Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

hi, 12 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : napęd na tylną oś jak w BMW i Mercedesie - pod samochodem jest potężny wał z dyferencjałem. W zimie tył wyprzedza przód - polecam amatorom kontrolowanych ślizgów.
5,0
Całokształt
Podsumowując, to trzeba powiedzieć, że Polonez to już legenda. Mój egzemplarz jeździł przez sześć lat a potem kolejnych sześć stał w szopie. Na lakierze ani jednej rysy czy odprysku, środek bez zarzutu, 55 tyś przebiegu. Fajny niespotykany już sznyt nadwozia w ostry kancik. W środku prawie jak w PRL-u, czyli nostalgia. Wszystko za nieco ponad 3 tyś zł. Klick zamykanych drzwi gratis. Jednym słowem samochód dla dojrzałego mężczyzny.
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik bez zarzutu - tylko trochę głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma niewątpliwy atut w porównaniu z produktami GM np Opel, Ford itp. - można wymienić olej.
4,0
Układ jezdny
Samochód ma bardzo trwałe zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba najlepszy samochód jaki do tej pory miałem - nie tylko widać ze środka na zewnątrz, ale i Ty jesteś dobrze widziany z zewnątrz - jazda ładnie utrzymanym Polonezem, to w dzisiejszych czasach niezły lansik.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu - wygodne otwieranie bagażnika i wlewu paliwa z wewnątrz. Lubię minimalizm - wszystkiego jest w sam raz i we właściwym miejscu - trochę jak w PF 126p w wersji maxi z halogenami i wspomaganiem w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lepsze niż w Oplu Astrze F, gdzie przy najmniejszej nawet wilgotności na zewnątrz, zawsze musiałem wycierać wszystkie szyby...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca - szerokie drzwi.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to najsłabszy element charakterystyki - ten gang silnika rodem z 125p i gwizd tylnego mostu trzeba pokochać, albo zdemontować wykładzinę i zainwestować w maty wyciszające. Trochę pracy własnej, kilkadziesiąt złotych - a jaka frajda, że się samemu zrobiło lepiej niż fabryka...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup Poldka to czysta ekonomia: jeździ do przodu, skręca, w razie potrzeby efektownie cofa. Ma wspomaganie, rakiel metalic, halogeny i fajne cztery głośniki z radiem, duży bagażnik. Wygodnie i z fasonem, podróżują cztery a w razie potrzeby pięć osób. Jeśli 9-10 litrów Pb na 100 km komuś nie pasuje i skalkuluje, że woli na LPG to też butlę bez rujnowania przestrzeni bagażowej się zmieści. Przeglądy zrobisz sam na kanale, albo i bez... wystarczy ubranie robocze i podstawowy zestaw kluczy (bardzo podstawowy tzn. najtńszy).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardziej niezawodny od innych samochodów, którymi jeździłem, z tego powodu, że ma mniej gadżetów i prostszą, sprawdzoną konstrukcję. Drobiazgi przy pomocy najbliższego sklepu moto lub allegro oraz poradnika ściągniętego z internetu naprawisz sam, nawet na parkingu pod blokiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Polonez atu plus to bryka co najmniej kierownika albo dyrektora, spasowana na niezawodność.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
10,6
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Atu Plus