Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje po liftingu (z 2006 roku) silnik wyposażony w system S-VT (Sequential Valve Timing)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~kudys37
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Samochód jest bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu. Co pozytywnie zaskakuje to dużo przestrzeni na tylnej kanapie, dynamiczny silnik, gotowy niemal zawsze i dający namiastkę sportowych emocji, równie świetny i precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów chodzi ciężko ale bardzo przyjemnie i precyzyjnie i dosyć niskie spalanie jak na moc. Auto jest bardzo zwinne. Bezawaryjny. Na minus korozja drzwi, w innych miejscach na razie u mnie jest w miarę ok, ale może dlatego że robiłem konserwcje i co roku uzupełnienie. Do tego moto bierze olej, mimo regularnych serwisów i pewnej historii. Ponoć lubią zapiec się pierścienie w tych silnikach. Wyciszenie mogłoby być lepsze.
3,9
~darhad
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Sylwetka tego samochodu cały czas cieszy moje oczy. W późniejszych wersjach zaczęło się według mnie psucie wyglądu. Blacharka w tych samochodach to jakaś tragedia i armagedon. Parchy potrafią wyłazić na środku drzwi. Do reszty nie mogę się przyczepić. Bardzo dobre prowadzenie, dobra dynamika i przyzwoite spalanie. Elegancko współpracuje z LPG (Stah4 + wtryski Hana). Wykończenie wnętrza bardzo dobre i po przebiegu 317 tys. km samochód nie wydaje żadnych dziwnych, skrzypiących dźwięków. Skóra na kierownicy dopiero zaczęła się lekko przecierać. Niespecjalnej jakości dźwięk audio (nie BOSE).
3,7
~artur
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Auto z fajnym silnikiem zapewniającym przyzwoite osiągi (polecam). Fajny układ jezdny zapewniający dobre prowadzenie. Elementy te dają frajdę z jazdy. Dodatkowo auto fajnie wygląda tak z zewnątrz jak i wewnątrz. Niestety auto jest usterkowe (zob. niżej w opisie), dodatkowo słabo odporne na rdzę. Oczywiście być może inne auta też mają problemy z awaryjnością bo elektryka nie jest mocną stroną w obecnych czasach, jednakże jeśli dodamy fakt że auto to jest o 10-25% droższe od konkurencji to można od niego wymagać mniejszej awaryjności. Dzisiaj mogę stwierdzić, że auta tego bym drugi raz nie kupił, bo niestety fajny silnik i układ jezdny przegrywa z dużą awaryjnością. W konsekwencji powstaje pytanie czy opłaca się płacić więcej tylko za znaczek mazdy? Tu niech każdy sobie odpowie sam. Tak na marginesie to podłoga w mazdzie jest od forda, który jest sporo tańszy a czy aby na pewno bardziej awaryjny?
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
8,7
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Auto w posiadaniu 2.5 roku, przejechane kolo 60 tys km. Stosowane hamowanie silnikiem 90% czasu, minimalne uzycie hamulców przy hamowaniu. W miastach ile sie dało w eco driving. Opony letnie 16 cali, opór toczenia B. Opony zimowe 15 cali, opór toczenia D. Spalanie mierzone na długich dystansach, średnia spalania z 1000km minimum. 10l benzyny starcza na okolo 4000km, instalacja STAG. Pobór benzyny wzrasta przy prędkościach powyżej 130/h. powyżej 180 lubi połknąć nawet 4l PB Wersja auta z 2003 90/h autostrada za tirem (opony zimowe)- 7.65l/100 110/h autostrada (opony zimowe)- 9.56l/100 140/h autostrada (opony letnie)- 11.5l/100 180/h autostrada (opony letnie)- 13.5l/100 + 2l PB 110/h drogi krajowe (opony letnie)- 9-11l/100 zależy od ilosci zabudowań 90/h krajowe (opony letnie)- 8-10l/100 zależy od zabudowań Miasto: Ścisłe centrum, światła co 200m, korki, piesi- max 12l/100, średnio 10.5l Obrzeża, świateł brak, korków minimalnie- 8-9l/100 Warszawa: max 13l/100 średnio 11l Minimum z minimum uzyskuje przy 80/h, spada wtedy do okolo 7.20l/100, przeszkadzając jazdą wszystkim innym. średnia z 200km tylko
12,5
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Jak w każdym golfie, focusie itp. Klocki, zawieszenie, tarcze na tym samym poziomie. Jedynie części/osprzęt silnika itd mają już typowo japońskie ceny i tu przy zakupie trzeba uważać na parę elementów, bo np Sonda lambda w oryginale potrafi kosztować 1600zł ! zamienników nie ma praktycznie i trzeba kombinować na allegro. To samo dotyczy pompy wspomagania, regenerowane w granicach 1800zł ! używane tanie też nie są, jednak da się je ogarnąć u speca. Reszta części w cenach standardowych jak u konkurencji.
8,5
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
W mojej mazdzie psują się tylko drobnostki. Poważne rzeczy zapewniające jazdę działają zawsze bez zarzutu. Koszt serwisowania auta na orygianlnych częściach jest drogi (termostat to np. 300 zł do forda mk ii to 150 - części są kompatybilne, bo to prawie ten sam silnik, czujnik temperatury zewnętrznej i climatronika to 450 zł, wydech (monolit z katalizatorem) 4500 zł spręzarka klimatyzacji 2500 zł, regenerowana 1000 zł, koszt malowania drzwi i nadkola w aso [lekkie zadrapanie] 2500 zł, przegląd w ASO to około 500 zł do 800 zł)

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: TARTARINI SWG
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Witam. Posiadam Mazde 3 z instalacja Tartarini i jest poprostu genialna!!! Nie mam pojecia co kolega rexx ma do zarzucenia tej instalacji a co dopiero serwisowi... To nie jest moje pierwsze autko z ta instalacja i nigdy nie mialem problemów:) Super instalacja i serwis!! Polecam w 100%
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Witam ponownie. Pierwsza wymiana filtrów i regulacja instalacji (a właściwie jej brak)po 13000km. Wszystko wzorowo. Instalacja trzyma parametry jakby dopiero była założona. Filtry prawie jak nowe, tylko lekko były zabrudzone. Na razie jest super, zero problemów, oby tak dalej. Pozdrawiam.
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.
Mazda 3 I Hatchback