Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Mazda 3

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2003 roku. „Trójka” zastąpiła słynną serię 323 i tak jak ona okazała się sukcesem rynkowym – zdobyła wiele nagród w plebiscytach na samochód roku, np. w Chorwacji, Danii, Turcji i Czechach. Modele dwóch pierwszych generacji powstały na płycie podłogowej C1 stworzonej przy współpracy Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem pierwszej „Trójki” był prototyp MX-Sportif. Od 2013 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. W Japonii Mazda 3 była sprzedawana pod nazwą Axela. Jej usportowiona wersja to Mazda 3 MPS w Europie i Mazdaspeed3 w USA.

Generacje Mazda 3

Mazda 3 generacja II

Choć nie przyciąga wzroku równie skutecznie jak następca, Mazda 3 II. generacji to bez wątpienia jeden z najciekawiej wystylizowanych modeli w klasie kompakt. Na atrakcyjny wizerunek pracują liczne przetłoczenia i wyraźnie opadająca linia dachu, jak również oryginalnie zaprojektowane detale, które nadają całości niepowtarzalnego charakteru. W gamie wersji nadwoziowych znajdziemy dynamicznie narysowanego hatchbacka oraz bardziej eleganckiego sedana.

W ślad za designem nadwozia, również stylistyka wnętrza sprawia, że na Maździe można zawiesić oko. Kokpit wyróżniają zegary umieszczone w “tubach”, zestaw elektronicznych wskaźników i rozbudowana konsola środkowa. Ergonomia obsługi kokpitu stoi na bardzo dobrym, ale nie idealnym poziomie, bo podczas gdy zegary główne są wzorowo czytelne, a najważniejsze przyciski pokładowe możemy obsługiwać z zamkniętymi oczami, sterowanie fabryczną nawigacją czy radiem wymaga przyzwyczajenia. Pewne zastrzeżenia mamy również do materiałów wykończeniowych, bowiem ich jakość wyraźnie odbiega od tej prezentowanej przez liderów segmentu.

Do listy mankamentów wnętrza trzeba dodać ten najpoważniejszy, a mianowicie panującą w środku ciasnotę. Nie mamy tu jednak na myśli pierwszego rzędu siedzeń, bo akurat tam miejsca jest pod dostatkiem. Mowa o przestrzeni wygospodarowanej dla pasażerów tylnej kanapy - i wzdłuż, i wszerz, i wzwyż brakuje dodatkowych centymetrów, przez co swoboda ruchów jest mocno ograniczona. Rodzinnemu wykorzystaniu “trójki” nie sprzyja też bagażnik, który jest niespecjalnie pojemny, a w wersji sedan również słabo dostępny.

Ładne, w miarę uporządkowane, czytelne i przestronne miejsce pracy kierowcy zachęca do czerpania przyjemności z prowadzenia. Tej kompaktowa Mazda dostarcza w bród - jej zawieszenie pewnie trzyma się drogi, nadwozie jedynie minimalnie wychyla się podczas pokonywania zakrętów, a układ kierowniczy daje pełne wyczucie samochodu. Skutecznością resorowania nierówności auto nie aspiruje może do miana luksusowej limuzyny, ale większość niedoskonałości dróg pokonuje bez problemu.

Z racji japońskiego pochodzenia i wynikającej z niego wysokiej ceny, Mazda 3 II nie była na rynku nowych aut rozchwytywanym modelem. W gronie samochodów używanych kosztuje już jednak wyraźnie mniej, a świetną zachętą do jej zakupu jest kapitalna niezawodność. Wprawdzie auto jest jeszcze młode, jednak sporo egzemplarzy ma już pokaźne przebiegi i nawet wśród nich trudno odnaleźć takie mające za sobą istotną awarię. Na miano bezproblematycznego ideału “trójka” jednak nie zasługuje, bo jej lakier rysuje się w błyskawicznym tempie, a zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia. Szkoda, bo nawet w dziedzinach dostępności tanich części i łatwości napraw samochód wypada nie najgorzej.

