Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Chevrolet Cruze - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Chevrolet Cruze
 
lista silników Chevrolet Cruze

Podsumowanie 104 ocen tego auta

Oceny Chevrolet Cruze

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,22
3% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,27

Mechanika

Silnik

4,27

Skrzynia biegów

4,23

Układ jezdny

4,25

Komfort

Widoczność

3,94

Ergonomia

4,43

Wentylacja i ogrzewanie

4,13

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,35

Wyciszenie

4,11

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,85

Stosunek jakość/cena

4,50

Niezawodność

Drobne usterki

4,31

Poważne usterki

4,25

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
83%
17%
NIE
na podstawie 104 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Karoseria

Silnik

Filtr

Lista 104 ocen

sortuj komentarze od
4,85
dodano 11.10.2013 22:19:42 przez

Silnik to bez wątpienia najmocniejsza z mocnych stron Cruze. 163-konny, dwulitrowy diesel VCDI współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną, z eksplodującym momentem obrotowym 360 Nm już od 1750 obr/min, pozwala naprawdę na baaaardzo sprawne poruszanie się po naszych zatłoczonych drogach, gdzie wyprzedzanie całych pielgrzymek TIRów jest często niemożliwe innymi osobówkami. Silnik pracuje bardzo kulturalnie,cicho, mięciutko, bez jakiegokolwiek klekotu i wibracji. Jest wyjątkowo elastyczny nawet na najwyższych biegach i ciągnie auto do przodu z olbrzymim przyspieszeniem i nawet nie wiadomo kiedy na liczniku pojawia się 200 km/h. Precyzyjna przekładnia działa gładko i szybko daje się polubić. Duża moc silnika przenoszona jest na przednie koła za pomocą 6-stopniowej manualnej przekładni. Drążek zmiany biegów wygląda atrakcyjnie, wygodnie leży w dłoni, jest obszyty skórą, ma precyzyjne drogi prowadzenia pomiędzy kolejnymi przełożeniami. Zestopniowanie manualnej przekładni pozwala na optymalne wykorzystanie właściwości silnika. Dzięki dużemu rozstawowi osi - 2685 mm Cruze prowadzi się pewnie. Stabilnie zachowuje się podczas szybkiej jazdy na wprost i nie ucieka zbytnio na boki w łukach. Podwozie jest zbudowane tradycyjnie i prosto (z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu wahacze wleczone połączone belką skrętną). W wersji z dieslem układ kierowniczy nie robi wrażenia nadmiernie czułego jak to podobno ma miejsce w przypadku benzyniaków. Zawieszenie zestrojono wręcz dość twardo, całkiem dobrze na warunki europejskie. Nie przesadnie niskoprofilowe opony (205/60 R16)pozwalają na komfortową jazdę przy ciśnieniu 2,2 atm. W szybkich i ciasnych zakrętach czuje się lekki przechył nadwozia, jednak nie ma to żadnego odzwierciedlenia w utracie zadanego toru jazdy. Napewno nie pojedzie się tak szybko w ciasnych łukach jak z zawieszeniem wielowahaczowym ale koszty utrzymania za to będą wielokrotnie niższe. Układ wyposażony jest oczywiście w precyzyjnie ustawione systemy bezpieczeństa ESP, ASR, ABS, które mogą przejąć sterowanie autem kiedy kierowca zbytnio się zimą zagalopuje co nie jest trudne mając do dyspozycji stado 163 koni. Widoczność do tyłu przez tylną szybę nie jest najmocniejszą stroną Cruze, szczególnie dla osób, które muszą odwracać głowę nie umiejąc korzystać z olbrzymich lusterek bocznych i czujników cofania jakie oferuje to auto. Szyba przednia nie jest poprowadzona aż tak wysoko jak np. w Citroenie C4 Picasso i wysokie osoby mogą nie widzieć świateł na skrzyżowaniach jeśli auto stoi zbyt blisko. Słupki przednie, tylne i środkowe też nie należą do najwęższych no ale żeby zdobyć 5 gwiazdek w testach zderzeniowych chyba tak musi być. Musiałem na początku uważać i dobrze się rozglądać na skrzyżowaniach. Ergonomia jest jak najbardziej europejska. Obsługa wszystkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Wnętrze prezentuje się bardzo okazale. Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Na jej szczycie jest wyświetlacz funkcji audio i komputera pokładowego. Co ważne, komunikaty wyświetlane są po polsku. Kokpit wykonano z plastiku, którego jakość jest dobra. Ciekawy efekt daje część deski rozdzielczej wyłożona tym samym materiałem, który zastosowano w tapicerce. Rzecz niespotykana w innych markach, daje poczucie przytulności. Cała kabina Chevroleta ma swój indywidualny design, który w tym przypadku naprawdę może się podobać. Skórzana, zgrabna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach. Jest na niej sterowanie tempomatem oraz sterowanie radiem. Schowek w podłokietniku zawiera gniazda AUX-IN oraz USB. Gniazda 12V znajdują się zarówno z przodu jak i z tyłu na tunelu środkowym. Sporych rozmiarów, zamykany na klucz, podświetlany schowek przed pasażerem niestety nie jest klimatyzowany. Duże 1,5 litrowe butelki z napojami można umieścić w specjalnie wyprofilowanych w tym celu schowkach w przednich drzwiach. Otwarte puszki z colą lub kubki z kawą znajdą miejsce na tunelu środkowym w specjalnych uchwytach oraz w podłokietniku na tylnej kanapie. Okulary znajdą miejsce w schowku nad drzwiami kierowcy. Niestety nie wszystkie rozmiary tam się zmieszczą. Jest jeszcze zamykany schowek pod kierownicą, przy lewym kolanie kierowcy oraz zamykany schowek na portfel i na paragony na środku kokpitu nad wyświetlaczem. Ponadto niewielkie schowki w drzwiach tylnych oraz kieszenie za oparciami foteli przednich. Pod wykładziną bagażnika znajduje się styropianowy organizer z zestawem do pompowania kół (w tym elektryczną sprężarką z różnymi końcówkami np. do materacy, piłek, pontonów itp.) z gaśnicą, trójkątem ostrzegawczym i sporą ilością miejsca na inne przedmioty, które chcemy tam schować (gąbka, szczotka, skrobaczka, płyn do spryskiwaczy i inne). W bardzo ustawnym bagażniku zamontowano cztery uchwyty na torby z zakupami oraz siatkę na przedmioty łatwo przesuwające się. Wszystkie szyby są sterowane elektrycznie, podobnie jak i olbrzymie lusterka boczne. W obydwu osłonach przeciwsłonecznych zamontowano lusterka. Obydwa przednie fotele są regulowane w sześciu płaszczyznach. Zagłówki przednie mają regulację zarówno w pionie jak i w poziomie co pozwala na zajęcie bardzo wygodnej pozycji szczególnie dla naszych głów. Siedzenia są dobrze wyprofilowane i wygodne. Wydają się nieco twarde ale pozwalają na pokonanie w jeden dzień ponad tysiąckilometrowych odległości bez objawów zmęczenia. Wszystkie szyby są przyciemnione. Zestaw głośnomówiący bluetooth działa bardzo dobrze i wyraźnie. Jedyne drobne zastrzeżenia mogą mieć osoby niższego wzrostu, które kolanem będą niechcący przestawiać pokrętła od temperatury i siły nadmuchu zlokalizowane na konsoli przedniej zbyt blisko jej krawędzi zewnętrznych. Wentylacja i ogrzewanie działają skutecznie. Jadąc w lipcu do Grecji, przy +37 C na zewnątrz, klima chodziła na niskich obrotach a mimo to była bardzo wydajna. Ogrzewanie zimą jest również bardzo wydajne. Samochód błyskawicznie się nagrzewa. Pasażerowie z tyłu mają swoje nawiewy ale tylko na nogi i nie mogą nimi regulować. Elektryczne odmrażanie tylnej szyby i lusterek bocznych to standard. Fajną rzeczą jest odmrażanie szyby przedniej. Po wciśnięciu przycisku na konsoli automatycznie coś się włącza - chyba klima chociaż kontrolka od klimy nie świeci ale sprężarka jakby chodziła albo alternator pracuje z większym obciążeniem i następuje szybki wzrost temperatury powietrza z nawiewu. Może to jakiś układ elektrycznego ogrzewania powietrza. Nie mam pojęcia jak to działa ale napewno skutecznie odmraża szybę zanim ruszy się cokolwiek wskazówka temperatury silnika. Elektryczne podgrzewanie foteli przednich ma trzystopniową regulację. Potrzeba dosłownie niecałej minuty aby fotele były zimą przyjemnie ciepłe. Uwag do ilości miejsca w kabinie nikt mieć nie powinien. Przy dostosowaniu położenia kierownicy oraz fotela kierowcy do moich wymagań, a nie należę do osób mikrej postury (187 cm wzrostu), pasażer siedzący za moimi plecami, może wygodnie zająć swoje miejsce, w żaden sposób nie narażając na brak komfortu czy utrudnienia. W okolicy głowy pasażerom mojego wzrostu miejsca również wystarczy, a dzięki dużemu zakresowi regulacji foteli kierowcy i pasażera, z przodu bez kłopotu zmieszczą się nawet ponad dwumetrowe persony. Wiadomo, że główną zaletą hatchbacków jest ich funkcjonalność, wyrażająca się m.in. w łatwym dostępie do bagażnika. W przypadku pięciodrzwiowego Chevroleta Cruze bagażnik ma pojemność 413 litrów. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można ją zwiększyć do 883 litrów. Próg załadunku jest niski, a przestrzeń bagażowa to prawie sześcian. Kabina została bardzo przyzwoicie wytłumiona. Hałas nie przeszkadza pasażerom nawet przy wysokich prędkościach autostradowych. Duża w tym na pewno też zasługa 6-stopniowej przekładni i aerodynamicznego kształtu nadwozia. Żeby jednak nie wszystko było ocenione na doskonałe to przyczepię się do braku materiału wygłuszającego plastikowe nadkola, o które czasami głośno uderzają kamyczki wystrzeliwane spod kół na szutrowej drodze. Sztywno zestrojone zawieszenie też czasami przypomina o sobie szczególnie gdy samochód jest niedociążony i porusza się po wyboistej drodze słychać odgłosy "odbijania" na krótkich nierównościach np. przed skrzyżowaniem gdzie asfalt jest powgniatany. Wydawać by się mogło, że 2 litrowa jednostka napędowa ze stadem 163 koni musi sporo pożerać. Nic bardziej mylnego. Ten nowoczesny, spełniający normę Euro 5 silnik jest jednocześnie bardzo narowisty a zarazem ekonomiczny. Oszczędny, tani i dobrze wyposażony. To tylko nieliczne zalety Cruze. Do tych cech należy dodać dobry wygląd zewnętrzny, przestronne i intuicyjne w obsłudze wnętrze oraz rewelacyjny silnik z dużym zapasem mocy. Jeżeli szukasz szybkiego samochodu, który łaskawie obejdzie się z Twoją kieszenią zarówno w momencie zakupu, jak i podczas codziennej eksploatacji Cruze jest bardzo ciekawą propozycją.

więcej »
3,46
dodano 10.01.2013 17:02:07 przez

Wizualnie ładne auto jednak z licznymi mankamentami do których należy zaliczyć: 1. stuki w zawieszeniu przednim wyglądające tak ( http://www.youtube.com/watch?v=zKZhNS9YJzg&feature=player
_embedded ) za co prawdopodobnie odpowiadają amortyzatory lub mocowania zacisków hamulcowych. problem ignorowany przez producenta 2. wadliwe zaprojektowany zamek klapy tylnej ulegający uszkodzeniu, 3. problemy z tempomatem polegające na odmowie współpracy zawieszaniu się bez możliwości uruchomienia go, 4. słaby nawiew szyb bocznych powodujący ich szronienie lub parowanie nawet w pozycji pracy nawiewów i ogrzewania "AUTO" czyli optymalny ustalony przez producenta. Aż strach się bać co to będzie po zakończeniu okresu gwarancyjnego na ten samochód.

więcej »
4,69
dodano 10.01.2010 19:21:17 przez

Cruze zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, w porównaniu do mojego poprzedniego auta jest lepiej prawie pod każdym względem, świetny, cichy silnik 2.0 VCDI 150KM daje dużą frajdę z jazdy (przyspieszenie 8,7sek do 100km/h wg danych producenta), zawieszenie i systemy bezpieczeństwa czuwają, żeby auto jechało tam, gdzie chcemy, nawet na śliskiej nawierzchni, auto bezpieczne (ostatnio zrobione testy NCAP wypadły świetnie), wygodne i ekonomiczne, no i świetnie wyglądające - dla mnie nie ma lepszego wyboru w klasie kompakt (ale TYLKO z silnikiem diesla, beznynowe są za słabe). Jeśli tylko okaże się mało awaryjnym autem, to będę się śmiał z każdego oklepanego Golfa, Audi czy Passata na drodze. No i wygląd też rewelacja

więcej »
4,31
dodano 19.01.2014 18:06:51 przez

Jak na pieniądze, które za niego zapłaciłem, oceniam auto dobrze. Spodziewałem się wielu budżetowych rozwiązań, a tymczasem w porównaniu z Hyundaiem i30 mojej rodzicielki ( 2013 r. ) to auto sprawia wrażenie masywniejszego i bardziej statecznego. Ogólnie rzecz biorąc, ciężko za te pieniądze znaleźć auto, które będzie bogato wyposażone i pojemne. Chevy daje radę :) Poza tym w wersji LTZ ma kilka sympatycznych bajerów, które ułatwiają codzienne życie z autem. Poza tym w kolorze blue mystic i na felgach 17 cali auto wygląda po prostu bardzo ładnie, albo inaczej - bardzo mi się podoba :)

więcej »
4,62
dodano 04.07.2012 10:55:25 przez

Samochód bardzo ładny z zewnątrz oraz wewnątrz, przyzwoicie wyposażony oraz ładnie wykończony. Silnik 1.8 sporo spala, ale jest wystarczająco mocny, fajnie brzmi oraz ze względu na prostą konstrukcję zapewne będzie trwały. Zawieszenie zestrojono jak dla mnie sztywno przez co samochód się świetnie prowadzi, jednak niektóre nierówności szczególnie poprzeczne są odczuwalne i słyszalne w środku. Ogólny komfort jazdy na bardzo przyzwoitym poziomie.

