Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

MacSim, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dynamiczna linia nadwozia ładnie wygląda i wcale nie przeszkadza w codzienny użytkowaniu.
5,0
Całokształt
Piękna linia nadwozia. Jeszcze czasami nie mogę się na niego napatrzeć. Bardzo fajny w trasie i w mieście. Małe półki w drzwiach i trudno dostępny schowek na początku przeszkadzały, mimo to są dobre miejsca na telefon, portfel i drobne w tunelu środkowym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i spokojny na biegu jałowym. Podczas przyspieszania słabo reaguje na gaz poniżej 3000 obrotów. Powyżej żwawo przyspiesza ale zaczyna hałasować. Do spokojnej jazdy odpowiedni.
5,0
Skrzynia biegów
Równe, krótkie skoki. Jedynka odpowiednio dynamiczna ale dwójka zaczyna "zamulać" zamiary szybkiego przyspieszania. Przy przełączaniu stawia delikatny opór ale łatwo się do tego przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Przyjemnie sztywny przy pokonywaniu zakrętów i wyższych prędkościach. Na zniszczonych drogach robi się nerwowy, czasem głośny ale przewidywalny. Dobry komfort. Hamulce wcześnie "łapią" i to z dużą siłą. Należy umiejętnie je stopniować.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobrze. Należy "nauczyć" się gabarytów auta, wtedy parkowanie nie będzie problemem. Widoczność przez tylną szybę kiepska, do tyłu na ukos też. Podobają mi się "wielkie"- bo chyba z takimi jeszcze nie jeździłem- zewnętrzne lusterka wsteczne. Duże pole widzenia nie tylko na boki ale i w pionie, łatwo manewrować tyłem
5,0
Ergonomia
Poręczna kierownica, wygodna zmiana biegów. Przyciski i przełączniki dobrze opisane, w zasięgu wzroku i rąk. Łatwo regulować ogrzewanie, klimatyzację i radio. Tunele wokół zegarów przysłaniają cyfry na prędkościomierzu. Za nisko ustawiona kierownica też. napoje wypadają z uchwytów. ałe kieszenie w drzwiach. Brak wygodnego uchwytu w klapie bagażnika. Za wysoki próg.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimy nie sprawdzałem. Ogrzewanie (przy -15 do -20) daje ciepło dość wolno ale zanim silnik się rozgrzeje troche mija. Później w kabinie robi się bardzo ciepło, dość mocno dmucha
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Łatwo zająć wygodną pozycję, szeroko i wbrew pozorom (mam 186cm wzrostu) wygodnie na wysokość. kokpit może sprawiać przytłaczające wrażenie gdyż jest rozbudowany. Głębokie tunele na nogi. Z tyłu szeroko, wystarczająca ilość nad głową ale ciasno w kolanach. Duży bagażnik. Zmieści wielką walizę. Foremny i wysoki.
3,0
Wyciszenie
Podczas jazdy w mieście i na szybkich trasach jest ok. Na dziurach i wybojach głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
podczas docierania i zimy 09/10 (-15C) spalał około 8,2 w mieście, na krótkich trasach. Na autostradzie spalanie przyjemnie spada
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czerwca 2009 jeszcze nić się nie zepsuło
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od czerwca 2009 jeszcze nić się nie zepsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d