Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Bouta
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Auto jak na swoje lata jest bardzo funkcjonalne, bagażnik jest ogromny, przy złożonych siedzeniach można wsadzić 3 rowery a bez złożonych siedzeń i tak ma pojemność większą niż nie jedno combi. Linia jak na 15-latka jest wg mnie piękna! Nie ma zbyt częstych i kosztownych usterek, z pierdół na uwagę chyba zasługuje ręczny - linka często się luzuje. Przednie zawieszenie też często lubi się rozklekotać, z częściami zamiennymi nie ma problemu. Auto ma kopa - z wyprzedzaniem nie ma problemu, miejsca wszyscy mają pod dostatkiem. Troszkę słabe jest wyciszenie auta i sprzęt audio również nie powala... Silnik sprawuje się świetnie no a karoseria... zasługuje na osobny rozdział i ona niestety sprawia że nie kupiłbym tego auta ponownie.
4,5
~Adam
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
autko posiadam od czterech lat, trzecie moje autko (wcześniej vectra i golf) i zdecydowanie najbardziej warte polecenia. Silnik, awaryjność, trakcja - poziom bardzo dobry, żadnej naprawy przez cztery lata. W odniesieniu do wcześniejszych samochodów nawet ne ma co porównywać. 2,0 benzyna optymalny silnik w tym modelu, 1.8 pali tyle samo a słabsze osiągi, a diesel z kolei to lepiej jednak accorda np. Jeden problem to nadkola i rdza, jak są niezabezpieczone to w tych rocznikach lecą strasznie. Duży minus, dlatego ocena tylko "dobrze"
4,7
~Mr . D
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Jestem posiadaczem takiego modelu od ponad 3 lat. Samochód sprowadziłem z francji . Jego przebieg przy zakupie wynosił 90000 km. Zacznę od spalania . Często widzę na internecie opinie, że przy delikatnej jeździe można obniżyć spalanie do 6 litrów. Być może tak jest ale trzeba mieć na uwadze jedno. Mazdą nie da się jeździć delikatnie w polsce. W samochodzie poniżej 120 kilometrów na godzinę nie odczuwamy jeszcze prędkości i wydaje się , że jedziemy 70 - 80 km/h . Stąd realne spalanie u mnie plasuje się na poziomie 8- 9 litrów . Druga sprawa to wydatki, naprawy, serwis. Zaraz po przyjeździe z Francji w zawieszenie 40% były do wymiany ( tak 500zł) Po 3 latach na polskich drogach jak narazie nic się niedzieje. Należy jednak przy zakupie zdawać sobie sprawę, że nie jest to samochód dla każdego jesli interesuje nas małe spalanie nalezy wybrać inne auto bo 2.0 to minimum dla tego auta. Utrata wartości jest taka sama jak dla innych aut Mazda 6 nadaje się idealnie dla rodziny 2+2 najlepiej . Auto malowane cały bok mimo badanie powloki lakieru nic nie wykazało (sam mierzyłem lakier) sprzedawca co dziwne sam mi powiedział ( i stąd wiem że malowanie pod miernik to zero kłopotu dla lakiernika ) jeszcze jedno NIE !!! kupować!!! aut z NIEMIEC HOLANDI BELGI same zgnilce i liczniki cofnięte o min 150 tyś skąd to wiem 12 szt oglądałem głownie z niemiec i wiem jedno niemiec niczego za darmo polakowi dobrego nie sprzeda za małe pieniądze wole malowane a nie zgniłe i z przebiegiem 350 tyś.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
8,3
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Zaskoczyło mnie niskie spalanie LPG, od razu założyłem instalację BRC seqent 24. Silnik pracuje tak samo jak na benzynie. Dodam że to moje 3 auto do którego wstawiałem LPG, oczywiście w każdym sekw. wtrysk. Średnie spalanie gazu to 9-9,5 l/100km. Na trasie przy 90km/h używając tempomatu spada nawet poniżej 8 l!!! Po miescie nie przekracza 10 l. mimo że często startuję szybciej ze świateł zostawiając inne auta w tyle. Tylko zimą gdy jest dużo śniegu na drodze średnie spalanie dochodzi do 10 l/100km, ale nigdy nie przekroczyło 11!!! Poprzednio miałem Forda Mondeo MK3 z tą samą instalacją LPG, spalał średnio 11-12 l/100km. Mazda jest dużo lżejsza...
8,7
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Licznikowe 120 km/h daje spalanie okolo 7 litrow zalezy od uksztaltowania terenu,warunkow atmosferycznychi i jakosci paliwa(niestety w naszym pieknym kraju to ostatnie to prawdziwa loteria od 6.8 do 7.5 l/100km).Jazda w miescie od 10.5 w gore. Cykl mieszany to miedzy 8 a 9 litrow.Przez 3 lata zrobilem prawie 61 tys km wymiana klockow,tarcz hamulcowych o oleju silnikowym i plynach nie wspominam bo to oczywiste.Niestety ´madzia´ma jedna wade rdzewieje od spodu czesto tyl przy nadkolach-wada fabryczna.Ogolnie auto ladne,bogato wyposazone.Sinik na lancuszku,nie ma paska rozrzadu.Moja ma prawie 220 tys km przebiegu i prawdopodobnie lancuszek wystarczylby na nastepne 220 tys ale blachy juz nie!PS ostatnio wystapil maly problem z zaciskiem ale 2 nowe sruby zalatwily sprawe
8,6
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Spalanie przy takiej pojemności nie zaskakuje - z tym trzeba się po prostu liczyć (8-10l). Koszty przeglądów raczej w normie. Części niestety dość drogie (oczywiście zawsze można ratować się zamiennikami i używanymi), niemniej odpukać jedyne co musiałem wymienić to przepustnicę, klocki i tarcze. Olej, płyny itd. - koszty myślę podobnie jak w innych tej klasy autach.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback