Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~Thorgal
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Samochód służył mi jako auto służbowe przez ponad dwa lata. Jest to dobry i solidny sprzęt, jeżeli się o niego dba. Zaznaczę, że dostałem go \"w spadku\" po innym oddziale mojej firmy. Był bardzo zaniedbany w środku, ale jak się też później okazało, mechanicznie. W pierwszym roku wymieniona turbina, szczęki hamulcowe tył i przód. Zaniedbane przeglądy i niedostatecznie pilnowane wymiany części wymusiły naprawę silnika, rozrządu i układu chłodzenia, co poniosło za sobą olbrzymie wydatki. Nie do udźwignięcia dla mnie prywatnie. Teraz, jak go oddaje to wiem, że kolejna osoba będzie miała samochód doprowadzony do idealnego stanu. A wystarczyło robić to, co kazała instrukcja. Przejechałem nim pół Europy już po wspomnianych naprawach i nigdy mnie nie zawiódł. Do czasu ich realizacji nie byłem pewien przejechania żadnego kilometra. Samochód solidnie zrobiony, dobrej jakości materiały. Wszystko precyzyjnie dopasowane i przemyślane.
4,2
~Vivo
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Przez 3 lata uzytkowałem, Mazdę 3 sedan diesel, silnik 1,6 diesel koncernu PSA. Auto kupiłem z przebiegiem 44 tys. z Niemiec od prywatnej osoby. Po roku w Polsce rdza na obydwu błotnikach tył (auto 4 lata). W aucie 6 letnim, gdy sprzedawałem rdza dodatkowo na progach z tyłu, kolejne ogniska rdzy na błotnikach tylnych, drzwiacch tylnych wewnątrz, malutkie zewnętrzne ogniska na przednich. Podwozie troche uratowałem, gdy 4 letnie auto zakonserwowałem, ale elementy zawieszenia gniły już w najlepsze. Przy przebiegu 125 tys. poszła turbina, którą zregenerowałem za 1500 PLN (pomimo regularnej wymany dobrego oleju). Ubywało też gdzieś płynu z chłodnicy, wycieku nie było. Mechanik podejrzewał głowicę naruszoną, nie robiłem tego juz, gdyż udało się uszczelnić te ubytki jakimś preparatem -płynem i pomogło. Na jak długo, trudno powiedzieć. Odzywało sie już koło dwumasowe które trzeba robić razem ze sprzęgłem, ale 20-30 tys. by jeszcze wytrzymało. Pozbyłem sie auta, gdyż nie chciałem zmierzyć się w kolejnym roku z zawieszeniem,które pochodzi od Mazda 6 i jego wymiana jest b. droga. Z auta przez 3 lata użytkowania byłem zadowolony, samochód piekny (nawet dziś)b. cichy i oszczędny z tym silnikiem, wdzięczny, zawieszenie cudnie prowadziło. Dalsze przewidywalne koszty użytkowania po tym przebiegu i ogólne gnicie auta mnie zniechęciły. Wczśniej jeździłem golfami i astrami i madzię będę dobrze wspominać, ale to gnicie auta! Niby Mazda rozstała się z Fordem ale Mazdy 6 dwuletnie nadal mają rdzę!
4,2
~Vego_Remas
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Piękna linia nadwozia, dynamiczny design, oszczędny silnik i przede wszystkim świetny układ jezdny. Wszyscy tak chwalą focusa, że tylko on jest jedyny w swojej klasie pod względem prowadzenia, a zapominają o Maździe 3 która ma tą samą płytę podłogową stworzoną wspolnie przez Mazde i Forda i równie dobrze się prowadzi a jak nie lepiej.
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Tutaj mam mieszane uczucia. Przede wszystkim za mały bak jak na tę klasę i wielkość samochodu. 45 litrów to zdecydowanie poniżej oczekiwań. Na pełnym zbiorniku, tylko po Warszawie, zasięg to 550 / 600km jazdy normalnej i 600 / 650km przy oszczędnym prowadzeniu (tu na zakresie obrotów 1700 - 2000). W trasie, zasięg przy prędkości 120 - 130km/h wyszedł 830 i 6 litrów w baku. Tu zaznaczam, że tempo było jednostajne, bez wyprzedzania ze zwiększaniem obrotów, bez redukcji. Autostrada w Niemczech. Przy używaniu biegów i przy bardziej agresywnej jeździe, niestety spalanie bardzo wzrasta. Części zamienne bardzo drogie. Z racji tego, że samochód był służbowym, to pod uwagę było brane tylko ASO. Prywatnie nie było by mnie stać: katalizator: 4700pln; turbina z wymianą: 5500pln; filtr paliwa z wymianą: ok 400pln. Nie są to ceny dla "Kowalskiego". Do wielu elementów brak zamienników i trzeba niestety topić spore pieniądze. Kompletne sprzęgło z łożyskiem do mojego prywatnego V40 1,9d: 800pln + 350pln wymiana (bez dwumasy); do Mazdy, ten sam zesaw (również bez dwumasy): 1200 za części + minimum 500pln wymiana. Jest różnica ...
5,2
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Chłopaczek który jeździł tym samochodem wcześniej miał średnie spalanie zgodnie z komputerem 4,7 litra/100km niestety jeżdżąc po większym mieście i trasie nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku w cyklu mieszanym najmniej miałem 4,9 l/100km - była to dla mnie męczarnia nie jazda. Przy mojej jeździe średnie zużycie paliwa mam ok 5,5 l/100km na trasie przy spokojnej sympatycznej jeździe zrobiłem 4,5 l/100km a w mieście samym staram się zmieścić w 6 litrach i puki co wychodzi mi to. Obecnie z samego miasta mam 5,7 l/100km. Samochód nie jest drogi w utrzymaniu, puki co wymieniałem w nim tylko filtry, rozrząd, paski, olej, i uzupełniałem płyny i w porównaniu do konkurencyjnych aut cena jest porównywalna. Jedne rzeczy są droższe a drugie tańsze.
4,0
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Najniższe zanotowane na trasie to 3.4 według komputera pokładowego, ale niestety on oszukuje o jakieś 5-6%. W cyklu mieszanym trudno spalić więcej niż 5l, a na trasie więcej niż 4,5 litra. W mieście weźmie więcej - nie mierzyłem, ale myślę, że koło 6 litrów. W sumie jest super. - 3.4 jazda bez wyprzedzania 85km/h - 4.5 jazda 110 - 140km/h z wyprzedzaniem, ale możliwie płynna To są dane z komputera pokładowego, który zaniża dane !! Po 3 testach wyszło, że o jakieś 5-6%, więc też jest super - w Toyocie 2.0 D4D komputer zaniża spalanie o 20-30%.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I Sedan