Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Cruze Hatchback 5d

Jarek, 11 lat temu
Silnik 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Cruze Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo kulturalnie, miękko pracujący diesel. Żadnego klekotania. Jest to silnik produkcji włoskiej mający bardzo dobre recenzje w samochodach innych marek. Moment obrotowy 360 Nm przy obrotach poniżej 1800/min daje niezwykłą elastyczność i dużą frajdę z jazdy. Moc 163 kM pozwala naprawdę na wiele i trzeba nad nią umieć zapanować. Nie polecam kierowcom początkującym.
5,0
Całokształt
Bardzo udany samochód klasy kompakt+. Ładna linia nadwozia, dobrze spasowane elementy nadwozia i wnętrza. Wysoka jakość zastosowanych materiałów oraz eleganckie wykończenie. Obszerne wnętrze i bagażnik. Najbardziej zaskakuje wygoda podróżowania oraz fantastyczny , mocny i elastyczny silnik diesla. Polecam wersję z czujnikiem cofania ze względu na słabą widoczność przez tylną szybę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo kulturalnie, miękko pracujący diesel. Żadnego klekotania. Jest to silnik produkcji włoskiej mający bardzo dobre recenzje w samochodach innych marek. Moment obrotowy 360 Nm przy obrotach poniżej 1800/min daje niezwykłą elastyczność i dużą frajdę z jazdy. Moc 163 kM pozwala naprawdę na wiele i trzeba nad nią umieć zapanować. Nie polecam kierowcom początkującym.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia. Biegi na początku wchodziły z lekkim oporem ale już się dotarły. Bardzo przyjemny, obszyty skórą, krótki lewarek. Może jedynka mogła by być trochę dłuższa.
5,0
Układ jezdny
Sztywno zestrojone zawieszenie pozwala na dynamiczną jazdę. Na początku miałem wrażenie, że z okolic tylnej belki dochodzą jakieś stuki na krótkich poprzecznych nierównościach. Aktualnie problem zniknął. Chyba zawieszenie się ułożyło.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety widoczność przez mocno pochyloną tylną szybę i grube słupki (hatchback)jest bardzo słaba. Trzeba się nauczyć cofać na lusterka boczne, które są za to bardzo duże a najlepiej zakupić wersję z czujnikami cofania.
5,0
Ergonomia
Idealnie dopasowane i wyprofilowane siedzenia. Po zajęciu miejsca wydają się twarde. Ale jest to zaleta a nie wada. Samochodem kilka razy przejeżdżałem prawie 500 kilometrowe odcinki bez wysiadania z niego. Nie odczuwałem żadnego dyskomfortu. Wszystko przełączniki rozmieszczone w sposób bardzo intuicyjny. Niektórzy narzekają, że pokrętła od nawiewów są za blisko kolan. Mnie ani moim pasażerom zupełnie to nie przeszkadza a jesteśmy wysokiego wzrostu. Zastrzeżenia mogę mieć tylko do zbyt płytkiego schowka na okulary. Moje się nie mieszczą. Może powinienem je wymienić na węższe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klima i ogrzewanie. Podgrzewane siedzenia błyskawicznie robią się ciepłe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jedna z najbardziej pojemnych kabin w tej klasie. Mam prawie 190 cm wzrostu i wcale nie muszę opuszczać siedziska do samej podłogi żeby mieć kilka centymetrów przestrzeni nad głową. Po odsunięciu fotela kierowcy całkiem do tyłu ledwie sięgam stopami do pedałów. No wiadomo, wtedy za mną drugi olbrzym nie siądzie z normalnie zgiętymi kolanami ale nad głową z tyłu będzie miał sporo miejsca. Bagażnik bardzo ustawny i pojemny - 413 litrów.
5,0
Wyciszenie
Niektórzy pasażerowie są przekonani, że to benzyniak. Wewnątrz nie słychać prawie silnika. Jedynie na zimowych oponach jest lekki szum ale to dlatego, że moje opony KUMHO wytwarzają aż 73 dB hałasu i są jednymi z najgłośniejszych. Na letnich ten problem w ogóle nie istnieje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych osiągach oraz gabarytach i masie ponad 1,5 tony spalanie naprawdę niewielkie. Tym bardziej, że silnik spełnia normę EURO V i ma filtr cząstek stałych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mając już dosyć zbyt klekoczącego w moim Golfie silnika 1,9 tdi szukałem czegoś o podobnych osiągach. Niestety VW robi teraz awaryjne diesle w zbyt drogich samochodach. Jakoś trochę bałem się koreańskiej myśli technicznej w postaci KIA i Hyundaia z silnikami ich własnej, jeszcze nie do końca znanej produkcji. Astra była droższa, ciaśniejsza i wcale nie lepiej wykonana niż Cruze na tej samej płycie podłogowej. Postawiłem na Chevroleta, produkt GM z dobrym włoskim motorem i jestem bardzo z tego zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych awarii. Spalił się jedynie bezpiecznik od gniazda zapalniczki po tym jak próbowałem do niego włożyć ładowarkę do komórki. Później doczytałem w instrukcji obsługi, że do takich rzeczy jest drugie gniazdo, w konsoli środkowej, a to od zapalniczki jest tylko do zapalniczki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem na razie co to są usterki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Cruze Hatchback 5d 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
63,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Cruze Hatchback 5d