Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Kombi

Marcin z Białegostoku, 7 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 214 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2005-2013 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Opel astra to bardzo dobre auto dla rodzin z małymi dziećmi. Auto jest przestronne, jakość wykonania bardzo dobra, układ kierowniczy precyzyjny, a hamulcowy bardzo skuteczny. Elektryka i elektronika w 10 letnim aucie działa bez zarzutu. Mechanika nie sprawia większych problemów. Auto jest dobrze zabezpieczone przed korozją. Jedyne zastrzeżenie jakie mam do zbyt twarde zawieszenie. Komfort resorowania jak w wozie drabiniastym, ale z czasem można się do tego przyzwyczaić. Auto będę porównywał do mojego poprzedniego samochodu, czyli mazdy 6 z 2003 roku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po pół roku posiadania astry postanowiłem podnieść moc silnika, gdyż 101 KM i 280 Nm jest to stanowczo za mało. Chiptuning przeprowadzono w profesjonalnej firmie w Warszawie. Po tym zabiegu na hamowni wyszedł wynik 130 KM i 340 Nm. Teraz wreszcie auto zaczęło jeździć jak należy. Wyprzedzanie na 5 lub 6 biegu stało się bezproblemowe, a spalanie spadło. Po 4,5 roku eksploatacji po chiptuningu w silniku nic się nie zepsuło (poza termostatem). Olej wymieniam, co 15000 km i nie muszę go dolewać pomiędzy wymianami.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów (M32 6 biegów) oceniam na dobrą mimo, iż nie ominęła mnie awaria łożysk. Przy przebiegu około 150000 km uszkodzeniu uległy łożyska na 2 i 3 wałku. Po wymianie łożysk skrzynia przejechała ponad 60000 km i działa poprawnie. Biegi wchodzą precyzyjnie, ale dość ciężko. Czasami haczy 2 bieg, poza tym trzeba zmieniać biegi powoli - skrzynia nie lubi szybkich zmian.
4,0
Układ jezdny
Bardzo twarde zawieszenie, ale również bardzo trwałe i tanie w naprawach. Wielki plus za układ hamulcowy. Duże tarcze hamulcowe z przodu, aż 304 mm świetnie wytracają prędkość. Układ kierowniczy również zasługuje na pochwałę. Jest precyzyjny i posłuszny kierowcy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i tyłu jest dobra. Z przodu widoczność trochę ogranicza szeroki słupek. Natomiast patrząc do tyłu przeszkadza długość auta. Plus za lusterka wsteczne, które po odpowiednim ustawieniu ułatwiają parkowanie tyłem.
4,0
Ergonomia
Ergonomię oceniam na dobrą ze względu na zbyt nisko umiejscowione pokrętła ogrzewania i klimatyzacji. Dostęp do nich ogranicza dźwignia zmiany biegów w położeniach R, 1, 3, 5. Poza tym mankamentem dostęp do pozostałych pokręteł i przycisków jest bardzo dobry. Obsługa wyposażenia jest intuicyjna i wygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik diesla niestety przy temperaturach poniżej 0°C długo się nagrzewa, a tym samym ogrzewanie nie jest rewelacyjne. Trzeba przejechać parę, a nawet kilkanaście kilometrów zanim w kabinie będzie przyjemnie ciepło. Klimatyzację ze względu na dzieci używam zwykle na długich trasach. Chłodzi, więc jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jak dla mnie wystarczająca (mam 173cm wzrostu). Ze względu na przesunięty do strony pasażera środkowy panel pasażer obok kierowcy ma trochę mniej miejsca. Z tyłu dużo miejsca dla 2 dzieci. Powiększony rozstaw osi w odmianie kombi mocno przekłada się na więcej miejsca z tyłu na nogi dla dorosłych pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik kombi jest średnich rozmiarów, ale wystarcza na bagaże na 2 tygodniowe wczasy.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika w kabinie uważam za dobre (w maździe była tragedia). Szum powietrza opływającego karoserię zaczyna dokuczać przy prędkościach powyżej 110 km/h, natomiast szum opon słychać dość mocno po przekroczeniu 90 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Psuje się niewiele rzeczy, a ceny części nie wysuszają konta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania astry jest bardzo dobra. Ceny używanych opli astra są adekwatne do ich jakości. Dużo droższy golf wcale nie jest lepszym autem od astry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadły szkła lusterek bocznych. Koszt jednego wkładu z matą grzewczą 30zł. Poza tym przepaliło się kilka żarówek oświetlenia zewnętrznego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całokształt psuje awaryjna skrzynia M32. Koszt wymiany łożysk 3500zł jest wysoki. Poza tym skorodowała chłodnica klimatyzacji koszt naprawy 800zł. Wymiana świec żarowych 550zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H Kombi