Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV F

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4260 mm
Szerokość 1675 mm
Wysokość 1335 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1435 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 750 mm

Oceny Mazda 323 IV F

Liczba ocen: 354
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~qbalo86
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Rewelacyjne autko! Ponadczasowa linia nadwozia, do dzisiaj przykuwa uwagę podnoszonymi reflektorami. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne skutkuje długą eksploatacją. Silnik 1.6 praktycznie nie do zdarcia. Bardzo wytrzymałe amortyzatory i zawieszenie. Duży i pakowny bagażnik, szkoda że klapa nie podnosi się od podłogi bagażnika - ułatwiło by to załadunek cięższych rzeczy. Układ elektryczny bardzo żywotny - alternator dobrze doładowuje akumulator nawet na krótszych odcinkach. Po montażu świateł do jazdy dziennej spadło trochę spalanie.
4,7
~Sebo
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Autko kupione zupełnie przypadkowo, dopiero potem czytalem komentarze, które schlebialy... Autko z 1994 roku bije nie jedna nowsza konstrukcje! Bynajmniej moj egzemplarz jak dotad bezawaryjny: mam go troche ponad rok, przejechalem juz ponad 30,000 km. Nieraz go nie oszczedzam, a licznik wskazuje juz 280,000 km. Niesamowita moc pomimo zaledwie 88 KM, niejeden juz sie zdziwil, jak nie na swiatlach to na kretej drodze, bo autko trzyma sie drogi niesamowicie! Polecam kazdemu! Zdecydowanie! Nastepne moje auto to tez Mazda!
4,8
~piotr1988_17
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
To juz moja 3 efka:) i powiem szczerze, jestem zadowolony:) nic sie nie psuje, czesci dostepne wszedzie i przyzwoite ceny. Spalanie bez zastrzezen, silnik 1.6 16V bardzo zwawy, choc mialem 1.8 gt 128 i to jest prawdziwa zabawka:) krotko mowiac zamiata, ale odrazu mowie nie lubi gazu, oba silniki. I niech nikt glupot nie wmawia, ze zalezy od instalacji gazowej i ustawienia. Tych silnikow sie nie gazuje i tyle. Jezdze na benzynie, wcale duzo nie pali. 8 litrow ciezko przekroczyc, choc jest to mozliwe ale trzeba krecic powyzej 4 tys. Zawieszenie super, w zakrety bardzo przyjemnie sie wchodzi, nie buja. Spokojnie jeszcze idzie 170-180. Mi sie trafila bez rdzy, bezwypadkowa. Uwazajcie na to, szczegolnie podloga, progi i nadkola, ale takze potrafi sie ruda pojawic na dachu, kolo uszczelek, samo to swiadczy ze byla powypadkowa. Od 93 roku, byla blacha w ocynku. Pozatym szczerze polecam to auto, jest ladne, ponadczasowe, lampy podnoszone;) jeszcze sie za tym autkiem ogladaja:P Nie wiem dlaczego mazda, jest nie doceniona na naszym rynku.A i przestrzegam przed modelami mocno eksploatowanymi, bo bedziecie kase ladowac bez konca i sie zrazicie, trzeba poszukac a znajdzie sie za 2-3 tys ladna efke. Kupicie a pokochacie:) pozdrawiam wlascicieli EFEK:)

Raporty spalania Mazda 323 IV F

Liczba raportów: 279
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV F
6,8 – 15,5
l/100 km
6,1
l/100 km
9,1 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Ile pali mazda?Za spalanie jest odpowiedzialna prawa noga.A teraz na powaznie.Mam mazde z 1991r o przebiegu 212000km silnik nie bierze oleju (od wymiany do wymiany nie mierzalne ubytki na bagnecie,olej do konca czysty troche ciemnieje ale nie metny)silnik w bardzo dobrej kondycji.Najmniejsze spalanie jakie uzyskalem to 5,6litra trasa ok.400km w tym przejazd przez W-we w ciagu dnia i przez kilka mniejszych miast auto zaladowane wycieczkowo max.obroty to 3tys./min.,temp.ok.5st.C.Srednie spalanie przy oszczednej jezdzie w cyklu mieszanym (80%cykl miejski krotkie odcinki np.dzieci do szkoly 900metrow 20%trasa do 35km laczne ok.1200km)7.7litra.max. do 3tys/min.Dynamiczna jazda to inna opowiesc ,jazda mieszana bardzo dynamiczna to podane 12,3litra obrotomierz pracuje w pelnym zakresie temp.na zewn.przy pomiarach to -10do-16st.C auto do pomiarow nie garazowano.(pomiar okolo 300km).Jazda na miejscu ,miasto(bardzo a bardzo dynamiczna),nie powinna nikogo zaskoczyc 14-15litrami(ok.200km.-12st.C)Pomiary wykonalem bardzo dokladnie.Tyle straszenia auto jest ekonomiczne do zwyklej w miare dynamicznej jazdy wystarczy te 3tys.obr. czsem tylko trzeba wiecej.P.S.Od oszczednosci jest prawa noga.Nawet jak pali wiecej jak Seicento to sie nie psuje.
9,5
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
No u mnie był tu spory problem. Opowieści o spalania 7 - 8 l w miście to zwykłe bajki (przynajmniej u mnie) W mieście nie dało się zejśc poniżej 10 l, nie ważne przy jakiej jeździe. Sprawdzałem przepływomierz, sondę i nic. Ja 90% przebiegu robiłem w mieście i zwyczajnie nigdy nie udało mi się zejśc poniżej 10 l, no może 9,5 przy tankowaniu na BP 98 ultimate'a. Trasa bardzo przyzwoicie. Przy prędkościach 130 - 140 bez problemowo wychodziło 7 - 7,5 l. Raz próbowałem nawet trasy przy 80 - 90 (wysiadły mi hamulce) i zjechałem do 6 :)
6,6
Mazda 323 IV
F 1.6 16V 88KM 65kW
Pozytywnie zaskoczyły mnie ceny części, mówi się, że do japońskich części są drogie, co nie sprawdza się w tym przypadku. Wszystkie części kupiłem w zwykłym osiedlowym sklepie. No i spalanie też zaskoczyło, jeżdżę oszczędnie, chociaż czasami lubię przydusić a tu średnio niecała siódemka...

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV F