Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Mazda 3

Lata produkcji: 2003 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2003 roku. „Trójka” zastąpiła słynną serię 323 i tak jak ona okazała się sukcesem rynkowym – zdobyła wiele nagród w plebiscytach na samochód roku, np. w Chorwacji, Danii, Turcji i Czechach. Modele dwóch pierwszych generacji powstały na płycie podłogowej C1 stworzonej przy współpracy Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem pierwszej „Trójki” był prototyp MX-Sportif. Od 2013 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. W Japonii Mazda 3 była sprzedawana pod nazwą Axela. Jej usportowiona wersja to Mazda 3 MPS w Europie i Mazdaspeed3 w USA.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Dane techniczne Mazda 3

Silniki

Moc silników 84-260 KM

Poj. silników 1 388-2 489 cm3

Prędkość maks. 169-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,1-14,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Mazda 3

Średnia ocena modelu

na podstawie 404 opinii

4.37

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Mazda 3

Samochód kupiłem w dużym stopniu "oczami" - ktoś może się nie zgodzić, ale dla mnie jest po prostu piękny. Wśród ... więcej"kompaktów" jedyny konkurent pod tym względem do Alfa Romeo Giulietta. Inna sprawa, że gdyby to nie był "Japończyk" to pewnie bym nie kupił. Konkurencją były Honda Civic i Toyota Corolla. Wszystkie w podobnych cenach, Mazda wygrała w sumie wyglądem i "radochą" z jazdy. Nie mam zaufania do silników od kosiarek z zamontowaną turbiną jakie wkłada do samochodów większość koncernów i dlatego wybór miałem dość ograniczony. Padło na Mazdę i jestem na razie bardzo zadowolony. Nie jest to oczywiście samochód bez wad (o czym niżej), ale zaznaczyłem pięć gwiazdek, bo dla mnie - parafrazując prezesa Ochudzkiego Ryszarda - plusy przesłoniły minusy. ukryj
dodano 15.06.2015 przez
Wcześniej jeździłem samochodami skody, volkswagena, audi i forda więc tak jak 90% polskich kierowców. Na mazdę zwróciłem uwagę dzięki opiniom ... więceji niezależnym testom i nie czuję się oszukany a wręcz przeciwnie- bardzo miło zaskoczony. Samochód jak na swoje wymiary jest przestronny i wygodny. Zawieszenie dość sztywne ale nie hałasujące. Wnętrze atrakcyjne i funkcjonalne. Mazda 3 z silnikiem 2.0 jest idealnym kompromisem pomiędzy samochodem rodzinnym a sportowym. 150KM robi swoje a dzięki wolnossącemu silnikowi charakterystyka pracy jest bardziej niż zadowalająca. Mazda przyśpiesza jak wściekła tylko trzeba wiedzieć jak to robić, zwłaszcza jak wcześniej jeździło się kilka lat dieslem. Zawieszenie zestrojone jest idealnie i nie trzeba się bać wchodząc szybko w zakręty. Spalanie jest na odpowiednim poziomie 10l w mieście i 7,5-8,5l w trasie- pewnie można zejść niżej ale po co jak wciskanie w fotel przy wyprzedzaniu jest takie przyjemne. Wygląd zewnętrzny auta jak dla mnie jest super. Awaryjność…jaka awaryjność? Rozrząd na łańcuchu, proste rozwiązania, silnik wolno ssący i nie wyżyłowany. Jedynie do czego można się przyczepić to do miękkiej blachy. Najlepszą recenzją tego auta jest fakt, że pomimo iż jeżdżę nim 5 miesięcy to gdy w siadam do niego to zaczynam się cieszyć jak dziecko . Jeśli chcesz mieć samochód, który będzie bardzo dobrze wyglądał, super trzymał się drogi, będzie względnie ekonomiczny, będzie przyśpieszał od 0-100 w 8,5sek a w dodatku będzie totalnie bezawaryjny to mazda3 2.0benzyna jest właśnie tym samochodem. No chyba, że lubisz zlewać się w tłumie to kup sobie milionowego na rynku polskim vw golfa. ukryj
dodano 30.08.2011 przez
Auto piękne, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Takiej formy nie ma żadne znane mi auto. Jesteśmy w nim ... więcejzakochani. Dlatego kupiłem. Dopracowane i prawie pozbawione wad. Ale dlaczego 4 gwiazdki? Bo dużo pali w mieście i fatalnie obsługuje się ekran dotykowy. ukryj
dodano 11.03.2014 przez
Byłoby doskonale, gdyby nie irytujące drobiazgi. Nie ma automatycznej blokady drzwi przy określonej prędkości, ani po zadanym czasie od rozpoczęcia ... więcejjazdy. Nie ma nawet wygodnego przycisku blokady drzwi. Zawiasy bagażnika wchodzą w przestrzeń bagażową. Mało atrakcyjny design tablicy wskaźników i przeciętna czytelność przy dużym nasłonecznieniu kabiny. Powinni byli podejrzeć jak to robi Audi. W przypadku wersji z automatycznymi wycieraczkami szyby przedniej brak możliwości ręcznego ustawienia wolnej pracy wycieraczek. Dla mnie automat w wielu sytuacjach macha wycieraczkami zbyt często, co denerwuje i rozprasza. Tylko jedno gniazdo zasilania 12V i to w miejscu słabo nadającym się do zasilania rejestratora jazdy, czy nawigacji. Nawigacja fabryczna ma mapy Polski aktualizowane z dużym opóźnieniem, co przy obecnym tempie rozwoju sieci dróg jest trudne do zaakceptowania. Nie można na stałe wyłączyć i-Stop i zdaniem moim, a także innych użytkowników np. w korku zbyt często silnik gaśnie by uruchomić się po kilku sekundach. Pozostałe rzeczy znakomite. ukryj
dodano 16.08.2014 przez
Zobacz oceny Mazda 3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Mazda 3