Mazda 3 generacja I

W porównaniu do swojego poprzednika, modelu 323F, Mazda 3 zyskała na atrakcyjności wizualnej (choć tył może budzić pewne kontrowersje), jednak pod względem funkcjonalnym okazała się mniej dopracowana - mniejszy niż w poprzedniku bagażnik nie przystoi autu tej klasy. Sama kabina pasażerska jest z kolei wyjątkowo przestronna, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość miejsca wygospodarowanego z tyłu. W samych superlatywach możemy opisywać otoczenie kierowcy - jest atrakcyjnie wystylizowane, czytelne, ergonomiczne, a na dodatek wykonane z wysokiej jakości materiałów i solidnie spasowane.

Z jednostek napędowych stosowanych w "trójce" zdecydowanie bardziej polecamy te zasilane benzyną - zwłaszcza motor 1.6, który zapewnia niezłe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Jeszcze lepszy stosunek pomiędzy przyspieszeniem a spalaniem gwarantują diesle, jednak to dość usterkowe jednostki, na dodatek drogie w obsłudze. Z mechaniką zaczerpniętą z Forda Focusa II, Mazda 3 I. generacji pokonuje zakręty jak przyklejona, ale z dziurami radzi sobie przeciętnie.

Fordowskie pochodzenie rozwiązań technicznych niesie ze sobą jeszcze jedną, poważną zaletę - dostępność wielu tanich części zamiennych. Za pozostałe elementy trzeba niestety sporo zapłacić, podobnie zresztą jak za same samochody na rynku wtórnym. Pomijając awarie silników wysokoprężnych (w 1.6 psuje się m.in. turbosprężarka, w 2.0 choćby filtr cząstek stałych), "trójka" to pod względem mechanicznym dopracowany, niezawodny samochód. Niestety, w kwestii odporności na korozję pokazuje się z jak najgorszej strony - na nadwoziu błyskawicznie pojawia się brązowy nalot.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Silniki Mazda 3

Mazda 3 II - jaki silnik wybrać?

Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?

Publikacje o Mazda 3

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
 
Nasz test Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyEnergy

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Czy będzie i jak może wyglądać nowy MPS 3?

26 czerwca 2013 roku ujawniono światu nowe oblicze Mazdy 3. Projektanci wspięli się na wyżyny i powstał bardzo atrakcyjny kompakt, zaprojektowany zgodnie z nową filozofią Mazdy: KODO - "Dusza Ruchu". Do mnie ta stylizacja trafia, podoba mi się zarówno zewnętrzny design jak i całkiem spójne...

Białe szaleństwo - Mazda 3 MPS
 
Nasz test Mazda 3 MPS

Święta, święta i po świętach. Po kilku dniach spędzonych w gronie rodzinnym pozostał doskonały nastrój i mnóstwo zmagazynowanych kalorii. Pora roku sprzyja sportom zimowym, odkurzyłem więc deskę snowboardową, zadzwoniłem do znajomych i już wiedziałem, że spalę nieco kalorii na stoku. Jedyną skargę miałem...

Mazda 3 MPS - pobudza do życia
 
Nasz test Mazda 3 II MPS 2.3

Jeden z najmocniejszych hot-hatchy w swojej klasie w dość przystępnej cenie. Jeśli masz problemy z wczesną pobudką - Mazda 3 MPS może być Twoją poranną kawą i przywróci Ci chęć do życia bez względu na to, czy jedziesz do rodziny za miasto, czy tylko odwieźć dzieci do szkoły dwie przecznice dalej...

