Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lexus IS

Lata produkcji: 1999 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D premium) produkowany od 1999 roku. Drugi najmniejszy samochód w ofercie Lexusa, po modelu CT. Pierwsza generacja samochodu bazowała na Toyocie Altezza i pod tą nazwą była sprzedawana od 1998 do 1999 roku w Japonii. Na wszystkich innych rynkach model funkcjonował jako Lexus IS (IS to skrót od Inteligent Sport). Od latach 2005-2012 produkowano drugą generację auta, która w 2013 roku została zastąpiona przez model IS III. Przez wszystkie trzy generacja dostępny w wersji sedan i kabriolet. Pierwsza i trzecia ma też odmianę kombi. Z kolei usportowioną wersją modelu jest Lexus IS F.

Komentarze redakcji

Powagosław: Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.
Luzacjusz: Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

Dane techniczne Lexus IS

Silniki

Moc silników 150-423 KM

Poj. silników 1 988-4 968 cm3

Prędkość maks. 200-270 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,8-11,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Lexus IS

Średnia ocena modelu

na podstawie 186 opinii

4.48

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Lexus IS

Ten samochód, jest zjawiskowy. Mimo kilku lat, które już ma, wciąż mi się podoba i nieprzerwalnie mnie zachwyca w całej ... więcejrozciągłości. Co mnie zaskoczyło ? Fakt, że czas upływa, a ta ocena wciąz pozostaje taka sama. Moje poprzednie auta szybciej traciły swą świeżość i nigdy nie cieszły mnie tak długo, jak ten IS. Zdjęcia można zobaczyć na stronie www.lexusis.pl ukryj
dodano 05.04.2011 przez
Jako całokształt uważam, że ten samochód jest jak garnitur szyty na miarę. W mój gust trafił idealnie, ma wszystko co ... więcejsobie tylko w aucie wymarzyłem. Cisza w środku, głośniej jest dopiero przekraczając 150km/h, ale i tak można rozmawiać nie podnosząc głosu. Świetny sprzęt audio (w wersji premium z zewnętrznym wzmacniaczem) naprawdę jestem bardzo wymagający jeśli chodzi o jakość muzyki, zawsze coś chciałbym zmienić, ale audio Lexusa gra niesmowicie. Miałem porównanie z Harman Kardon w najnowszym CLSie i powiem szczerze, nie widzę żadnej różnicy. Kolejny nie wątpliwy plus to hamulce, co by nie było zawsze wyhamujemy. Minusy auta to z pewnością koszty utrzymania! Nie jest to auto dla ludzi oszczędnych! Od spalania po serwis wszystko jest drogie. Nie bójcie się aut z przebiegami rzędu 300kkm, bo większość Lexusów tyle ma. Mój ma 275kkm i po fotelach oraz zużyciu wnętrza tego praktycznie nie widać. Czasami trafi się rodzynek który ma mniej, ale kosztuje odpowiednie pieniądze. Minusem jest jeszcze mały bagażnik (szczególnie z LPG). Auto raczej dla kawalera jak dla ojca z dwójką dzieci Ogólnie samochód szczerze polecam. BMW 3 to kompletnie inna liga, inne oczekiwania. Polecam również auta maksymalnie wyposażone, siedziałem w fotelach materiałowych i skóra + alcantara, porównanie? Jak Maluch do Lexusa, zupełnie inne odczucie. Przez 25000km które przejechałem, padła 1 cewka (częsta przypadłość jeśli jeździmy na LPG), sworzeń wachacza (2oozł) i kompresor klimatyzacji (350zł) Jeśli kiedykolwiek zmienię ten samochód to tylko na wyższy model Lexusa inne marki przestały dla mnie istnieć. Jak klikniecie na opinie znajdziecie opis szczegółowy. Pozdrawiam ukryj
dodano 07.01.2014 przez
Jak przystało na samochód premium minusów prawie brak. Oczywiscie można przyczepić się do jakości materiału przedniej konsoli, gdzie na czarnym ... więcejfortepianowym kolorze widać odciski palców czy do przedniego niewygodnego podłokietnika z niefortunnymi otworami na kubki lub braku amortyzatorów bagażnika pozwalającym automatycznie otwierać bagażnik. Jednak ze względu na intensywną pracę księgowych w firmach samochodowych zawsze można spodziewać się takich kwiatków i IS 300h nie może być od nich wolny, ale całość jest jednak nad wyraz pozytywna; pozwalając cieszyć się nietuźinkowym samochodem o interesujących rozwiązaniach i ciekawej linii stylistycznej, przy okazji konkurujący zużyciem paliwa z najlepszymi dieslami w swojej klasie. ukryj
dodano 08.09.2013 przez
Decyzja: kupno auta premium klasy średniej. Priorytety: bezawaryjność, oczywiście cena, ale także ilość miejsca z tyłu, niskie spalanie. Przeszedłem się po ... więcejsalonach BMW, Mercedesa, Audi, byłem też w Maździe obejrzeć 6 i w końcu Lexusie. Wbrew pozorom decyzja nie była trudna. Lexus wygrał (co mnie zaskoczyło) głównie ilością miejsca na nogi na tylnych siedzeniach. Mam ponad 185 cm wzrostu. W poprzednim aucie, przy normalnym rozłożeniu mojego fotela, dorosłej osobie z tyłu miejsca brakowało. W IS tego problemu nie ma. wygrywa na tym polu nawet z powiększoną przecież obecnie Trójką BMW, o Mercedesie Klasy C nie wspominając. Jeżeli dołożyć do tego ogólnie dobrą opinię o napędzie hybrydowym (potwierdziła się w eksploatacji) i bezawaryjności Lexusów, a także cenę (wersja Elite w grudniu 2013 kosztowała 135-139 tys. brutto - mniej, niż konkurencja, a oferowała więcej wyposażenia), bardzo dobre podejście pracownika salonu Lexusa w Poznaniu, wybór był prosty. Samochód od razu zachwycił mnie w środku - jest bardzo komfortowy. Przy tym zawieszenie jest fantastyczne - działa cicho i skutecznie, przeciwdziała przechyłom, ale nie jest za twarde. Poza tym prowadzenie auta w zakrętach - świetne, lepsze, niż w Hondzie, gdzie już było nieźle pod tym względem. Zatem całokształt - super. ukryj
dodano 16.04.2014 przez
Zobacz oceny Lexus IS Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lexus IS

Pb
5,23 - 18,00
Na podstawie 149 raportów spalania
ON
5,73 - 11,10
Na podstawie 43 raportów spalania
LPG
9,67 - 14,50
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lexus IS

LEXUS IS250 AWD (4x4) Mam wersje z napędem na 4 chyba w najbogatszej wersji jaka jest dostępna, przywieziona z USA. ... więcejNiestety spalanie nie jest aż tak ciekawe jak piszą poprzednicy. MIASTO: Większość tras, które robię to krótkie trasy po Wrocławiu, nie raz są to trasy 1km, 2 km i 15 min przerwy i znowu 1-2 km. Spalanie nigdy nie schodzi poniżej 16mpg czyli ok 14,7 litrów na 100km, a zazwyczaj wynosi ok 15,7l/km. W ziemi potrafi dojść do prawie 20litrów/100km dokładnie 19,6litrów, a średnio w zimie jest ok 17 litrów TRASA: Tu już sytuacja lepiej wygląda Można wyciągnąć średnią ok 10 litrów na 100km PRZEGLĄDY Nie są tanie, ale jeśli ktoś kupuje takie auto to na pewno liczy się z kosztem, nie odbiega on od przeglądów w Audi, BMW czy Mercedesie Przegląd przy 60 000km to koszt ok 3200zł, mniejszy przegląd ok 1000zł Tarcze z klockami średnio ok 800-1000zł na oś Kwestia przystosowania do Europy, praktycznie bez problemowa. Lampy da się ustawić, a do tyłu trzeba tylko dołożyć żarówkę przeciwmgielnego oraz włącznik w kabinie. Z przodu niby są potrzebny spryskiwacze xenonów, niby przez 2 lata i kilka kontroli żaden z policjantów tego nie sprawdził. Mimo to zamontowałem je za ok 1800zł za całość - oryginalne. Nawigacja działa bez przeróbek, trzeba mieć tylko odpowiednią płytę dostępną na allegro :) Radio - częstotliwość fal, oraz zmiana mil na km i faranhaitów na stopnie celcjusza to koszt ok 800zł - ale bez tego też da się jeździć. Licznik jest wyskalowany w km i milach, tylko spalanie i przebyty dystans jest w milach. PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY REKOMPENSUJE ZAMYKANIE OCZU NA STACJI - U MNIE ŚREDNIO CO 3 DNI NAPĘD NA 4 ROBI NA PRAWDĘ ŚWIETNĄ ROBOTĘ, W ZIMIE SPRAWUJE SIĘ BEZ ZARZUTÓW A W LECIE TO BAJKA :) POLECAM ukryj
dodano 11.09.2012 przez
Wszedłem tutaj aby porównać opinie z rzeczywistością przed zakupem nowego auta,postanowiłem coś napisać o moim byłym. Lexusa miałem od ... więcej2004 roku do 2012 zrobiłem nim 250tys km.W mojej opini auto nieprawdopodobnie niezawodne,nigdy nic nie naprawiałem ale nie jest bez wad ,występują w nim typowe usterki raczej nienaprawialne(wady fabryczne) ale i mało kłopotliwe a co ważniejsze nie nasilające się,pojawiły się w trzecim roku użytkowania i tak są sobie do dzisiaj: 1 -Wibracje miedzy 150km/h do 190km/h,ciekawe że powyżej 190 zanikają. 2-Lekkie szarpanie pedału sprzęgła przy ruszaniu(średnio raz w miesiącu-nie naprawiać,ten typ tak ma) 3-przy prędkości powyżej 150km/h wycieraczki udeżają o lewy słupek 4- w 7 tym roku pada odtwarzacz cd.oraz zaczynają się przepalać podświetlenie zegarów. 5- umiarkowany wyciek płynu chłodniczego z pompy wody(pompe wody należy koniecznie wymienić wraz z rozrządem) Reszta absolutnie bezawaryjna ,postanowiłem to napisać ponieważ to jest nieprawdopodne,że przez 8 lat użytkowania tego auta nigdy ,ale to nigdy nic nie naprawiałem,a auto dalej jak sądze bezproblemowo śmiga 210 km/h. Niski moment obrotowy przy niskich obrotach jest idealny do jazdy po śniegu i lodzie, np.tam gdzie bmw td praktycznie nie jechało ,lexus jechał jak po suchym.Mieszkam w wysokich górach i jestem maniakiem tylnego napędu i pewno gdyby nie is jężdził bym pewnie jakimś idiotycznym 4#4. Druga faza ,która włącza się powyżej 4000,nawet nieżle rozpędza auto. Druga faza włącza się powyżej 4000 i wtedy auto nieżle przyspiesza. ukryj
dodano 14.11.2012 przez
Pali jak typowe 2.0 turbo czyli... dużo, szczegolnie biorąc pod uwage to co za to otrzymujemy - dwulitrową 4-cylidrówke z ... więcejdużą turbo dziurą. Przy jeździe po mieście (Warszawa), ok. 30% drogi w korkach, przy jeździe dynamicznej ale absolutnie bez wciskania gazu do podłogi spalanie z komputera 17-18 litrów. Sądze że bez jazdy w godzinach szczytu i przy bardzo delikatnej nodze 12-13 litrów jest osiągalne. Ale 10 po mieście jak niektórzy tutaj piszą? Można zapomnieć, "bujdy na resorach". O trasie sie nie wypowiem bo nie jezdzilem nim w trasy. Osobiście uważam że to chyba najgorsza wersja silnikowa, niedużo mocniejsza od pozostałych, do tego z niesamowice irytującą turbo dziurą, a bez dwoch zdan pali najwiecej. Jezeli nie jedziemy w trybie manualnej zmiany i nie trzymamy obrotów silnika na poziomie 4-5 tyś. to od wciśniecia pedału gazu do momentu kiedy samochód zaczyna przyspieszać mijają około 2 sekundy, przed tym nie dzieje sie nic, ani drgnie, dosłownie. Jeśli chcemy szybko zmienić pas i wskoczyć w jakąś lukę to możemy o tym zapomnieć, najprawdopodobniej zajedziemy komuś droge i uderzy w nasz tył zanim turbina sie rozkreci a samochod ruszy. Chyba że nauczymy się wciskać pedał 2 sekundy przed wykonaniem jakiegokolwiek manewru. Co do pozostalych wersji silnikowych: 250 czyli 2,5 bez turbo powinien palic mniej, majac zdecydowanie lepszy rozklad momentu i brak turbo dziury. Natomiast 300h, na pewno pali zdecydowanie mniej i ma najlepsza reakcje na pedal gazu (jezdzilem juz hybrydami Lexusa). ukryj
dodano 18.05.2016 przez
Witam jeżdze tym modelem Lexusa już ponad 3 miesiące dlatego dopiero teraz zdecydowałem się na dodanie tego wpisu bo będzie ... więcejon w miarę obiektywny :) spalanie jakie podałem jest na LPG na benzynie zdążyłem zatankować tylko 2 razy do pełna i a spalanie wychodziło coś na poziomie 11l/100km w mieście (w dużym korku). Ogólnie nie ma co się tego auta bać tak jak tu straszy wiele ludzi spalanie jest jakie jest napewno można zejść do 11 l LPG w mieście tylko muszą być do tego warunki tzn trasa ponad 10 km małe korki i jazda trochę bardziej ekonomiczna bez szaleństw tylko znowu po co kupować 2 litrowy silnik w 6 cylindrach żeby jeździć jak dziadek?? Ceny części są dosyć wysokie ale nie jeździ się do mechanika co miesiąc i na jedno wychodzi z tymi autami do których częsci są tanie a mechanik jest naszym już kolegą praktycznie:)Jeśli chodzi o moc a mianowicie o te 155KM które to auto posiada hmm no chyba trochę zawodzą i ich nie czuć skrzynia 6 biegowa a co za tym idzie krótkie pierwsze 2 biegi nie wiadomo kiedy dodasz gazu a już jest odcięcie więc trzeba trochę się na wajchować . Ogólnie auto na duży plus zwraca na siebie uwagę silnik super brzmi a spalanie wieksze o te 2 litry to nei jest tak dużo jak na przyjemność z jazdy dlatego z całym sercem polecam to auto!!! ukryj
dodano 01.12.2013 przez
Spalanie w tym aucie to sparwa beznadziejna. Użytkowałem to auto przez rok czasu i powiem tylko tyle że pali bardzo ... więcejdużo - winna jest skrzynia biegów - bardzo słaba dynamika na 1 i drugim biegu. Spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe ok 14,5 litra , trasa przy 150-190km/h (nie autostrada) - spalanie ok 12-13 litrów. nawet jak się jeździ wolno po mieście - ok 70-110 to zawsze miałem spalanie ok. 11 - 11,5 litra. Dla porównania - bmw 320d z tego samego roku jest znacznie szybsze, o niebo bardziej elastyczne - spalanie przy takiej samej jeździe jak IS-em ok. 4 litry mniej!!! Jeżeli zastanawiasz się nad kupnem IS-a to polecam tylko i wyłącznie benzyniaka w automacie - spalanie na tym samym poziomie a mamy automacik który ładnie pracuje i o wiele lepszą dynamikę. PS. Nawet w serwisie mi się przyznali po cichu że takie spalanie to norma iże to wina skrzyni - cho i w toyota avensis gdzie jest lepsza skrzynia ciężko zejś w trasie przy dynamicznej jeździe poniżej 10 litrów tak więc ten silnik jest przereklamowany. Nie polecam. ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Zobacz raporty spalania Lexus IS Dodaj raport spalania

Publikacje o Lexus IS

Przeczytaj pozostałe 13 publikacje o Lexus IS

Newsy o Lexus IS

Przeczytaj pozostałe 16 newsów o Lexus IS

Generacje Lexus IS

2013 - teraz
2005 - 2012
1999 - 2005

Auta Nowe: Lexus IS

nowe Lexus IS
Lexus IS
ceny od 158 900 zł do 231 000

Lexus IS III Sedan 200t 245KM od 2015

w pakiecie ELITE

w cenie katalogowej brutto

158 900 zł

Wyposażenie standardowe
Boczne kurtyny powietrzne
Możliwość połączenia ze smartphonem (Mirror Link)
Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Satisfaction (8 400 zł)
Pakiet PCS (6 890 zł)
Pakiet GPS (12 380 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Satisfaction (8 400 zł)
Pakiet PCS (6 890 zł)
Pakiet GPS (12 380 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 11 oferty Lexus IS
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Lexus

KOZŁOWSKI

LEXUS SZCZECIN Lexus Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Mieszka I 25

Więcej

LEXUS KRAKÓW

LEXUS KRAKÓW Lexus Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 63a 

Więcej

LEXUS POZNAŃ

LEXUS POZNAN Lexus Poznan

wielkopolskie, Poznań, Lechicka 7

Więcej

LEXUS WARSZAWA PUłAWSKA

LEXUS WARSZAWA PUłAWSKA Lexus Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Puławska 562

Więcej

LEXUS WARSZAWA-WOLA

LEXUS WARSZAWA-WOLA Lexus Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Polczynska 32

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Lexus IS

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

724

Przejechany dystans

135 719 zł

Zatankowanego paliwa

30 505 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

143

Wydanych pieniędzy

63 103 zł

Średnie wydatki na auto

1 972 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

187

Wydanych pieniędzy

106 911 zł

Średnie wydatki na auto

3 341 zł

ZOBACZ 32 dzienniki kosztów Lexus IS Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Lexus IS

Liczba wpisów: 6
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Lexus IS dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Lexus IS

Liczba wpisów: 5
Instalacja jest idealna. Stag300 premium, wtryskiwacze HAN-a, parownik Zavoli. Spalanie takie samo jak na benzynie i żadnej wyczuwalnej różnicy w ... więcejmocy. Prędkość maks. na gazie 220km/h. Dodatkowo zamontowana lubryfikacja, która jest zalecana do wszystkich japonczyków z przebiegiem powyżej 200tys. Silnik pracuje elegancko, cicho i bezawaryjnie. Żadnych serwisów instalacji prócz okresowych wymian filtrów itp. Jak zainwestuje się w dobrą instalację jak moja to nie ma prawa być żadnych problemów. Polecam ukryj
dodano 27.08.2014 przez
dodano 28.03.2016 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus IS