Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

arturrro, 10 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,15
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Quattro zwyczajnie nie ma porównana do przednonapędowej wersji, niestety jest różnica w spalaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia tiptronic
Układ elektryczny : Centralny zamek
Silnik : Słaby na niskich obrotach, wiele przyczyn
4,0
Całokształt
Ogólnie auto jest dobre, prowadzi się pewnie i bezpiecznie o ile nie przekracza się granic zdrowego rozsądku, silnik jest w miarę dynamiczny, chodź sporo pali. Godne polecenia raczej nie jest, bo istnieje duże ryzyko wdepnięcia na minę, a wtedy A6 staje się skarbonką bez dna. Miałem okazję jeździć Mercedesem E, i BMW 530d z podobnego rocznika i muszę przyznać że Audi zostaje w tyle niemal pod każdym względem, a moje A6 to najbogatsza wersja. Nie chodzi mi nawet o komfort, czy przestronność, auto zwyczajnie jest wykonane z niższej jakości materiałów, a niektóre rozwiązania wydają się nie do końca przemyślane co skutkuje wysokimi kosztami napraw. Dodajmy do tego najgorsze osiągi i najwyższe spalanie z pośród aut niemieckiej trójki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ogólnie auto jest dobre, prowadzi się pewnie i bezpiecznie o ile nie przekracza się granic zdrowego rozsądku, silnik jest w miarę dynamiczny, chodź sporo pali. Godne polecenia raczej nie jest, bo istnieje duże ryzyko wdepnięcia na minę, a wtedy A6 staje się skarbonką bez dna. Miałem okazję jeździć Mercedesem E, i BMW 530d z podobnego rocznika i muszę przyznać że Audi zostaje w tyle niemal pod każdym względem, a moje A6 to najbogatsza wersja. Nie chodzi mi nawet o komfort, czy przestronność, auto zwyczajnie jest wykonane z niższej jakości materiałów, a niektóre rozwiązania wydają się nie do końca przemyślane co skutkuje wysokimi kosztami napraw. Dodajmy do tego najgorsze osiągi i najwyższe spalanie z pośród aut niemieckiej trójki.
2,0
Skrzynia biegów
Tiptronik ZF5HP19. Skrzynia początkowo zaprojektowana do przenoszenia max. momentu 350Nm została dołożona do slinlika generującego 370Nm. Efekt takiej współpracy jest łatwy do przwidzienia. Swoje A6 kupiłem tanio właśnie ze wzgl. na uszkodzoną skrzynię, ale nie bałem się, bo prowadzę warsztat i wielokrotnie spotykałem się z ich usterkami. W mojej padł sterownik, ale często pęka także koszyk biegu wstecznego oraz ulegają uszkodzeniu wiązki kabli. Odnośnie pracy skrzyni można śmiało powiedzieć że jest to najgorzej zaprogramowany automat jaki produkowali Niemcy w tamtych latach - bez dwóch zdań. 5HP19 była montowana także w BMW, jednak tam działa tak intuicyjnie i szybko, że trudno uwierzyć iż praktycznie taka sama montowana jest w Audi. Powiem więcej, nawet skrzynia w starym BMW e34 pracuje nieporównywalnie szybciej i jest mniej mułowata niż ta z A6 C5. Żeby nie było niedomówień, koszyk wstecznego pęka także w BMW
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe spełnia swoje zadanie - nie przenosi żadnych sił z układu napędowego na kierownicę. Niestety jest raczej mało wytrzymałe i kosztowne w naprawie. Dodatkowo z powodu złego rozkładu mas, na śliskim auto jest podsterowne - wywala się przodem z zakrętu i nic nie można zrobić. Wolę nie myśleć jak jest bez quattro. Jeśli chodzi o trakcję na śliskim jest bardzo dobra, chodź to nie BMW X5, to nie jest źle.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Brakuje schowka w tunelu środkowym
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko jest coś zarzucić, auto nagrzewa się o wiele szybciej od 1.9, ale daleko mu do BMW czy Mercedesa, w których było montowane Webasto
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie można nażekać, drzwi otwierają się szeroko, miejsca pod dostatkiem. Nie mniej jednak Mercedes E sprawia wrażenie przestronniejszego.
3,0
Wyciszenie
Na poziome Volkswagena, niestety odstaje od konkurencji. Przy przyspieszaniu z pod świateł klekotania silnika wyraźnie słyszalne. Powyżej 140 szumi dookoła wiatr Żeby było jasne wygłuszenie nie jest jakieś fatalne, jednak po przesiadce do E320cdi albo 530d różnica na niekorzyść audi jest wyraźna.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części to masakra - np szkło lusterka w serwisie (anti fog, fotochromatyczne) to prawie 1200 zł - za same szkło! Spalanie jest fatalne, pali tyle co X5 3.0 benzyna automat, mimo że silnik ma mniejszą moc o całe 50 KM, i audi ma mniejszą masę dodatkowo auto posiada nie porównywalnie wręcz gorszą skrzynię.
3,0
Stosunek jakość/cena
Rospiętość cen jest bardzo duża także ciężko coś napisać. Ja potrzebowałem pieniędzy i kupiłem swoją z uszkodzoną skrzynią za 6500zł. Z racji tego, że sterownik skrzyni naprawiłem sam to za takie pieniądze mogę powiedzieć że jest to doskonałe auto. Nie mniej jednak spotkałem się z opiniami, że taki samochód jest warty nawet ponad 10 tys. zł.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyciera się lakier z przycisków na kierownicy i przełącznika świateł, zamki szwankują, podnośniki szyb (prowadnice), matowieją lampy z przodu, parcieją wężyki podciśnienia, tracą szczelność.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów, termostat (w tym przypadku to masakra), zawieszenie przednie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
64,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C5 Avant