednio odprowadzane przez tarcze hamulcowe. Roszczenie naprawy, które w rzeczywistości nie jest wadą produkcyjną i jest uważana jako cecha użytego materiału podczas eksploatacji. Zgodnie z Książeczką Gwarancyjną auta z sekcji 3) OGRANICZENIA ZAKRESU GWARANCJI, okładziny hamulcowe i tarcze hamulcowe nie są objęte gwarancją, gdy wymiana jest spowodowana zużyciem. (Zdjęcia podglądowe przesyłam w załączniku) W celu usprawnienia systemu hamulcowego poinformowaliśmy o konieczności wymiany tarcz i klocków hamulcowych, aby wymienić tarcze hamulcowe według procedery również klocki hamulcowe kwalifikują się do wymiany. Usługę wymiany tarcz + klocki + czujnik hamulcowy zaoferowaliśmy w promocyjnej ofercie która wynosiła 3 967,52 zł brutto.
Tarcze i chłodnica
  • Land Rover Discovery V 3.0 TD6 258KM 190kW od 2016
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy przebiegu 10 000 auto przy hamowaniu z dużych prędkości wpadało w drgania . Okazało się że to wada fabryczna tarcz które zostały wymienione na gwarancji. Przy 15 000 przestała działać klimatyzacja. Przyczyną było rozszczelnienie na chłodnicy i tu również wymian gwarancyjna. Strach pomyśleć co będzie dalej... Fakt że LR Bydgoszcz podchodzi bardzo profesjonalnie i rzetelnie do wykonywanych prac trochę "osładza" gorycz tak banalnych wad które nie powinny mieć miejsca w tak prestiżowym aucie.
Brak mocy,
  • Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004
  • silnik
Pracuje tylko na wolnych obrotach przy dodawaniu gazu dymi na czarno i wogule nie wchodzi na obroty, Nie mam pojecia Wymienilem filtr paliwa nie pomoglo, jak siciagam rure laczaca intelkuler z silnikiem pracuje normalnie tak jak powinien,
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Land Rover Discovery