Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Mazda 2

Model należący do segmentu B produkowany od 2003 roku. W europejskiej ofercie japońskiej marki, „Dwójka” zastąpiła model Demio (znany też pod nazwą 121). Początkowo nadwozie modelu nawiązywało wyglądem do minivana, jednak wskutek kiepskiej sprzedaży, drugą generację zaprojektowano w stylu bardziej typowego auta miejskiego. Do drugiej generacji samochód powstał przy współpracy Mazdy i Forda, z kolei „Dwójka” trzeciej generacji, wprowadzona na rynek w 2015 roku, zainicjowała porozumienie z Toyotą. W 2008 roku Mazda 2 zdobyła tytuł World Car of the Year.

Generacje Mazda 2

2 III

Gdyby wśród samochodów miejskich ogłosić konkurs piękności, “dwójka” miałaby szansę zgarnąć koronę miss. Japońskie autko wręcz urzeka aparycją, kusząc zgrabną sylwetką, obłymi przetłoczeniami oraz garścią zadziornych detali. Przedłużona maska i cofnięta kabina pasażerska pracują na ładne proporcje, zaś kształty zgodne z filozofią designu “KODO - Dusza Ruchu” nadają całości nowoczesnego i wyjątkowego stylu.

Kawał dobrej roboty wykonali również styliści wnętrza - projekt deski rozdzielczej, zestawu wskaźników i detali pokroju kratek nawiewu zdecydowanie może się podobać. Mniej do gustu przypadnie natomiast wykończenie kokpitu, na które składają się przede wszystkim twarde materiały. Powodów do narzekań nie dają czytelność zegarów, ergonomia obsługi oraz jakość pokładowych multimediów. Także widoczność z miejsca kierowcy trzeba ocenić pozytywnie.

Pod względem obszerności wnętrza Mazda 2 niestety musi ustąpić pola rywalom. Auto nie jest może ciasne, jednak konkurencja potrafi zapewnić czterem dorosłym podróżnym odczuwalnie większą swobodę ruchów. Przeciętna jest również pojemność bagażnika, który - na domiar złego - nie należy do szczególnie funkcjonalnych. Fotele okazują się dla odmiany całkiem niezłe, a dobre wrażenie robi łatwość zajęcia dogodnej pozycji do jazdy.

Niedostatki w praktyczności japoński maluch nadrabia podczas jazdy. Mała, lekka i zwinna “dwójka” prowadzi się wyśmienicie. Bezpośredni układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na komendy prowadzącego, dobrze zestrojone zawieszenie sprzyja dynamicznemu pokonywaniu zakrętów, zaś podsterowność daje o sobie znać w sposób bardzo minimalny. Jak na model tej klasy także skuteczność resorowania nie pozostawia wiele do życzenia.

Mazda 2 III. generacji nie jest samochodem tanim, ale jej podwyższoną kwotę zakupu tłumaczy bogate wyposażenie. A skoro już o nim mowa, warto podkreślić, że oprócz porządnego standardu propozycja z Kraju Kwitnącej Wiśni ma w zanadrzu szereg nowoczesnych dodatków, których u większości konkurentów nie uświadczymy. Co więcej, z racji pochodzenia auto powinno bardzo wolno tracić na wartości.

2 II

Projektując drugie wcielenie swojego najmniejszego modelu, Mazda zdecydowała się na dość zaskakujący zabieg – zamiast podążyć za śladami innych producentów, którzy z generacji na generację powiększają swoje auta, Japończycy postanowili pójść własną ścieżką i zmniejszyli rozmiary „dwójki” w stosunku do poprzedniczki. Przy okazji karoserię znacznie uładnili, dzięki czemu do dziś prezentuje się ona świeżo i niebanalnie. Dotyczy to w szczególności wersji po liftingu (z końca 2010 roku), którą rozpoznamy po charakterystycznym, „uśmiechniętym” pasie przednim.

Zaglądając do wnętrza japońskiego „malucha” naszym oczom ukazuje się ciekawie zaprojektowany kokpit z czytelnymi zegarami i wygodnie umieszczonym drążkiem zmiany biegów. Miejsce pracy kierowcy zostało przyzwoicie rozplanowane, dzięki czemu obsługa urządzeń pokładowych nie nastręcza kłopotów. I choć wszelkie elementy wnętrza solidnie poskładano, zastosowanym materiałom daleko do doskonałości.

