Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

aols@wp.pl, 22 lat temu
Silnik 0.7 i 31KM 23kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 120 tys. km
Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
2,46
35% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Eksploatowalem ten samochód przez rok i 4 miesiace jako słuzbowy, średnio miesiecznie robiac 8000 km w trasie. Uważam, że auto jest dobre tylko do jazdy po miescie i okolicach.W eksploatacji jest drogie (niektóre częsci, np tłumik kpl z wymianą kosztował ok.1500 zł w ASO).Projektanci elektryki zapomnieli chyba, że to auto ma silnik chłodzony ciecza a nie powietrzem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Wymiana napędu rozrządu przy 45.000 i 90.000,pęknieta głowica + przepalona uszczelka, zbiornik płynu chłodzącego pekł przy 90.000km,eksploatacja głównie w trasach,często przy max.prędkości (po "odmuleniu") osiągał 140 - 150 km/h
2,0
Skrzynia biegów
Przy 45.000 km wymiana sprężyny mocującej drążek zmiany biegów, ogólnie wybierak b.delikatny
2,0
Układ jezdny
Wymiana sprzęgła kpl. przy 45.000 km,tarcze + klocki przy 90.000, bez zarzutów, przy 45.000 wymiana linki recznego, przy 90.000 jej regulacja.
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, przy -10 st. potrzebowałem 2 min ostrej jazdy na ogrzanie wnetrza, wentylacja skuteczna tylko przy otwartych oknach
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fatalnej jakości przednie fotele, po 60.000 wymiana urwanego regulatora przesuwu fotela,popekana i wytarta tapicerka kierowcy, przy 120.000 skrzypiały jak stara wersalka
1,0
Wyciszenie
Wyciszałem dodatkowo maske i przegrode czołową,trochę pomogło. Przy prędkościach pomiedzy 110 - 120 km/h było najgłosniej, powyzej tej predkości odgłos przypominał prace odkurzacza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio przy ostrej i szybkiej jeździe palił 8/100. W ASO co 15.000 km zostawialem średnio 800 - 1000 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste poluzowanie osłon podwozia,dokręcane przy kazdym przeglądzie, przy 60.000 i 90.000 wymiana linki gazu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
90.000 km - pęknięcie głowicy.Uniknąłbym tego, gdyby producent pomyslał o niezbędnym i tanim drobiazgu - wskaźniku temperatury silnika i kontrolce poziomu cieczy w chłodnicy......!!!!!!!!!!!!!!!! może wtedy nie wracałbym na lawecie z trasy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento