Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Mazda 3

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2003 roku. „Trójka” zastąpiła słynną serię 323 i tak jak ona okazała się sukcesem rynkowym – zdobyła wiele nagród w plebiscytach na samochód roku, np. w Chorwacji, Danii, Turcji i Czechach. Modele dwóch pierwszych generacji powstały na płycie podłogowej C1 stworzonej przy współpracy Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem pierwszej „Trójki” był prototyp MX-Sportif. Od 2013 roku oferowana jest trzecia generacja modelu. W Japonii Mazda 3 była sprzedawana pod nazwą Axela. Jej usportowiona wersja to Mazda 3 MPS w Europie i Mazdaspeed3 w USA.

Generacje Mazda 3

Mazda 3 generacja III

Po tym, jak Mazda 6 oczarowała nas swoim wrodzonym pięknem, zaczęliśmy z niecierpliwością i pełnią nadziei oczekiwać nowej “trójki”. Kiedy ta ujrzała światło dzienne, było już jasne, że projektanci japońskiej marki są w doskonałej formie i nie zamierzają przerywać dobrej passy. Przejawem ich designerskiego kunsztu jest kompaktowe nadwozie modelu 3, w którym zwarta, pełna załamań sylwetka oraz śmiało narysowane szczegóły tworzą nadzwyczaj urodziwy widok.

Atrakcyjnie wyglądający krajobraz ujrzymy również po zajęciu miejsca za “kółkiem”. Otaczający kierowcę pejzaż cieszy tym bardziej, że ładne wskaźniki przekonują do siebie czytelnością, a miłe dla oka przyciski na konsoli środkowej są też miłe w obsłudze. Pozytywnej atmosfery nie zakłóca również wykończenie, bo zarówno materiały, jak i staranność montażu stoją na dobrym poziomie. Z racji dynamicznego nadwozia widoczność do tyłu jest trochę ograniczona.

Ukształtowanie karoserii negatywnie wpływa również na przestronność kabiny - opadający dach zabiera wartościowe centymetry podróżującym na tylnej kanapie. Na domiar złego, nie mają oni szczególnie dużo miejsca na wysokości kolan, a pasażer siedzący pośrodku musi liczyć się z masywnym tunelem. Z przodu siedzi się dużo lepiej, bo miejsca jest pod dostatkiem, z kolei fotele idealnie łączą podtrzymywanie ciała na zakrętach z wygodą w trasie. Bagażnik ma co najwyżej przeciętną pojemność i został dość tandetnie wykończony.

Podczas gdy wnętrze zasługuje w paru przypadkach na krytykę, tej nie możemy sobie pozwolić, oceniając zachowanie auta podczas jazdy. Podobnie jak poprzednicy, Mazda 3 III. generacji dostarcza prowadzącemu dawkę pozytywnych emocji za każdym razem, kiedy na drodze pojawi się zakręt. Dynamicznej jeździe sprzyjają dobrze zestrojone zawieszenie oraz udany układ kierowniczy. Co ważne, narzekać nie można na komfort tłumienia nierówności.

Wiele azjatyckich samochodów dumnie prezentuje logotypy producentów z Dalekiego Wschodu, ale ich produkcja odbywa się w Europie. W przypadku Mazdy 3 jest inaczej, bo jej wytwarzaniem trudnią się japońskie zakłady. Takie pochodzenie nie powoduje na szczęście, że cło winduje cenę zakupu do gigantycznej kwoty. Prezentowane w cenniku liczby stoją na równi z konkurencją, a niewątpliwym atutem “trójki” jest niezłe wyposażenie standardowe. Dodatków jest za to niewiele, zaś ich ceny mogłyby być niższe.

Mazda 3 generacja II

Choć nie przyciąga wzroku równie skutecznie jak następca, Mazda 3 II. generacji to bez wątpienia jeden z najciekawiej wystylizowanych modeli w klasie kompakt. Na atrakcyjny wizerunek pracują liczne przetłoczenia i wyraźnie opadająca linia dachu, jak również oryginalnie zaprojektowane detale, które nadają całości niepowtarzalnego charakteru. W gamie wersji nadwoziowych znajdziemy dynamicznie narysowanego hatchbacka oraz bardziej eleganckiego sedana.

