Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 I Hatchback

Zina&Shogun, 18 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 20 tys. km
Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
jak wziąć naprawdę każdy szczegół pod uwagę to 4 jest wysoką oceną
Wrażenia
5,0
Silnik
extra, 1,4 a fruwa jak jaskółka. Jeździliśmy różnymi samochodami z tym silnikiem, naprawdę w C3 czuć moc, z rowerkami na dachu, jak wiadomo trudniej przyspieszać, ale C3 i tak sobie radzi. Górki mu nie straszne.
2,0
Skrzynia biegów
oj, tu już niedobrze, jedynka - tragedia, dwa lata jeżdżenia i nadal zawodzi. Na początku wsteczny ciężko wchodził, teraz już się wyrobił. Czasami pośrednie biegi wchodzą jako-tako, mogłoby być lepiej.
5,0
Układ jezdny
dobra przyczepność, trzy rowery na dachu, śmiga się ponad 120km/h, po polskich drogach :P, wyprzedza się po koleinach i jest stabilnie.
Komfort
4,0
Widoczność
gdyby nie te przeklęte słupki przy przedniej szybie dalibyśmy 5. Wiem, że tam siedzi całe bezpieczeństwo, ale umiejscowione są dokładnie na linii, pieszy na skraju chodnika, ewentualnie w kierunku łuku zakrętu - za ch... nic nie widać, tzreba się wychylać. Ale cała reszta, cytuje: "jak w szklarni"
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
powiem szczerze, jak by nie dach otwierany to byśmy w lecie zmarli z przegrzania. Ale dach się otwiera i momentalnie całe ciepło się ulatnia, dobry pomysł. Nawiew jak to nawiew, trza przyznać, że jest huraganowy, ale i tak to za mało, w zimie za to się sprawuje extra, bo szybko się samochód nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca: siedzi jak na krześle, prosto, mnie to odpowiada, nie boli kręgosłup po dłuższej jeździe. Nienawidzę "leżących" foteli. Podłokietnik za wysoko, niewygodnie się zmienia biegi. Ale dużo miejsca, szerokie fotele. Pasażer obok kierowcy: dużo miejsca dla nóg, łatwy dostęp do schowka i kieszeni pod fotelem. Z przodu dachu szklanego się nie zauważa wręcz. tył: mieszczą się dwie osoby i fotelik dla 4 letniego dziecka - sprawdzone na długiej trasie :), wspaniały widok przez dach szklany. Ogólnie: nogi fruwają, łokcie nie stukają się, spox.
4,0
Wyciszenie
Silnika prawie wogóle nie słychać, raz się zdarzyło, że włączyłam już włączony silnik. łłach, nie róbcie tego :P Opony strasznie szumią, gdy się przekroczy 120km/h. Mamy dach szklany, po tej prędkości świszcze troche.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest naprawdę super, maksymalne średnie zużycie w moim przypadku to tylko miasto w godzinach szczytu, zimową porą (dojazd do pracy i powrót do domu przez całą Łódź), minimalne średnie to dojazd do pracy w lecie oraz małe wypady poza miasto. Minimalne wogóle to trasa Łódź-Kraków. Za to przeglądy.... bez komentarza, muszę szukać niefirmowych serwisów, bo te są o wieeeeeeeeeeele tańsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
mogłoby być troszeczkę taniej, ale tragicznie nie jest
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
piszczące hamulce, odpadające plastiki przy progach, schodzi srebrna farba z klamek i wajchy od biegów ;P
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze nie mieliśmy z nim problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 I Hatchback