więcej »
4,23
dodano 30.01.2010 21:31:58 przez

Nie oczekiwałem fajerwerków za tę cenę, ale jestem mile zaskoczony. Brak dwustrefowej klimatyzacji i kiepski nawiew z tyłu to jedyne braki. Świetnie jedzie, na dziurka czasem coś stuknie w zawieszeniu, pakowny i wygodny. Zabawny jest brak w mojej wersji LS głośników w dzrzwiach tylnych (choć są atrapy). W serwisie w poznaniu nikt nie wiedział czy sa tam doprowadzone przewody i jaki jest rozmiar głośnika.

więcej »
4,69
dodano 25.06.2011 18:33:42 przez

Świetny wygląd auta. Nie przesadzam, dla mnie jest po prostu śliczne. Deska rozdzielcza świetnie zaprojektowana. Jedyną wadą jak dla mnie jest brak koła zapasowego(zestaw naprawczy) oraz to że auto wewnątrz zrobione jest w całości z plastyku. Auto Lepiej wygląda od całej gamy Audi i Volkswagenów czy BMW. Jedyni konkurenci to Volkswagen Passat CC oraz Insygnia i opel Astra IV w hatchbacku.

więcej »
4,85
dodano 04.03.2013 21:31:50 przez

Bardzo udany samochód klasy kompakt+. Ładna linia nadwozia, dobrze spasowane elementy nadwozia i wnętrza. Wysoka jakość zastosowanych materiałów oraz eleganckie wykończenie. Obszerne wnętrze i bagażnik. Najbardziej zaskakuje wygoda podróżowania oraz fantastyczny , mocny i elastyczny silnik diesla. Polecam wersję z czujnikiem cofania ze względu na słabą widoczność przez tylną szybę.

więcej »
4,92
dodano 08.11.2012 18:53:00 przez

Reasumując, to był strzał w dziesiątkę. Krótko: piękna linia nadwozia; fajny silnik; obszerne wnętrze; ekonomiczność na rozsądnym poziomie; dobry stosunek jakości do ceny. To zdecydował o ocenie bardzo dobrej za całokształt. Dziękuję Chevroletowi! Mam nadzieję, że nie zawiodę się na tym aucie.

więcej »
4,31
dodano 29.12.2009 18:44:21 przez

JEŻELI MAJĄ PAŃSTWO KTÓRĄKOLWIEK Z TYCH USTEREK BARDZO PROSZĘ O PRZESYŁANIE NA MOJĄ POCZTĘ OPISU WRAZ Z NUMEREM VIN AUTA.PRZEŚLE WSZYSTKIE UWAGI DO CHEVROLET POLSKA I MOŻE COŚ Z TYM ZROBIĄ.WŁAŚNIE WALCZĘ O NOWĄ KIEROWNICĘ I BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA INFORMACJE krzysztof.lebski@interia.pl lub 501-284-125 po 17h

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.

Cena: 70 890  ►  61 900 zł

Zyskujesz 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Chevrolet Cruze, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Chevrolet Cruze

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze - niepozorny sedan
Chevrolet Cruze - niepozorny sedan Chevrolet powoli żegna się z rynkiem europejskim. To smutny fakt, ale z drugiej strony możemy spodziewać się dużych upustów w salonach. A to sprawia, że model Cruze staje się bardzo atrakcyjną ofertą. Nie jest pozbawiony wad, ale przekonuje do siebie kosztami utrzymania - zwłaszcza z fabryczną instalacją LPG.

Chevrolet Cruze - zobacz filmy

Chevrolet Cruze 1.8 LPG 141 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 141 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl Oto kolejny model ze stajni Chevroleta - Cruze w wersji sedan. Sprawdzamy, czy nadal warto kupić to auto w perspektywie rychłego odejścia amerykańskiego producenta z rynku w Europie. Zapraszamy do oglądania!
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 141 KM - acceleration 0-100 km/h
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 141 KM - acceleration 0-100 km/h Przyspieszenie Chevroleta Cruze 1.8 LPG 141 KM mierzone Driftboxem.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 431
Chevrolet Cruze 104

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum