Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

master22, 8 lat temu
Silnik 1.4 TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Posiadam auto od prawie dwóch lat więc już mogę napisać to i owo o nim. Kupując Fiestę sugerowałem się opiniami z Autocentrum. Przez te dwa lata bywało różnie. Od miłości po nienawiść:-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 TDCI to nie demon prędkości ale też i nie jest aż tak całkiem źle. Brakuje mu troszeczkę mocy (auto bardzo ciężkie jak na te gabaryty, wiele większych aut ma podobną wagę albo nawet mniej) . Ale cóż. Wiedziałem co kupuję. Prze dwa lata eksploatacji silnik zawiódł tylko raz. Podczas wymiany podkładek pod wtryskami okazało się, że wtryski leją (kopcił jak Batory...). Koszt regeneracji 2000 zł. Po za tym zdarzały się problemy z falowaniem obrotów ale teraz już wiem, że była to wina paliwa. Po za tym silnik nie sprawiał mi problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dobra. Mam wrażenie, że dwa pierwsze biegi są niedostosowane do mocy silnika. Ciężko jest się "toczyć" na drugim biegu, bo zgaśnie - ewidentnie silnikowi brak siły, stąd moja opinia o złym zestrojeniu tego biegu.
5,0
Układ jezdny
Tutaj potwierdzam opinię innych użytkowników. Autko prowadzi się super.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wg mnie jest więcej niż dobra. Nie ma problemu ani z jazdą ani z parkowaniem. Nie ma się czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Samochód prosty, czasem aż za bardzo...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja nie jest jakąś super mocną stroną tego auta. Tak jak większość Fiest Mk6 również i moją trapi piszczący nadmuch (zawsze naprawię go jutro... i tak już dwa lata). No i oczywiście mało wydajna klimatyzacja. Serwisowana zawsze przed sezonem letnim więc nic jej nie trapi. Ale w bardzo upalne dni nie radzi sobie dobrze. No i najważniejsze. Po włączeniu (co jest normalne) z Fiesty ucieka 40 KM:-) Trzeba się dobrze zastanowić zanim zechce się wykonać szybko jakiś manewr. Auto "łapie muła".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jak na tak mały samochód zupełnie wystarczająca.
3,0
Wyciszenie
Tutaj to szału nie ma. Auto jest głośne. Przy małych prędkościach jak i dużych (max 150 bo więcej się bałem jechać takim małym samochodem)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wydawało by się, że z tak małym silnikiem powinno palić mało. Niestety tak nie jest. Mimo, że auto jest "miejskie" to pod względem spalania czasami mnie przeraża, bo pali ponad 7 litrów (klimatyzacja), ale trasa to już jest lepiej. Przy jeździe z prędkościami max. 120 osiągniecie wyniku poniżej 4 litrów nie stanowi problem (mój rekord to 3,7 - mierzone od tankowania do tankowania na tej samej stacji, bo nie posiadam komputera)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak cena taka jakość. Nie odkryję tu niczego nowego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nie przypominam sobie denerwujących drobiazgów. Brak usterek tego typu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wspomnianej wcześniej regeneracji wtrysków, wymieniałem jeszcze amortyzatory z tyłu (na przeglądzie wszystko super a na drugi dzień podczas zmiany opon na zimowe okazało się, że oba amortyzatory są "wylane") - dziwne są te pomiary...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta VI