Wszystkie modele

Produkowane

CT GS IS LS NX RX

Starsze

ES GX HS LX SC
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lexus RX

Luksusowy crossover SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Najlepiej sprzedający się model w tej klasie w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza generacja auta bazowała na prototypie SLV („Sport Luxury Vehicle) zaprezentowanym w 1997 roku. W Japonii model funkcjonował początkowo jako Toyota Harrier, technicznie był spokrewniony z Toyotą RAV4. Kolejne generacje, w tym trzecia, produkowana od 2009 roku były już odrębnymi konstrukcjami, wyróżniały się też agresywniejszą, bardziej sportową sylwetką.

Generacje Lexus RX

Choć segment luksusowych crossoverów roi się obecnie od finezyjnie zaprojektowanych aut, RX to typ, w którym próżno szukać sportowych linii czy finezyjnych przetłoczeń. Eleganckie kształty, nowoczesne akcenty stylistyczne i potężne rozmiary sprawiają jednak, że już z daleka widzimy, iż mamy do czynienia z samochodem pochodzącym z najwyższej półki. Dla ceniących dostojną, nie kującą w oczy stylistykę, crossover Lexusa jest idealną propozycją.

Już pierwszy rzut oka na wnętrze uświadamia nas, że wygląd zewnętrzny nie kłamie – RX jest limuzyną najwyższej klasy. Kokpit emanuje klasyczną stylizacją, a przede wszystkim szlachetnym wykończeniem, które nie tylko świetnie się prezentuje, ale jest też bardzo miłe w dotyku. Kokpit ma też i inne zalety – nieskomplikowany zestaw wskaźników okazuje się nadzwyczaj czytelny, a mimo zaawansowania technologicznego auta, kierowcy nie przytłacza mnogość klawiszy i przełączników. Spora w tym zasługa wielofunkcyjnego sterownika dotykowego umieszczonego tuż pod drążkiem skrzyni biegów, który obsługą przywołuje na myśl posługiwanie się… myszą komputerową.

Jak na limuzynę przystało, kabina RX oferuje także ponadprzeciętną ilość miejsca dla podróżnych oraz luksusowe elementy wyposażenia. Zastosowane fotele nie gwarantują rewelacyjnego podparcia bocznego, ale pod względem zapewnianego komfortu nie mają sobie równych. Elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika skrywa przestrzeń, która jest może ekskluzywnie wykończona, ale nie grzeszy pojemnością. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40-20-40.

Pomimo zastosowania napędu na cztery koła i sporego prześwitu, RX do jazdy terenowej się nie nadaje. Jego rewirem są utwardzone drogi, a w szczególności długie proste pozwalające czerpać przyjemność z komfortowego zawieszenia. Na szybko pokonywanych łukach auto potrafi się mocno wychylić, ale jego zachowanie należy uznać za przewidywalne. Przydałby się jednak bardziej dopracowany układ kierowniczy , który gwarantowałby lepsze wyczucie auta.

Technologiczny majstersztyk (zwłaszcza w wersji z napędem hybrydowym) „opakowany” w ultra-luksusową kabinę pasażerską i potężne nadwozie musi niestety swoje kosztować. Cena oscylująca wokół ćwierć miliona złotych sprawia, że RX jest produktem dla najbogatszych. I zarazem najbardziej wymagających – wyposażenie standardowe auta jest bowiem niemal kompletne, a w opcji znajduje się sporo ekskluzywnych dodatków (takich jak kino samochodowe czy zaawansowany system kamer zewnętrznych).

Komentarze redakcji

Powagosław: RX trochę wygląda, jakby Lexus wciąż poszukiwał swojego własnego stylu. O ile ogólny zarys sylwetki prezentuje się ciekawie, to efekt końcowy rozczarowuje. SUV powinien być muskularny, ale ten jest dość przyciężkawy.
Luzacjusz: Gdyby organizowano wybory na najbrzydszy samochód w gamie Lexusa, RX miałby szanse na zwycięstwo porównywalne do szans Realu Madryt w starciu z Izolatorem Boguchwała. Czyli ogromne. RX jest przekombinowany jak nowobogacka willa. Ratuje go naprawdę piękne wnętrze.

Silniki Lexus RX

Lexus RX III - jaki silnik wybrać?

W tym aucie dostępny jest tak naprawdę jeden silnik – widlasta „szóstka” o pojemności 3.5l. Trik polega na tym, że może ona pracować pod maską samodzielnie lub w towarzystwie motoru elektrycznego. Jak to wszystko jeździ? RX350 z samym silnikiem benzynowym ma 277KM – do szaleństw się nie nadaje, ale jeździ całkiem żwawo – 8 sekund do „setki”, maksymalnie 200km/h i 346Nm momentu obrotowego. Te osiągi czuć, bo w fotel nawet wciska. A jak jest z wersją hybrydową? Sumaryczna moc jednostek jest większa – 299KM. Do tego całość jest elastyczniejsza podczas jazdy. Jednak RX450h waży ponad 100kg więcej od zwykłej wersji, która i tak nie jest lekka – 2 tony potrafią już ugnieść koleiny tu i ówdzie. Dlatego właśnie osiągi hybrydy są praktycznie identyczne jak w zwykłem RX350. W takim razie po co wywalać na nią tyle pieniędzy? Żeby ekolodzy nie stracili swojej pracy! Dzięki pomocy elektrycznej jednostki, przy umiejętnej jeździe można zaoszczędzić nawet kilka litrów benzyny na każde 100km. Jeśli dużo jeździcie to się opłaci. Jeśli mało – to lepiej wziąć RX350 i skazać ekologów na zasiłek.

Publikacje o Lexus RX

Jeden dzień z: Lexus RX350
 
Nasz test Lexus RX350 F-Sport

Ostatnie dni lutego mijały mi w lekko nerwowej atmosferze, a związane to było z mailem, który otrzymałem. Wynikało z niego, że na redakcyjnym parkingu zawitał Lexus RX 350 w wersji F-Sport a moim zadaniem będzie stworzenie tekstu z cyklu "Jeden dzień z", zaczynając właśnie z RX-em. O samym...

Lexus RX350 F-Sport - sportowy SUV?
 
Nasz test Lexus RX350 F-Sport

RX350 to jedyny SUV z wielkim "L" na grillu oferowany na Starym Kontynencie. Nie dość, że został pomyślany głównie dla Amerykanów i nosi tego spore ślady, to jeszcze w ofercie są tylko dwie wersje silnikowe i nie ma wśród nich jednostki wysokoprężnej. Brak diesla w Europie? To brzmi jak przysłowiowy...

Przegląd rynku hybryd i samochodów elektrycznych

Ekologia już dawno wkroczyła do motoryzacji, ale to co się dzieje w ostatnich latach jest wprost nie do pomyślenia. Gdy piętnaście lat temu zadebiutowała Toyota Prius, chyba nikt nie spodziewał się, że stanie się obiektem pożądania i wyznacznikiem dobrego smaku. Dziś, Priusa ma niemal każda gwiazda w...

Crossover klasy Premium
 
Nasz test

Samochody Crossover są atrakcyjną ofertą z kilku względów. Po pierwsze zapewniają większą wygodę we wnętrzu, niż większość tradycyjnych pojazdów. Po drugie można nim jechać zarówno do teatru, jak i na ryby. Po trzecie zaś zapewniają właścicielowi indywidualizm większy, niż posiadaczowi limuzyny. Jednakże...

Lexus RX450h - czy ekologia zawsze jest nudna?
 
Nasz test

Zrobiłem kiedyś sondaż wśród znajomych - większość zarzekała się, że gdyby mogła, to kupiłaby dużego SUVa. Dlaczego? Bo jest bezpieczny, patrzy się na innych z góry, a w środku jest dużo miejsca. Do tego limuzyny postarzają, kombi są jak baner: "mam trójkę dzieci", coupe lubią lanserzy, a hatchbacki...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lexus RX

Lexus RX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lexus RXautoWcentrum - społeczność Lexus RX

najwyższe oktanyAuta - Lexus RX

Lexus RX 56,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lexus RX

Katalog nowych aut

Lexus RX

od 263 500 zł do 375 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (277 - 299 KM): 350, 450h

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 1-stopniowa, 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lexus RX
 

Najpopularniejsza wersja Lexus RX

Lexus RX 450h 299KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

hak

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet PCS - 17 070

Cena katalogowa

375 300

Zobacz ofertę Lexus RX 450h 299KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Lexus RX najczęściej porównywane z:

Toyota Land Cruiser
4.0 V6 Dual VVT-i (280 KM)
Jeep Grand Cherokee
6.4 V8 (468 KM)
Mitsubishi Pajero Sport
2.5 DI-D (178 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 163 500 zł 126 900 zł
Zyskujesz: 36 600 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Nowa Micra VISIA Nissan Nowa Micra VISIA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 46 990 zł 44 490 zł
Zyskujesz: 2 500 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Lexus RX

Wybrane opinie

Lexus RX Terenowy 350 (277 KM)

Bezpośrednio przesiadłem się z Audi A6 mod. 2004, więc siłą rzeczy porównuję Lexusa z tym autem. Audi było praktyczniejsze i lepiej przemyślane (poza idiotycznym MMI). Materiały też były lepsze, może poza skórą na siedzeniach. Lepiej się prowadziło, no ale to nie SUV. Trochę lepszy automat. Poza tym RX350 wygrywa pod każdym względem. Jest to jednak auto gadżeciarskie, w stylu amerykańskim: świetne audio, elektrycznie otwierany bagażnik, komputer rozbudowany prawie jak pecet (jednak "prawie" czyni wielką różnicę). Zresztą nikt nie kupuje samochodu, żeby mieć komputer. Brak natomiast paru rzeczy, które w aucie tej klasy chyba powinny być: kontroli ciśnienia w ogumieniu, home link, keyless entry. Ale może dlatego cena jest - moim zdaniem - bardzo konkurencyjna. A jazda tym samochodem to prawdziwa przyjemność, także dla kogoś, kto już jeżdził dobrymi samochodami.

dodał: Kazik, 54
Lexus RX Terenowy 300 (204 KM)

Czytałem inne opinie i zastanawiam się co ludzie mają na myśli pisząc ze samochód ten nie sprawdza siew terenie . LUDZIE !!! ten samochód to nie terenówka, jak można patrząc na te doskonałe jasne wnętrze chcieć jeździć po bagnie. To jest SUV , troszkę kałuży , troszkę przez zaspę śnieżną , troszkę pod mała górkę ale nie w bagno i przez lasy!!!!. Mówiąc serio to najlepszy samochód na rynku nie jako terenówka albo wyścigówka ,ale jako wspaniale miejsce gdzie możemy się świetnie czuć. Nie ważne czy przyspiesza 7czy 8 sekund, nie ważne, że nie ma nawet wyłączanej stabilizacji trakcji, to mnie również intrygowało, ważne że zawsze wita mnie swoim niepowtarzalnym charakterem którego nie ma żaden inny samochód na rynku.

dodał: igorb@satland.com.pl
Lexus RX Terenowy 300 (204 KM)

od 5 lat jezdze SUV.to najlepszy SUV na swiecie.wczesniej jezdzilem jeep cherokee,mercedes ML,BMW X5.Lexus jest the best.cena?w porownaniu do innych podobnych typow aut dobrych marek,mysle ze lexus jest i tak najtanszy.mam tu na mysli pelna opcje wyposazenia ktora lexus oferuje.w innych przypadkach ceny np.BMW X5 rosna kosmicznie w gore.

dodał: wilk
Lexus RX Terenowy 300 (204 KM)

Auto warte polecenia każdemu kto ceni sobie delikatną, sportową i jednocześnie elegancką linię! Bardzo dobrze sprawuje się na bezdrożach, w głębokim śniegu (oczywiście jest to "limuzyna", a nie samochód do jazdy stricte w terenie).

dodał: Jerzy, Łódź
Lexus RX Terenowy 3.0 (201 KM)

Auto jak za ta cene nie jest rewelacyjne.Nadaje sie dla duzej rodziny.Ma kiepski promien skretu,duzo pali i jest takie jakies nie poreczne.Poza tym wszystko wporzadku.Ale po lexusie spodziewalbym sie czegos lepszego.

dodał: Pal

Galerie Lexus RX

Lexus RX 300 2001 Lexus RX 350 Lexus RX 400h Lexus RX III Facelifting 350 277KM - galeria redakcyjna (2) Lexus RX 350 Facelifting Lexus RX 350 F Sport Lexus RX 450h F Sport Lexus RX 450H Lexus RX III Facelifting 350 277KM - galeria redakcyjna Lexus RX 450h Facelifting
Zobacz inne galerie Lexus

Opinie o instalacji LPG

Lexus RX

  • 1.
  • 4,50 Lexus RX II 300 (204KM) 2003r.
    dodał: MAZURRO, 22.10.2009

    Gdy zdecydowałem sie na instalacjie gazową w swoim aucie długo szukałem gdzie ją zamontować .Z opini które znalazłem na necie wybrałem FHU CZAKRAM i instalacjie BRC za ok 6000 zł z dodatkowym smarowniem cylindrow . Montaż trwał jeden dzien , jak narazie nic sie niedzieje i wszystko chodzi jak należy . A nie ukrywam ze jest to moje 5 auto z gazem i niezawsze bywało tak różowo :)) naprawde polecam nie ma co wsadzac jakiejs taniej instalacji i byle gdzie bo to raczej nie bedzie oszczędność tylko rozrzutność

  • 2.
  • 5,00 Lexus RX I 3.0 (201KM) 2001r.
    dodał: jarek, 15.04.2011

    POLECAM 70L-owy ZBIORNIK GAZU IDEALNIE MIESZCZĄCY SIĘ POD PODŁOGA BAGAŻNIKA NIC NIE WYSTAJE,DODATKOWO MOŻNA SCHOWAĆ GAŚNICE, LEWAREK, ZESTAW NAPRAWCZY I POMPKE DO KOLA, ZBIORNIK POZWALA NA PRZEJECHANIE 400km BEZ PROBLEMU, NIE OSZCZĘDZAJĄC GAZU !!SPADEK MOCY JEST TAK NIEWIELKI ŻE NIE ODCZUWA SIĘ TEGO, PRZY PRĘDKOŚCIACH POWYŻEJ 100km NIE MA RÓŻNICY. POLECAM ! (INSTALACJA PRINCE VSI 6600ZL - ZAKłADANA W JASTRZĘBIU - ŚLĄSKIE) w razie pytań: CBR82@O2.PL Pozdrawiam !

  • 3.
  • 5,00 Lexus RX II 300 (204KM) 2005r.
    dodał: tecu1199, 13.07.2011

    Instalacja założona w Czakramie w Tarnowie. Instalacja zestrojona na hamowni moc na gazie mniejsza o 4 KM ale maksymalny moment obrotowy jest wyższy o 4 Nm i dostępny jest 700 obrotów szybciej, więc przyspiesza lepiej niż na benzynie. Co do serwisowania instalacji to jeżdżę tylko na przeglądy gwarancyjne, ponieważ robię rocznie ponad 60 tys km to będę serwisował ją więcej niż 3 razy.

  • 4.
  • 5,00 Lexus RX I 3.0 (201KM) 2001r.
    dodał: easyrider, 21.01.2011

    Mam zamontowana kompletna instalacje BRC i jestem b. zadowolony! Auto nie stracilo na swoim charakterze a sama instalacja praktycznie jest nie widoczna i co najwazniejsze nie odczuwalna. Leks jezdzi bardzo przyjemnie, nic nie szarpie ani nie traci mocy. Serdeczenie polecam, gaz montowalem w Energy na Ostrobramskiej.

  • 5.
  • 5,00 Lexus RX II 300 (204KM) 2006r.
    dodał: Grześ, 27.05.2010

    W pełni profesjonalny montaż!!!! Zadnych lużno latających elementów pod maską. Wszystko zamontowane jakby było fabrycznie. Polecam

  • 6.
  • 5,00 Lexus RX I 3.0 (201KM) 2001r.
    dodał: Mareczek, 21.01.2011

    Silnik pracuje równiutko na gazie, a zbiera się tak samo dobrze jak na benzynie:) nie mam żadnych zastrzeżeń!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lexus RX

Lexus RX

34 komentarze

24 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~A~A

Do ~Janusz:
tiaaa... mam rx 300 - odłamł sie zab ataku w skrzyni, wybił dziure w obudowie, >4 klocki nie moje ; szczescie ze uzywka odpaliła i chodzi
serwis skrzyn mówi ze to w autach TOY-ki problem od lat....

~Janusz~Janusz

Testowałem wiele SUV-ów, ten okazał się najlepszy. Wygodny, estetycznie wykończony, dobrze trzyma się drogi, pali jak inne auta w tej klasie. Prawdziwy użytkownik Lexusa nie powie nic złego. Obsługa w serwisie najlepsza z dotychczasowych jakie testowałem. Jedynie skrzynia mogła by być 7 stopniowa, ale jest i tak bez zarzutu

~Maciek~Maciek

Ja posiadam RX 450h z 2011r. i jestem bardzo zadowolony z tego autka.Mam czteroosobową rodzinę i wszyscy się mieścimy włącznie z bagażami jadąc np.za granicę.Samochód jest bardzo dynamiczny przy 160km/h wciskając gaz do końca ,jeszcze lekko wgniecie w fotel.Umiejętnie jeżdżąc tym samochodem można zrobić niezłą normę.Ja np. jadąc w trasie średnio do 110km/h potrafię zbić go na 8.2l -8.4l ,a przy jeżdzie bardziej nie męczącej 10-11 l/100/km to chyba dobry wynik ,kiedy samochód waży ponad 2 tony posiada silnik 3.5 l. i 300koni.W okresie zimowym głęboki śnieg to nie problem RX idzie jak czołg.Ku mojemu zaskoczeniu na śliskiej nawierzchni Lexusa bardzo ciężko wprowadzić w poślizg.Service super, w porównaniu do VW,Bmw,Mercedes itp.to niebo a ziemia.Przejechałem już 60 tys.km i nic ,klocki jeszcze oryginał. RX ma też trochę wad ,ale są to drobiazgi.Bardzo polecam ten samochód.Pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lexus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
951
Przejechany dystans
734 610 km
Zatankowanego paliwa
41 051 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
149
Wydanych pieniędzy
69 923 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
193
Wydanych pieniędzy
75 661 zł
Średnie wydatki na auto
1 845 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lexus (41)

Zużycie paliwa Lexus RX

Na podstawie 55 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: joker, dodano: 19.03.2011 20:33

Wspaniale auto , wsztstko w nim jest perfekcyjne , szkoda tylko ze duzo pali ale za to idzie jak czolg po drodze jedziesz 100 i czujesz sie jak byc jechal 50 MIle pozdrawiam

pełny raport Lexus SUV 450h

autor: Fan Lexus, dodano: 29.08.2009 10:13

W mieście 15l , w trasie 11,5 przy 120-140km/h

pełny raport Lexus Terenowy 330

autor: Driver, dodano: 04.11.2007 20:42

Nie jest aż tak źle... przy 110 i tempomacie można spokojnie wyciągnąć 8,5l. wiadomo im szybciej i agresywniej tym jest większe. Miasto to ok. 12,9 litra

pełny raport Lexus Terenowy 3.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Lexus RX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lexus RX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Lexus RX
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lexus RX, oglądali także