Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi

Jack08, 6 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny dynamiczny i bezawaryjny.
Zawieszenie : Wzorzec w klasie kompaktów
Przeniesienie napędu : Mam 230 tyś przebiegu i fabryczne sprzęgło z dwumasem.
5,0
Całokształt
Auto oszczędne i niezawodne. Linia nadwozia kombi może się podobać. Wewnątrz niebanalny kokpit skrojony z materiałów dobrej jakości. Focus Posiada kilka patentów ułatwiających życie, takich jak ogrzewana przednia szyba czy elektryczne wspomaganie pracy nagrzewnicy. Audio nawet podstawowe gra zaskakująco dobrze. Oczywiście warunkiem jest odtwarzanie z dobrego nośnika CD a nie z wielokrotnie skompresowanego pliku MP3. Po zakupie auta i pierwszym odsłuchu byłem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką dźwięku i poziomem basu. Najlepszy efekt daje ustawienie optymalizacji dźwięku dla kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka TDCi spokrewniona z HDi. Sprawdzona, powszechna na rynku i bezawaryjna. W odmianie 115 ps. dynamiczna. Silnik ciągnie efektywnie już od 1500 obrotów. Od 1800 do 2500 robi się naprawdę dynamicznie. Silnik ochoczo nabiera obrotów generując przy tym miły dla ucha nie dieslowski dźwięk. Dpf jest bezobsługowy i nie stanowi żadnego problemu. Autem jeżdżę od dwóch lat i w tym czasie nie miałem problemów z rozruchem, nie było spadków mocy itp. Te silniki nie mają żadnych wad fabrycznych czy słabych punktów.
5,0
Skrzynia biegów
Podobnie jak silnik, skrzynia biegów nie posiada słabych punktów. Pracuje cicho, biegi wchodzą precyzyjnie. Ogromną jej zaletą jest 6-ty bieg. Jadąc z autostradową prędkością 140, silnik kręci tylko 2,5 tyś obrotów.
5,0
Układ jezdny
Wzorzec dla innych kompaktów. Wielowahacz jest w każdej opcji wyposażenia. W golfie 7 w podstawowych wersjach jest z tyłu belka. Podobnie w Astrze j. Kierowca jadąc focusem "czuje" trakcję auta. Auto pokonuje zakręty jak po szynach. Jadąc prędkościami autostradowymi czuje się w nim bezpiecznie.
5,0
Karoseria
Jest ocynk, więc nie ma problemom z korozją. Linia nadwozia może się podobać. Kombiak wygląda dynamicznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam. Tylne słupki są przeszklone, więc widoczność jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Deska ma ładny kształt i jest wykonana z materiałów dobrej jakości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica jest doposażona w elektryczną grzałkę. W zimie zanim silnik się nagrzeje wspomaga szybsze ogrzanie kabiny. Do klimatyzacji nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm i jestem w stanie ustawić fotel i kierownicę tak aby wygodnie się usadowić. Auto daje warunki do wygodnego podróżowania, zapakowania się na wakacyjne wypady z rowerem. Na dachu mam fabryczne relingi i poprzeczki do montażu uchwytów. Z tyłu mojego fotela mogłoby być ciut więcej miejsca dla dorosłych pasażerów. Żona ma 170 i za jej fotelem jest miejsca w sam raz dla dorosłej osoby.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho. Pomaga w tym skrzynia sześciobiegowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest bardzo ekonomiczny. Spalanie podczas przelotu drogami krajowymi wynosi 4.5 l. Na autostradzie chwilowe spalanie przy 140 km/h waha się od 5 do 6 l. Istotne znaczenie mają tutaj warunki, siła i kierunek wiatru. Przy tej prędkości opory powietrza decydują o wielkości spalania. Że względu na popularność auta części są dostępne i stosunkowo tanie. Wtryskiwacze piezo można już zregenerować. Dwumas to wydatek ok. 700 zł. Nie jest to więc astronomiczna kwota.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie na rynku wtórnym diesle są tańsze niż benzyny. Do tego dochodzą oszczędności w zakupie paliwa. Obliczyłem, że przy moim rocznym przebiegu 1500 km i niskim poziomie spalania oszczędzam 2000 zł w stosunku do benzyny. Do LPG nie porównuję, bo korzystam z parkingów podziemnych i tym samym wykluczam możliwość posiadania auta z napędem LPG. Jakość auta jest na wysokim poziomie, brak istotnych usterek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden spryskiwacz szyby przedniej przestał działać. Nie znam jeszcze przyczyny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi