Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

Łukasz Ożga bheesty@gmail.com, 11 lat temu
Silnik 3.0 530d 218KM 160kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 232 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ kierowniczy z Active Steering - na parkingu 1,5 obrotu od lewa do prawa, w trakcie jazdy pomaga w ewentualnych poślizgach, uspokaja się na autostradzie - CUDO!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Kolektor ssący - urywające się klapki niszczą silnik. Należy kontrolować.
Przeniesienie napędu : Gumowy łącznik na wale, ale nie jest to duży koszt i łatwy dostęp.
Karoseria : Odchodzi farba na czarnych mocowaniach lusterek zewnętrznych. Drobiazg, ale jak w Fiacie :)
5,0
Całokształt
Jest to pierwszy z moich 14 samochodów, z którym zostaję już trzeci rok, zwykle max 1,5 roku jeżdżę autem, ale tego nie mam sumienia się pozbyć i nie zamienię na NIC LEPSZEGO nawet dokładając drugie tyle pieniędzy (myślałem tylko nad nowszym egzemplarzem). Jest stworzony z myślą o przednim lewym fotelu ;) Kosztuje swoje, ale odwdzięcza się wszystkim, czego oczekuję od auta dla rodziny, mężczyzny, chłopaka, w trasę i po zakupy. Nie jest oszczędny w mieście, ale za to odpłaca się na trasie. Jeżdżąc autostradą w granicach 110-130km/h możemy spokojnie zejść poniżej 6L. Ma duży bak i tym sposobem można zrobić nawet 900-1000km na raz. Można też jeździć po Niemieckich autostradach tak, jak mało którym dieslem i nawet przy ŚREDNIEJ 170-180km/h dochodząc czasem do 230km/h z kompletem osób i bagaży nie wykroczyć znacznie ponad 8L. Coś wspaniałego!! Polecam. TYLKO NIE WOLNO KUPOWAĆ ZA OSTATNIE PIENIĄDZE. Przy niepewnym egzemplarzu nawet i 10tys zł warto mieć w zapasie. Zaskoczy Was prowadzenie i ponadprzeciętna precyzja układu kierowniczego (Active Steering). Zaskoczy Was kultura pracy sześcio cylindrowego diesla. To jedno z niewielu aut, które zabieram czasem na wycieczkę a nie używam tylko do przemieszczenia się z punktu A do B. Dodam jeszcze, że dość łatwo obsługuje się go programami diagnostycznymi do BMW i można dużo rzeczy kontrolować samemu, albo z zaufanym diagnostą. System iDrive, mimo iż to pierwszy wypust tego auta, jest naprawdę przyjemny. Przy wyborze warto zwrócić uwagę żeby nie zabrakło takiego wyposażenia jak: duży ekran nawigacji (nie mam a jest wspaniały), parctronic przód/tył, 3-litrowego silnik, automatycznej skrzyni biegów, jeśli to możliwe, to siedzeń komfortowych (pełna elektryka i DUŻA możliwość regulacji), standardowe (półelektryczne) są przeciętne. Kupując sprawdźmy, czy zawieszenie jest w 100% bez luzów, czy skrzynia zmienia biegi bez gwałtownych szarpnięć, czy wrzucając z P na D nie ma znacznego uderzenia, czy zwalniając skrzynia nie wrzuca pierwszego biegu z dużym szarpnięciem, czy auto zbiera się od dołu i potrafi niemal od razu startować pełną mocą (z zatrzymania). Sprawdźcie, czy kreseczki na obrotomierzu (takie z białe cieniutkie, z prawej strony) zmienia się ich ilość i chowają się gdy auto się rozgrzewa. Najlepiej pojechać z kimś, kto potrafi obsługiwać komputer z programem INPA i wtedy można na miejscu bez wizyty w serwisie sprawdzić WSZYSTKIE parametry silnika, turbinę, wtryski, przepływomierz, błędy silnika itp. Polecam auto tylko tym, którzy dbają o swoje rzeczy i będą robili wszystko na czas i odpowiednich terminach. Zaniedbanie tego auta buduje opinię, że jest drogi w utrzymaniu. Po zakupie zrobiłem wszystko, co budziło u mnie niepokój, teraz od 2,5 roku zmieniam olej i wymieniam eksploatacyjne rzeczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to naprawdę wspaniały silnik, dający bardzo dużą przyjemność z przyspieszania. Jest skomplikowany i wymagający dość kosztownej obsługi, sam olej to 9-10L przy wymianie. Bardzo drogie same filtry, olej, dodatkowe części typu odmy itp, wymieniane przy standardowych serwisach. Słabe punkty to kolektory - ssący (nowy 1800zł) i wydechowy (1400zł). Turbina wytrzymuje duże przebiegi przy sensownym traktowaniu, sam silnik i wtryski również. DBAĆ!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa wolniej, ale znacznie lepie niż każde DSG. Działa sensownie i przewidywalnie. Wystarczy nauczyć się operować gazem i możemy jeździć jak manualem. Wytrzymuje nawet zwiększanie mocy. Aktualnie mam 235KM i 600Nm i nic się nie dzieje od roku. Są delikatnie odczuwalne zmiany przełożeń, ale nie przeszkadza to w jeździe i na co dzień. Przede wszystkim jest wytrzymała.
5,0
Układ jezdny
Jest to perełka, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę układ Active Steering (zmienna siła i przełożenie wspomagania). Jedna z osób prowadząca moje auto określiła je "duży gokart". Choć przyznam, że nie jest to super komfortowe zawieszenie, to zdaje egzamin na 5. Co ważne - BARDZO WYTRZYMAŁE.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak to w aucie tych gabarytów. Nie byłbym zadowolony nie mając czujników przód/tył. Lusterka wsteczne prawie bez martwych pół i BARDZO wygodne. Na boki super, słupki przednie mało przeszkadzają. Troszkę przeszkadzają grube słupki B, przy podjeżdżaniu pod kątem do skrzyżowań.
5,0
Ergonomia
iDrive - po opanowaniu SUPER. Nie miałem co opanowywać, bo mam łatwość w używaniu tego typu rzeczy. Cieszy mnie brak gąszczu przycisków na pulpicie. Wszystko w pokrętle. Świetnie zorganizowany tempomat, manetki pod kierownicą i programowalne przyciski na niej. Kiepska funkcja wyszukiwania nazw ulic w nawigacji - czasem trzeba znać całą nazwę np. nie wystarczy Kościuszki, ale trzeba zacząć szukanie od Tadeusza Kościuszki, tego pana znamy, gorzej jak ulica jest nazwana jak we Wrocławiu: Jan Niecisław Baudouin de Courtenay :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, ogrzewanie potrzebuje 4-5min w mrozie (to dobrze - nie wyśmienicie). Trochę za głęboko ukryte funkcje podziału nawiewów, ale za to b. rozbudowane. Bardzo przydatny przycisk MAX - do super szybkiego schładzania wnętrza oraz drugi do szybkiego odparowywania. Nic nie trzeba przestawiać, tylko wcisnąć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze - doskonale. Tył dobrze. Spodziewałem się więcej, ale też nie można narzekać. Jest tyle, że spokojnie pokonaliśmy trasę w dwie osoby z tyłu i fotelik dla dziecka między nimi.
5,0
Wyciszenie
Tu nie ma się co rozpisywać. Gorzej jest w większości aut mijanych na ulicy, lepiej w BMW 7, Mercedesie S itp :) Nie ma hałasu nawet przy 230km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie będę mówił, że to auto jest mistrzem oszczędzania. Jest średniakiem. Na trasie potrafi przy normalnej jeździe być naprawdę oszczędne, w mieście potrafi spalić dużo jak benzyniak. Średnia wypada dość dobrze jak na 3L diesla. Ale nie można liczyć, że będzie to 7L. Naprawy są drogie. Części są drogie i pewne z nich nie występują w zamienniku. Serwisu wymaga dość często.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, auto dla osób mających nadwyżki finansowe, ale za to wspaniałe i pozwalające czuć się, że ma się coś naprawdę wartego swojej ceny. Kupując warto szukać egzemplarza pewnego i w nienagannym stanie. Może nawet warto pokusić się o ofertę używanych aut z salonu...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest bardzo skomplikowanym samochodem, ale jak na stopień skomplikowania (znam go BARDZO DOBRZE pod każdym względem) trzyma się świetnie. Drobiagi... W zasadzie brak. Żadnych problemów z elektryką, szybami, lampeczkami itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy poważnych usterkach może zaboleć. Turbina (nie należy regenerować) 4000zł, wcześniej wspomniane kolektory (oryginalne) 1800 i 1600zł. Koło pasowe 1200zł. Posiada dwa termostaty, kończą się przy przebiegu ok 200tys (choć różnie to bywa) koszt 200zł i 350zł. Drogi układ hamulcowy. Tarcze TYLKO ORYGINALNE (5-tka jest ciężka i gnie inne Brembo, Sachsy itp) - 1 tarcza 500zł klocki 450zł, ale to nie awaria.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530d 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Sedan