Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery

Lata produkcji: 1989 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

To chyba najbardziej radykalna przemiana stylistyczna w historii Discovery. Prawie całkiem zniknęły kanty, są za to opływowe kształty i wspólny język z obecnymi Range Roverami. Efekt? Dobry? Nawet bardzo.

~Powagosław
Luzacjusz

Discovery nie jest już samochodem, którego można ułożyć z klocków w Minecrafcie. Teraz jest Disco very, very okrągłe. Kupuję tę prezencję, ale żal po kubiczności i kwadratowości jego wszystkich poprzedników trudno ukoić.

~Luzacjusz

Land Rover Discovery – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Land Rover Discovery

Liczba ocen: 190
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~dagobert_piastowic
Terenowy 3.0 D 255KM 188kW
Land Rover Discovery IV
Od zawsze jestem fanem marki, bywałem w Souhill, od wielu lat marzyłem o Discovery, a IV to według mnie najlepszy LR w historii, znacznie poprawiony (w odniesieniu do nie najlepszego III), nowa jakość w marce - co zresztą widać na ulicach! Wbrew obawom wielu, przejęcie przez hinduską Tata przyniosło potężnego kopa marce i od 2011 LR robi coraz lepsze wozy. Dodatkowo awaryjność znacznie spadła i już nie "trzeba kochać, aby kupić" ;-) Wóz daje niesamowitą frajdę z jazdy, pozwala mi na wypady całą 5-osobową rodziną, często poza drogi, w góry. Dodatkowo (może nie będę popularny, ale to moje doświadczenie z 22 lat jazdy) używam dobrych opon całorocznych (Wrangler Duratrac) i Disco sprawuje się na nich świetnie, zarówno na drogach, jak i w terenie (nie mówię o wyrypach). Jedyne czego nie mogę zrozumieć to jakość kluczyka, który potrafi się zwyczajnie rozkleić (trochę żenujące jak na taką markę i przedział cenowy). Ale to szczegół...
4,7
~DIscoLR
Terenowy 3.0 V6 S/C 340KM 250kW
Land Rover Discovery IV
Discovery 4 to wg mnie najlepszy SUV jaki stworzono. Mega wszechstronny, komfortowy, wielofunkcyjny. Siadając za kierownicą uśmiech sam pojawia się na twarzy. Ma to coś - co ciężko opisać, ale jak spróbujesz to zrozumiesz. Silnik 3.0 SC rewelacja - kultura pracy i przyspieszenie zbliżone do 5.0, spalanie trochę wyższe od diesla. Wyposażenie bardzo dobre m.in pneumatyka (dodatkowo raczej niezawodna) w standardzie. Podsumowując jeśli nie szukasz SUVA, którym nie chcesz pędzić 200 kmh to lepszego nie znajdziesz
4,9
~gwito
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Land Rover Discovery II
Wyjątkowe niepowtarzalne auto wielozadaniowe o bardzo dużym potencjale wymagające dużej troskliwości... Ogromne możliwości przewozowo-wyprawowe, auto zapewniające komfort i bezpieczeństwo na dalekich wyprawach a jednocześnie ludzkie na tyle że można śmigać nim do pracy i po bułki... Warto szukać nowszej wersji silnika td5 czyli EU3 dostępnej po liftingu ale również w wersjach przed liftingu z lat 2001/2002. Poza tym polift nie trąca myszką pomimo prawie już pełnoletności. Auto wymaga fachowej wiedzy ale niekoniecznie bardzo zaawansowanego serwisu. Przebiegi powyżej 500 000 km nie są niczym dziwnym. Większość aut ma nalatane 2x tyle co na liczniku ale można to sprawdzić z fachowym komputerem.

Raporty spalania Land Rover Discovery

Liczba raportów: 203
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery
11,5 – 16,3
l/100 km
9,4 – 11,6
l/100 km
11,5 – 21,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Terenowy 2.7 TD 190KM 140kW
Land Rover Discovery III
Realne spalanie mierzone przy tankowaniu (komputer u mnie zaniża ok. 0,6 l) z kierowcą i pasażerem oraz średnim bagażem zimą na zimowych oponach. Przy 90 km/h max 8 litrów. Przy 140 km/h ok. 11. Przy 120 -130 km/h ok 10. Przy 100 km/h ok 9. W mieście od 14 w górę zależnie od warunków drogowych. Na trasie 2600 km do Szwajcarii i z powrotem z przewagą autostrad ok 10,5 litra przy prędkości 90-140, głownie 120 -130 km/h plus jazda w górach i trochę miasta. Podsumowując, jazda w mieście totalnie nieekonomiczna, ale w podroży bardzo przyzwoicie i można przy normalnej przepisowej jeździe zejść spokojnie do 10 l pod warunkiem, że nie ma się "ciężkiej" nogi.
9,6
Terenowy 2.7 TD 190KM 140kW
Land Rover Discovery III
Cudów nie ma - na pewno te auto nie będzie kosztować w utrzymaniu tyle co Golf czy Astra. Ale porównując do X5, Toyoty LC czy MLa, Q7 na pewno nie jest drożej. Oczywiście niektóre części (szczególnie oryginalne) tanie nie są, ale inne naprawdę w przyzwoitych cenach. Przykładowo wymiana kompletu hamulców tarcze, klocki przód, tył 1500 zł. Natomiast trzeba się nastawić, że jeżeli chce się jeździć nawet do nieautoryzowanego serwisu LR to stawki mniejszej niż 500-1000 za cokolwiek raczej tam nie ma. Co do spalania to jak na czołg na kołach dość dobrze. Jadąc 80 kmh na 6 biegu osiągnąłem 6,5 l - przez chwilę długo tak się nie dało jechać. Można pewnie i z 14 w mieście w korkach jadąc gaz/hamulec. Przeciętnie ok 10-11 l. Generalnie kupując auto używane lepiej kupić takie, a w którym jak najwięcej kosztów które i tak się zdarzą już się zdarzyła - wg mnie 3 największe to kompresor, EGRy, rozrząd
10,5
Terenowy 2.5 TD 113KM 83kW
Land Rover Discovery I
Auto posiada automatyczną skrzynie biegów (nie mogłem zaznaczyć takiej opcji) i jak na jego masę, stały napęd na cztery koła oraz ogólne zużycie uważam, że 10 l/100km to naprawdę dobre spalanie. Przy czym można je osiągnąć jadąc normalnie ale tak jak ciężarówką, a więc spokojnie i bez zbędnych szarpnięć. Na trasie utrzymuję prędkość 100km/h i mimo to pali ok. 9 l. Spalanie mało wrażliwe na obciążenie auta, tzn często jeżdżę z przyczepą DMC 1,5t i spalanie nie przekracza nigdy 12l/100km. Tylko w terenie występują wyższe wartości ale tam należy podawać spalanie w litrach na godzinę. Obecnie próbuje znaleźć sposób aby wyliczyć takie zużycie. Jeśli ktoś może pomóc proszę o kontakt.

Usterki Land Rover Discovery

Liczba wpisów: 11
Land Rover Discovery