W ślad za designem nadwozia, również stylistyka wnętrza sprawia, że na Maździe można zawiesić oko. Kokpit wyróżniają zegary umieszczone w “tubach”, zestaw elektronicznych wskaźników i rozbudowana konsola środkowa. Ergonomia obsługi kokpitu stoi na bardzo dobrym, ale nie idealnym poziomie, bo podczas gdy zegary główne są wzorowo czytelne, a najważniejsze przyciski pokładowe możemy obsługiwać z zamkniętymi oczami, sterowanie fabryczną nawigacją czy radiem wymaga przyzwyczajenia. Pewne zastrzeżenia mamy również do materiałów wykończeniowych, bowiem ich jakość wyraźnie odbiega od tej prezentowanej przez liderów segmentu.

Do listy mankamentów wnętrza trzeba dodać ten najpoważniejszy, a mianowicie panującą w środku ciasnotę. Nie mamy tu jednak na myśli pierwszego rzędu siedzeń, bo akurat tam miejsca jest pod dostatkiem. Mowa o przestrzeni wygospodarowanej dla pasażerów tylnej kanapy - i wzdłuż, i wszerz, i wzwyż brakuje dodatkowych centymetrów, przez co swoboda ruchów jest mocno ograniczona. Rodzinnemu wykorzystaniu “trójki” nie sprzyja też bagażnik, który jest niespecjalnie pojemny, a w wersji sedan również słabo dostępny.

Ładne, w miarę uporządkowane, czytelne i przestronne miejsce pracy kierowcy zachęca do czerpania przyjemności z prowadzenia. Tej kompaktowa Mazda dostarcza w bród - jej zawieszenie pewnie trzyma się drogi, nadwozie jedynie minimalnie wychyla się podczas pokonywania zakrętów, a układ kierowniczy daje pełne wyczucie samochodu. Skutecznością resorowania nierówności auto nie aspiruje może do miana luksusowej limuzyny, ale większość niedoskonałości dróg pokonuje bez problemu.

Z racji japońskiego pochodzenia i wynikającej z niego wysokiej ceny, Mazda 3 II nie była na rynku nowych aut rozchwytywanym modelem. W gronie samochodów używanych kosztuje już jednak wyraźnie mniej, a świetną zachętą do jej zakupu jest kapitalna niezawodność. Wprawdzie auto jest jeszcze młode, jednak sporo egzemplarzy ma już pokaźne przebiegi i nawet wśród nich trudno odnaleźć takie mające za sobą istotną awarię. Na miano bezproblematycznego ideału “trójka” jednak nie zasługuje, bo jej lakier rysuje się w błyskawicznym tempie, a zabezpieczenie antykorozyjne pozostawia wiele do życzenia. Szkoda, bo nawet w dziedzinach dostępności tanich części i łatwości napraw samochód wypada nie najgorzej.

Mazda 3 generacja I

W porównaniu do swojego poprzednika, modelu 323F, Mazda 3 zyskała na atrakcyjności wizualnej (choć tył może budzić pewne kontrowersje), jednak pod względem funkcjonalnym okazała się mniej dopracowana - mniejszy niż w poprzedniku bagażnik nie przystoi autu tej klasy. Sama kabina pasażerska jest z kolei wyjątkowo przestronna, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość miejsca wygospodarowanego z tyłu. W samych superlatywach możemy opisywać otoczenie kierowcy - jest atrakcyjnie wystylizowane, czytelne, ergonomiczne, a na dodatek wykonane z wysokiej jakości materiałów i solidnie spasowane.

Z jednostek napędowych stosowanych w "trójce" zdecydowanie bardziej polecamy te zasilane benzyną - zwłaszcza motor 1.6, który zapewnia niezłe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Jeszcze lepszy stosunek pomiędzy przyspieszeniem a spalaniem gwarantują diesle, jednak to dość usterkowe jednostki, na dodatek drogie w obsłudze. Z mechaniką zaczerpniętą z Forda Focusa II, Mazda 3 I. generacji pokonuje zakręty jak przyklejona, ale z dziurami radzi sobie przeciętnie.

Fordowskie pochodzenie rozwiązań technicznych niesie ze sobą jeszcze jedną, poważną zaletę - dostępność wielu tanich części zamiennych. Za pozostałe elementy trzeba niestety sporo zapłacić, podobnie zresztą jak za same samochody na rynku wtórnym. Pomijając awarie silników wysokoprężnych (w 1.6 psuje się m.in. turbosprężarka, w 2.0 choćby filtr cząstek stałych), "trójka" to pod względem mechanicznym dopracowany, niezawodny samochód. Niestety, w kwestii odporności na korozję pokazuje się z jak najgorszej strony - na nadwoziu błyskawicznie pojawia się brązowy nalot.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.
Luzacjusz: Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

Silniki Mazda 3

Mazda 3 II - jaki silnik wybrać?

Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?

Publikacje o Mazda 3

Czy warto kupić: używana Mazda 3 (od 2009 do 2013)

Radość z jazdy, ciekawa stylizacja, niezłe wyposażenie i symboliczna awaryjność. Atuty kompaktu z Kraju Kwitnącej Wiśni ułatwiają zaakceptowanie wyśrubowanych cen na rynku wtórnym oraz niezbyt przestronnego wnętrza. Czy warto kupić używaną Mazdę 3 II?

Mazda 3 MPS - pozory mylą

Kim jest król picu? To ktoś, kto zgrywa wielką gwiazdę, choć wcale nią nie jest. Ale ludzie trochę pozazdroszczą i to wystarcza mu do szczęścia. Po drugiej stronie są wszyscy, którzy nie lubią się obnosić, ale za to mają spore możliwości. Zupełnie jak Mazda 3 MPS.

Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM SkyPASSION - mocny gracz ze wschodu
 
Nasz test Mazda 3 Sedan 2,0 120 KM A/T SkyPASSION

Oferta klasycznych sedanów segmentu C dostępna na polskim rynku jest bardzo bogata. Wystarczy wymienić takich graczy jak Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, Ford Focus Sedan czy Honda Civic Sedan, aby przekonać się jak zażarta walka toczy się o względy klienta. Całkiem niedawno do tego...

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa
 
Nasz test Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyEnergy

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Czy będzie i jak może wyglądać nowy MPS 3?

26 czerwca 2013 roku ujawniono światu nowe oblicze Mazdy 3. Projektanci wspięli się na wyżyny i powstał bardzo atrakcyjny kompakt, zaprojektowany zgodnie z nową filozofią Mazdy: KODO - "Dusza Ruchu". Do mnie ta stylizacja trafia, podoba mi się zarówno zewnętrzny design jak i całkiem spójne...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Mazda 3

Mazda 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Mazda 3autoWcentrum - społeczność Mazda 3

najwyższe oktanyAuta - Mazda 3

Mazda 3 60,85

Mazda 3 mój zoom-zoom 71,94

Mazda 3 Black Pearl 78,73

Mazda 3 titanium grey 75,27

Mazda 3 70,67

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Mazda 3

Morgus 30,13

oldwinc 78,22

dawid39lo 30,16

przemo1024 30,56

kubakocoj 65,83

Fulin 30,13

Wojtek2009 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Mazda 3

Mazda wystawiona na sprzedaż
Mazda wystawiona na sprzedaż Witam! Od jakiegoś czasu zastanawiam się na zmiana auta na jednak coś mocniejsz...
Stała sobie Mazda 3 przy drodze.
Stała sobie Mazda 3 przy drodze. Widać było, że na sell, bo kartki na szybach wisiały. Zaraz zrobiłem pitstopa i ...
Osiołkowi w żłoby dano ...
Osiołkowi w żłoby dano ... NOKIAN WR A3 205/50R17 93V oraz PIRELLI W210 SZ SER. II 205/50R17 93H W...
Wrażenia po 45 dniach jeżdżenia
Wrażenia po 45 dniach jeżdżenia Auto kupiłem w gdańskim autohandlu. Oczywiście wszystko miało być cacy, wypieszc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Mazda 3

od 66 900 zł do 92 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 165 KM): 1.5 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Mazda 3
 

Najpopularniejsza wersja Mazda 3

Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Cena katalogowa

66 900

Zobacz ofertę Mazda 3 1.5 SKYACTIV-G 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Mazda 3 najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.6 CDTI (136 KM)
Hyundai i30
1.6 MPI (120 KM)
Dacia Logan
1.2 16V (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i30 Classic Plus 1.4 100 KM Hyundai i30 Classic Plus 1.4 100 KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 890 km. Silnik: 1.4 74KM .
Cena: 52 000 zł
Zyskujesz: 11 400 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Invite Mitsubishi Lancer 1,6 117KM Sportback Invite
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 61 990 zł
Zyskujesz: 5 900 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Mazda 3

  • Średnia ocena
    na podstawie 302 opinii
  • 4,36
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Mazda 3 Hatchback 1.6 MZR (105 KM)

Pierwsze moje auto tej marki.Poprzednie Toyoty, także jako 1 właściciel.Mazdę wyżej oceniam nie tylko pod względem niezawodności ale także wyglądu,ergonomi,wyciszenia oraz zużycia paliwa.Są niestety i cienie tego jakże sympatycznego samochodu:1/uciążliwe otwieranie bagażnika /obecnie zmienione/,2/nadmierne wycieranie wykładziny dywanowej /wymianana jej przed końcem gwarancji,3/ brak podkladki gumowej pod lewą nogę kierującego. Mimo tych drobnych mankamentów tego typu autko gorąco polecam.Moim następnym będzie także MAZDA Szerokiej i bezpiecznej drogina bardzo trudnych naszych drogach.

dodał: Janusz Krotofil
Mazda 3 Hatchback 1.6 MZR (105 KM)

Sportowa charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego - dość twarde, ale za to seakcja ostra jak żyleta. Seryjne audio bardzo dobre. Żadnych skrzypień, wykończenie na bardzo wysokim poziomie. Słaba widoczność przez tylną szybę, w lusterkach bardzo dobra. 4 szyby w elektryce i automacie (!) Bagażnik w sedanie nie ma uchwytu ułatwiającego zamykanie w deszczowe / brudne dni, natomiast hatchbak go ma. Nieprzeciętna radość z jazdy jak na klasę kompaktową, bez porównania z bezpłciową corollą. Ogólnie bardzo dopracowany samochód.

dodał: MP3
Mazda 3 Hatchback 1.6 MZR (105 KM)

Oczywiscie ma swoje wady,ale... Mam ja 10 miechow,a ona wciaz ze mna wytrzymuje!Ha,Ha! Mialem rozne fury W tym 3 Mazdy,ale nowa "Trojka" jest ... nie do opisania!Sprawuje sie dzielnie nawet na trudnych norweskich,gorskich trasach.To jest auto,z ktorego nie chce sie wysiadac.Zawsze przed opuszczeniem garazu musze spojrzec jej w "oczy".Pewnie 2,0-litrowy motor daje wiecej satysfakcji,ale moja"Madzia" jest lekiem na cale zlo i dawka adrenaliny nawet w drodze do pracy! FANI PISZCIE! POZDRO!

dodał: Andrzej z Oslo/ andrej.lipinski@chello.no
Mazda 3 Sedan 1.6 MZR (105 KM)

Samochód powinien być sklasyfikowany w klasie kompakt (niższa średnia) bo jest to klasa golfa i audi A3. Na tle segmentu kompakt jest to propozycja z wyższej półki: lepsze materiały, wygląd, wykończenie i standardowe wyposażenie. Pozytywnych emocji dostarcza nie tylko swietny wygląd (wersji sedan) ale i rys sportowy: rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie. poza tym auto całkowicie bezproblemowe i niezawodne.

dodał: wiktor zoi
Mazda 3 Hatchback 1.6 MZR (105 KM)

kolorystyke mazda ma swietna. nawet na stalowych felgach jak umyje samochod teraz w zimie odprowadzaja wzrokiem. Ino tylko przód. tyl (o zgrozo) podobny do seata... jezdzi swietnie, troche pije, nie psuje sie, nie narzeka. ja tez nie. oby tak dalej. zdecydowanie polecam. i jaki orginalny samochod... niby samochod klasy b a spotkanie dwoch mazd 3 na drodze rzadkie wyjatkowo..

dodał: a_J
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Mazda 3

Mazda 3 II MPS 2.3 260KM - galeria redakcyjna (2) Mazda 3 2007 Sedan Mazda 3 II MPS 2.3 260KM - galeria redakcyjna Mazda 3 II MPS Facelifting Mazda 3 Facelifting Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM - galeria redakcyjna Mazda 3 III sedan (2014) Mazda 3 Hatchback Mazda 3 I Hatchback - galeria społeczności Mazda 3 MPS 2013
Zobacz inne galerie Mazda

Opinie o instalacji LPG

Mazda 3

  • 1.
  • 5,00 Mazda 3 II 1.6 MZR (105KM) 2009r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 2.
  • 4,75 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2005r.
    dodał: wojtas, 06.08.2013

    Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w lubryfikator do chłodzenia zaworów, podobno w japońskich autach powinno się to założyć gdyż zawory są wykonane z troszkę słabszych na wysoką temperaturę materiałów.

  • 3.
  • 4,50 Mazda 3 I 1.6 MZR (105KM) 2003r.
    dodał: Ania M-3, 22.02.2011

    Instalacje mam dwa lata, właśnie skończyła mi się gwarancja.W tym czasie 4 razy byłam na serwisie co 15 tys km. Takie bowiem są warunki gwarancji. Ja w tym czasie przejechałam 60tys km. Jesli można coś ploecić to polecam tą instalacje.Jest to Sequent 24 firmy BRC. Natomiast co do warsztatu to nie mam zastrzeżeń. Zawsze się umawiałam wcześniej i zostawiałam auto.Po paru godzinkach je odbierałam bo tak było mi wygodnie.Panowie zrobili co należy a ja załatwiłam w tym czasie swoje sprawy.Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.3 (162KM) 2006r.
    dodał: oldwinc, 14.10.2014

    Po poprawieniu instalacji po partaczach z zak³adu - zamontowali valteki 34 dysze 2.8mm, red. Zavoli N, czujnik PS2 przed filtrem FL daleko od listwy, reduktor przykrêcony do grodzi, który w koñcu odpad³ pozostawiaj±c fajny otworek i butli do jazdy na wstecznym. Strojenie i zebranie obu map, w³±czona adaptacja OBDII (+/- 3%). Red. Zavoli S, wtryski Dragon (dysze 2.5mm 1.5bar).

  • 5.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: GEUGE, 25.02.2011

    Instalacja nadal sprawuje się świetnie. Czy na dworzu -20C czy +30C to Mazda 3 2.0 świetnie jeździ na gazie. Nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Za miesiąc pierwsza wizyta gwarancyjna w warsztacie i wymiana filtrów, regulacja instalacji. Jak na razie jestem super szczęśliwy że mam gaz przy tych cenach benzyny. Polecam wszystkim instalację Landi Renzo.

  • 6.
  • 5,00 Mazda 3 I 2.0 MZR (150KM) 2004r.
    dodał: paweł, 14.05.2010

    Instalacja założona przez firmę Autopol z W-wy. Świetna robota za bardzo dobrą cenę. Instalacja bezobsługowa. Jak na razie nic się nie dzieje, tylko tankowanie i jazda. Świetne spalanie: miasto 9,5l a na trasie 7,6. Mam nadzieję, że silnik wytrzyma eksploatację na lpg bo przejechałem dopiero 3000km.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Mazda 3

Mazda 3

31 komentarzy

29 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

moczarekmoczarek

Moim zdaniem największy plus dla tego auta należy się za design, w środku bardzo ładnie prezentuje się deska rozdzielcza. Samochód jest zgrabny i nie jest zbyt dużych rozmiarów, więc parkowanie na mieście nie stanowi problemu.

~Rzaczek~Rzaczek

Witam wszystkich co do tej rdzy w mazdach to nie jestem tak do końca przekonany 4 lata temu sprzedałem wersje 323f w gazie rocznik 94 i wcale nie było na niej rdzy, obecnie posiadam 3 w dieslu i jest OK. Więc uważam że wszystko zależy od właściciela, musimy jednak pamiętać że większość tych aut pochodzi z importu a handlarze kupują auta o różnej historii i wcale nie są to najlepsze egzemplarze raczej większość z nich wyznaje zasadę kupić tanio poprawić bądź zrobić i szybko sprzedać zarabiając. Lecz ogólnie auta niemiecki będą miały lepszą blacharkę od każdego japończyka. Widziałem 3 letnią Toyote z salonu która na progach miała pierwsze oznaki rdzy, nawet audi od czasu do czasu wypuści wadliwą sztukę więc mazdy też się takie trafią i na to nie ma rady jak w każdej marce. Jeśli ktoś rozgląda się za 3 to polecam te po 2006 roku czyli po lifcie wówczas poprawili problem z natkolami.

~Jack~Jack

BMW 3,0 w automacie pali po mieście 16l auto nie dla przeciętnego obywatela.Jak by przerobił na gaz było by pewnie ze 20-22litry na sto.50-55zl/100km,a w benzynie ok. 90zł/100km,ale za to wyrywa asfalt z pod kół.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Mazda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 340
Przejechany dystans
14 450 722 km
Zatankowanego paliwa
841 802 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 309
Wydanych pieniędzy
1 212 571 zł
Średnie wydatki na auto
1 220 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 335
Wydanych pieniędzy
1 780 601 zł
Średnie wydatki na auto
1 791 zł
Zobacz dzienniki kosztów Mazda (994)

Testy zderzeniowe Mazda 3

Najnowsze testy zderzeniowe Mazda 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Mazda 3 2.0 Core, LHD
2013

Mazda 3
Mazda 3 1.6 'Touring', LHD
2009

Mazda 3
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Mazda

Zużycie paliwa Mazda 3

Na podstawie 473 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mapet, dodano: 17.10.2009 19:05

Jeżdżę autkiem od 3 miesięcy. 3-latek z 85000 przebiegu. Ogólnie komputer przekłamuje do 1-litra i z tego co widzę, większość kolegów podaje spalanie z komputera a nie faktyczne. Na co dzień jeżdżę po Krakowie ze średnią prędkością ok. 17km/h... Dramat a nie jazda... Gratuluję jeżeli komuś przy takiej jeździe uda się spalić 6 litrów na setkę (no chyba że z silnikiem hybrydowym)... 7-8 bez wyłączania klimy to spalanie które osiągam. Podkreślę, że nie jeżdżę oszczędnie... Kolega Audi A3 z 2000 roku 1.9 TDI mówi, że pali koło 6 litrów. Nie kłamie, ale po drodze do pracy ma jedne światła na których z reguły nie staje... 7-8 - nie jest to mało, ale nie wyobrażam sobie przesiąść do innego samochodu a już na pewno nie z silnikiem benzynowym. W wakacje pojechałem z Krakowa nad Balaton jakieś 500 km drogi. Żadnych autostrad tylko piękne krajobrazy przy zwykłych drogach. Kto jechał przez Słowację to wie, że drogi mają świetne, ale jak jest 90 to jedziemy 90 a jak 50 to nie ma siły i ani kilometra więcej, no chyba, że ktoś ma za dużo kasy. Przy takiej podróży spalanie miałem na poziomie 5 litrów na setkę. Dla mnie idealnie. Jadąc autostradą 130-140/h wychodzi koło 5,5. Poza tym potwierdzam, że przy spokojnej jeździe w trasie można zejść do 4,5 ale nie na autostradzie (raz mi się udało:)). Reasumując... Nie można porównać "jazdy po mieście/w trasie" i "jazdy po mieście/w trasie". Za dużo zależy od miasta, trasy, kierowcy, pogody, etc., etc.... Ja ze swojego autka jestem bardzo zadowolony i daję mu 5/5:).

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZ-CD

autor: makkos, dodano: 30.05.2014 22:39

Ma apetyt. W mieście sporo powyżej 8l, a w Gdańsku nie stoję zbyt często w korkach. W trasie można zejść do 7l pod warunkiem, że nie przekraczamy 110 km/h, powyżej włącza się wir w zbiorniku. Przy spokojnej ale nie ślamazarnej jeździe w cyklu mieszanym ze wskazaniem na miasto wyszło mi 8,1l na 100km. Ta trójeczka ekonomiczna nie jest... ale twardo zestrojone zawieszenie plus cudowna precyzja prowadzenia daje taką frajdę z jazdy, że szybko wybacza się to spalanie :)

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZR

autor: Kierowca Furman, dodano: 01.05.2013 10:00

Pali niewiele. Średnio na cały czas eksploatacji to 5.5l/100km. Przy super emeryckiej i płynnej jeździe można zejść do 3.7l/100km. Minimalne spalanie na trasie 300km miałem 4.5l. Średnio w trasie 5.2l. W mieście ok. 7. Zimą w każdych warunkach litr więcej. Wszystkie wartości przeliczone, a nie z komputera, który wskazuje wg tego jak jest ustawiony. W ukrytym menu trzeba ustawić +10% lub +15% do jego wskazania, aby wartości były najbardziej zbliżone do rzeczywistych. Serwis nie jest przesadnie drogi, dużo części pochodzi z Forda Focusa II.

pełny raport Mazda Hatchback 1.6 MZ-CD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Mazda 3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Mazda 3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Mazda 3
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 II 2.3 260KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Mazda 3 III 2.0 SKYACTIV-G 120KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Mazda 3, oglądali także