Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW Seria 5 E60 - Zużycie paliwa

Podsumowanie 329 raportów spalania tego auta

Raporty spalania BMW Seria 5 E60

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe BMW Seria 5 E60

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
16,4
11,9
15 / 1
85,8 zł
30,3 zł
 
9,1
11,9
13 / 7
47,6 zł
30,3 zł
 
9,6
-
3 / -
50,2 zł
-
 
9,4
-
2 / -
49,2 zł
-
 
10,4
11,8
7 / 2
54,4 zł
30,0 zł
 
10,8
12,8
2 / 1
56,5 zł
32,5 zł
 
9,2
12,0
8 / 3
48,1 zł
30,5 zł
 
10,8
15,3
6 / 1
56,5 zł
38,9 zł
 
9,0
-
3 / -
47,1 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
11,0
-
2 / -
57,6 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
13,4
-
5 / -
70,1 zł
-
 
14,4
-
6 / -
75,3 zł
-
 

Silniki Diesla BMW Seria 5 E60

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
7,3
35
37,4 zł
 
7,2
40
36,9 zł
 
8,5
32
43,6 zł
 
7,3
6
37,4 zł
 
8,8
78
45,1 zł
 
8,5
22
43,6 zł
 
8,0
20
41,0 zł
 
8,5
4
43,6 zł
 
8,3
5
42,5 zł
 
Filtr

Lista 329 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
9,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.07.2013 09:20:29 przez

Z jednej strony rewelacja: 3 litry pojemności, 218 koni, 500Nm momentu a auto pali tylko 10,5 litra. Benzyna w podobnych parametrach potrzebuje minimum 14-15. Ale niestety, 10,5 litra i nie spali mniej, nie ma się co oszukiwać, podczas gdy mój brat w 330d potrzebuje poniżej 8l. Automat i masa pojazdu robi swoje. Na trasie, jadąc baaaardzo delikatnie udało mi się zejść do 7,5, ale tylko raz - nie mam nerwów do takiej jazdy. W mieście 10,5 to norma i to przy spokojnej jeździe w lecie. Zimą to 11,5. To i tak nie jest źle, bo kierowcom z ciężką nogą potrafi spalić 14. Autostrada przy 140 - 150 na tempomacie to jakieś 8,5 litra. Nie ma się co oszukiwać, jeśli boisz się , że nie będzie Cię stać na BMW, to na pewno nie stać cię na BMW. Może nie pali strasznie dużo, ale ceny oryginalnych części, przeglądów i napraw mogą zrujnować budżet normalnego człowieka. Ja nie narzekam na zarobki ale kolejne naprawy doprowadziły mnie na skraj rozpaczy i pochłonęły dość sporą sumę. To NIE JEST auto dla przeciętnie zarabiającego Polaka. Jeśli myślisz "kupię beemkę i jakoś to będzie" to błagam, nie rób tego. Jak widzę komentarze typu "dałem 38 tysięcy i się psuje" to śmiać mi się chce. Za 38 tysięcy. E60 to będzie kupa przechodzonego złomu z Włoch kupiona na placu u Turka w DE. Ten samochód jest po prostu drogi. Trzeba kupić egzemplarz z górnej półki cenowej, bo te najtańsze to miny od kolesi, którzy wydali wszystko na zakup i nie stać ich na naprawy, więc zatuszują poważniejsze awarie i sprzedadzą jako "okazję". Dodatkowo zakup E60 to POCZĄTEK sporych wydatków. To nie jest E39 czy E46, do których się lało paliwo, jeździło i naprawiało w szopie u Zenka. Zaawansowana technika i elektronika, drogie serwisy i części, czy wreszcie brak fachowców -nawet ASO często rozkładało ręce, powoduje, że zdecydowanie odradzam zakup tego auta.

więcej »

ON
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2014 12:53:46 przez

spalanie nie jest złe jeżdżąc takim autem nie wskoczymy w spalanie minimalne silnika 1,9 TDi ale jednakowoż nie jest aż tak wygórowane bo 11l wyskoczyło przy dynamicznych przyśpieszaniach z jednych świateł do następnych oczywiście na trasie auto dosłownie płynie. Co do serwisów muszę przyznać gdy zaczęło mi sie coś dziać z zasilaniem auta akumulatorem myślałem że może być to wina akumulatora ale po kupnie nowego problem nie rozwiązał się samochód po okresie niewielkim podkreślam kilku dniowym miał kompletnie rozładowany akumulator nawet wtedy gdy przez kilka dni stał nieużywany problem tkwił w alternatorze no i po regeneracji alternatora wyszło szydło z worka podgrzewacz paliwa tak podgrzewacz paliwa umieszczony na filtrze stwarzał zwarcie co oczywiście przy niezregenerowanym alternatorze nie działo się nic prócz rozładowania akumulatora lecz po jego regeneracji podgrzewacz się przepalił no i oczywiście całe paliwko ze zbiornika wylądowało na drodze oczywiście filtr z podgrzewaczem kompletnym wymieniłem co akurat trochę kosztowało bo około 1000zł ale reasumując serwis BMW tnie na pewno z nóg nie wątpię ale jeśli ktoś jest posiadaczem BMW zachęcam do sprawdzania i szukania innych miejsc naprawy owych aut sam znalazłem metodą prób i błędów bardzo mile nastawionych panów pasjonatów BMW którzy zajmują się jedynie i wyłącznie naprawą tej marki ceny mają bardzo przystępne i oczywiście panowie znają się na rzeczy usterka zdiagnozowana w dosłownie 5 min tyle że regeneracja zajęła troszkę dłużej ale wszystko wykonane w jeden dzień mimo iż mieli panowie pełne ręce pracy nie tylko z moim BMW było warto zajechać ponad 100 km od mojego miejsca zamieszkania do panów z Białegostoku

więcej »

LPG
11,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.01.2013 00:41:52 przez

Witam zainteresowanych wiedzą o tym modelu. Autko posiadałem 4 lata, przy przebiegu 38 tys założyłem LPG- pełną sekwencję firmy BRC. Przejechałem łacznie 132 tyś km. To było moje pierwsze BMW i porównując do obecnego samochodu Passat CC stwierdzam że ma znaczną przewagę jeżeli chodzi o parametry jezdne, powłokę lakierniczą, BMW przy spokojnej jeździe spalało mi 9,4l gazu,a normalnie jeżdząc do prędkości 120km w trybie mieszanym 50/50 paliło 11l do tego należy dodac ok 0.8l benzyny na kazde 100 km w okresie zimowym ,oraz 0.5l w okresie letnim na przejscie z benzyny na gaz. W tym okresie użytkowania wymieniłem jeden wahacz (500zł)oraz jedno łożysko (500zł)stukało przy skręcie oraz 4 żarówki stop. Wymiana oleju wg wskazań komputera co 25 tyś km, po 15 tyś trzeba było uzupełnic 1 litr oleju- pełnego syntetyku. Silnik- na początku byłem rozczarowany -ale to przemyślana konstrukcja, do 3500 obrotów silnik bardzo ospały ale w zamian jest bardzo ekonomiczny, gdy przekraczamy 3500 obrotów przyspiesza bardzo przyzwoicie do 235 km w zamian za większe zuzycie,powyżej 3500 obrotów ciągnie równo do zamknięcia obrotomierza, a przyspieszając dynamicznie i zmieniając bieg przy górnych jego obrotach wyższy bieg jest min przy 3500 obrotów co oznacza płynne i dobre przyspieszanie na każdym kolejnym biegu,zawieszenie to idealne połączenie komfortu i pewności prowadzenia.Jakośc materiałów wzorowa. Jedna wada to siedzenia- nie są zbyt wygodne jak na auto tej klasy, w zamian mamy piękny odgłos 6 cylindrowego silnika. Ogólnie to auto godne polecenia. Pozdrawiam

więcej »

ON
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.09.2014 16:41:44 przez

Poniżej 7 może i da się zejść w trasie, ale jest to naprawdę bardzo trudne i wymaga naprawdę skupienia się tylko i wyłacznie na oszczędzaniu. Mi się praktycznie nie udaje, chociaż zawsze w życiu stawiałem na ekonomiczną jazdę. Normalne spalanie przy dość oszczędnej jeździe to 7.2-7.3 l/100km (trasa), a ciągnąc dodatkowo przyczepkę z motorem wskazuje 8.5. Przy szybkiej jeździe 8.5 bez przyczepki i 9.5-10 z przyczepką.W mieście 10.9. Mowa cały czas o warunkach letnich. Model ma kilka typowych wad i jeżeli kupujesz to auto, to nie łudź się, że w Twoim egzemplarzu nie wystąpią (np. stukanie w układzie kierowniczym). Części są trochę wyższe niż do innych aut, ale gorszy problem jest z mechanikami,bo mam wrażenia, że jak tylko zobaczą, że podjeżdża BMW, to od razu wyciągają cennik usług podniesiony przynajmniej o 20%. Auto wygodne, choć - jak w przypadku każdego BMW, w stosunku do wymiarów zewnętrznych wewnątrz przestrzenią nie rozpieszcza (dotyczy to również bagażnika). Za to jakość materiałów rzeczywiście wysoka.

więcej »

LPG
13,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 23.11.2011 17:19:10 przez

tym autem z silnikiem 2,2 r6 zrobiłem już ponad 200000km na gazie użytkując jako taxi w W-wa najmiejsze spalanie w trasie przy 100km/h około 10l(komputer wtedy pokazuje 7,0 - 7,5l) przy ostrej jeździe w trasie tak koło 200km/h w cztery osoby spala 18l na kołach 19´. W mieście jak była nowa instalacja(prince) palił koło 16l przy normalnej jeździe do trzech tyś obrotów, teraz już pali 17-18l a na klimie potrafi 19´ przy czym nie ma mocy przyśpieszać.Z samochodu jestem zadowolony jeżeli chodzi o bez awaryjność(200tyś dwa termostaty, 7x cewka zapłonowa, dwa razy komplet zawieszenia przód przypominam że jeżdżę na 19´ kołach od M5, zbiorniczek wyrównawszy płynu chłodzącego) czyli napraw nie ma zbyt wiele ale jakość wykonania nie jest tak dobra jak w poprzednich modelach. Auto polecam ale lepiej wybrać 530i pali pewnie podobnie ale jest zrywniejsze jeżeli ktoś jeździ w trasy to 520i jest za słabe do wyprzedzania

więcej »

Pb
10,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.12.2013 11:38:44 przez

Masa robi swoje, ale nie oszukujmy się to bydle prowokuje do dynamicznej jazdy. Wcześniej jeździłem e46 z 2.0 td auto dość oszczędne lecz jeśli przeliczymy ewentualne koszty napraw diesla a nie ma co się okłamywać w polsce można kupić z reguły już dość wyeksploatowane jednostki. Na spalaniu eksploatacja auta się nie kończy to wolę dopłacić 20zł /100km więcej i spokojnie spać. Auto spala na trasie przy dość oszczędnej jeździe około 8litra natomiast w mieście nie szalejąc 11litra. w zamian otrzymujecie ciszę w kabinie i dobre przyśpieszenie bez turbo dziury. Reasumując : dopłacając 20 zł/100km macie Państwo spokuj z 1. Turbiną 2. Kołem dwumasowym 3. Filtrem cząstek stałych 4. Wtryski wraz z pompą ( biorąc pod uwagę jakość paliwa na stacjach). 99% aut z silnikami diesla ma nakręcone dobre 300 tyś. km. Nie okłamujcie się większość aut jest kręcone na potęge i obowiązkowo.

więcej »

ON
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.07.2011 21:46:55 przez

Do pracy mam ok. 2 km dlatego staram sie nie urzywac auta. Jezeli juz, na tak krotkim odcinku komputer pokazuje 10-12 litrow. Jezdzac po duzym czasami dosc bardzo zakorkowanym miescie spalanie oscyluje w granicach 8-9 litrow ale bez sciganki pomiedzy swiatlami. W trasie, jadac tam gdzie warunki pozwalaja 160km/h (zmniejszenie predkosci jezeli konieczne i znow do 160 i tak caly czas) miesci sie w 7 litrach. Jezeli nie przekraczam 140km/h na autostradzie spalanie wynosi do 6 litrow. Dodam ze dwukrotnie udalo mi sie zrobic na jednym tankowaniu 1000 km i to bez kanistra w bagazniku, zostawalo paliwa na 50-80 km. Opis spalania to raczej subiektywna sprawa ale jak ktos ciekaw to prosze bardzo. Dodam ze komputer nie przeklamuje zbyt wiele, na komputerze 6,6 rowna sie rzeczywiste 6,8.

więcej »

ON
8,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.07.2011 12:42:39 przez

Wg. mnie 3 litrowa jednostka diesel'a to bardzo ciekawy kompromis między osiągami a oszczędnością. Na trasie potrafi zadziwić osiągami rzędu 6.8l. Jeśli utrzymujemy stałą ekonomiczną prędkość i nie szalejemy. Chociaż zdarzyło mi się pokonać dystans ze Szczecina do Międzyzdrojów ze średnią prędkością ok. 140km/h, gdzie momentami prędkościomierz pokazywał 190km/h i więcej, a ostateczne spalanie było na poziomie 7.5l. W mieście jak to w mieście ronda, światła ,korki. Wszystko to sprawia, że przy normalnej jeździe do pracy komputer wskazuje 10.2-11L. A zimą przy morozie -15 pokazał nawet 13L co było moim rekordowym wynikiem jeśli chodzi o spalanie tego pojazdu. Ponad to należy wziąć pod uwagę, że jest to automat i mój model nie jest wyposażony w tempomat ;)

więcej »

ON
8,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 03.12.2013 00:28:10 przez

Wiec 8.0 srednie minimalne, 9.0 srednie maksymalne i 7.1 minimalne. Moja e61 z 218 jest zrobiona na 248KM i to chyba jest podstawa zeby miec male spalanie. Jazda po miescie u mnie srednio 8.5l. Minimalne mam 7.1 jadac z UK do Polski i z powrotem wiekszosc trasy ze stala predkoscia 130-140km/h ale jestem pewien ze jadac 110km/h spalanie bylo by jeszcze nizsze. Najwazniejsze zeby malo palil w miescie to jezdzic do 2000 obrotow z lekka noga. Raz na miesiac biore auto na trase i but w podloge zeby wylecial caly syf i wylatuje bardzo duzo sadzy tym bardziej ze nie mam DPFu i przy takiej jezdzie pewnie pali 12-14 ale ja tylko tak jezde jak musze kogos utemperowac a zadko sie to zdarza. Przejechane mam 200tys i zalozone nowe turbo w BMW service.

więcej »

Pb
14,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.06.2012 14:55:39 przez

Genralnie najmniej spala przy 100-120km/h i to mozemy zejsc nawet do 9,6L/100km :) W trasie 2000km gdzie się leci autostradą 180-200km/h średnia jest na poziomie 13,5-13,8L/100km. Po mieście raczej trzymamy się 16,5-17L/100km i to bez użycia klimatyzacji (osobiście jej nie cierpię)Klima podnosi zużycie o 20% najmarniej :( Auto raczej niezawodne i ma jeden z nejlepszych seryjnie montowanych silników. Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Ma całkiem spory zapas mocy przy 250km/h na obrotomierzy mamy tylko 4600obr/m!!! a silnik da się pociągnąc do 7500!!! Polecam każdemu, lecz na codzienną eksploatację musimy się uzbroić w spore wydatki, zbiornik przy "normalnym" traktwaniu auta starcza na 340-360km! = okolo 350zł :)

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Auta taniej niż w salonie

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 5, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o BMW Seria 5

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o BMW Seria 5

BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze
BMW 535d xDrive - wilk w owczej skórze BMW 535d z napędem xDrive zaskakuje. To jeden z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku, który dodatkowo zapewnia wysoki komfort i niskie spalanie. Czyżby wyprodukowano auto idealne? Nie do końca...

BMW Seria 5 - zobacz filmy

BMW 535d xDrive 313 KM - acceleration 0-100 km/h
BMW 535d xDrive 313 KM - acceleration 0-100 km/h Przyspieszenie BMW 535d xDrive mierzone Driftboxem.
BMW 535d xDrive - zapowiedź testu
BMW 535d xDrive - zapowiedź testu Już wkrótce na naszym kanale pojawi się test modelu BMW 535d xDrive, w którym sprawdzimy wszystkie jego wady i zalety. Subskrybuj nasz kanał, aby niczego nie przegapić!
BMW 535d xDrive 313 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
BMW 535d xDrive 313 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Paleta modeli BMW jest coraz szersza, ale pozycja "piątki" nie jest zagrożona - oferuje luksus, prestiż, a z testowanym silnikiem także sportowe doznania. Auto nie jest jednak pozbawione wad. Pomijając wysoką cenę brakuje mu miejsca z tyłu, lepszego wyciszenia, ale nie tylko... Więcej dowiecie się z naszego testu.
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 455
BMW Seria 5 E60 329

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum