Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda 2

Lata produkcji: 2003 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 2003 roku. W europejskiej ofercie japońskiej marki, „Dwójka” zastąpiła model Demio (znany też pod nazwą 121). Początkowo nadwozie modelu nawiązywało wyglądem do minivana, jednak wskutek kiepskiej sprzedaży, drugą generację zaprojektowano w stylu bardziej typowego auta miejskiego. Do drugiej generacji samochód powstał przy współpracy Mazdy i Forda, z kolei „Dwójka” trzeciej generacji, wprowadzona na rynek w 2015 roku, zainicjowała porozumienie z Toyotą. W 2008 roku Mazda 2 zdobyła tytuł World Car of the Year.

Komentarze redakcji

Powagosław: Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód.
Luzacjusz: Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci?

2 III

Gdyby wśród samochodów miejskich ogłosić konkurs piękności, “dwójka” miałaby szansę zgarnąć koronę miss. Japońskie autko wręcz urzeka aparycją, kusząc zgrabną sylwetką, obłymi przetłoczeniami oraz garścią zadziornych detali. Przedłużona maska i cofnięta kabina pasażerska pracują na ładne proporcje, zaś kształty zgodne z filozofią designu “KODO - Dusza Ruchu” nadają całości nowoczesnego i wyjątkowego stylu.

Kawał dobrej roboty wykonali również styliści wnętrza - projekt deski rozdzielczej, zestawu wskaźników i detali pokroju kratek nawiewu zdecydowanie może się podobać. Mniej do gustu przypadnie natomiast wykończenie kokpitu, na które składają się przede wszystkim twarde materiały. Powodów do narzekań nie dają czytelność zegarów, ergonomia obsługi oraz jakość pokładowych multimediów. Także widoczność z miejsca kierowcy trzeba ocenić pozytywnie.

Pod względem obszerności wnętrza Mazda 2 niestety musi ustąpić pola rywalom. Auto nie jest może ciasne, jednak konkurencja potrafi zapewnić czterem dorosłym podróżnym odczuwalnie większą swobodę ruchów. Przeciętna jest również pojemność bagażnika, który - na domiar złego - nie należy do szczególnie funkcjonalnych. Fotele okazują się dla odmiany całkiem niezłe, a dobre wrażenie robi łatwość zajęcia dogodnej pozycji do jazdy.

Niedostatki w praktyczności japoński maluch nadrabia podczas jazdy. Mała, lekka i zwinna “dwójka” prowadzi się wyśmienicie. Bezpośredni układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na komendy prowadzącego, dobrze zestrojone zawieszenie sprzyja dynamicznemu pokonywaniu zakrętów, zaś podsterowność daje o sobie znać w sposób bardzo minimalny. Jak na model tej klasy także skuteczność resorowania nie pozostawia wiele do życzenia.

Mazda 2 III. generacji nie jest samochodem tanim, ale jej podwyższoną kwotę zakupu tłumaczy bogate wyposażenie. A skoro już o nim mowa, warto podkreślić, że oprócz porządnego standardu propozycja z Kraju Kwitnącej Wiśni ma w zanadrzu szereg nowoczesnych dodatków, których u większości konkurentów nie uświadczymy. Co więcej, z racji pochodzenia auto powinno bardzo wolno tracić na wartości.

2 II

Szkicując drugą odsłonę swojego mieszczucha, Mazda zdecydowała się drastycznie zmienić koncepcję jego nadwozia. Z kanciastego mikrovana, którego kształty podporządkowano funkcjonalności, “dwójka” przeistoczyła się w zgrabnego, zwartego i pełnego interesujących detali malucha, który efektowny wygląd stawia ponad maksymalną praktyczność. Przyjemny dla oka jest szczególnie model po liftingu zaprezentowany u schyłku 2010 roku.

Stylistom nie zabrakło weny także przy projektowaniu wnętrza. Co ważne, ciekawą formę kokpitu zdołano połączyć z odpowiednią ergonomią, bo zarówno na czytelność zegarów, jak i rozplanowanie przycisków sterowania nie można narzekać. Uwagę zwraca wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów, którego obsługa okazuje się bardzo wygodna. Plus należy się za solidny montaż elementów wnętrza, minus natomiast - za twarde materiały użyte do wykończenia.

