Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu

l.i.s@wp.pl, 13 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność kabiny, pojemność bagażnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : co kilkanaście miesięcy
Inne : ogrzewanie - zapychająca się nagrzewnica
4,0
Całokształt
Auto tanie w zakupie, niestety charakteryzuje się dużą różnorodnością jakości wykonania. Mój ekzemplarz był tym dopracowanym. Jeśli komuś uda się na taki trafić to warto się nad nim zastanowić. Do codziennego użytkowania osobiście wolę nowsze konstrukcje, ale \"Poldka\" najprawdopodobniej już nie sprzedam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutu, choć nie jest to demon szybkości. Przez 15 lat eksploatacji nie sprawiał żadnych problemów. Czuć niedosyt mocy, męczy się podczas nazbyt dynamicznej jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja skrzyni biegów jest do zaakceptowania - oczywiście po przywyknięciu do niej. Nieco przeszkadza moim zdaniem zbyt \"krótka\" jedynka - w szczególności, gdy zajdzie konieczność szybkiego włączenia się do ruchu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nieźle tłumi nierówności. Jest wysokie, dzięki czemu większość miejskich krawężników nie robi na nim wrażenia. Przy ostro pokonywanych zakrętach przód często lubi \"uciekać\" na zewnątrz zakrętów. Zimą - bajka - wymiata tyłem niczym rasowe GT ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Mało blachy, dużo szkła. Widoczność jest bardzo dobra. Wąskie słupki przednie nie ograniczają widoczności w zakrętach. Ogólnie dobrze widoczny z pozycji kierowcy obrys nadwozia.
2,0
Ergonomia
Inżynierowie popisali się fantazją i każdy włącznik umieścili w często zupełnie nie przewidywalnych miejscach. Rozrzucone po całej desce, czasem w nieporęcznych miejscach. Jedynym pocieszeniem jest fakt, iż przełączników w Polonezie jest niewiele... Do pozyzycji za kierownicą poprostu trzeba się przyzwyczaić. Nie jest tragicznie, ale ciężko jest dopasować ustawienia pod siebie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety, mój egzemplarz działa na przekór - zimą chłodzi, latem grzeje. Zimą nawiewy, mimo iż zamknięte wpuszczają mroźne powietrze z zewnątrz. Sytuacja analogicznie przedstawia się latem. Niestety u mnie ogrzewanie padło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba jeden z większych atututów tego auta. Wiele osób jadących ze mną, jest zaskoczonych, że w polonezie jest tyle przestrzeni. Myślę, że śmiało ilość miejsca można porównać ze starszymi kompaktami.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie raczej kiepskie. Silnik przy większych prędkościach staje się nieco uciążliwy. Kanciasta karoseria również nie jest bez znaczenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest mocno zróżnicowane. Od niecałych 7 litrów benzyny przy spokojnej jeździe w trasie, do ponad 12 litrów przy jeździe miejskiej w zimę. Serwis wbrew pozorom jest dość drogi - coraz mniej części, często trudny dostęp do podzespołów oraz niestety coraz mniej warsztatów zajmujących się serwisem Polonezów. Takie doświadczenia mam przynajmniej z Warszawy. Pocieszeniem może być jednak stosunkowo niski koszt naprawy zawieszenia. Części są tanie, a zawieszenie wytrzymałe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie można wymagać zbyt wiele. Niezawodność ok. Wykończenie wnętrza... słabiutkie. Ogólnie stosunek cena/jakość moim zdaniem wypada nieźle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największym mankamentem jest elektryka. Najwięcej usterek pojawia się po zimie oraz w okresie intensywnych opadów. Na szczęście elektryka w polonezach nie należy do skomplikowanych i z regóły usterki zostają naprawione od ręki. Głównymi problemami do tej pory były: niedziałające światła awaryjne, światła cofania oraz kierunkowskazy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O dziwo - od roku 96\' ani jednej poważnej usterki!!! Samochód nigdy nie zawodził. Może to kwestia szczęśliwego egzemplarza, może regularnego serwisu. Tak, czy owak wiele samochodów innych marek nie może się tym pochwalić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Atu