Szukaj

Informacje o Mazda 323 V S 1.8 i 16V 114KM 84kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność
Średnie spalanie dla Mazda 323 V S 1.8 i 16V 114KM 84kW 1994-1998
8,1
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Mazda 323 V
S 1.8 i 16V 114KM 84kW
Auto pali tyle, jaki masz styl jazdy. Mi spaliło w trasie 7,26 - mojemu bratu 9,9 na setkę. Jeśli chcesz jeździć ekonomicznie zmieniaj biegi przy 2,5tys obrotów, jeśli dynamicznie to przy 6tys. Ceny części bardzo niskie, poza przednimi elementami blacharskimi.
8,5
Mazda 323 V
S 1.8 i 16V 114KM 84kW
Auto jeździ tylko na benzynie z Orlenu. Zawsze tankuję na tej samej (niedawno zbudowanej) stacji. Jeźdzę na E95, nie zauważyłem żadnych różnic po zatankowaniu E98. Nie jeźdżę przesadnie oszczędnie, często zmieniam biegi przy 6tys obrotów. Olej Orlen Platinum 10W-40. Przy spokojnej jeździe nie bierze go wcale, przy ostrzejszej trochę (litr na 10tys). Jeśli chcę jeździć oszczędnie zmieniam biegi przy 2,5tys. Jeśli dynamicznie - za 4tys obrotów.
8,5
Mazda 323 V
S 1.8 i 16V 114KM 84kW
Auto jeździ tylko na benzynie z Orlenu. Zawsze tankuję na tej samej (niedawno zbudowanej) stacji. Jeźdzę na E95, nie zauważyłem żadnych różnic po zatankowaniu E98. Nie jeźdżę przesadnie oszczędnie, często zmieniam biegi przy 6tys obrotów. Olej Orlen Platinum 10W-40. Przy spokojnej jeździe nie bierze go wcale, przy ostrzejszej trochę (litr na 10tys). Jeśli chcę jeździć oszczędnie zmieniam biegi przy 2,5tys. Jeśli dynamicznie - za 4tys obrotów.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V S