Skromne gabaryty i dynamiczna linia nadwozia mają swoją cenę - Mazda 2 II. generacji nie należy do najprzestronniejszych modeli w klasie. Wprawdzie z przodu pozwala rozsiąść się naprawdę wygodnie, jednak z tyłu nie oferuje nadmiaru wolnego miejsca, zaś jej bagażnik prezentuje poziom bliższy segmentowi A niż B. Niewielki kufer ma na szczęście foremne kształty, które ułatwiają wykorzystanie przestrzeni. Szkoda, że po złożeniu kanapy na podłodze powstaje ogromny próg.

Konstruktorzy japońskiej marki postarali się, by “dwójka” była jak najlżejsza, a jej podwozie jak najlepiej nadawało się do dynamicznej jazdy. Efekt? Samochód prowadzi się wyśmienicie - pewnie pokonuje ostre zakręty, precyzyjnie przekazuje ruchy kierownicą na koła i skutecznie hamuje. Cieszy fakt, że frajdę z prowadzenia udało się połączyć z przyzwoitym komfortem resorowania. Zresztą to nic dziwnego - całe auto bazuje na konstrukcji kapitalnie jeżdżącego Forda Fiesty.

Z punktu widzenia stereotypów spokrewnienie z produktem amerykańskiej marki może sugerować, że Mazda 2 może mieć problemy z niezawodnością. Nic bardziej mylnego - ten produkowany w Japonii model jest wzorcem bezawaryjnego malucha. Użytkownicy jednogłośnie wystawiają mu ocenę celującą, a jeśli już na coś narzekają, to jedynie na błahostki. Z wersji silnikowych polecamy benzynowe konstrukcje Mazdy, bo diesle pochodzące z PSA, choć udane, mogą po dużych przebiegach narazić na spore wydatki. A skoro już o pieniądzach mowa, trzeba nadmienić, że “dwójka” jest droga w zakupie, a kosztowne bywają też jej części.

Dane techniczne Mazda 2

Silniki

Moc silników 68-115 KM

Poj. silników 1 242-1 596 cm3

Prędkość maks. 163-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,7-16,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mazda 2

Średnia ocena modelu

na podstawie 118 opinii

4.39

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (93%)
NIE (7%)

Wybrane oceny kierowców Mazda 2

A więc. Mazda to świetny samochód, ale na niskich profilowanych oponach nie nadaje się na nasze drogi.Zbiornik paliwa 30 lit. ... więcejnie zadawala, często trzeba jeździć na stację,przy spalaniu ponad 7 litrów benzyny na 100km. Nagłośnienie w aucie pomimo radia mp3 i 6 głośników badziewie. Gra jakby miało zaraz umilknąć. Zero basu. Głośniki papierowe, jakie robiono w latach 80. Porażka.Mały zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Po 4-5 krotnym użyciu okazuję się pusty, to przeszkadza. Ten schowek bez pokrywy, to porażka i malutki jest, bo w nim przegroda, a jak się coś załaduje do niego to dzwoni jak telefon.Jak to japońce, aby zmienić tylną żarówkę trzeba naprawdę się naszukać, aby ją kupić. Nietypowe i tyle.Przy szybszym pokonywaniu zakrętu wyleciałem z fotela, brak trzymania bocznego w wersji sport?Ta osłona na lewarek naprawdę przeszkadza, a pedały mogły by być pod innym kontem.Wskazania licznika zakrywa wskazówka. Wskazóweczka o cent krótsza i byłoby idealnie.Miejsce gaśnicy,tragedia, ale takie przepisy. Ogólnie zadowolony jestem, bo fajnie się tym jeździ i jak na razie nic się nie zepsuło. ukryj
dodano 09.09.2010 przez
jestem z autka bardzo zadowolony mysle ze ciekawy konkurent Hondy Jazz. Jest tansza dlatego ja wybralem napewno Jazz jest od ... więcejniej troche lepszy ale Mazdzinka sie trzyma mocno i czeka na wlascicieli ktorzy nie moga miec jazza za swoje pieniadze w przyzwoitym stanie. mazda to umozliwia :) ukryj
dodano 07.10.2009 przez
Fachowa Japońska robota. Polecam autko dla singla, pary lub małej rodziny. Dynamiczne, ładne i niespotykane oraz jak na razie bezawaryjne ... więcej- oby jak najdłużej. Jeśli miałbym wybierać jakieś auto klasy B, to tylko Mazdę 2. W ostatecznosći: Fiestę, Fusiona lub Fabię. POLECAM GORĄCO ! ! ! ukryj
dodano 29.06.2012 przez
Nieprzeciętne autko, na zachodzie Mazd 2 jeździ o wiele więcej niż w Polsce, u nas dość rzadko spotykane co ma ... więcejswe plusy i minusy. ukryj
dodano 24.09.2012 przez
Zobacz oceny Mazda 2 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda 2