Pb
5,00 - 13,83
Na podstawie 331 raportów spalania
ON
3,93 - 7,97
Na podstawie 148 raportów spalania
LPG
7,70 - 10,83
Na podstawie 23 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Mazda 3

Jeżdżę autkiem od 3 miesięcy. 3-latek z 85000 przebiegu. Ogólnie komputer przekłamuje do 1-litra i z tego co widzę, większość ... więcejkolegów podaje spalanie z komputera a nie faktyczne. Na co dzień jeżdżę po Krakowie ze średnią prędkością ok. 17km/h... Dramat a nie jazda... Gratuluję jeżeli komuś przy takiej jeździe uda się spalić 6 litrów na setkę (no chyba że z silnikiem hybrydowym)... 7-8 bez wyłączania klimy to spalanie które osiągam. Podkreślę, że nie jeżdżę oszczędnie... Kolega Audi A3 z 2000 roku 1.9 TDI mówi, że pali koło 6 litrów. Nie kłamie, ale po drodze do pracy ma jedne światła na których z reguły nie staje... 7-8 - nie jest to mało, ale nie wyobrażam sobie przesiąść do innego samochodu a już na pewno nie z silnikiem benzynowym. W wakacje pojechałem z Krakowa nad Balaton jakieś 500 km drogi. Żadnych autostrad tylko piękne krajobrazy przy zwykłych drogach. Kto jechał przez Słowację to wie, że drogi mają świetne, ale jak jest 90 to jedziemy 90 a jak 50 to nie ma siły i ani kilometra więcej, no chyba, że ktoś ma za dużo kasy. Przy takiej podróży spalanie miałem na poziomie 5 litrów na setkę. Dla mnie idealnie. Jadąc autostradą 130-140/h wychodzi koło 5,5. Poza tym potwierdzam, że przy spokojnej jeździe w trasie można zejść do 4,5 ale nie na autostradzie (raz mi się udało:)). Reasumując... Nie można porównać "jazdy po mieście/w trasie" i "jazdy po mieście/w trasie". Za dużo zależy od miasta, trasy, kierowcy, pogody, etc., etc.... Ja ze swojego autka jestem bardzo zadowolony i daję mu 5/5:). ukryj
dodano 17.10.2009 przez
Posiadam Mazdę bez licznika komputerowego, więc wszystkie wyniki są metodą wyliczenia spalania poprzez tankowanie do pełna, przejechania jakiejś ilości kilometrów, ... więcejpo czym ponownego tankowania do pełna. Najwięcej mazda spaliła mi, kiedy przejechałem równo 100km po mieście - rzadko stałem w korkach, b. często na światłach - spaliła wtedy 6.1 litra. Następny test zrobiłem bardzo dokładny - co do dziesiątej kilometra, przejechałem 62% drogi po autostradzie(około 120km/h), a 38% drogi po mieście, wynik spalania to 5,4 litra, przy czym muszę tutaj zaznaczyć iż jazda po mieście często wyglądała tak, że odpaliłem samochód, przejechałem 2km, zgasiłem. Ostatni pomiar to przejazd tylko i wyłącznie autostradą, samochód spalił wtedy 4.9 litra. Wszystkie pomiary miały miejsce w temperaturze około 2-3 stopni. Jestem kierowcą dynamicznym, ruszam pierwszy ze świateł, rozpędzam auto do 50-60 km/h i tak sobie jadę, hamuję biegami. Samochód jest bardzo zrywny, no i ma rewelacyjne zawieszenie i układ jezdny. Jako minus - radio bez cd (okazuje się, że to ogromny problem, zrobienie tego kosztuje około 450zł) i niestety karoserię bierze rdza, jeśli jednak ponownie miałbym kupić samochód kompaktowy, zdecydowanie wybrałbym Mazdę 3. Przekazałem wszystkie moje spostrzeżenia, pozdrawiam! ukryj
dodano 20.12.2011 przez
Tutaj mam mieszane uczucia. Przede wszystkim za mały bak jak na tę klasę i wielkość samochodu. 45 litrów to zdecydowanie ... więcejponiżej oczekiwań. Na pełnym zbiorniku, tylko po Warszawie, zasięg to 550 / 600km jazdy normalnej i 600 / 650km przy oszczędnym prowadzeniu (tu na zakresie obrotów 1700 - 2000). W trasie, zasięg przy prędkości 120 - 130km/h wyszedł 830 i 6 litrów w baku. Tu zaznaczam, że tempo było jednostajne, bez wyprzedzania ze zwiększaniem obrotów, bez redukcji. Autostrada w Niemczech. Przy używaniu biegów i przy bardziej agresywnej jeździe, niestety spalanie bardzo wzrasta. Części zamienne bardzo drogie. Z racji tego, że samochód był służbowym, to pod uwagę było brane tylko ASO. Prywatnie nie było by mnie stać: katalizator: 4700pln; turbina z wymianą: 5500pln; filtr paliwa z wymianą: ok 400pln. Nie są to ceny dla "Kowalskiego". Do wielu elementów brak zamienników i trzeba niestety topić spore pieniądze. Kompletne sprzęgło z łożyskiem do mojego prywatnego V40 1,9d: 800pln + 350pln wymiana (bez dwumasy); do Mazdy, ten sam zesaw (również bez dwumasy): 1200 za części + minimum 500pln wymiana. Jest różnica ... ukryj
dodano 02.02.2013 przez
Samochód mam od pół roku. Więc dane pochodzą z zimy oraz wczesnej wiosny Jeżdżę nim głównie po Wrocławiu - w mieście ... więcejspalanie ok 9-10 litrów. W lecie pewnie to samo wyjdzie bo mniejszy ruch ale klime trzeba będzie uruchomić. W trasie przy normalnej jeździe bez zbędnego gazowania i wyprzedzania by być 5 metrów dalej - 6.5 wyszło ostatnio na 500 kilometrach, bez klimy, ok 10 stopni na zewntątrz. Dlugiej trasy na autostradzie z wiekszymi predkosciami nie robilem to się nie wypowiem. Jak kogoś interesuje to frajda z jazdy tym samochodem jest duża, stostunek mocy do wagi super, potrafi się zebrać bardzo ładnie. Wiadomo - są mocniejsze samochody, ale uważam, że jeżdząc tym nie odczuwam jakiegokolwiek braku mocy. Auto jedzie jak chcę. Z minusów - hałas. Stara konstrukcja sprawia, że w środku przy większych predkościach jest stosunkowo głośno porónując do nowych osobówek. Nie chodzi tu już nawet o silnik tylko raczej hałas powietrza i opon. Ale to tak powyżej 120-130 km/h Tak czy inaczej - polecam :) ukryj
dodano 19.04.2016 przez
Jeżdżę dopiero parę miesięcy, tankowany pod korek PB98 na różnych stacjach (Statoil, Orlen, BP, Shell). Przy moim stylu jazdy raczej ... więcejspokojnym bez zamulania, czasami ostrzej ale bez "pałowania" w mieście pali ~11L. Autko mnie nie prowokuje bo w środku kabiny praktycznie nie słychać silnika a jak już słychać to nie jest to zbyt ciekawy dźwięk. Fajnie słychać jedynie jak dmucha w wydech przy otwartej przepustnicy ale to jest moment, potem jak bym ojca avensisem jechał :-), podkreślam dźwięk nie osiągi. Trasa autostradą 150-160 czasami ponad 200 ale nie szybciej niż 220 (w obawie o zerwanie anteny CB) też 11L. Ogólnie idzie wytrzymać. Jak ktoś się przymierza do zakupu to niech nie myśli że uda się zejść poniżej tych 11L. Autko dla malej rodziny w sam raz, wygodne, bagażnik spoko w środku dość komfortowo. Mimo wszystko mój 4 letni synek woli starego Proboszcza 2.5 V6 który nie chce się popsuć od 17 lat, fajnie gulgocze na wolnych obrotach :-) i ładnie się kręci do 7krpm ukryj
dodano 14.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania Mazda 3 Dodaj raport spalania

Publikacje o Mazda 3

Przeczytaj pozostałe 17 publikacje o Mazda 3

Newsy o Mazda 3

Przeczytaj pozostałe 15 newsów o Mazda 3

Generacje Mazda 3

2013 - teraz
2009 - 2013
2003 - 2009

Auta Nowe: Mazda 3

nowe Mazda 3
Mazda 3
ceny od 67 900 zł do 103 990

Mazda 3 III Hatchback 1.5 SKYACTIV-G 100KM od 2013

w pakiecie SkyGO

w cenie katalogowej brutto

67 900 zł

Wyposażenie standardowe
Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
Spoiler dachowy (Hatchback)
Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym Standard
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 24 oferty Mazda 3
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Mazda

Aso Mazda Kozłowski Szczecin

Mazda Kozłowski Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga  31B

Więcej

AUTO AG

BIG AUTOHANDEL Mazda Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Aleja Sikorskiego 19

Więcej

AUTOART JAREMKO

AUTOART JAREMKO Mazda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Mińska 41a

Więcej

BEMO MOTORS

Bemo Motors Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Aleja Krakowska 169

Więcej

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k.

Gołembiewscy sp. z o.o. sp.k. Mazda Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Św. Wincentego  92

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Mazda 3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 585

Przejechany dystans

695 005 zł

Zatankowanego paliwa

153 720 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

397

Wydanych pieniędzy

177 650 zł

Średnie wydatki na auto

1 200 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

922

Wydanych pieniędzy

407 835 zł

Średnie wydatki na auto

2 756 zł

ZOBACZ 148 dzienników kosztów Mazda 3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Mazda 3

Liczba wpisów: 5
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Mazda 3 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Mazda 3

Liczba wpisów: 21
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( ... więcejFORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!! ukryj
dodano 17.08.2013 przez
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i ... więcejjak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów. ukryj
dodano 06.08.2013 przez
Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. ... więcejTakie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam. ukryj
dodano 22.02.2011 przez
Po poprawieniu instalacji po partaczach z zak³adu - zamontowali valteki 34 dysze 2.8mm, red. Zavoli N, czujnik PS2 przed filtrem ... więcejFL daleko od listwy, reduktor przykrêcony do grodzi, który w koñcu odpad³ pozostawiaj±c fajny otworek i butli do jazdy na wstecznym. Strojenie i zebranie obu map, w³±czona adaptacja OBDII (+/- 3%). Red. Zavoli S, wtryski Dragon (dysze 2.5mm 1.5bar). ukryj
dodano 14.10.2014 przez
Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic ... więcejsię nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo. ukryj
dodano 25.02.2011 przez
Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się ... więcejnie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km. ukryj
dodano 14.05.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Skarbnica wiedzy o Mazda 3

Ciekawostki
dodano 23.12.2011 przez
Mazdaspeed3 / Mazda 3 MPS wyposażona jest m.in. w komputer pokładowy. Znalazłem jednak gdzieś informację, że są wersję Mazdy 3, które fabrycznie nie mają włączonego…
Sposoby wykonania czynności
dodano 08.01.2012 przez
Sporo się naszukałem zanim znalazłem jak zmienić jednostki wskazań komputera pokładowego z mpg na l/100km. Najpierw znalazłem online konwerter, ale przeliczanie tego w głowie podczas…
dodano 27.12.2011 przez
Należy przytrzymać przez kilka sekund przycisk kasowania przebiegu dziennego i włączyć stacyjkę. Po chwili na wyświetlaczu pojawi się napis: "tESt" i wtedy można ów przycisk…
dodano 23.12.2011 przez
Mazda(speed) 3 w wersji z automatyczną klimatyzacją posiada czujnik temperatury zewnętrznej. Aby zmienić wskazanie na wyświetlaczu należy wcisnąć przycisk AMB umieszczony na panelu obok przycisku…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą