Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 2

Model należący do segmentu B produkowany od 2003 roku. W europejskiej ofercie japońskiej marki, „Dwójka” zastąpiła model Demio (znany też pod nazwą 121). Samochód powstał przy współpracy Mazdy i Forda. Obie generacje zostały zbudowane na platformach podłogowych używanych również w Fordzie Fiesta. Obie różnią się od siebie pod względem stylistycznym. Początkowo nadwozie modelu nawiązywało wyglądem do minivana, jednak wskutek kiepskiej sprzedaży, drugą generację zaprojektowano w stylu bardziej typowego auta miejskiego. Efekt? Zwycięstwo w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2008.

Generacje Mazda 2

Projektując drugie wcielenie swojego najmniejszego modelu, Mazda zdecydowała się na dość zaskakujący zabieg – zamiast podążyć za śladami innych producentów, którzy z generacji na generację powiększają swoje auta, Japończycy postanowili pójść własną ścieżką i zmniejszyli rozmiary „dwójki” w stosunku do poprzedniczki. Przy okazji karoserię znacznie uładnili, dzięki czemu do dziś prezentuje się ona świeżo i niebanalnie. Dotyczy to w szczególności wersji po liftingu (z końca 2010 roku), którą rozpoznamy po charakterystycznym, „uśmiechniętym” pasie przednim.

Zaglądając do wnętrza japońskiego „malucha” naszym oczom ukazuje się ciekawie zaprojektowany kokpit z czytelnymi zegarami i wygodnie umieszczonym drążkiem zmiany biegów. Miejsce pracy kierowcy zostało przyzwoicie rozplanowane, dzięki czemu obsługa urządzeń pokładowych nie nastręcza kłopotów. I choć wszelkie elementy wnętrza solidnie poskładano, zastosowanym materiałom daleko do doskonałości.

W kwestii przestronności, kabina Mazdy z jednej strony mile zaskakuje, ale z drugiej nieprzyjemnie zadziwia. Bo podczas, gdy przednie miejsca siedzące oferują zaskakująco dużą swobodę ruchów, tylną kanapę należy polecić jedynie dzieciom. Rodzinne wykorzystanie pojazdu utrudnia niestety niezbyt pojemny bagażnik. Na plus tego ostatniego trzeba jednak zaliczyć foremne kształty ułatwiające efektywne wykorzystanie niewielkiej przestrzeni.

Podczas jazdy „dwójka” udowadnia, że jej konstruktorzy postanowili stworzyć konstrukcję dającą jak najwięcej frajdy z prowadzenia. W efekcie, zastosowane zawieszenie sprawia, że samochód pokonuje zakręty jak przyklejony , układ kierowniczy daje kierowcy pełną kontrolę nad autem, a hamulce wręcz zachwycają swoją skutecznością. Właściwości trakcyjne poprawia ponadto rekordowo niska masa własna. Podwozie ma też jednak swoje minusy. Dziury są dość mocno odczuwalne przez podróżnych, co wzmagają dźwięki dochodzące z elementów zawieszenia.

Jak na segment B, Mazda oferuje całkiem bogate wyposażenie standardowe. W serii znajdziemy m.in. „elektrykę” szyb i lusterek, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, ABS z asystentem hamowania, radio CD/MP3, a nawet – co jest ewenementem w tej klasie – klimatyzację. Szkoda tylko, że cennik modelu zawiera tak wygórowane koszty zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Świetny miejski samochodzik. Wygląda lekko, dynamicznie i bez wątpienia wyróżnia się w tłumie standardowych maluchów. To wyróżnianie się jednak trochę kosztuje. Nie wiem, czy nie za dużo.
Luzacjusz: Mazda 2? To bezkształtne nie-wiadomo-co? A, przepraszam – to już przeszłość. Nie zamierzam jednak płacić za jej operację plastyczną. Bo rozumiem, że jej koszty wliczyli w cenę tego samochodu.

Publikacje o Mazda 2

Mazda 2 - multitalent z Japonii
 
Nasz test Mazda 2 1.5 Skyactiv-G

Świetne właściwości jezdne, dynamiczne i oszczędne silniki oraz atrakcyjna stylizacja. To istotne, ale nie jedyne atuty nowej Mazdy 2. Wiele wskazuje, że jej konkurenci nie będą mieli lekkiego życia...

Mazda - rok pełen nowości

Mazda nie próżnuje. Po wprowadzeniu na rynek "szóstki" i "trójki" nowej generacji, przyszedł czas na zbudowaną od podstaw Mazdę 2. W salonach japońskiego koncernu pojawią się też zmodernizowane modele.

Czy warto kupić: używana Mazda 2 (od 2007)

Japoński bliźniak Forda Fiesty jest ładny, oszczędny i niezwykle przyjemny w prowadzeniu. Używane egzemplarze są jednak drogie, a do tego niezbyt popularne na rynku wtórnym. Kto zdecyduje się na zakup, nie powinien żałować. Czy warto kupić używaną Mazdę 2?

