Szukaj

Informacje o Mazda 2

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Auta małe
Mazda 2 to produkowany od roku 2003 model należący do segmentu B. W europejskim katalogu Mazdy „Dwójka” była następcą Demio – modelu znanego także pod nazwą 121. Nadwozie auta początkowo nawiązywało stylistycznie do minivana, ale wobec nie najlepszych wyników sprzedaży, druga generacja Mazdy 2 została zaprojektowana bardziej w stylu typowego samochodu miejskiego. Model do II generacji powstawał w kooperacji z Fordem, trzecia generacja natomiast, debiutująca na rynku w roku 2015, to pierwszy owoc porozumienia z Toyotą. Mazda 2 otrzymała tytuł World Car of the Year w roku 2008.
Powagosław
Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci? ~Luzacjusz

Mazda 2 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Mazda 2

Liczba ocen: 141
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~maciej_gromek
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Mazda 2 III
Długo przymierzałem się do kupna auta. Postanowiłem kupić z salonu. Zakup luty 2019, rocznik auta - 2018. Naczytałem się, naoglądałem. Wybrałem Mazdę 2. Dlaczego? Pomogła videorecenzja Zachara i pozytywny wpis użytkownika na Autocentrum. Wymagania, jakie miało spełniać auto: małe wymiary (kiepskie miejsce parkingowe z ograniczoną swobodą parkowania), możliwość montażu haka pod bagażnik rowerowy, automatyczna klima, nawigacja i wsparcie dla Android Auto plus kamera cofania (głównie pod kątem obecnego garażu). Auto miało dawać możliwość wygodnej jazdy po mieście, ale też i w krótszych oraz dłuższych trasach więc odrzuciłem wszystko, co nie miało 6 biegów; skrzynia - manual bo nie zamierzam póki co jeździć automatem. Zastanawiałem się nad nowymi autami. Najpierw przejechałem się Mazdą 2. Wrażenia - pozytywne. Dotąd jeździłem benzyną 1.4, 77KM. Tutaj jest 115KM i jest różnica :-) Potem przyszła kolej na Fiestę - wsiadłem tylko do auta i wysiadłem. Siedzenia - nie dla mnie. Był okazyjnie dobrze wyposażony egzemplarz w jednym z salonów, ale na jazdę już się nie umówiłem. Głównym konkurentem Mazdy był VW Polo (2019). Wyposażenie brałem pod uwagę podobne czyli Highline, 1.0 TSI 115KM. Samochód podobał mi się i z zewnątrz i w środku. Nieco przestronniejszy od Mazdy. Przejechałem się nim jednak i ... 1.0+turbo - nie przypadło mi do gustu. Po prostu. Wszystko inne - w porządku, ale silnik - nie. Auto waży 200kg więcej od Mazdy i trochę to czuć. Dodatkowo nie mam zaufania do downsizingu i jazda próbna utwierdziła mnie w moim wyborze. Po drodze była jeszcze Honda Jazz, ale czytając na forach opinie na temat jej multimediów zdecydowałem, że nie będę robił do niej podejścia. Wybrałem więc Mazdę 2 i... odpowiadając od razu na pytanie, jakie jeden z "miłych" forumowiczów wklejał pod wątkami z Mazdą 2 - nie, jeszcze nie rdzewieje :) Zrobiłem na razie 555km i zobaczymy co dalej. Póki co - wszystko super.
4,3
~Kux
Hatchback 5d 1.5 SKY-G 90KM 66kW
Mazda 2 III
Auto jako nowe jest drogie, nie oszukujmy się. Podaż używanych egzemplarzy jest dramatyczna, ale pomijając te fakty, stwierdzam, że jeśli uda się dorwać do tego pojazdu, to sam samochód jest świetny. W klasie B ciężko o lepszy wybór - Mazda aspiruje naprawdę wyżej niż cała konkurencja, pozostając przy tym przy tradycyjnych, prostych rozwiązaniach, zwłaszcza jeśli popatrzymy na rywali, którzy oferują małolitrażowe turbo, które osobiście uważam za dość dyskusyjny wybór. Mazda pokazuje, że można zrobić miejskie auto, które jest proste, lekkie, dobrze wykonane, oszczędne, zadziorne, dające faktycznie radość z jazdy i może zaoferować wyposażenie, które do tej pory było dostępne tylko w samochodach dwie półki wyżej.
4,9
~Michał
Hatchback 5d 1.5 SKY-G 90KM 66kW
Mazda 2 III
Znakomite auto warte polecenia i wydanych 70 tys. Minusem jest długi czas oczekiwania na auto – 5 miesięcy. Szukałem auta do 60 tys które jest mało awaryjne, mało pali i ma dobre przyśpieszenie. Wytypowałem Toyoty Yaris i Auris, Hondę Jazz, Polo, Astrę k, Kię Rio i Mazdę 2. Jazdy próbne odbyłem Yarisem 1,5 , polo, Astrą k, Mazdą 2 i kią Rio. Opel astra k taki sobie w jeździe, jakość wykonania słaba, wyraźnie odstaje od konkurencji. Kia Rio najtańsza ale i najgorsza – tandetne plastiki. Innych aut nie mogę ocenić gdyż nimi nie jeździłem. Hondy Jazz nie testowałem bo nie podobała się żonie, a auris z silnikiem 1,6 przekroczyłby znacznie budżet. Pozytywnie oceniłem Yarisa 1,5 , bardzo dobrze polo, a najlepiej Mazdę 2. W ostatecznym wyborze pomogła mi żona która (tak samo jak ja, wybrała Mazdę 2) … i tu pojawił się problem, chciałem kupić wersję skymotion za ok 60 tys … małżonka miała wybrać tylko kolor, a jak zaczęła konfigurować Mazdę to wyszła wersja skyenergy (bo muszą być ledy, nawigacja, kamera cofania, felgi aluminiowe, przyciemniane szyby) to wyszło trochę ponad 70 tys. Jeszcze jedno jaki rabat można uzyskać w Mazdzie? Żaden, Mazda nie daje rabatów. Jak się ich trochę przyciśnie dadzą 2% lub 3% przy zakupie drugiej Mazdy, (przy SkyMotion dadzą tylko 1 tys) na wyprzedaży rocznika można dostać lakier metalic za 1 zł, opony zimowe i ubezpieczenie za 999 zł. (zostają najbogatsze wersje + ograniczony wybór kolorów, były … brązowy i biały)