Droga, ale trwała - Mazda 3 (2003-2009)

Używane Mazdy trzymają wartość. Nie bez przyczyny. Są bezawaryjne, a świetnie zestrojone zawieszenia pozwalają cieszyć się jazdą. "Trójka" jest też ciekawie stylizowana, co w przypadku japońskich samochodów trudno uznać za regułę.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 3

Mazda 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 3autoWcentrum - społeczność Mazda 3

najwyższe oktanyAuta - Mazda 3

Mazda 3 Mazdaspeed Red Devil 83,82

Mazda 3 87,25

Mazda 3 金太 70,97

Mazda 3 SPORT 78,32

Mazda 3 66,66

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 3

dawid39lo 30,07

Pawlik_007 30,16

Lobo7 30,18

TheKazz 30,12

Fulin 30,13

Morgus 60,04

kubakocoj 69,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 3

EMO, czyli Emeryt Mode On.
EMO, czyli Emeryt Mode On. Wczoraj wyskoczyła mała trasa do zrobienia i postanowiłem jechać we wspomnianym ...
"Firmowy" wóz:)
Skoro już się tu przyplątałem, to zamówiłem firmowe naklejki aWc na tablice i ty...
Duży serwis
Duży serwis Stuknęło 200 tysięcy, przydałoby się wymienić to i owo... Od ostatniego przegląd...
Zaczynamy się bawić w liczenie
Zaczynamy się bawić w liczenie Zaczynam wprowadzać dane do dziennika kosztów. Pierwsze 1200 km muszę zignorować...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 3

od 64 900 zł do 93 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 165 KM): 1.5 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 3
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 3

Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

64 900

Zobacz ofertę Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 3 najczęściej porównywane z:

Skoda Rapid
1.6 TDI (105 KM)
Ford Focus
1.6 EcoBoost (150 KM)
Volvo V40
1.6 T4 (180 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 69 990 zł
Zyskujesz: 16 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 3

  • Średnia ocena
    na podstawie 302 opinii
  • 4,36
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Mazda 3 Hatchback 1.6 i 16V (104 KM)

Pierwsze moje auto tej marki.Poprzednie Toyoty, także jako 1 właściciel.Mazdę wyżej oceniam nie tylko pod względem niezawodności ale także wyglądu,ergonomi,wyciszenia oraz zużycia paliwa.Są niestety i cienie tego jakże sympatycznego samochodu:1/uciążliwe otwieranie bagażnika /obecnie zmienione/,2/nadmierne wycieranie wykładziny dywanowej /wymianana jej przed końcem gwarancji,3/ brak podkladki gumowej pod lewą nogę kierującego. Mimo tych drobnych mankamentów tego typu autko gorąco polecam.Moim następnym będzie także MAZDA Szerokiej i bezpiecznej drogina bardzo trudnych naszych drogach.

dodał: Janusz Krotofil
Mazda 3 Hatchback 1.6 i 16V (104 KM)

Sportowa charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego - dość twarde, ale za to seakcja ostra jak żyleta. Seryjne audio bardzo dobre. Żadnych skrzypień, wykończenie na bardzo wysokim poziomie. Słaba widoczność przez tylną szybę, w lusterkach bardzo dobra. 4 szyby w elektryce i automacie (!) Bagażnik w sedanie nie ma uchwytu ułatwiającego zamykanie w deszczowe / brudne dni, natomiast hatchbak go ma. Nieprzeciętna radość z jazdy jak na klasę kompaktową, bez porównania z bezpłciową corollą. Ogólnie bardzo dopracowany samochód.

dodał: MP3
Mazda 3 Hatchback 1.6 i 16V (104 KM)

Oczywiscie ma swoje wady,ale... Mam ja 10 miechow,a ona wciaz ze mna wytrzymuje!Ha,Ha! Mialem rozne fury W tym 3 Mazdy,ale nowa "Trojka" jest ... nie do opisania!Sprawuje sie dzielnie nawet na trudnych norweskich,gorskich trasach.To jest auto,z ktorego nie chce sie wysiadac.Zawsze przed opuszczeniem garazu musze spojrzec jej w "oczy".Pewnie 2,0-litrowy motor daje wiecej satysfakcji,ale moja"Madzia" jest lekiem na cale zlo i dawka adrenaliny nawet w drodze do pracy! FANI PISZCIE! POZDRO!

dodał: Andrzej z Oslo/ andrej.lipinski@chello.no
Mazda 3 Sedan 1.6 i 16V (104 KM)

Samochód powinien być sklasyfikowany w klasie kompakt (niższa średnia) bo jest to klasa golfa i audi A3. Na tle segmentu kompakt jest to propozycja z wyższej półki: lepsze materiały, wygląd, wykończenie i standardowe wyposażenie. Pozytywnych emocji dostarcza nie tylko swietny wygląd (wersji sedan) ale i rys sportowy: rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie. poza tym auto całkowicie bezproblemowe i niezawodne.

dodał: wiktor zoi
Mazda 3 Hatchback 1.6 i 16V (104 KM)

kolorystyke mazda ma swietna. nawet na stalowych felgach jak umyje samochod teraz w zimie odprowadzaja wzrokiem. Ino tylko przód. tyl (o zgrozo) podobny do seata... jezdzi swietnie, troche pije, nie psuje sie, nie narzeka. ja tez nie. oby tak dalej. zdecydowanie polecam. i jaki orginalny samochod... niby samochod klasy b a spotkanie dwoch mazd 3 na drodze rzadkie wyjatkowo..

dodał: a_J
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 3

Mazda 3 II MPS Facelifting Mazda 3 2007 Sedan Mazda 3 Facelifting Mazda 3 Sedan 2009 Mazda 3 sedan 2012 Mazda 3 III hatchback (2014) Mazda 3 MPS Mazda 3 II MPS 2.3 260KM - galeria redakcyjna (2) Mazda 3 II MPS 2.3 260KM - galeria redakcyjna Mazda 3 Spring Edition (2013)
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 3

  • 1.
  • 5,00 Mazda 3 II 1.6 MZR (105KM) 2009r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 2.
  • 4,75 Mazda 3 I 1.6 i 16V (104KM) 2005r.
    dodał: wojtas, 06.08.2013

    Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów.

  • 3.
  • 4,50 Mazda 3 I 1.6 i 16V (104KM) 2003r.
    dodał: Ania M-3, 22.02.2011

    Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. Takie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 i 16V (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 25.02.2011

    Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.

  • 5.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 i 16V (150KM) 2004r.
    dodał: paweł, 14.05.2010

    Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 i 16V (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 13.05.2011

    Witam ponownie. Pierwsza wymiana filtrów i regulacja instalacji (a właściwie jej brak)po 13000km. Wszystko wzorowo. Instalacja trzyma parametry jakby dopiero była założona. Filtry prawie jak nowe, tylko lekko były zabrudzone. Na razie jest super, zero problemów, oby tak dalej. Pozdrawiam.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Mazda 3

30 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Rzaczek~Rzaczek

Witam wszystkich co do tej rdzy w mazdach to nie jestem tak do końca przekonany 4 lata temu sprzedałem wersje 323f w gazie rocznik 94 i wcale nie było na niej rdzy, obecnie posiadam 3 w dieslu i jest OK. Więc uważam że wszystko zależy od właściciela, musimy jednak pamiętać że większość tych aut pochodzi z importu a handlarze kupują auta o różnej historii i wcale nie są to najlepsze egzemplarze raczej większość z nich wyznaje zasadę kupić tanio poprawić bądź zrobić i szybko sprzedać zarabiając. Lecz ogólnie auta niemiecki będą miały lepszą blacharkę od każdego japończyka. Widziałem 3 letnią Toyote z salonu która na progach miała pierwsze oznaki rdzy, nawet audi od czasu do czasu wypuści wadliwą sztukę więc mazdy też się takie trafią i na to nie ma rady jak w każdej marce. Jeśli ktoś rozgląda się za 3 to polecam te po 2006 roku czyli po lifcie wówczas poprawili problem z natkolami.

~Jack~Jack

BMW 3,0 w automacie pali po mieście 16l auto nie dla przeciętnego obywatela.Jak by przerobił na gaz było by pewnie ze 20-22litry na sto.50-55zl/100km,a w benzynie ok. 90zł/100km,ale za to wyrywa asfalt z pod kół.

~beta***~beta***

hej, czy ktoś wie gdzie najlepiej szukać żeby znaleźć jakąś sensowną madzię do kupienia. Chciałabym 2.0 w automacie ale niestety w Polsce ciężko coś zlokalizować w odpowiednim stanie za dobrą cenę a i wnętrze samochodu odgrywa istotną rolę.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 016
Przejechany dystans
13 488 344 km
Zatankowanego paliwa
695 183 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 884
Wydanych pieniędzy
1 058 176 zł
Średnie wydatki na auto
1 238 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 041
Wydanych pieniędzy
1 452 543 zł
Średnie wydatki na auto
1 699 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (855)

Testy zderzeniowe Mazda 3

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 3 2.0 Core, LHD
2013

Mazda 3
Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009

Mazda 3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 3

Na podstawie 385 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Grzesiek, dodano: 30.11.2012 15:59

silnik to 1.6 109 KM sprzed faceliftingu, mega oszczędna jazda przy naprawdę wystarczającej dynamice, co najbardziej przeszkadza to wyraźna turbodziura w dolnym zakresie obrotów do 2000- 2500 obr./ min., bak 45 litrów to na trasie blisko 1000 km zasięgu na jednym baku przy jeździe do 130 km/h.

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZ-CD

autor: bosmak@tlen.pl, dodano: 31.03.2012 15:22

Mazda 3 na pewno lubi paliwo. W jeździe miejskiej w korkach jest bezwzględna - zejście poniżej 13 l jest trudne. Zakładam, że w mniejszym mieście, bez korków spalanie byłoby mniejsze, w okolicach 10-11 l. Ja mam średnio 13-14 ale zaznaczam że dużo jeżdżę w korkach. Auto wygodne, ale dobre na nieco dłuższe trasy, nie jest to auto miejskie.

pełny raport Mazda Hatchback 2.0 MZR

autor: Thorgal, dodano: 02.02.2013 16:47

Tutaj mam mieszane uczucia. Przede wszystkim za mały bak jak na tę klasę i wielkość samochodu. 45 litrów to zdecydowanie poniżej oczekiwań. Na pełnym zbiorniku, tylko po Warszawie, zasięg to 550 / 600km jazdy normalnej i 600 / 650km przy oszczędnym prowadzeniu (tu na zakresie obrotów 1700 - 2000). W trasie, zasięg przy prędkości 120 - 130km/h wyszedł 830 i 6 litrów w baku. Tu zaznaczam, że tempo było jednostajne, bez wyprzedzania ze zwiększaniem obrotów, bez redukcji. Autostrada w Niemczech. Przy używaniu biegów i przy bardziej agresywnej jeździe, niestety spalanie bardzo wzrasta. Części zamienne bardzo drogie. Z racji tego, że samochód był służbowym, to pod uwagę było brane tylko ASO. Prywatnie nie było by mnie stać: katalizator: 4700pln; turbina z wymianą: 5500pln; filtr paliwa z wymianą: ok 400pln. Nie są to ceny dla "Kowalskiego". Do wielu elementów brak zamienników i trzeba niestety topić spore pieniądze. Kompletne sprzęgło z łożyskiem do mojego prywatnego V40 1,9d: 800pln + 350pln wymiana (bez dwumasy); do Mazdy, ten sam zesaw (również bez dwumasy): 1200 za części + minimum 500pln wymiana. Jest różnica ...

pełny raport Mazda Sedan 1.6 MZ-CD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 3
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także