Czy warto kupić: używana Mazda 2 (od 2002 do 2007)

To jeden z najmniej awaryjnych samochodów. Jest też funkcjonalny i przyjemny w prowadzeniu. Niestety ma również wady - mało urodziwe nadwozie, niezbyt wyszukane wnętrze i wysokie ceny wywoławcze na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Mazdę 2?

Mazda2 po liftingu

Za dwa tygodnie do salonów polskich dealerów ma trafić zmodernizowana Mazda2. Po zmianach auto ma być bardziej stylowe i znacznie czystsze ekologicznie. Z polskiej oferty znika także trzydrzwiowe nadwozie, dotąd oferowane w jednej, dość drogiej wersji.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 2

Mazda 2 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 2autoWcentrum - społeczność Mazda 2

najwyższe oktanyAuta - Mazda 2

Mazda 2 Zofija 32,16

Mazda 2 maździocha 51,01

Mazda 2 Silver 3re 56,95

Mazda 2 GazMadzia :P 64,58

Mazda 2 43,97

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 2

TANKESZ 30,07

andy1980 68,21

dakkon 83,49

lukas_auto 91,54

Tlo23 30,11

oponkwadratura 32,38

vonthorek 30,01

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Mazda 2

od 48 900 zł do 64 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (75 - 115 KM): 1.3 MZR, 1.5 MZR, 1.5 SKY-G, 1.5 SKY-G i-ELOOP

 

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 2
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 2

Mazda 2 1.3 MZR 84KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

48 900

Zobacz ofertę Mazda 2 1.3 MZR 84KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 2 najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.4 (90 KM)
Skoda Fabia
1.2 TSI (105 KM)
Mini Cabrio
2.0 D DPF (143 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C3 1.4 HDi  Club Citroen C3 1.4 HDi Club
Rocznik: 2008. Przebieg: 107 149 km. Silnik: 1.4 50KM .
Cena: 14 900 zł
Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 52 069 km. Silnik: 1.5 70KM .
Cena: 39 900 zł

Ocena auta Mazda 2

Wybrane opinie

Mazda 2 Hatchback 1.4 16V MZI (80 KM)

oczywiscie cena , ja zapłaciłem 46 tys to tez nie było mało, chociaz dobre wyposażenie (bez klimy), zwłaszcza spodobała mi sie wieża ze sterowaniem w kierownicy, co do tego ze wstrzymali sprzedaż w Polsce, to fakt ze moze byc problem z odsprzedażą (chociaz nie brakuje zażartych fanów mazdy którzy kupuja znacznie bardziej odjechane modele mazdy wogóle nie dostepne w polsce tylko sprowadzane z zachodu czy nawet USA) a z drugiej strony fajnie jest jeżdzic wózkiem którego nikt nie ma, potwierdzam ze ludzie ogladaja sie na ulicy i pytaja co to za ładny samochod, mysle tez ze za jakis czas moga wznowic sprzedaż, biorąc pod uwage jak wzrosły ceny nowych aut, to okaże sie że niedługo mazda nie jest taka droga, chociaz na pewno mozna było dołożyc i kupic np corolle, co do tego ze to jest ford fusion czy fiesta, to niby jest ten sam samochód ale jednak mazda jest nieporównanie ładniej i pomysłowiej wykonana i te audio !!!

dodał: misiek
Mazda 2 Hatchback 1.4 16V MZI (80 KM)

auto kupione w promocjiw 2003r w warszawie,dziś bym go nie kupił już nie sprzedawane w polsce może być problem z odsprzedażą tak naprawdę to jest to ford fusion w japońskim opakowaniu,spodziewałem się czegoś lepszego fiat punto przy tym był wzorem spasowania elementów,nie rozumiem zachwytów redaktorów nad tym autem nie umywa się do mojej starej cariny II nie wspominając o audi "cygaro" widać że to japończyk z hiszpanii za te pieniądze jest wiele lepszych aut niepotrzebnie sugerowałem się opiniami "fachowców" to spalanie to nie lipa spasowanie elementów równiez żona też dostaje szału a jeżdzi bardzo delikatnie

dodał: andrzej
Mazda 2 Hatchback 1.25 16V MZI (75 KM)

Po pierwsze nie posiadam tego auta ale porównałem kilka egzemplarzy bo zachęcony waszymi opiniami miałem zamiar je kupić. Wywniskowałem z opisów że to auto w miarę spore jak na klase, coś pomiędzy Polo a Golfem... Ochota mi przeszła po obejrzeniu auta. Autko malutkie, nie do końca dobre wykończenie(jak na mazde), malusieńki bagażnik z wielkim progiem po złożeniu kanapy. Te fotele za małe a ja duży nie jestem. Troche większy Matiz. Słowem auto tylko na miasto dla 4 osób, w trase góra 3 ze skromnym bagażem.

dodał: RadaR
Mazda 2 Hatchback 1.4 MZ-CD (68 KM)

Wnętrze nad podziw duże w stosunku do rozmiarów samochodu.Moje auto zostało wyprodukowane w Japonii. Pomimo wcześniejszych pochlebnych komentarzy na temat tego modelu, nie spodziewałem się, że Mazda tak pozytywnie mnie i moją rodzinę zaskoczy :-) W porównaniu do mojego poprzedniego Opla Corsy i VW Passata (rocznik 1990) to tak jakbym się przesiadł z malucha do... Mazdy!!

dodał: sedar
Mazda 2 Hatchback 1.6 16V MZI (100 KM)

japończyjk z Hiszpanii z tej samej linii produkcyjnej co Ford Fiesta i to niestety widac w jakości wykonania , jest kolosalna róoznica pomiedzy mazda z Japonii a z Hiszpanii, dla mnie to porazka ten samochód i przereklamowany w testach, ogólnie porażka nie rozumiem czemu jest taka róznica w cenie pomiedzy FF a M2,

dodał: radek

Galerie Mazda 2

Mazda 2 Facelifting - wersja 3-drzwiowa Mazda 2 III SKYACTIV-G 1.5 (2015) Mazda 2 2006 Mazda 2 3Dr. 2007 Mazda 2 III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Mazda 2 Facelifting - wersja 5-drzwiowa Mazda 2 I Hatchback - galeria społeczności Mazda 2 III (2015) Mazda 2 2011 Mazda 2 2007
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 2

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 2

Mazda 2

15 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MAZDA2~MAZDA2

Do ~Aki: Ja rowniez mam MAZDE 2 1,4 D 2003 r. juz 4 lat jest bezawaryjne niemialem najmniejszej naprawy poza wymiana rozrzadu jestem bardzo zadowolony

~Jonasz~Jonasz

Ewidentnie najbrzydsze auto w tym segmencie.
Bez wyrazu i charakteru, jak prawie każdy "Japoniec".

~mike~mike

Ewidentnie widać, że niemal każda opinia o Mazda 2 (od 2007r.) jest pisana przez jedną i tą samą osobę - zapewne dealera słabo sprzedającej się w Polsce Mazdy 2. Te same zwroty, ta sama maniera pisma, te same wyszczególnione wady i zalety. Proszę sobie otworzyć pierwsze 10 opinii i porównać - taka kryptoreklama jest żałosna.
Sam jeżdżę Mazdą 3 od nowości. Auto niczego sobie, ale dealerzy okropni. Gdy wystawiłem niepochlebną opinię dealerowi z Śląska (ich pracownik podczas serwisu stłukł przednią szybę i próbowali się wykręcić, że tak już było), po tygodniu przyszło do mnie wezwanie z sądu - pozew o zniesławienie! Przeniosłem serwis do innego śląskiego dealera, ale tam tak samo chamstwo i brak profesionalizmu.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 886
Przejechany dystans
13 801 923 km
Zatankowanego paliwa
790 901 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 140
Wydanych pieniędzy
1 152 038 zł
Średnie wydatki na auto
1 213 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 762
Wydanych pieniędzy
1 644 841 zł
Średnie wydatki na auto
1 731 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (950)

Testy zderzeniowe Mazda 2

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 2 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 2 1.3 GE

Mazda 2
2007

Mazda 2

Mazda 2
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 2

Na podstawie 125 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wieslaw_j3@wp.p, dodano: 20.08.2009 12:04

Zdecydowanie paliwożerne auto. W trasie nie było wyniku poniżej 6 litrów. W mieście często przekracza 8 litrów, a zimą zbliża się do 9 litrów. A naprawdę nie mam ciężkiej nogi. Raczej krótkie trasy maja na to wpływ, zwłaszcza w mieście.

pełny raport Mazda Hatchback 5d 1.3

autor: mwrzesinski@gma, dodano: 11.08.2008 21:20

Ceny przeglądów rynkowe (500 z okresowymi wymianami, mazda a-z auto, Warszawa) Spalanie, 6 l w mieście, w trasie schodzi do 5ciu.

pełny raport Mazda Hatchback 1.4 16V MZI

autor: Marcin, dodano: 06.12.2009 22:51

Autko pali jak dla mnie za dużo. Wcześniej jeździłem Suzuki Swiftem 1.0 - spalał średnio 5.5. Mazdą jeżdżę tak samo i spala mi przeciętnie koło 7,5 - wydaje mi się sporo. Ale autko polecam.

pełny raport Mazda Hatchback 1.25 16V MZI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 2

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 2

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 2
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 2, oglądali także