Szukaj

Lista ocen Mazda 3 III (108) - Silnik

Na liście zabraknie 39 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~r2d2
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Testowałem 120 KM i 165 KM i powiem tak: ten słaby idzie lepiej! Z jednej strony to kwestia inaczej zestrojonej skrzyni (ten słabszy do "setki" wchodzi na II biegu, mocniejszą wersję tuż przed "setką" trzeba zapiąć wyżej), ale druga rzecz to coś, czego w katalogach nie znajdziecie, a sprzedawca powie wam szeptem: słabsza wcale nie ma 120 koni, tylko prawie 150. Jeśli miałaby oficjalnie 150, to kto kupiłby droższą wersję dla 15 koni więcej?...
5,0
~Panzadowolony
Mazda 3 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Ładnie wchodzi na obroty, charakterny dźwięk przy przyśpieszaniu, niektórzy uważają że wynika to ze złego wyciszenia auta, ja to widzę jako duża zaleta, sportowy dźwięk i emocje, czujesz auto, żyjesz, pięknie, tak ma być. Co do spalania... to jest benzyna a spalanie na poziomie diesla, wszystko zależy od umiejętności przy ekodrivingu dochodziłem do 4.0l (25% trasa, reszta miasta) na odcinku 40km, co prawda przy małym ruchu, ale wszystko jest...
5,0
~wtg0
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
120KM w zupełności wystarcza do jazdy w mieście i poza nim. Z dynamicznym wyprzedzaniem (3,4 bieg) nie ma żadnych problemów. Niecałe 9s do 100km/h również pozwalają na bardzo sprawne wyrwanie się spod świateł. Czy warto zatem dopłacać niecałe 5 tys za silnik 165KM? Różnicy wielkiej nie ma, ten sam silnik z innym oprogramowaniem, krótsze przełożenia skrzyni, trochę więcej frajdy i możliwość dynamiczniejszej jazdy (szczególnie na autostradzie),...
5,0
~Santas
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Samochód kupiłem w wersji 120KM a po upływie okresu gwarancji pojechałem do tunera i odblokowałem na 166KM. Tyle ten silnik ma w założeniu konstrukcyjnym a wersja sprzedawana jako 120KM choc ma 130-135KM (tyle wychodzi na hamowni) jest dławiona oprogramowaniem, które powoduje niepełne otwarcie przepustnicy powyżej 4500 tyś obrotów. Skutkuje to tym że samochód po wyżej 4500 tyś kiepsko przyspiesz. Również moment drastycznie spada powyżej tej...
5,0
~ania
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Nie jest to naturalnie żaden hot-hatch, ale mocy do sprawnego wyprzedzenia przysłowiowego TIR-a w zupełności wystarcza. Wysoki jak na benzyniaka moment obrotowy sprawia, że silnik jest elastyczny i spokojnie można dość nisko zmieniać biegi, co wpływa na ekonomikę jazdy (w zasadzie sugestie komputera co do zmiany biegu są OK, co nie zdarza się często). W przeciwieństwie do mojego poprzedniego Seata Cupry, nie prowokuje kierowcy do ścigania się...
5,0
~Roadfun
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Najmocniejszy element samochodu, takie silniki obecnie tylko w Maździe. Nowoczesny silnik skyactiv z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i wysokim stopniu sprężania, bez turbiny. Efekt jest bardzo zadowalający, moc i moment uzyskiwany z pojemności daje zadowalające osiągi (8,9s do 100km/h), oczywiście przyspieszając na wyższych obrotach. Tak na marginesie silnik na papierze ma 120KM, lecz w rzeczywistości dużo więcej. Po mieście...
5,0
~malichos
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Myślę, że to był główny powód, dla którego kupiłem Mazdę - technologia SkyActive. Przeczytałem wszystko, co było dostępne na ten temat, chociaż Japończycy są raczej oszczędni w dozowaniu informacji. Jednak jeśli chodzi o kluczowe aspekty zagadnienia, wyłuszczyli wszystko dokładnie tak, żeby było zrozumiałe dla laika, jak ja. Silnik jest pierwsza klasa. Obawiałem się trochę ewentualnych skutków dużego sprężania, ale na razie nic się nie dzieje....
5,0
~inż. BRZ
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Zapewnia dobre osiągi, pozwalające na sprawne poruszanie się po mieście (dobre przyspieszenie, 0-100 w trochę ponad 8s) oraz wygodne w trasie - wyprzedzanie bez stresu. Zestrojenie silnika i skrzyni biegów zachęca do dynamicznej jazdy. Silnik fajnie zbiera się z dołu, nie ma turbo więc nie ma turbodziury :) Oczywiście przy wyższych obrotach silnika będzie zostawać za konstrukcjami z turbo, ale i tak osiągi uznaję za satysfakcjonujące i...
5,0
~mazda3 enso
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
165 KM w wolnossącym i nowoczesnym silniku naprawdę daje radę. Od 3000 obr/min samochód ładnie przyspiesza. Specyfika jazdy oczywiście typowa dla silników wolnossących - trzeba redukować bieg żeby wyprzedzić ( w trasie na 4 biegu można wyprzedzić szybko i spokojnie każdą cięzarówkę). W porównaniu do samochodów z turbo powiem tak: myślałem że będzie gorzej a jest porównywalnie jeśli chodzi o osiągi. Co do przyspieszenia wiadomo - samochody z...
5,0
~wizbek
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Silnik świetny. Bardzo dobry kompromis pomiędzy mocą i spalaniem. W codziennej eksploatacji jego osiągi są zupełnie wystarczające, wysoki moment obrotowy powoduje, że "ciągnie" od samego dołu (oczywiście nie tak jak silniki wspomagane turbiną, ale na pewno lepiej od większości silników wolnossących). Spalanie na poziomie ok. 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym jest dla mnie rewelacyjne. Jak na razie po 7 tys km nie zauważyłem, aby brał...
Mazda 3 III