W kwestii przestronności, kabina Mazdy z jednej strony mile zaskakuje, ale z drugiej nieprzyjemnie zadziwia. Bo podczas, gdy przednie miejsca siedzące oferują zaskakująco dużą swobodę ruchów, tylną kanapę należy polecić jedynie dzieciom. Rodzinne wykorzystanie pojazdu utrudnia niestety niezbyt pojemny bagażnik. Na plus tego ostatniego trzeba jednak zaliczyć foremne kształty ułatwiające efektywne wykorzystanie niewielkiej przestrzeni.

Podczas jazdy „dwójka” udowadnia, że jej konstruktorzy postanowili stworzyć konstrukcję dającą jak najwięcej frajdy z prowadzenia. W efekcie, zastosowane zawieszenie sprawia, że samochód pokonuje zakręty jak przyklejony , układ kierowniczy daje kierowcy pełną kontrolę nad autem, a hamulce wręcz zachwycają swoją skutecznością. Właściwości trakcyjne poprawia ponadto rekordowo niska masa własna. Podwozie ma też jednak swoje minusy. Dziury są dość mocno odczuwalne przez podróżnych, co wzmagają dźwięki dochodzące z elementów zawieszenia.

Jak na segment B, Mazda oferuje całkiem bogate wyposażenie standardowe. W serii znajdziemy m.in. „elektrykę” szyb i lusterek, przednie, boczne i kurtynowe airbagi, ABS z asystentem hamowania, radio CD/MP3, a nawet – co jest ewenementem w tej klasie – klimatyzację. Szkoda tylko, że cennik modelu zawiera tak wygórowane koszty zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód.
Luzacjusz: Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci?

Publikacje o Mazda 2

Mazda 2 - multitalent z Japonii
 
Nasz test Mazda 2 1.5 Skyactiv-G

Świetne właściwości jezdne, dynamiczne i oszczędne silniki oraz atrakcyjna stylizacja. To istotne, ale nie jedyne atuty nowej Mazdy 2. Wiele wskazuje, że jej konkurenci nie będą mieli lekkiego życia...

Mazda - rok pełen nowości

Mazda nie próżnuje. Po wprowadzeniu na rynek "szóstki" i "trójki" nowej generacji, przyszedł czas na zbudowaną od podstaw Mazdę 2. W salonach japońskiego koncernu pojawią się też zmodernizowane modele.

Czy warto kupić: używana Mazda 2 (od 2007)

Japoński bliźniak Forda Fiesty jest ładny, oszczędny i niezwykle przyjemny w prowadzeniu. Używane egzemplarze są jednak drogie, a do tego niezbyt popularne na rynku wtórnym. Kto zdecyduje się na zakup, nie powinien żałować. Czy warto kupić używaną Mazdę 2?

Czy warto kupić: używana Mazda 2 (od 2002 do 2007)

To jeden z najmniej awaryjnych samochodów. Jest też funkcjonalny i przyjemny w prowadzeniu. Niestety ma również wady - mało urodziwe nadwozie, niezbyt wyszukane wnętrze i wysokie ceny wywoławcze na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Mazdę 2?

Mazda2 po liftingu

Za dwa tygodnie do salonów polskich dealerów ma trafić zmodernizowana Mazda2. Po zmianach auto ma być bardziej stylowe i znacznie czystsze ekologicznie. Z polskiej oferty znika także trzydrzwiowe nadwozie, dotąd oferowane w jednej, dość drogiej wersji.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 2

Mazda 2 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 2autoWcentrum - społeczność Mazda 2

najwyższe oktanyAuta - Mazda 2

Mazda 2 Zofija 32,16

Mazda 2 53,22

Mazda 2 maździocha 51,01

Mazda 2 Silver 3re 55,07

Mazda 2 33,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 2

dwinbar 30,13

Tlo23 30,11

andy1980 58,05

boogieb 62,50

dakkon 83,90

lukas_auto 87,91

TANKESZ 30,07

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Mazda 2

od 53 400 zł do 68 900

Dostępne silniki

Benzyna (75 - 115 KM): 1.5 SKY-G, 1.5 SKY-G i-ELOOP

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 2
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 2

Mazda 2 1.5 SKY-G 90KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Comfort - 1 000

Cena katalogowa

56 900

Zobacz ofertę Mazda 2 1.5 SKY-G 90KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 2 najczęściej porównywane z:

Fiat Sedici
1.6 16v (120 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ECOTEC (95 KM)
Ford Fiesta
1.6 Duratec (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Opel Corsa 1.2 Activa Opel Corsa 1.2 Activa
Rocznik: 2014. Przebieg: 38 000 km. Silnik: 1.2 62KM .
Cena: 34 900 zł
Ford Fiesta Silver X 1.25 Duratec 82 KM Ford Fiesta Silver X 1.25 Duratec 82 KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.3 60KM .
Cena: 44 000 zł
Zyskujesz: 5 300 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 2

Wybrane opinie

Mazda 2 Hatchback 1.4 16V MZI (80 KM)

oczywiscie cena , ja zapłaciłem 46 tys to tez nie było mało, chociaz dobre wyposażenie (bez klimy), zwłaszcza spodobała mi sie wieża ze sterowaniem w kierownicy, co do tego ze wstrzymali sprzedaż w Polsce, to fakt ze moze byc problem z odsprzedażą (chociaz nie brakuje zażartych fanów mazdy którzy kupuja znacznie bardziej odjechane modele mazdy wogóle nie dostepne w polsce tylko sprowadzane z zachodu czy nawet USA) a z drugiej strony fajnie jest jeżdzic wózkiem którego nikt nie ma, potwierdzam ze ludzie ogladaja sie na ulicy i pytaja co to za ładny samochod, mysle tez ze za jakis czas moga wznowic sprzedaż, biorąc pod uwage jak wzrosły ceny nowych aut, to okaże sie że niedługo mazda nie jest taka droga, chociaz na pewno mozna było dołożyc i kupic np corolle, co do tego ze to jest ford fusion czy fiesta, to niby jest ten sam samochód ale jednak mazda jest nieporównanie ładniej i pomysłowiej wykonana i te audio !!!

dodał: misiek
Mazda 2 Hatchback 1.4 16V MZI (80 KM)

auto kupione w promocjiw 2003r w warszawie,dziś bym go nie kupił już nie sprzedawane w polsce może być problem z odsprzedażą tak naprawdę to jest to ford fusion w japońskim opakowaniu,spodziewałem się czegoś lepszego fiat punto przy tym był wzorem spasowania elementów,nie rozumiem zachwytów redaktorów nad tym autem nie umywa się do mojej starej cariny II nie wspominając o audi "cygaro" widać że to japończyk z hiszpanii za te pieniądze jest wiele lepszych aut niepotrzebnie sugerowałem się opiniami "fachowców" to spalanie to nie lipa spasowanie elementów równiez żona też dostaje szału a jeżdzi bardzo delikatnie

dodał: andrzej
Mazda 2 Hatchback 1.25 16V MZI (75 KM)

Po pierwsze nie posiadam tego auta ale porównałem kilka egzemplarzy bo zachęcony waszymi opiniami miałem zamiar je kupić. Wywniskowałem z opisów że to auto w miarę spore jak na klase, coś pomiędzy Polo a Golfem... Ochota mi przeszła po obejrzeniu auta. Autko malutkie, nie do końca dobre wykończenie(jak na mazde), malusieńki bagażnik z wielkim progiem po złożeniu kanapy. Te fotele za małe a ja duży nie jestem. Troche większy Matiz. Słowem auto tylko na miasto dla 4 osób, w trase góra 3 ze skromnym bagażem.

dodał: RadaR
Mazda 2 Hatchback 1.4 MZ-CD (68 KM)

Wnętrze nad podziw duże w stosunku do rozmiarów samochodu.Moje auto zostało wyprodukowane w Japonii. Pomimo wcześniejszych pochlebnych komentarzy na temat tego modelu, nie spodziewałem się, że Mazda tak pozytywnie mnie i moją rodzinę zaskoczy :-) W porównaniu do mojego poprzedniego Opla Corsy i VW Passata (rocznik 1990) to tak jakbym się przesiadł z malucha do... Mazdy!!

