Szukaj

Lista ocen Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 (38) - Silnik

Na liście zabraknie 15 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Paweł
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Było by super, gdyby ten silnik miał ze 120-130 KM. 105 KM wystarcza do większości zastosowań, jednak SUV to nie terenówka na ramie, on powinien być dość uniwersalny, zdatny też do dalszych i szybszych podróży - a na autostradzie jest już bardzo przeciętnie. Z wiatrem OK, pod wiatr słabiutko :-) Trzeba stopniowo się rozpędzać, trzymać wysokie obroty. W górach też mogło by być lepiej. Ponadto, spalanie jest jak na tą moc i pojemność trochę za...
2,0
~Marcin
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Silnik 1.6 16v to największa wada Dustera, która spowodowała, że musiałem go szybko sprzedać. Silnik powyżej 110km/h staje się głośny i nie chce przyspieszać, jazda powyżej 140km/h jest właściwie nierealna, również wyprzedzanie powyżej 110km/h jest bardzo niebezpiecznym manewrem. Całość okupiona bardzo wysokim zużyciem paliwa (ok. 10 litrów), dla porównania inne suvy z tego rozmiaru z silnikami benzyna 2.0 palą poniżej 8 litrów.
4,0
~Tomasz
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Silnik 1.6 nie jest najnowszą konstrukcją więc trudno aby był w czołówce ekonomiczności. Wielki plus za za niską awaryjność, notomiast wielki minus za paliwożerność zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Aby jeździć ekonomicznie tym samochodem nie należy przekraczać 80 km/h. W podsumowaniu solidna czwórka - prosta konstrukcja zapewniająca w miarę sprawne przemieszczanie się.
4,0
~Lawyer
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Pochwalam elastyczność, która w połączeniu z krótką jedynką sprawia, że na 2200 rpm można się drapać prawie jak z reduktorem - nie brakuje mocy pod górę pod którą osobówka z normalną skrzynią potrzebuje 4 tyś - czyli dużej prędkości co po wertepach niszczyłoby auto. Silnik oczywiści mógłby być mocniejszy na autostradę ale do 160 km/h nie ma kompleksów. Za to jest oszczędny.
4,0
~Hakama 4x4
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Elastyczność super. W terenie na krótkiej jedynce pod ostre góry można się piąć bez obaw na 2000rpm. Na trasie, jak dla mnie przydałoby się troszke przyjemniej przyspieszać. Nie wciska w fotel ale w zupełności wystarcza. Na gazie nie czuć rózńicy na drodze, ale w terenie przy ekstremach jest trochę słabszy na LPG.
5,0
~pms67@gazeta.pl
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Autko de facto na dotarciu, przebieg niecałe 2500km, Silnik b. elastyczny. Wyraźnie cichnie wraz z przebiegiem, dynamika jeszcze wzrasta, a spalanie spada Pierwsza szczegółowa ocena będzie możliwa po jakichś 4...4,5 km Moi zdaniem przydałby się w ofercie jeszcze jakiś benzyniak 120 km i diesel 130 KM
5,0
~Andrzej Wilk
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Silnik super na ta moc , pierwsze kilometry mnie zalamaly to nie pierwszy moj samochod tej mocy. Jednak w miare docierania juz od 3 tysiecy km odczuc bylo zmiany a po 5 tys.km zupelnie inny silnik.Teraz na 4-tym biegu smialo mozna jechac 40/h i silnik sie nie dlawi ani nie drga.
4,0
~akseltychy
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Silnik OK kiedy trzeba to wyprzedze bez większego problemu, jak na razie bez żadnych usterek, żadnych wycieków, oleju nie trzeba dolewać, pracuje cicho i równo, szkoda tylko że w środku nie ma większej różnicy w słyszalności od tego co na zewnątrz ;)
5,0
~pulsarjohnny
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Wystarczający przy tej masie i bardzo dobry przy oszczędnej jeździe, jednocześnie jest dość żwawy powyżej 3500 obr/min. Uważam, że jest dobrze dobrany do autka, a wiadomo, że to niezbyt duża, benzynowa szesnastka.
3,0
~pawgrzyb
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Za słaby. Aby auto chciało jechać i zebrać się do np. wyprzedzania trzeba kręcić do 4000-4500obr. co skutkuje wysokim spalaniem. Mi brakuje momentu może dlatego, że wcześniej jeźdiłem głównie TDI, DCI.
Dacia Duster I SUV