Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 226 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu oraz systemy S-VT (Sequential Valve Timing) i VIS (Variable Intake System)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,0
~Michał
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Samochód sprowadzony z niemiec w 2016 roku z przebiegieł 150 000 km, od pierwszego właściciela. Samochód do 150 000 km bez żadnych usterek, był w idealnym stanie, w środku wyglądał jak nowy, idealny stan techniczny. Udokumentowany przebieg, wszystko serwisowane w ASO. Przy przebiegu 35 000 km założono instalację gazową. Chcę zaznaczyć, że samochód był prowadzony w bardzo zdrowy sposób, żadnego gazowania na zimnym silniku, żadnych krótkich dystansów typu do sklepu i z powrotem, żadnych szaleństw, wszystkie naprawy na bieżąco itd. Przy przebiegu około 170 000 km zaczęły się problemy z silnikiem. Skaczące obroty, szarpanie, gaśnięcie, przerywanie gazu, lekki pobór oleju, co chwile nowy błąd w silniku wyskakiwał. Samochód na bieżąco był naprawiany, od razu po pojawieniu się problemu. Przy przebiegu 235 000 km silnik wymagał remontu, została zregenerowana głowica, koszt bodajże 3500 zł lub coś takiego. Sytuacja się uspokoiła, silnik pracował idealnie, żadnych problemów, lecz po 10 000 km od regeneracji, silnik zaczął pobierać kolosalne ilości oleju, więc samochód był rzadziej używany. Od momentu, gdy samochód zaczął pobierać bardzo dużą ilość oleju do odstawienia go do mechanika minęło jakieś 1000 km. W tym czasie w czasie jazdy spod maski zaczął wydobywać się dym(wypaliło dużo oleju). Kolejny remont, tym razem pierścienie tłokowe. Podobny koszt, więc jest już 7000 zł. Przy przebiegu 225 000 km maglownica wymagała regeneracji, koszt 2150 zł. Spalony wzmacniacz w okolicy 240 000 km, koszt 450 zł. Drobnych napraw rzędu kilkudziesięciu/kilkuset złotych było multum, np. przesunięcie się całej konstrukcji tłumika, skutkiem czego było jego zachaczanie/uderzanie o obudowę plastikową błotnika, awaria gniazd zapalniczek, awaria grzania fotela, samowłączający się alarm, itd. itd. itd. Generalnie o samochód dbałem jak o żonę, żadnego jeżdzenia po dziurach, żadnej szarży, po prostu traktowałem jak własne zdrowie, niestety w samochód włożyłem mnóstwo pieniędzy i nadal co chwilę jest jakaś awaria. Silnik do tej pory nie pracuje równo, jego dźwięk jest bliższy dieslowi niż benzynie. Spotkałem tę samą wersję mazdy z przebiegiem 414 000 km(autostradowy) i silnik nigdy nie sprawił żadnego problemu właścicielowi! To tyle jeśli chodzi o koszty, tutaj zdecydowanie PONIŻEJ jednej gwiazdki! Samo prowadzenie samochodu, rewelacja! Spalanie również bardzo niskie jak na ten silnik. Karoseria, zawieszenie, skrzynia biegów, układ jezdny SUPER! Średnie minimalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 9,0 L/8,0 L Średnie maksymalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 11,6 L/10,5 L Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie(gaz): 7,5 L gaz
5,0
~madziunia2_5
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Witam posiadam rok nic sie nie zepsulo :) Auto pieknie sie wkreca na odroty spalanie normalne 7-10l Poprzednia honda 2.4 daleko z tyłu Auto piekne , jedno z najladniejszych aut, polecam 2.5 benzyne jest frajda z jazdy...
2,9
~lubik
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Jestem rozczarowany zakupem. Wcześniej miałem Hondę , którą tylko praktycznie serwisowałem przez 4 lata ( olej , filtry , płyny + przegub ). Mazda jest zaraz druga po żonie co do wydatków koszty napraw przez niecałe 3 lata 4200 zł.
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW 2007-2010
10,2
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
W poprzednim raporcie spalania podawałem wartości dla PB. Aktualnie auto jest z instalacją LPG Prins VSI 2.0 - przejechane już ponad 11 tysięcy kilometrów. Instalacja droga ale totalnie bezproblemowa. Spalanie LPG różni się jednak od tego co podają w broszurach (spalanie 26% więcej LPG z własnych wyliczeń vs to co było w reklamówkach czyli 10-15%) co jest następstwem komputera tej instalacji którą steruje komputer benzynowy. Także na dawkę nic nie można poradzić ale przynajmniej wiem że dawka gazu jest odpowiednia na każdym z cylindrów. Dane średniego maksymalnego spalania podałem tak na oko ponieważ nigdy nie jeździłem typowo po mieście. Jednakże co do minimum osiągniętego spalania w trasie to będzie jakieś 8,8-9L ale to raczej emerycki styl jazdy. Co do minimalnego mieszanego stylu jazdy chciałbym zaznaczyć że samochód cały czas śmiga na włączonej klimatyzacji. Poprzednio pisałem że w terenie górzystym spalanie PB wynosi 8.5L (15km w jedną stronę do pracy plus kilka świateł i zakupy w sklepie, powrót do domu kolejne 15km) spalanie LPG przy tej samej trasie to 10,8-11,5L zależnie czy mamy włączoną klimatyzację i ile niespodzianek w postaci traktorów i ciężarówkach spotykam na swojej drodze. Ktoś pewnie zapyta czy jest jakaś różnica w mocy na LPG - odpowiadam - tak jest odczuwalny. LPG jednak trochę ten silnik kastruje - może to wina tego oprogramowania MasterSlave. Byłem nawet na sprawdzeniu gwarancyjnym i wszystkie parametry idealnie dostrojone do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - nie ma żadnych anomalii i dawka LPG jest bardzo dobra. Gazownik jednak podpowiedział że to też może być wina gazu (tankuję zawsze na jednej stacji obok domu. W Niemczech nie ma ich wiele i trzeba specjalnie szukać). Na różnych stacjach jakość gazu i skład procentowy może się od siebie różnić. Skład gazu może mieć wpływ na finalną kaloryczność a wtedy komputer powinien korygować dawkowanie i finalnie obniżyć spalanie. Jak sprawdzę tą tezę i LPG na innych stacjach to dam znać :D Puki co Prins VSI 2.0 bezproblemowy tylko jednak to spalanie :P Człowiek jednak zawsze chciałby mieć lepiej i taniej
11,7
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazdę 6 kupiłem jako dwu-letni samochód . Co dziennie pokonuję około 110km ( dom - przedszkole - praca i powrót ). Cykl miejski ok 30 km reszt to autostrada. Auto niestety do oszczędnych nie należy bardzo żałuje ,że nie kupiłem w wersji 2.0. Najbardziej rozczarowany byłem trasą wakacyjną Lublin - Zadar. Dwie dorosłe osoby plus dwójka dzieci do tego około 50 kg bagażu. Jazda przyjemne ale kosztowna średnie spalanie na całej trasie 10.2l/100km. Wcześniej miałem Hondę Accord z silnikiem 2.4 160KM , której spalanie to koszty tankowania były miesięcznie niższe o ponad 100 zł. Pozdrawiam.
10,2
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 11,5-12,4 w zależności od jazdy a korzystam z mocy bo zrobiona jest na 180KM,prędkość max 227km/h pokazuje nawigacja,licznik 240km/h ale to też zasługa niskiego współczynnika oporu powietrza 0,27

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Hatchback