dodał: sedar
Mazda 2 Hatchback 1.6 16V MZI (100 KM)

japończyjk z Hiszpanii z tej samej linii produkcyjnej co Ford Fiesta i to niestety widac w jakości wykonania , jest kolosalna róoznica pomiedzy mazda z Japonii a z Hiszpanii, dla mnie to porazka ten samochód i przereklamowany w testach, ogólnie porażka nie rozumiem czemu jest taka róznica w cenie pomiedzy FF a M2,

dodał: radek

Galerie Mazda 2

Mazda 2 III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Mazda 2 I Hatchback - galeria społeczności Mazda 2 Facelifting - wersja 5-drzwiowa Mazda 2 2007 Mazda 2 Mazda 2 3Dr. 2007 Mazda 2 2011 Mazda 2 Facelifting - wersja 3-drzwiowa Mazda 2 III SKYACTIV-G 1.5 (2015) Mazda 2 2006
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 2

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 2

Mazda 2

15 komentarzy

14 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MAZDA2~MAZDA2

Do ~Aki: Ja rowniez mam MAZDE 2 1,4 D 2003 r. juz 4 lat jest bezawaryjne niemialem najmniejszej naprawy poza wymiana rozrzadu jestem bardzo zadowolony

~Jonasz~Jonasz

Ewidentnie najbrzydsze auto w tym segmencie.
Bez wyrazu i charakteru, jak prawie każdy "Japoniec".

~mike~mike

Ewidentnie widać, że niemal każda opinia o Mazda 2 (od 2007r.) jest pisana przez jedną i tą samą osobę - zapewne dealera słabo sprzedającej się w Polsce Mazdy 2. Te same zwroty, ta sama maniera pisma, te same wyszczególnione wady i zalety. Proszę sobie otworzyć pierwsze 10 opinii i porównać - taka kryptoreklama jest żałosna.
Sam jeżdżę Mazdą 3 od nowości. Auto niczego sobie, ale dealerzy okropni. Gdy wystawiłem niepochlebną opinię dealerowi z Śląska (ich pracownik podczas serwisu stłukł przednią szybę i próbowali się wykręcić, że tak już było), po tygodniu przyszło do mnie wezwanie z sądu - pozew o zniesławienie! Przeniosłem serwis do innego śląskiego dealera, ale tam tak samo chamstwo i brak profesionalizmu.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 340
Przejechany dystans
14 450 722 km
Zatankowanego paliwa
841 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 309
Wydanych pieniędzy
1 212 571 zł
Średnie wydatki na auto
1 220 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 335
Wydanych pieniędzy
1 780 601 zł
Średnie wydatki na auto
1 791 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (994)

Testy zderzeniowe Mazda 2

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 2 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 2 1.5 'Core', LHD
2015

Mazda 2
Mazda 2 1.3 GE

Mazda 2
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 2

Na podstawie 125 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mwrzesinski@gma, dodano: 11.08.2008 21:20

Ceny przeglądów rynkowe (500 z okresowymi wymianami, mazda a-z auto, Warszawa) Spalanie, 6 l w mieście, w trasie schodzi do 5ciu.

pełny raport Mazda Hatchback 1.4 16V MZI

autor: RafaÂł, dodano: 03.06.2009 17:53

Jazda doś szybka z tym 1,5 silniczkiem to pali mi 8,5l/100km, jak jadę spokojnie to mieszczę się w 6,5l/100km.Nie udało mi się zmieścić poniżej 6l.Pierwszy przegląd 580 zł, drugi 845 zł, teraz czeka mnie trzeci.Jak bym chciał ekonomiczne to kupiłbym jakiegoś klekoczącego dieselka, o przepraszam comonreila nieklekoczącego, który pali4,5-5l , ale ja mam dość klekotania i wolę benzynkę.

pełny raport Mazda Hatchback 5d 1.5

autor: dakkon, dodano: 07.08.2010 17:07

Zużycie paliwka to trzeba powiedzieć lubi sobie wypić z klimą tak do 8-8,5l na trasie mi wyszło. W warunkach miejskich bez klimy to ok. 7,5

pełny raport Mazda Hatchback 1.4 16V MZI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 2

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 2

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 2
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 2, oglądali także