Usterki Mazda 2

Liczba wpisów: 7
Zapłon - nie można uruchomić samochodu.
  • Mazda 2 I 1.4 MZ-CD 68KM 50kW 2003-2007
  • silnik
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci ale samochód nie chce odpalić. Po jakimś czasie gdy ponownie przekręca się kluczyk przez sekundę słychać rozrusznik i następuje jakby odcięcie zapłonu. Mechanik sprawdził filtr paliwa. Jest szczelny, a dodatkowo wymienił oringi. Wygląda to tak jakby był zapowietrzony układ paliwowy ale podobno jest szczelny, nigdzie nic nie widać. Wcześniej było tak, że od czasu do czasu występował taki problem, jednak udawało się odpalić auto po kilku próbach. Mechanik odpowietrzył układ i udało się dojechać do domu. Po nocy rano samochód znowu nie odpala. Pytanie: Czy może być tak, że jak jest za słaby prąd rozruchu to pompa paliwa nie daje rady dostarczyć paliwa i odpowietrzyć układ? Zamówiłem nowy akumulator, bo stary już ma raczej parę lat wiec może tu tkwi problem? Czy ktoś miał taką sytuację?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
wachania obrotów na jałowym biegu
  • Mazda 2 I 1.4 16V MZI 80KM 59kW 2003-2007
  • silnik
Na ciepłym silniku mam małe wahania między 700-850 skaczą mi obroty i jest to odczuwalne. Nie miałem do tej pory tego typu sytuacji i nie wiem czy jest to groźne. Dodam, że 6 miesięcy temu założyłem gaz ale te obroty zaczęły skakać od około miesiąca. Pozdrawiam i dzięki z góry za info.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Lewy łącznik/prawy drążek kierowniczy wraz z końcówką.
  • Mazda 2 II
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
nasze drogi robia swoje w autoryzowanym serwisie w lodzi robia laske zeby wyminic na gwarancji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!uslyszalem ze minimalny luz jest dopuszczalny co za przyglupy tam pracuja
Mazda 2