Pb
4,63 - 8,63
Na podstawie 103 raportów spalania
ON
4,33 - 6,23
Na podstawie 18 raportów spalania
LPG
7,50 - 9,60
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda 2

Bardzo bałem się spalania, ale okazało się, że przy bardzo dynamicznej jeździe w mieście (nie po to kupiłem wersję Sport, aby ... więcejją oszczędzać) komputer pokładowy wskazuje od 6-8 litrów / 100 km. Na dłuższych odcinkach w mieście (np. 5 km na jednej ulicy) jest w stanie spaść nawet do 5 litrów, jeśli trzymamy się 50 km/h! Naprawdę jestem zadowolony. Zatankowanie za 90 złotych (cena 4,57zł/L PB95) pozwala przejechać 300 km! ukryj
dodano 20.01.2015 przez
Jazda doś szybka z tym 1,5 silniczkiem to pali mi 8,5l/100km, jak jadę spokojnie to mieszczę się w 6,5l/100km.Nie udało ... więcejmi się zmieścić poniżej 6l.Pierwszy przegląd 580 zł, drugi 845 zł, teraz czeka mnie trzeci.Jak bym chciał ekonomiczne to kupiłbym jakiegoś klekoczącego dieselka, o przepraszam comonreila nieklekoczącego, który pali4,5-5l , ale ja mam dość klekotania i wolę benzynkę. ukryj
dodano 03.06.2009 przez
spalanie ocenie na dobre choc moglo byc lepiej auto pali przecietnie 5,5 litra paliwa jak go tankuje zawsze do pelna ... więceji zawsze obliczam ile wzial, na trasie udalo mi sie uzyskać spalanie 5,0. ale mialem tez 6,2 (klima i autostrada) nie czarujmy sie samochodzik z takim silnikiem powyzej 120 ma klopoty z jazda lepiej sie trzymac 100ki i dac mu spokoj :) ukryj
dodano 07.10.2009 przez
Lubi wypić :( Na autostradzie przy stałej prędkości około 130km/h i działającej klimatyzacji wyszło mi 6.5l/100km natomiast w krakowskich korkach, ... więcejz włączoną klimą potrafi łyknąć nawet 10l/100km (jazda do pracy - odcinki 8km) Z części wymieniałem tylko łożysko koła i szybę - tanio nie było - to cena za dość mało popularne wozidło. ukryj
dodano 09.04.2009 przez
Tą Mazdę mam od 3 miechów i jak na razie sprawuję się świetnie. Jeżdżę głównie po mieście i nie zdarzyło ... więcejsię aby spaliła więcej niż 7l/100km. W kilku dłuższych trasach też było w porządku, tym bardziej, że nie starałem się jechać ekonomicznie. No i jak porównałem z innymi ´maluchami´ to jest to bardzo dobry wynik. ukryj
dodano 12.11.2008 przez
Zobacz raporty spalania Mazda 2 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda 2

Przeczytaj pozostałe 8 publikacje o Mazda 2

Newsy o Mazda 2

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Mazda 2

Generacje Mazda 2

2015 - teraz
2007 - teraz
2003 - 2007

Nowe Mazda 2

nowe Mazda 2
Mazda 2
ceny od 53 400 zł do 68 900

Mazda 2 III Hatchback 5d 1.5 SKY-G 90KM od 2015

w pakiecie Sky Motion

w cenie katalogowej brutto

56 900 zł

Wyposażenie standardowe
Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40
Komputer pokładowy
Koła 185/65 R15 na felgach stalowych 15" z kołpakami w kolorze srebrnym
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Comfort (1 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Comfort (1 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Mazda 2

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego 92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Mazda 2

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 013

Przejechany dystans

83 109 zł

Zatankowanego paliwa

25 030 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

64

Wydanych pieniędzy

15 171 zł

Średnie wydatki na auto

759 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

140

Wydanych pieniędzy

34 968 zł

Średnie wydatki na auto

1 748 zł

ZOBACZ 20 dzienników kosztów Mazda 2 Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Mazda 2

Liczba wpisów: 5
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Mazda 2 Dodaj wpis do autodiagnozy