Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Marcin Sz.
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Klasyczne auto, bez wspomagaczy. Silnik bo zachipowaniu sprawuje się bardzo dobrze (ze 140 KM robi się ponad 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego). Auto godne zaufania, ale trzeba je też trochę poznać przed zakupem, żeby nie narazić się na koszty. Polecam nadwozie typu hatchback - ładniejsze niż kombi a do tego całkiem praktyczne - olbrzymi otwór załadunkowy i bagażnik ponad 500 l pozwala przewieźć czasem nawet spore meble. Niestety występuje sporo drobnych usterek. Przede wszystkim przyszłym właścicielom polecam nauczyć się samodzielnie kasować błędy DPF oraz inspekcji olejowej. Dużo warsztatów po zmianie oleju o tym zapomina a potem pojawia się migająca kontrolka w trakcie jazdy.
4,1
~Andrzej
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazdę 6 mam od 3 lat. Rocznie robię ok. 20 tys km. Jeżdżę głównie po mieście, gdzie daje o sobie znać DPF (częste wypalanie) oraz duże jak na diesla spalanie (9l/100km). Skrzypiące fotele, korozja podwozia, kiepski silnik (2.0 140KM), słabe hamulce - to główne minusy tego auta. Do tego kiepskie wygłuszenie i jakość audio (BOSE). Mazda 6 GH jest ładna z wyglądu, oferuje mnóstwo miejsca i dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie choć twarde, to dobrze wybiera nierówności. Czy kupiłbym ponownie? Tak, ale z innym silnikiem.
4,6
~SSL
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Samochód użytkuję od 2 lat. Przejechałem w tym czasie 45tys. km i jak sądzę jest to dostateczny dystans, żeby wyrobić sobie opinię. Samochód bardzo komfortowy a przy tym zwinny (porównując do hondy Civic Ufo - przepaść w obu kategoriach). Duży i wygodny bagażnik. Jeśli chodzi o usterki - na razie brak. Samochód wydaje się bardzo trwały. Może to kwestia umiarkowanego przebiegu (samochód jest z polskiego salonu - więc przebieg nie został "skorygowany" na granicy). Filtr DPF jest i działa. W zeszłym roku profilaktycznie przeprowadziłem konserwację nadwozia. Blacha i lakier (czarny perła) są w bardzo dobrym stanie. Zawieszenie ok. Spalanie w granicach 5-8 litrów (trasa/miasto) - sądzę, że w super.
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazdę posiadam od około miesiąca i powiem tak: w trasie samochód bardzo oszczędny jeżeli potrafi się korzystać z tempomatu to spalanie miałem nawet poniżej 5l. W mieście jeżdżę cały czas dynamicznie, nie zamulam samochodu bo wiadomo że nie chcę zapchać DPF-a i spalanie cały czas utrzymuje mi się w granicach 9-10l. Myślałem że będzie troszkę mniej, ale nie ma jeszcze tragedii. Krótkie odcinki po mieście w granicach 2km dają spalanie na poziomie 11l cały czas. Wszystko bez ściemy, bez jakiegoś naciągania moja subiektywna opinia. Koszty utrzymania na przyzwoitym poziomie, dynamika też.
6,0
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Siemka. Mazda 6 gh 2.0 Diesel wycięty DPF /EGR /remap stage 1 .spalanie na trasie 70mil/h daje 69mil na galon to jakieś 4 litry z hakiem. Miasto h wie zawsze klepie gaz to jakieś 8litrow ropy.opony falken z310 205/55/16 .Polecam taki zabieg każdemu.pozdrawiam
6,3
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Dotychczas (dystans 45tys km) nie miałem żadnej usterki. Jedyny dodatkowy wydatek to konserwacja podwozia pojazdu. Biorąc pod uwagę, że w końcu będę wymieniał sprzęgło i koło dwumasowe (które nie są tanie), a może i inne rzeczy, ogólną ocenę obniżam do "dobrze"/

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
Mazda 6 II Hatchback