Szukaj

Informacje o Lexus RX V

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz

Lexus RX V – wybierz silnik

Pokaż silniki:
2.5 450h+ 309KM 227kW (od 2022)

Oceny Lexus RX V

Liczba ocen: 14
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Kondiusz
Lexus RX V
SUV 2.5 350h 250KM 184kW
Samochód ma duży potencjał i sporo zalet niemniej jest niedopracowany i wg mojej oceny ma głupie wady przez co ja bym go następnym razem nie kupił. Jest wygodny, komfortowy, cichy, przestronny, ładny (subiektywnie oczywiście), nie pali dużo jak na te gabaryty (7,5-8l miasto i 10l autostrada ok 0 stopni C przy 140 km/h (na odcinku równo 100 km) ). Przyjemnie się nim jeździ, choć ten silnik/skrzynia trochę hałasuje jak się depnie. Natomiast co do wad: - samochód ma ponoć zbiornik paliwa na 65 litrów ale niestety rzeczywiście można korzystać z ok 50 litrów - jak zostaje nadal ponad 15 litrów w zbiorniku to komputer pokazuje ok 20/30 km zasięgu i ma już zapaloną rezerwę. Nie jechałem oczywiście do 0 km i dalej, aby sprawdzić co z pozostałymi 15 litrami bo nie czułem się bezpiecznie. Na autostradzie po ok 400 km włącza się rezerwa. Jak miałem np. zasięg 31 km to mogłem maksymalnie zalać 46 litrów ... czyli w baku było jeszcze rzekomo 19 litrów a komputer pokazywał, ze prawie nic nie ma. - przy KAŻDYM starcie pojawia się komunikat w sprawie wyrażenia zgód na politykę prywatności a dodatkowo czasami pojawia się komunikat z przestrogą o patrzeniu w wyświetlacz ... wyłączanie tego za każdym razem jest męczące i denerwujące. Osobiście nie wierzę, że ktoś mógł coś takiego zrobić nabywcom tego auta. - często nie łączy z telefonem przez co trzeba klikać i łączyć tel. przez bluetooth ręcznie, - nie można do samochodu wejść i szybko odpalić i odjechać, gdyż jakiś system zabezpieczeń powoduje, że samochód nie jest gotowy do jazdy i wtedy trzeba go ponownie wyłączyć i włączyć.
4,9
~W.
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Wygodny, cichy i relaksujący. Umiejętnie wykorzystywany jeździ prawie aksamitnie, ale potrafi też przyspieszyć kiedy potrzeba. Użytkowany głównie przez żonę. Większość czasu jeździ w trybie elektrycznym, który jest zaskakująco dobry (mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę elektrykiem). Zasięg elektryczny coś ok. 50 km. Wyposażenie i wykończenie super (wersja Omotenashi). Mógłby mieć min. 10 l. większy bak i z 30-50 KM więcej w silniku benzynowym. Jeśli jeździsz normalnie, a na szybkich drogach zadowalasz się dobra dynamiką do ok. 160-170 jest to samochód który warto rozważyć, bo jak dla mnie jako hybryda plug-in, SUV jest w ścisłym topie dostępnych samochodów. Dłuższe trasy nie męczą. Jest bardzo komfortowy. Nie nadaje się do jazdy bardzo dynamicznej i przeskakiwania z pasa na pas. Moim zdaniem, w stosunku do wersji starszej, wszystko jest dużo lepsze, no może poza silnikiem benzynowym, bo zostały 4 cylindry. Trzeba było podać dane o czasie ładowania, nie znam, bo nie ja ładuję ale okazjonalnie i w dłuższych trasach użytkuję. Ciężko wpisywać o zużyciu paliwa, bo jest pytanie z baterią czy bez...
4,9
~W.
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Wygodny, cichy i relaksujący. Umiejętnie wykorzystywany jeździ prawie aksamitnie, ale potrafi też przyspieszyć kiedy potrzeba. Użytkowany głównie przez żonę. Większość czasu jeździ w trybie elektrycznym, który jest zaskakująco dobry (mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę elektrykiem). Zasięg elektryczny coś ok. 50 km. Wyposażenie i wykończenie super (wersja Omotenashi). Mógłby mieć min. 10 l. większy bak i z 30-50 KM więcej w silniku benzynowym. Jeśli jeździsz normalnie, a na szybkich drogach zadowalasz się dobra dynamiką do ok. 160-170 jest to samochód który warto rozważyć, bo jak dla mnie jako hybryda plug-in, SUV jest w ścisłym topie dostępnych samochodów. Dłuższe trasy nie męczą. Jest bardzo komfortowy. Nie nadaje się do jazdy bardzo dynamicznej i przeskakiwania z pasa na pas. Moim zdaniem, w stosunku do wersji starszej, wszystko jest dużo lepsze, no może poza silnikiem benzynowym, bo zostały 4 cylindry. Trzeba było podać dane o czasie ładowania, nie znam, bo nie ja ładuję ale okazjonalnie i w dłuższych trasach użytkuję. Ciężko wpisywać o zużyciu paliwa, bo jest pytanie z baterią czy bez...
Lexus RX V