Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B6 Sedan

Pawel, 12 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B6 Sedan 1.8 T 150KM 110kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetnie trzyma się drogi - niejeden wylądował w audi na drzewie bo myślał, że nigdy sięnie zerwie. Po wyłączeniu ESP znakomicie prowadzi sięna ręcznym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : padła pompa wody - koszt 800 z robocizna (cały rozrząd)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - doskonała jednostka, która przy niezłych osiągach bardzo mało pali. Mój egzemplarz po 10 latach ujeżdżania ma ciśnienie od 12 do 13 atmosfer na gar. Turbo bezawaryjne - wydmuchuje mi prawie 1,5 bara (postój). Oczywiście auto reguralnie serwisowane. Mankamentem jest skomplikowany układ termostatu. Nie jest to rakieta ale do normalnej codziennej jazdy wystarcza - mało pali (ponizej 10 l gazu na stagu 300) i jest bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bezstopniowa ma już swoją złą sławę (podobnie jak silniki TDI w latach 90 oraz potem pompowtryski i commonrail). Oczywiście skrzynię rozsławili goście, którzy przesiadali się z rozrzutnika na gnój do a4 i dawaj rajd po obejściu. To wspaniały układ, najcichsza skrzynia jaką miałem - reguralne wymiany oleju zapewniają bezawaryjność - no i oczywiście styl jazdy - nie wolno wrzucac wstecznego podczas toczenia sie pojazdu i na odwrót - rozsynchonizuje się i szarpie potem - da się samemu all ustawić ponownie do pionu. Skrzynia wspaniała do jazdy miejskiej - dość szybko zmienia \"biegi\" - jest ich 6 co pozwala na redukcje obrotów - co za tym idzie spalania). Na trasie troche brakuje \"odejścia\". Należy wspomnieć, iż ta skrzynia nie nadaje się do mocnych diesli z wysokim momentem obrotowym - nowsze modele tak - ten jeszcze nie był dopracowany.
5,0
Układ jezdny
W tych pieniądzach nie spotkałem jeszcze konkurenta, który wytrzymałby takie prędkości na 90 stopniowych łukach. BMW z tylnym napędem odpada, passat za miękki, francja daleko z tyłu. Nie wiem jak Volvo/Vectra. Accord podobnie trzyma sie drogi ale o wiele słabiej wybiera doły i jest głośny. Jeżdzę rok (90% trasa)- mam jeszcze niemieckie zawiasy - nic do wymiany. Oczwiście opony nowe dobrej firmy (mam fulde na zime i toyo na lato). W kwestii hamulców można się czepiać. Najlepiej zmienić koła na 17 i założyc zaciski i tarcze z S4. Ja z braku kasy wyrzuciłem stare klocki (jeszcze grube - Bosch) i wrzuciłem nowe (chyba Lucas) - auto o wiele lepiej hamuje, znikł brak przychamowywania (auto lubialo stanąć dęba) - felgi mam w końcu czyste.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu jest ok, gorzej w prawo z pasażerem - głowa, zagłówek i słupek w tym nieco krótkim aucie zasłaniają widoczność. Trzeba się pokręcić i uważać. W kestii pojeżdżania pod słupki oraz wyprzedzania na styk, jazdy w strudze 200 km/h - nie ma sobie równych przy kwocie dwudziestu kilku tysi.
4,0
Ergonomia
W moim modelu brakuje sterowania radiem z kierownicy - mam nagłośnienie godne wiejskiej dyskoteki (oryginalna tuba i 10 głośników) lubię sobie poprzełączać radio i płyty w zmieniarce - dekoncentruje to podczas jazdy. Wycieraczki mimo, że nie są automatyczne to lepiej się sprawują niż np automat w 406. Przyciski, gałki itd - wszystko jak w audi 80 wiec każdy przyzwyczajony. Kierowanie navi w fisie to porażka. Tylna kanapa się nie rozkłada w sedanie (chyba poprzez nagłośnienie) - porażka. Antena w tylenej szybie również pozostawia nieco do życzenia - nie ściąga radio Maryja tam gdzie bym chciał:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie rewelacja - klimatronik znakomicie daje sobie rade. W zimie podobnie - grzeje lux. Na wiosnę niestety dostaje lekkiego pierd...ca. (z reguły podgrzewa zbyt mocno auto). Nastawy temperatur wymagają po latach dokładnego ustawiania... - nie mam na to czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie mogą narzekać. Minusem jest szeroki kokpit, ale za to świetnie wygląda nawet po latach. Z tyłu jest nieco gorzej. Dla dwójki moich dzieci miejsca jest az za duzo ale dorośli z tyłu cierpią. Przy skórzanej kanapie latają po wnętrzu na każdym zakręcie.
5,0
Wyciszenie
W tym silniku i tej skrzyni jest naprawde dobrze. Prędkości nie są odczuwalne i to może być niebezpieczne. 100 km/h to w tym aucie spacer - w mieście można się zanadto rozhuśtać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
150 KM - spalanie na poziome 9 litrów gazu przy STAG 300. Jest ktoś szybszy i tańszy w eksploatacji?
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Należy się minus za wykonanie przycisków w radio i klimatroniku, zmianie świateł, otwieraniu szyb. Wyglądało to koszmarnie. Znalazłem firmę, która ma szablony do audi i pomalowałem całe wnętrze - teraz można docenić jego urodę. Co ważne auto nie trapią żadne usterki typu urwana klamka czy niedziałające radio itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok jazdy wymieniłem termostat i alternator oraz rozrząd (pompa wody padła). Kłopotliwe jest synchronizowanie skrzyni - co kilka mcy zaczyna szarpać - albo serwic albo powolne taczanie przód tył aż łańcuch ustawi sięzgodnie z synchronizatorem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B6 Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
7,7
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B6 Sedan