Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

BaCkBeYCS, 5 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 486 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
5,0
Całokształt
Opla kupiłem w 2015r. z przebiegiem 168000km od znajomego, który miał go od nowości. Auto pewne nie bite z oryginalnym przebiegiem. Wszystkie przeglądy w ASO Opel. Opel oczywiście z polskiego salonu. W trzy lata zrobiłem ponad 300000km, także mogę się wypowiedzieć coś na jego temat. Po zakupie wyprogramowałem EGR i mechanicznie ustawiłem go w pozycji zamkniętej, ponieważ znajomy jeździł dużo na miejscu i się zapchał. Objawy to słaby samochód w dolnych obrotach i kopcenie z wydechu. Po naprawie zero dymu z wydechu do końca eksploatacji oraz moc w całym zakresie obrotów. Wymieniłem również termostat na oryginalny (99zł w Aso). Dopiero przy 360000km regeneracja turbosprężarki (na jednej od nowości). Sprzęgło i koło dwumasowe zaczęły oddzywać się przy około 450000km, ale nie zdążyłem zrobić bo niemiec na trasie skasował mi samochód. W czasie eksploatacji zatarła się sprężarka klimatyzacji koszt (1100zł). Po za tym olej wymieniany co 12 max 15tyś. km 5w30 castrol edge (czyli średnio raz w miesiącu). Auto bardzo wygodne do jazdy w trasie (bardzo przestronne i dużo miejsca). Dwa razy zawiodło mnie w trasie przez cały okres użytkowanie (pękł mi wąż od płynu chłodzącego), ale miałem assistance wymienili wąż na oryginał i jazda dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wystarczający do normalnej jazdy i wyprzedzania w trasie. Po za tym nie pracują ładnie te silniki ale są bardzo wytrzymałe. Silnik dopiero po 450000km zaczął brać trochę więcej oleju (do 0,5l) wcześniej około 0,2l na 15000km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, ale po 400000km głównie na mrozie nie chciał wchodzić pierwszy bieg. Olej wymieniany w skrzyni co 100000km.
5,0
Układ jezdny
Przez 3 lata i ponad 300000km wymieniłem łożyska Macphersonów (koszt oryginalnych 210zł), łożysko koła przód kraft (250zł), końcówki drążków kierowniczych i drążki stabilizatora. Po za tym wszystko ok. Auto prowadziło się pewnie.
5,0
Karoseria
Grama rdzy na całym samochodzie przez cały okres eksploatacji. Nie robiłem żadnej konserwacji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja i ogrzewanie. Filtr przeciwpyłkowy wymieniany 2 razy do roku przy pełnym serwisie klimatyzacji. W samochodzie było gorąco nawet przy -35 stopniach Celsiusza, ale wymieniłem termostat na oryginalny (99zł w ASO) i samochód trzymał temperaturę 89 stopni Celsjusza (jak na diesla szybko rozgrzewał się w zimie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Auto nie bite tak że cicho w samochodzie nawet przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli auto z oryginalnym przebiegiem i nie bite to koszy utrzymania minimalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna usterka to zatarła się sprężarka klimatyzacji (koszt 1100zł).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Kombi